poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-07-13 00:11 | zerwane plomby gwarancyjne | 102mariusz |
Klient odeslal do mnie uszkodzony odtwarzacz mp3 ( wartosc 120 zl ) Plomby gwarancyjne zostaly zerwane wiec reklamacji nie uwzglednilem. Kupujacy tlumaczyl sie, ze nie wiedzial, ze to sa plomby gwarancyjne tylko nalepki które zerwal. Napisal tez, ze w karcie gwarancyjnej nie bylo zadnej informacji o plombach gwarancyjnych. Moje pytanie brzmi czy ja jako sprzedawca musze uwzglednic ta reklamacje? |
2006-07-13 00:28 | Re: zerwane plomby gwarancyjne | witek |
102mariusz wrote: > Klient odeslal do mnie uszkodzony odtwarzacz mp3 ( wartosc 120 zl > ) > Plomby gwarancyjne zostaly zerwane wiec reklamacji nie > uwzglednilem. Kupujacy tlumaczyl sie, ze nie wiedzial, ze to > sa plomby gwarancyjne tylko nalepki które zerwal. Napisal tez, ze > w karcie gwarancyjnej nie bylo zadnej informacji o plombach > gwarancyjnych. > Moje pytanie brzmi czy ja jako sprzedawca musze uwzglednic ta > reklamacje? > A co było napisane na tych nalepkach? |
||
2006-07-13 00:38 | Re: zerwane plomby gwarancyjne | Robert Tomasik |
witek [###witek7205@spam.poczta.gazeta.pl.invalid.###] napisał: > A co było napisane na tych nalepkach? I czy z karty gwarancyjnej wynikało, że te nalepki, są gwarancyjne. |
||
2006-07-13 11:43 | Re: zerwane plomby gwarancyjne | Marcin Mazella [Jocker_Gd |
"102mariusz" < napisal : >Plomby gwarancyjne zostaly zerwane wiec reklamacji nie >uwzglednilem. Kupujacy tlumaczyl sie, ze nie wiedzial, ze to >sa plomby gwarancyjne tylko nalepki które zerwal. Napisal tez, ze >w karcie gwarancyjnej nie bylo zadnej informacji o plombach >gwarancyjnych. >Moje pytanie brzmi czy ja jako sprzedawca musze uwzglednic ta >reklamacje? Czy zerwanie plomb mialo (w Twojej opinii) bezposredni wplyw na uszkodzenie odtwarzacza, ew, w druga strone czy uszkodzenie moglo nastapic w skutek zerwania plomb? - J3M |
||
2006-07-13 11:59 | Re: zerwane plomby gwarancyjne | 102mariusz |
W karcie gwarancyjnej nie ma informacji o plombch. Nalepka jest hologramem z datą produckji. Zerwanie samych nalepek nie spowodowało uszkodzenia sprzętu lecz nei mam pewności czy kupujący nie dobrał się do środka. |
||
2006-07-13 12:02 | Re: zerwane plomby gwarancyjne | Maciej Bebenek |
Użytkownik 102mariusz napisał: > W karcie gwarancyjnej nie ma informacji o plombch. Czyli warunki gwarancji są dotrzymane ze strony klienta. Nalepka jest > hologramem z datą produckji. Zerwanie samych nalepek nie spowodowało > uszkodzenia sprzętu lecz nei mam pewności czy kupujący nie dobrał > się do środka. > Nawet z nalepkami też nie będziesz miał ;-) M. |
||
2006-07-13 12:32 | Re: zerwane plomby gwarancyjne | mvoicem |
Maciej Bebenek napisał(a): > Użytkownik 102mariusz napisał: > >> W karcie gwarancyjnej nie ma informacji o plombch. > > Czyli warunki gwarancji są dotrzymane ze strony klienta. Jeżeli w warunkach gwarancji jest coś o tym że klient nie może samodzielnie grzebać w sprzęcie, to myślę że zerwanie tych plomb możnaby traktować jako niedotrzymanie warunków gwarancji. W końcu nalepka z datą produkcji jest czymś tak powszechnie znanym jako plomba gwarancyjna, że tłumaczenie się klienta że myślał że to jakieś nalepki jest sporo naciągane. Inna sprawa, że domniemanie grzebania przez klienta w środku też :) p. m. |
||
2006-07-13 13:04 | Re: zerwane plomby gwarancyjne | Marcin Debowski |
