poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-07-19 09:38 | awaria komputera i warunki gwarancji | Przemek |
Witam, Juz 3 raz w ciagu 6 miesiecy ulegl awarii moj komputer. Jest to sprzet markowy, duzego, znanego koncernu:) W warunkach gwarancji znalazlem taki zapis: Gwarant zobowiazuie sie do bezplatnego usuniecia ujawnionych w okresie gwarancyjnym wad materialu i wykonania tej uslugi zgodnie z zasadami zawartymi w niniejszej Karcie Gwarancyjnej poprzez naprawe Iub wymiane urzadzenia na urzadzenie wolne od wad , ale uzywane (regenerowane), ktorego stan fizyczny nie bedzie gorszy od stanu urzadzenia bedacego wlasnoscia konsumenta. O sposobie usuniecia wady decyduje Gwarant. W przypadku nie wyrazenia zgody przez konsumenta na realizacie uslugi gwarancyjnej w powyzszy sposob, Gwarant dokona na rzecz konsumenta zwrotu kwoty odpowiadajacej cenie zakupu urzadzenia za zwrotem tego urzadzenia. Interesuje mnie znaczenie ostatniego zdania. Jesli sie okaze ze do wymiany jest plyta glowna, a ja sie nie zgodze na taka naprawe to otrzymam zwrot kwoty jaka zaplacilem za komputer jesli oddam im ten komputer - czy dobrze rozumuje? Dziekuje i pozdrawiam, Przemek |
2007-07-19 10:04 | Re: awaria komputera i warunki gwarancji | Krzysiek |
Użytkownik "Przemek" news:f7n4dp$pd8$1@inews.gazeta.pl... > Witam, > Juz 3 raz w ciagu 6 miesiecy ulegl awarii moj komputer. Jest to sprzet > markowy, duzego, znanego koncernu:) W warunkach gwarancji znalazlem taki > zapis: > > Gwarant zobowiazuie sie do bezplatnego usuniecia ujawnionych w okresie > gwarancyjnym wad > materialu i wykonania tej uslugi zgodnie z zasadami zawartymi w niniejszej > Karcie Gwarancyjnej > poprzez naprawe Iub wymiane urzadzenia na urzadzenie wolne od wad , ale > uzywane (regenerowane), > ktorego stan fizyczny nie bedzie gorszy od stanu urzadzenia bedacego > wlasnoscia konsumenta. > O sposobie usuniecia wady decyduje Gwarant. W przypadku nie wyrazenia > zgody przez konsumenta > na realizacie uslugi gwarancyjnej w powyzszy sposob, Gwarant dokona na > rzecz konsumenta zwrotu > kwoty odpowiadajacej cenie zakupu urzadzenia za zwrotem tego urzadzenia. > > Interesuje mnie znaczenie ostatniego zdania. Jesli sie okaze ze do wymiany > jest plyta glowna, a ja sie nie zgodze na taka naprawe to otrzymam zwrot > kwoty jaka zaplacilem za komputer jesli oddam im ten komputer - czy dobrze > rozumuje? > > > > Dziekuje i pozdrawiam, > > Przemek > > > witam! bardzo dobrze rozumujesz, zresztą nie jestes jedyny - ja też tak ten zapis literalnie rozumiem - otrzymasz kwotę ktora za ten sprzet zapłaciłes - nie daj się nabrać na jakies inne kwoty mniejsze od tej która uisciles za kompa; w razie W, zawsze masz możliwość wezwania ich do zapłaty kwoty zapłaconej a w najgorszym do wystąpienia do sądu; jeżeli nabyłes sprzet jako konsument, zasadniczo to oni winni ci najpierw zwrócić kasę, a ty mozesz zatrzymac sprzet dopóki nie wykonają należycie swego zobowiązania; praktyka jednak jest taka, że najpierw ty zwracasz im sprzet a oni ci przelewają kasę; ja raz tak miałem z drukarką ten sam problem, ale to z 7 lat temu z jedną z najwiekszych firm - zwrócili mi kase po roku od zakupu i to w kwocie przeze mnie wtedy wydatkowanej, mimo że wartosc drukarki po tym roku spadla o 100,00zł; pzdr krzysiek |
||
2007-07-19 10:02 | Re: awaria komputera i warunki gwarancji | Przemek |
Użytkownik "Krzysiek" wiadomości news:f7n5gj$ldi$1@atlantis.news.tpi.pl... > jeżeli nabyłes sprzet jako konsument, zasadniczo to oni winni ci najpierw A jesli nabylem go na firme? Prowadze jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza |
||
2007-07-19 10:23 | Re: awaria komputera i warunki gwarancji | Habeck Colibretto |
