poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-09-13 16:04 | Centralwings i odszkodowania | Jacek_P |
Dzisiaj na Onecie pojawil sie artykul dotyczacy porzucenia przez Centralwings pasazerow w Bolonii. http://wiadomosci.onet.pl/1824863,12,item.html Rzecznika Centralwings wypowiedzial sie, ze "...w sytuacji, gdy z przyczyn technicznych, niezaleznych od przewoznika odwolujemy lot, jestesmy zobowiazani zwrocic pasazerom gotowke za wykupiony bilet. Tylko na to pasazerowie moga liczyc". Jednoczesnie dodal, ze "...dzisiejszy rejs mial byc ostatnim lotem na trasie Bolonia-Warszawa. - Nie ma mozliwosci, by ten rejs przelozyc na inny dzien". W moim odczuciu jest to zwykle hochsztaplerstwo, zwykly unik, aby dzialalnosc zakonczyc jeszcze wczesniej niz oficjalnie deklarowana data. Jak ta wypowiedz rzecznika, odrzucajaca inne roszczenia niz zwykly zwrot kwot za bilet, ma sie do regulacji unijnych dotyczacych odszkodowan? Ma ktos jakies informacje na ten temat, bo niestety nie udalo mi sie dotrzec do zadnych konkretow. -- Pozdrawiam, Jacek |
2008-09-13 17:29 | Re: Centralwings i odszkodowania | SzalonyKapelusznik |
On 13 Wrz, 16:04, Jacek_P > Dzisiaj na Onecie pojawil sie artykul dotyczacy > porzucenia przez Centralwings pasazerow w Bolonii.http://wiadomosci.onet.pl/1824863,12,item.html > > Rzecznika Centralwings wypowiedzial sie, > ze "...w sytuacji, gdy z przyczyn technicznych, niezaleznych > od przewoznika odwolujemy lot, > > Jacek Ale o co chodzi? Stan techniczny samolotu jest zalezny od przewoznika. |
||
2008-09-13 18:43 | Re: Centralwings i odszkodowania | Sarpedon |
SzalonyKapelusznik pisze: > Ale o co chodzi? Stan techniczny samolotu jest zalezny od przewoznika. niekoniecznie i nie zawsze. jesli to nagla awaria (a to spisane jest w protokole naprawy), to jest to tzw. zaistnienie nadzwyczajnych okoliczności, których nie można bylo uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. natomiast, jesli protokol naprawy zawiera informacje o zlym stanie danej czesci (np. zardzewiala, uszkodzona czesc spowodowala uszkodzenie innej) to wowczas jest wina przewoznika. wgladu do protokolu naprawy pasazerowie jednak nie maja, ULC jedynie moze pomoc. dodam natomiast, ze wymiana polowy czesci w samolocie, by uniknac niespodziewanej awarii to NIE JEST racjonalny srodek reguluje to: artykul 5 Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91 Tekst mający znaczenie dla EOG. |
||
2008-09-13 18:47 | Re: Centralwings i odszkodowania | Sarpedon |
Jacek_P pisze: > Rzecznika Centralwings wypowiedzial sie, > ze "...w sytuacji, gdy z przyczyn technicznych, niezaleznych > od przewoznika odwolujemy lot, jestesmy zobowiazani > zwrocic pasazerom gotowke za wykupiony bilet. > Tylko na to pasazerowie moga liczyc". wg prawa - racja > Jednoczesnie dodal, ze "...dzisiejszy rejs mial > byc ostatnim lotem na trasie Bolonia-Warszawa. > - Nie ma mozliwosci, by ten rejs przelozyc na inny dzien". > W moim odczuciu jest to zwykle hochsztaplerstwo, > zwykly unik, aby dzialalnosc zakonczyc jeszcze wczesniej > niz oficjalnie deklarowana data. prawo generalnie nie daje wielkich mozliwosci pasazerom. dla lotow do 1500 km przysluguje odszkodowanie 250 eur i zwrot za kupiony bilet. natomiast jesli ktos zakupil inny to juz jego problem. wszelkie loty zastepcze czy tez