Dnia 13.07.2006 mvoicem > Maciej Bebenek napisał(a): >> Użytkownik 102mariusz napisał: >>> W karcie gwarancyjnej nie ma informacji o plombch. >> Czyli warunki gwarancji są dotrzymane ze strony klienta. > Jeżeli w warunkach gwarancji jest coś o tym że klient nie może > samodzielnie grzebać w sprzęcie, to myślę że zerwanie tych plomb możnaby > traktować jako niedotrzymanie warunków gwarancji. Myślę że nie, a ewentualne wykazanie,że faktycznie grzebał będzie spoczywało na gwarancie. > W końcu nalepka z datą produkcji jest czymś tak powszechnie znanym jako > plomba gwarancyjna, że tłumaczenie się klienta że myślał że to jakieś > nalepki jest sporo naciągane. Inna sprawa, że domniemanie grzebania > przez klienta w środku też :) Dokładnie. A nawet gdyby w gwarancji jakieś obostrzenie było, to zawsze pozostaje reklamacja z tyt. niezgodności z umową i szczerzę wątpię aby mógł z tego powodu odmówić, no chyba żeby niezgodność była w obrębie samej nalepki :) -- Marcin |
||
2006-07-13 14:01 | Re: zerwane plomby gwarancyjne | Marcin Mazella [Jocker_Gd |
"102mariusz" napisał : >W karcie gwarancyjnej nie ma informacji o plombch. Nalepka jest >hologramem z datą produckji. Zerwanie samych nalepek nie spowodowało >uszkodzenia sprzętu lecz nei mam pewności czy kupujący nie dobrał >się do środka. to w takim razie IMHO musisz uwzględnić tę reklamację. BTW - co sie zepsuło, i czy faktycznie będziesz miał problem z wyreklamowaniem tego u dostawcy, czy z zasady chcesz typawi zrobić kuku i wykręcić się od pomocy. Prowadząć taki interes powinineć się liczyć się z tego typu przypadkami i powinieneć brać je na klatę - oczywiście w ramach rozsądku, ale jeśli uszkodzenie nie ma bezpośreniego związku z zerwaniem plomb to poporstu bądź człowiek i podaj rękę klientowi, zaznacz zdecydowani, że przyjmujesz warunkowo i jeśli producent czy dostawca stwoerdzi, że uszkodzenie nastąpiło w skutek jego grzebactwo to będziesz musiał odrzucić reklamację i tyle. - PZDR J3M |
||
2006-07-13 16:36 | Re: zerwane plomby gwarancyjne | Maciej Bebenek |
mvoicem napisał(a): > Maciej Bebenek napisał(a): >> Użytkownik 102mariusz napisał: >> >>> W karcie gwarancyjnej nie ma informacji o plombch. >> >> Czyli warunki gwarancji są dotrzymane ze strony klienta. > > Jeżeli w warunkach gwarancji jest coś o tym że klient nie może > samodzielnie grzebać w sprzęcie, to myślę że zerwanie tych plomb możnaby > traktować jako niedotrzymanie warunków gwarancji. > Myślę, że tylko myślisz. > W końcu nalepka z datą produkcji jest czymś tak powszechnie znanym > jako plomba gwarancyjna, że tłumaczenie się klienta że myślał że to > jakieś nalepki jest sporo naciągane. Dlaczego? Na wielu urządzeniach są jakieś beznadziejne nalepki i- jeżeli tylko mogę - zrywam je od razu. Zauważ zresztą, czego dotyczy reklamacja - odtwarzacza MP3. Nawet, gdyby na tej naklejce był jakiś napis (a jeśli są, t z reguły w językach obcych), to poprzez brak takiego warunku w umowie są nieistotne. Inna sprawa, że domniemanie > grzebania przez klienta w środku też :) Kolejne pytanie - czy w tej "gwarancji" jest sformułowanie na temat zaglądania do środka. A tak w ogóle i z praktycznego punktu widzenia wszelkie naklejki uważam za zakałę (głównie naszego) handlu, na przykład plombowanie zestawów PC. M. |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Warunki gwarancyjne na towary. |
RobinH | 2005-11-07 14:57 |
Dylematy gwarancyjne |
mlodyy | 2006-01-03 21:55 |