Dnia 19.07.2007, o godzinie 09.38.29, na pl.soc.prawo, Przemek napisał(a): > Witam, > Juz 3 raz w ciagu 6 miesiecy ulegl awarii moj komputer. Jest to sprzet > markowy, duzego, znanego koncernu:) W warunkach gwarancji znalazlem taki > zapis: > > Gwarant zobowiazuie sie do bezplatnego usuniecia ujawnionych w okresie > gwarancyjnym wad > materialu i wykonania tej uslugi zgodnie z zasadami zawartymi w niniejszej > Karcie Gwarancyjnej > poprzez naprawe Iub wymiane urzadzenia na urzadzenie wolne od wad , ale > uzywane (regenerowane), > ktorego stan fizyczny nie bedzie gorszy od stanu urzadzenia bedacego > wlasnoscia konsumenta. Tja... Ja tak wymieniałem kartę graficzną. Dostałem urządzenie nie gorsze (bo działające przecież) ale de facto była to karta z o wiele niższym numerem seryjnym i wyglądała na ostro przechodzoną w porównaniu do mojej kilkumiesięcznej (w sumie dobrych kilka tygodni bujałem się na starej VGA). Okazało się jednak, że też nie działała więc wymieniłem w końcu na inny model. > O sposobie usuniecia wady decyduje Gwarant. W przypadku nie wyrazenia zgody > przez konsumenta > na realizacie uslugi gwarancyjnej w powyzszy sposob, Gwarant dokona na rzecz > konsumenta zwrotu > kwoty odpowiadajacej cenie zakupu urzadzenia za zwrotem tego urzadzenia. > > Interesuje mnie znaczenie ostatniego zdania. Jesli sie okaze ze do wymiany > jest plyta glowna, a ja sie nie zgodze na taka naprawe to otrzymam zwrot > kwoty jaka zaplacilem za komputer jesli oddam im ten komputer - czy dobrze > rozumuje? IMO tak (w sumie niezły interes dla Ciebie) wynika z tego co zacytowałeś, ale możesz jeszcze zadzwonić do serwisu i się dopytać co oni mieli na myśli (cobyś wiedział z czym przyjdzie Ci ewentualnie walczyć). Nie ma czegoś jeszcze ciekawego w tej karcie? Może ją zeskanuj i wrzuć na jakiegoś imageshacka? Inną możliwością niż gwarancja jest niezgodność towaru z umową (jeżeli jeszcze nie oddawałeś ani razu na gwarancji). Jedyny problem jaki przed Tobą stoi to uzasadnienie dlaczego nie oddałeś komputera po pierwszej awarii (bo od zauważenia wady masz 2m na jej zgłoszenie) - np. przypuszcznie, że to problem softwareowy. Zresztą w przypadku zwykłej gwarancji też może być taki punkt w karcie gwarancyjnej. Ustawowo możesz zażądać wymiany na _nowy_ a nie regenerowany sprzęt albo naprawy sprzętu. Jeżeli nie jest to możliwe, to możesz żądać zwrotu kasy. W sumie to co zacytowałeś z karty gwarancyjnej jest bardzo miłe dla klienta. :) Zerknij na Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (DzU z 2002 r. Nr 141, poz. 1176). Jaki to koncern? :) -- Pozdrawiam, *Habeck* /Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/ - Schutzbach |
||
2007-07-19 10:29 | Re: awaria komputera i warunki gwarancji | Habeck Colibretto |
Dnia 19.07.2007, o godzinie 10.02.21, na pl.soc.prawo, Przemek napisał(a): >> jeżeli nabyłes sprzet jako konsument, zasadniczo to oni winni ci najpierw > A jesli nabylem go na firme? Prowadze jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza To ustawa, którą zacytowałem Cię nie obowiązuje. Liczy sie tylko gwarancja (sprawdź czy nie ma tam czegoś o kupnie na firmę). IMO zwracasz im sprzęt i dostajesz kasę (ale jednak bym się wywiedział jak oni to rozumieją, aby przygotować schemat działania :) ). -- Pozdrawiam, *Habeck* /Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/ - Schutzbach |
||
2007-07-19 11:19 | Re: awaria komputera i warunki gwarancji | Kit |
