Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

zerwane plomby gwarancyjne

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-07-13 00:11 zerwane plomby gwarancyjne 102mariusz
Klient odeslal do mnie uszkodzony odtwarzacz mp3 ( wartosc 120 zl
)
Plomby gwarancyjne zostaly zerwane wiec reklamacji nie
uwzglednilem. Kupujacy tlumaczyl sie, ze nie wiedzial, ze to
sa plomby gwarancyjne tylko nalepki które zerwal. Napisal tez, ze
w karcie gwarancyjnej nie bylo zadnej informacji o plombach
gwarancyjnych.
Moje pytanie brzmi czy ja jako sprzedawca musze uwzglednic ta
reklamacje?
2006-07-13 00:28 Re: zerwane plomby gwarancyjne witek
102mariusz wrote:
> Klient odeslal do mnie uszkodzony odtwarzacz mp3 ( wartosc 120 zl
> )
> Plomby gwarancyjne zostaly zerwane wiec reklamacji nie
> uwzglednilem. Kupujacy tlumaczyl sie, ze nie wiedzial, ze to
> sa plomby gwarancyjne tylko nalepki które zerwal. Napisal tez, ze
> w karcie gwarancyjnej nie bylo zadnej informacji o plombach
> gwarancyjnych.
> Moje pytanie brzmi czy ja jako sprzedawca musze uwzglednic ta
> reklamacje?
>

A co było napisane na tych nalepkach?
2006-07-13 00:38 Re: zerwane plomby gwarancyjne Robert Tomasik
witek [###witek7205@spam.poczta.gazeta.pl.invalid.###] napisał:

> A co było napisane na tych nalepkach?
I czy z karty gwarancyjnej wynikało, że te nalepki, są gwarancyjne.
2006-07-13 11:43 Re: zerwane plomby gwarancyjne Marcin Mazella [Jocker_Gd

"102mariusz" < napisal :
>Plomby gwarancyjne zostaly zerwane wiec reklamacji nie
>uwzglednilem. Kupujacy tlumaczyl sie, ze nie wiedzial, ze to
>sa plomby gwarancyjne tylko nalepki które zerwal. Napisal tez, ze
>w karcie gwarancyjnej nie bylo zadnej informacji o plombach
>gwarancyjnych.
>Moje pytanie brzmi czy ja jako sprzedawca musze uwzglednic ta
>reklamacje?

Czy zerwanie plomb mialo (w Twojej opinii) bezposredni wplyw na uszkodzenie
odtwarzacza, ew, w druga strone czy uszkodzenie moglo nastapic w skutek
zerwania plomb?

-
J3M

2006-07-13 11:59 Re: zerwane plomby gwarancyjne 102mariusz
W karcie gwarancyjnej nie ma informacji o plombch. Nalepka jest
hologramem z datą produckji. Zerwanie samych nalepek nie spowodowało
uszkodzenia sprzętu lecz nei mam pewności czy kupujący nie dobrał
się do środka.
2006-07-13 12:02 Re: zerwane plomby gwarancyjne Maciej Bebenek
Użytkownik 102mariusz napisał:

> W karcie gwarancyjnej nie ma informacji o plombch.

Czyli warunki gwarancji są dotrzymane ze strony klienta.

Nalepka jest
> hologramem z datą produckji. Zerwanie samych nalepek nie spowodowało
> uszkodzenia sprzętu lecz nei mam pewności czy kupujący nie dobrał
> się do środka.
>

Nawet z nalepkami też nie będziesz miał ;-)

M.
2006-07-13 12:32 Re: zerwane plomby gwarancyjne mvoicem
Maciej Bebenek napisał(a):
> Użytkownik 102mariusz napisał:
>
>> W karcie gwarancyjnej nie ma informacji o plombch.
>
> Czyli warunki gwarancji są dotrzymane ze strony klienta.

Jeżeli w warunkach gwarancji jest coś o tym że klient nie może
samodzielnie grzebać w sprzęcie, to myślę że zerwanie tych plomb możnaby
traktować jako niedotrzymanie warunków gwarancji.

