Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Re: Zwrot towaru

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2007-01-25 12:35 Re: Zwrot towaru jureq
Dnia Thu, 25 Jan 2007 10:44:20 +0100, Maciekkk napisał(a):

> firma

Rozumiem, że to dotyczy sprzedawcy. A ty kupiłeś na firmę czy prywatnie?
2007-01-25 12:38 Re: Zwrot towaru Daniel Chlodzinski
"Angie" wrote in message
news:epa4bl$4e9$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Daniel Chlodzinski" napisał w wiadomości
> news:epa02u$7e$1@inews.gazeta.pl...
>> To teraz masz cale 3 miesiace aby im to plyte oddac.
> Mialby gdyby mial towar nieuzywany. A tak to moze sprzedac na allegro:)

Towar jest uzywany w "granicach zwyklego zarzadu" czy jakos tak to w ustawie
sformuowali. Po to jest 10 dni przy zakupie wysylkowym aby _rozpakowac_ i
obejrzec czy zakupiony towar nam pasuje czy nie. Jak inaczej mozemy dokonac
przemyslanego zakupu jelsli nie mozna nawet wyjac i sprawdzic dzialania
towaru ?

Daniel

2007-01-25 12:59 Re: Zwrot towaru Marcin Debowski
Dnia 25.01.2007 Maciekkk napisał/a:
> Odpowiedzieli mi ze nie przyjma jesli naruszone sa folie itp.

Jeśli naruszenie folii było konieczne do sprawdzenia działania tej płyty
to mają obowiązek przyjąć.

Odpisz im, że zmiana była konieczna i nie przekracza zakresu zarządu
zwykłego. Powołaj się na art.7. u.3. Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o
ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.)

Jeśli dalej będą stawać okoniem to zadzwoń do Inspekcji Handlowej lub
Federacji Konsumentów.

--
Marcin
2007-01-25 13:03 Re: Zwrot towaru gasper
Użytkownik "Daniel Chlodzinski" napisał w wiadomości
news:epa4r8$l3k$1@inews.gazeta.pl...
> Jak inaczej mozemy dokonac przemyslanego zakupu jelsli nie mozna nawet wyjac i
> sprawdzic dzialania towaru ?

przemyślany zakup to taki, że kupujemy płyte, która pasuje do naszego procesora
i nie trzeba do tego nawet jej rozpakowywać

Pozdrawiam
2007-01-25 13:16 Re: Zwrot towaru gasper
Użytkownik "Maciekkk" napisał w wiadomości
news:ep9s7e$6mo$1@news.tcz.vectranet.pl...
> Rozpakowalem ja i podlaczylem procesor, okazalo sie ze ta plyta akurat nie
> obsluguje tego typu procesora (blad, moja wina, przeoczenie).

w takich sytuacjach najlepiej grzecznie poprosić sprzedawce o wymiane na
pasujący model - w 95% przypadków to wystarczy

Pozdrawiam
2007-01-25 13:20 Re: Zwrot towaru Angie

Użytkownik "Daniel Chlodzinski" napisał w wiadomości
news:epa4r8$l3k$1@inews.gazeta.pl...

> Towar jest uzywany w "granicach zwyklego zarzadu" czy jakos tak to w
> ustawie sformuowali. Po to jest 10 dni przy zakupie wysylkowym aby
> _rozpakowac_ i obejrzec czy zakupiony towar nam pasuje czy nie.

W przypadku programu/plyty cd tez?:) Jak nie posluchasz to nie bedziesz
wiedzial czy ci pasuje czy nie:)))

Angie

2007-01-25 13:21 Re: Zwrot towaru KrzysiekPP
> Odpisz im, że zmiana była konieczna i nie przekracza zakresu zarządu
> zwykłego. Powołaj się na art.7. u.3. Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o

A co ty jako sprzedawca zrobisz z takim własnie towarem ... przychodzi ci
pudło, w srodku wszystkie folie porozrywane albo ich nawet nie ma,
instrukcje upchane w reklamówkę, albo luzem wrzucone ... i co z tym
zrobiłbys ?

--
Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl
2007-01-25 13:35 Re: Zwrot towaru Daniel Chlodzinski
"KrzysiekPP" wrote in message
news:MPG.2022beaee9f6542198995e@news.task.gda.pl...
>> Odpisz im, że zmiana była konieczna i nie przekracza zakresu zarządu
>> zwykłego. Powołaj się na art.7. u.3. Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o
> A co ty jako sprzedawca zrobisz z takim własnie towarem ... przychodzi ci
> pudło, w srodku wszystkie folie porozrywane albo ich nawet nie ma,
> instrukcje upchane w reklamówkę, albo luzem wrzucone ... i co z tym
> zrobiłbys ?

A co mnie to obchodzi. Jak nie wie co z tym zrobic to niech zwija DG i sie
gdzies zatrudni.

Daniel
2007-01-25 13:38 Re: Zwrot towaru Marcin Debowski
Dnia 25.01.2007 Angie napisał/a:
>
> Użytkownik "Daniel Chlodzinski" napisał w wiadomości
> news:epa4r8$l3k$1@inews.gazeta.pl...
>
>> Towar jest uzywany w "granicach zwyklego zarzadu" czy jakos tak to w
>> ustawie sformuowali. Po to jest 10 dni przy zakupie wysylkowym aby
>> _rozpakowac_ i obejrzec czy zakupiony towar nam pasuje czy nie.
>
> W przypadku programu/plyty cd tez?:) Jak nie posluchasz to nie bedziesz
> wiedzial czy ci pasuje czy nie:)))

Proponuję zerknąć do ustawy.

--
Marcin
2007-01-25 13:35 Re: Zwrot towaru Marcin Debowski
Dnia 25.01.2007 KrzysiekPP napisał/a:
>> Odpisz im, że zmiana była konieczna i nie przekracza zakresu zarządu
>> zwykłego. Powołaj się na art.7. u.3. Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o
> A co ty jako sprzedawca zrobisz z takim własnie towarem ... przychodzi ci
> pudło, w srodku wszystkie folie porozrywane albo ich nawet nie ma,
> instrukcje upchane w reklamówkę, albo luzem wrzucone ... i co z tym
> zrobiłbys ?

Obawiam się, że to problem sprzedawcy i działa tu na zasadzie ryzyka -
takie a nie inne są przepisy i powinien się z podobnymi sytuacjami liczyć.
Z drugiej strony nie widzę problemu w zafoliowaniu wszystkiego jak należy
i posłanie przy kolejnym zakupie mowemu klientowi. Można to zrobić
estetycznie, a w końcu sprzęt jest sprawny.

--
Marcin
1 2 3

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Zwrot towaru...

Poziomka 2005-11-12 14:48

Zwrot zakupionego towaru;

Q 2005-12-21 12:02

Akwizycja - zwrot towaru

MaciekP 2006-01-15 18:47

allegro i zwrot towaru

Sabina Redlarska 2006-04-02 13:36

zwrot towaru

Adam 2006-04-21 17:45

zwrot towaru

sd 2006-07-17 14:52

Zwrot towaru w sklepie

ARO1979 2006-07-28 10:01

Zwrot towaru

Qba 2007-02-01 13:29

Zwrot towaru

piotr.gdg 2007-02-05 11:26

zwrot towaru

Maaciek 2007-04-26 09:20