"Przemek" > Witam, > Juz 3 raz w ciagu 6 miesiecy ulegl awarii moj komputer. Jest to sprzet > markowy, duzego, znanego koncernu:) W warunkach gwarancji znalazlem taki > > zapis: [...] > O sposobie usuniecia wady decyduje Gwarant. W przypadku nie wyrazenia > zgody > przez konsumenta > na realizacie uslugi gwarancyjnej w powyzszy sposob, Gwarant dokona na > rzecz > konsumenta zwrotu > kwoty odpowiadajacej cenie zakupu urzadzenia za zwrotem tego urzadzenia. > > Interesuje mnie znaczenie ostatniego zdania. Jesli sie okaze ze do > wymiany > jest plyta glowna, a ja sie nie zgodze na taka naprawe to otrzymam zwrot > > kwoty jaka zaplacilem za komputer jesli oddam im ten komputer - czy > dobrze > rozumuje? > Pozwole sie wtracic do dyskusji. Chyba wiem jakiej firmy posiadasz komputer ;-) Tez to przerabialem. Kupilem notebooka firmy H ;-) Po 6 miesiacach w autoryzowanym serwisie wymieniono mi dysk, dlugo jednak nie cieszylem sie z odbioru urzadzenia. Po dwoch tygodniach po "naprawie" laptop wyslalem do Warszawy, tam wymieniono mi plyte glowna. Minal tydzien, komputer nie laduje baterii, nie jest możliwa praca na zewnetrznym zasilaniu - no to co? Serwis Warszawa. Zanim jednak wyslalem komputer do trzeciej "naprawy", chcialem uzyskac telefonicznie informacje na temat wspomnianego przez Ciebie zapisu. Jako ze pani po drugiej stronie mieszala sie w odpowiedziach, wyslalem fax z prosba o kontakt osoby kompetentnej do udzielenia mi informacji na temat przebiegu reklamacji w oparciu o zapisy gwarancyjne. O ile kontakt z samym serwisem, czas dzialania oceniam na bdb, o tyle juz odpowiedzi na fax nie otrzymalem. Musialem samemu sie przypominac telefonicznie i prosic aby ktos sie ze mna skontaktowal. W koncu dowiedzialem sie ze prawo zwrotu gotowki (kwoty w momencie zakupu) przysluguje dopiero po trzeciej wizycie w serwisie. Jako ze nie jestem zachlanny, a laptop stanowi moje narzedzie pracy (i rozrywki) postanowilem ze nie bede szedl w zaparte. Odpuscilem kwestie zwrotu pieniedzy, jednak domagalem sie wystawienia dokumentu potwierdzajacego przedluzenie gwarancji na wymienione podzespoly (czyli tak naprawde na caly komputer po za obudowa i matryca) o 3 miesiace od momentu "naprawy", gdyz taka propozycje dostalem podczas rozmowy. Z mila checia bede przygladal sie Tobie w walce o prawa zapisane na karcie gwarancyjnej, ja do ludzi klotliwych nie naleze, zyskalbym na zwrocie gotowki, chociaz wazniejsze wowczas byly terminy, a serwis dziala blyskawicznie. Zbaczajac z watku pozwole sobie tylko zwrocic uwage na profesjonalizm - dzwoniono do mnie z serwisu czy maja zarchiwizowac dane (kilka sposobow dostarczenia) czy moga wykasowac zawrartosc dysku. Niby nic takiego kopie pracy sa automatycznie umieszczane na serwerze, jednak gdybym nie zadbal o bezpieczenstwo, to istniala szansa na bezproblemowe odzyskanie. Za to maja u mnie duzy plus. No i jeszcze dodam ze kolejny komputer tez bedzie tej firmy - wlasnie za serwis. Pawel |
||
2007-07-19 12:20 | Re: awaria komputera i warunki gwarancji | Habeck Colibretto |
Dnia 19.07.2007, o godzinie 11.19.40, na pl.soc.prawo, Kit napisał(a): > W koncu dowiedzialem sie ze prawo zwrotu gotowki (kwoty w momencie zakupu) > przysluguje dopiero po trzeciej wizycie w serwisie. A jest taki zapis w karcie gwarancyjnej? Bo jeżeli nie... to ktoś bardziej zachłanny bez problemu powinien wyciągnąć kasę. :) -- Pozdrawiam, *Habeck* /Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/ - Schutzbach |
||
2007-07-19 12:59 | Re: awaria komputera i warunki gwarancji | Krzysiek |