przebukowanie biletow na inny termin to dobra wola przewoznika. tyle wg prawa. > Jak ta wypowiedz rzecznika, odrzucajaca inne roszczenia > niz zwykly zwrot kwot za bilet, ma sie do regulacji unijnych > dotyczacych odszkodowan? Ma ktos jakies informacje > na ten temat, bo niestety nie udalo mi sie dotrzec > do zadnych konkretow. ma sie chyba poprawnie. awarie samolotow czesto traktowane sa jako "zaistnienie nadzwyczajnych okoliczności, których nie można bylo uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków" Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91 Tekst mający znaczenie dla EOG. |
||
2008-09-13 20:49 | Re: Centralwings i odszkodowania | Jacek_P |
Sarpedon > prawo generalnie nie daje wielkich mozliwosci pasazerom. dla lotow do > 1500 km przysluguje odszkodowanie 250 eur i zwrot za kupiony bilet. Czyli jednak dodatkowo 250 euro, a nie jedynie zwrot ceny biletu. To juz cos. Z Bolonii jezdza autokary, wiec jak nie samolotem, to autokarem dojada. -- Pozdrawiam, Jacek |
||
2008-09-13 21:21 | Re: Centralwings i odszkodowania | Sarpedon |
Jacek_P pisze: >> prawo generalnie nie daje wielkich mozliwosci pasazerom. dla lotow do >> 1500 km przysluguje odszkodowanie 250 eur i zwrot za kupiony bilet. > Czyli jednak dodatkowo 250 euro, a nie jedynie zwrot ceny biletu. > To juz cos. Z Bolonii jezdza autokary, wiec jak nie samolotem, > to autokarem dojada. 250 eur przysluguje w przypadku gdy mozna bylo zapobiec odwolaniu. usterka lub zle warunki pogodowe w wiekszosci przypadkow nie kwalifikuja sie do tego zalozenia, wiec pewnie w tym przypadku centralwings zwraca tylko koszt biletu. coz, takie jest prawo, czesto krzywdzace, szczegolnie, gdy np. za bilet zaplacilo sie np. 100 zl brutto. |
||
2008-09-14 10:44 | Re: Centralwings i odszkodowania | LukaszS |
> Ale o co chodzi? Stan techniczny samolotu jest zalezny od przewoznika. Sadzisz, ze zostwienie psazera na drugim kocu Europy z kilkuset zl. w kieszeni i pozegnaniem "radz sobie sam" jest w porzadku? Dla przykladu podobne zdarzenie zdarzylo sie w Lotowi w N. Jorku. Po awarii natychmiast zjawil sie przedstawiciel firmy. Czesc pasazerów zostala usadzona w samolotach innych linii, a czesc dostala hotel i poleciala nastepnego dnia. A - jak pamietam - wtedy wszyscy byli zbulwersowani tym, ze w trakcie organizowania tego wszystkiego, tenze przedstawiciel nie dokonca pomyslal i podczas spotkania z pasazerami powiedzial ze linia skontaktuje sie z nimi telefonicznie o jakiejs konkretnej godzinie. A tego nie da sie zrobic w kilka minut i niektóry odebrali telefon dwie godziny po czasie. Oto masz róznice w jakosci tanich a normalnych linii. Lukasz |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
[SPAM] CENTRALWINGS - Zagrożone upadłością |
A | 2006-06-20 14:32 |
kanalizacja - wysokość odszkodowania? |
zoz | 2006-07-09 17:34 |
Odsetki od odszkodowania |
Guzi [LUB] | 2006-08-27 00:49 |
Problem z wyplata odszkodowania OC. |
Michał Nalepa | 2007-01-30 14:57 |
wypłata odszkodowania z OC |
Mar_P | 2007-03-27 14:07 |
odszkodowania z Urzędu Miasta |
Darek | 2007-04-28 22:35 |
Odszkodowania za błędy lekarskie? |
Ghost Rider | 2007-05-22 15:17 |
Odszkodowania |
wariat00 | 2008-02-25 21:10 |
waloryzacja odszkodowania |
Bartkowiak | 2008-07-06 18:54 |
jak dochodzic odszkodowania |
Marek | 2008-09-03 10:22 |