W końcu nalepka z datą produkcji jest czymś tak powszechnie znanym jako
plomba gwarancyjna, że tłumaczenie się klienta że myślał że to jakieś
nalepki jest sporo naciągane. Inna sprawa, że domniemanie grzebania
przez klienta w środku też :)


p. m.
2006-07-13 13:04 Re: zerwane plomby gwarancyjne Marcin Debowski
Dnia 13.07.2006 mvoicem napisał/a:
> Maciej Bebenek napisał(a):
>> Użytkownik 102mariusz napisał:
>>> W karcie gwarancyjnej nie ma informacji o plombch.
>> Czyli warunki gwarancji są dotrzymane ze strony klienta.
> Jeżeli w warunkach gwarancji jest coś o tym że klient nie może
> samodzielnie grzebać w sprzęcie, to myślę że zerwanie tych plomb możnaby
> traktować jako niedotrzymanie warunków gwarancji.

Myślę że nie, a ewentualne wykazanie,że faktycznie grzebał będzie
spoczywało na gwarancie.

> W końcu nalepka z datą produkcji jest czymś tak powszechnie znanym jako
> plomba gwarancyjna, że tłumaczenie się klienta że myślał że to jakieś
> nalepki jest sporo naciągane. Inna sprawa, że domniemanie grzebania
> przez klienta w środku też :)

Dokładnie. A nawet gdyby w gwarancji jakieś obostrzenie było, to zawsze
pozostaje reklamacja z tyt. niezgodności z umową i szczerzę wątpię aby
mógł z tego powodu odmówić, no chyba żeby niezgodność była w obrębie samej
nalepki :)

--
Marcin
2006-07-13 14:01 Re: zerwane plomby gwarancyjne Marcin Mazella [Jocker_Gd

"102mariusz" napisał :
>W karcie gwarancyjnej nie ma informacji o plombch. Nalepka jest
>hologramem z datą produckji. Zerwanie samych nalepek nie spowodowało
>uszkodzenia sprzętu lecz nei mam pewności czy kupujący nie dobrał
>się do środka.

to w takim razie IMHO musisz uwzględnić tę reklamację.

BTW - co sie zepsuło, i czy faktycznie będziesz miał problem z
wyreklamowaniem tego u dostawcy, czy z zasady chcesz typawi zrobić kuku i
wykręcić się od pomocy.
Prowadząć taki interes powinineć się liczyć się z tego typu przypadkami i
powinieneć brać je na klatę - oczywiście w ramach rozsądku, ale jeśli
uszkodzenie nie ma bezpośreniego związku z zerwaniem plomb to poporstu bądź
człowiek i podaj rękę klientowi, zaznacz zdecydowani, że przyjmujesz
warunkowo i jeśli producent czy dostawca stwoerdzi, że uszkodzenie nastąpiło
w skutek jego grzebactwo to będziesz musiał odrzucić reklamację i tyle.
-
PZDR
J3M

2006-07-13 16:36 Re: zerwane plomby gwarancyjne Maciej Bebenek
mvoicem napisał(a):
> Maciej Bebenek napisał(a):
>> Użytkownik 102mariusz napisał:
>>
>>> W karcie gwarancyjnej nie ma informacji o plombch.
>>
>> Czyli warunki gwarancji są dotrzymane ze strony klienta.
>
> Jeżeli w warunkach gwarancji jest coś o tym że klient nie może
> samodzielnie grzebać w sprzęcie, to myślę że zerwanie tych plomb możnaby
> traktować jako niedotrzymanie warunków gwarancji.
>

Myślę, że tylko myślisz.

> W końcu nalepka z datą produkcji jest czymś tak powszechnie znanym
> jako plomba gwarancyjna, że tłumaczenie się klienta że myślał że to
> jakieś nalepki jest sporo naciągane.

Dlaczego? Na wielu urządzeniach są jakieś beznadziejne nalepki i- jeżeli
tylko mogę - zrywam je od razu. Zauważ zresztą, czego dotyczy reklamacja
- odtwarzacza MP3.

Nawet, gdyby na tej naklejce był jakiś napis (a jeśli są, t z reguły w
językach obcych), to poprzez brak takiego warunku w umowie są nieistotne.

Inna sprawa, że domniemanie
> grzebania przez klienta w środku też :)

Kolejne pytanie - czy w tej "gwarancji" jest sformułowanie na temat
zaglądania do środka.

A tak w ogóle i z praktycznego punktu widzenia wszelkie naklejki uważam
za zakałę (głównie naszego) handlu, na przykład plombowanie zestawów PC.

M.
nowsze 1 2

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Warunki gwarancyjne na towary.

RobinH 2005-11-07 14:57

Dylematy gwarancyjne

mlodyy 2006-01-03 21:55