Użytkownik "Habeck Colibretto" wiadomości news:iat8knz091bi$.dlg@habeck.pl... > Dnia 19.07.2007, o godzinie 10.02.21, na pl.soc.prawo, Przemek napisał(a): > >>> jeżeli nabyłes sprzet jako konsument, zasadniczo to oni winni ci >>> najpierw >> A jesli nabylem go na firme? Prowadze jednoosobowa dzialalnosc >> gospodarcza > > To ustawa, którą zacytowałem Cię nie obowiązuje. Liczy sie tylko gwarancja > (sprawdź czy nie ma tam czegoś o kupnie na firmę). > IMO zwracasz im sprzęt i dostajesz kasę (ale jednak bym się wywiedział jak > oni to rozumieją, aby przygotować schemat działania :) ). > > -- > Pozdrawiam, > *Habeck* > /Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/ > - Schutzbach ja uważam, że jeżeli jest napisane w karcie gwarancyjnej tak dosłownie, jak to podał Przemek, to nie ma znaczenia to, jak oni to teraz rozumują - będzie, gdy dojdzie do ewentualnego sporu w sądzie; a jeżeli w karcie tylko tak stoi, a np. w serwiscie powiedzą ci, że dopiero ten zapis aktualizuje sie po trzeciej naprawie, to mysle, że chca cie zwodzic i oszukują, gdyz gwarancja to umowa pomiedzy toba a nimi, tak stoi w orzecznictwie, ale nie mam akurat możliwości by choć jedno tu przytoczyc (polecam jedynie pozycje ksiązkową Stanisława Włodyki na ten temat); skoro zas jest to umowa, nie moga jej warunkow odgornie sami sobie zmieniac dla wlasnej przyjemnosci; skoro zapis jest taki, że jezeli nie zgadasz sie na sposobu naprawy, to masz prawo do zwrotu pieniedzy za zwrotem towaru, niezaleznie od ilosci napraw; to takie prawo masz i musisz sie jego domagac; jedyne co musisz sprawdzic to tylko kto ponosi koszt dostarczenia zwracanego przez ciebie towaru oraz koszt przelewu zwracanej gotowki; pzdr krzysiek |
||
2007-07-19 17:54 | Re: awaria komputera i warunki gwarancji | Habeck Colibretto |
Dnia 19.07.2007, o godzinie 12.59.41, na pl.soc.prawo, Krzysiek napisał(a): >>>> jeżeli nabyłes sprzet jako konsument, zasadniczo to oni winni ci >>>> najpierw >>> A jesli nabylem go na firme? Prowadze jednoosobowa dzialalnosc >>> gospodarcza >> To ustawa, którą zacytowałem Cię nie obowiązuje. Liczy sie tylko gwarancja >> (sprawdź czy nie ma tam czegoś o kupnie na firmę). >> IMO zwracasz im sprzęt i dostajesz kasę (ale jednak bym się wywiedział jak >> oni to rozumieją, aby przygotować schemat działania :) ). > ja uważam, że jeżeli jest napisane w karcie gwarancyjnej tak dosłownie, jak > to podał Przemek, to nie ma znaczenia to, jak oni to teraz rozumują - > będzie, gdy dojdzie do ewentualnego sporu w sądzie; Znaczenia nie ma dla ostatecznego rozstrzygnięcia, ale znaczenie by miało dla mnie. Wiedziałbym przynajmniej co myśli "przeciwnik" (w cudzysłowie, bo sprzedający nie powinien być przeciwnikiem), a to sporo. Gdzie nacisnąć, czym uargumentować... w ostateczności postraszyć sądem. -- Pozdrawiam, *Habeck* /Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/ - Schutzbach |
||
2007-07-19 23:35 | Re: awaria komputera i warunki gwarancji | MAc |
Przemek napisał(a): "ciach" > Interesuje mnie znaczenie ostatniego zdania. Jesli sie okaze ze do wymiany > jest plyta glowna, a ja sie nie zgodze na taka naprawe to otrzymam zwrot > kwoty jaka zaplacilem za komputer jesli oddam im ten komputer - czy dobrze > rozumuje? > Nie widząc pozostałych punktów gwarancji to trudno powiedzieć - ale mnie się wydaje, że jeżeli wymieniają na NOWE - to ten punkt nie ma znaczenia. Natomiast wchodzi on w życie jeżeli wymieniają (chcą wymienić) część na regenerowaną. (co może się zdarzyć jeżeli gwarancja trwa dłużej nić możliwość zdobycia nowych części zamiennych). MAc |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
uznanie gwarancji |
Daniel Jakubowski | 2005-11-04 12:28 |
Odmowa Gwarancji... |
Apvv | 2005-12-31 09:11 |
sprzedaz bez gwarancji ?? |
brasko | 2006-01-12 23:22 |
Termin rozpatrywania gwarancji. |
Mi-5 | 2006-03-29 15:41 |
Klawiatura na gwarancji |
Marcin Hałat | 2006-04-26 19:48 |
Czas trwania gwarancji |
Sonix | 2006-05-10 09:02 |
Monitor na gwarancji |
Wojtek | 2006-06-21 19:14 |
Uzywane auto od dilera -awaria |
Philipek | 2006-10-12 13:33 |
warunki gwarancji, czy zgodne z prawem |
Bart | 2006-10-26 18:06 |
Przedluzenie gwarancji!!! |
Kris | 2007-01-27 20:06 |