Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

co zrobić w tej sytuacji...

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-01-26 21:57 co zrobić w tej sytuacji... Pietrek_Kr
Witam,
problem dotyczy odwiecznych problemów konsumenta, mój jest taki, zamówiłem u
optyka okulary, naturalnie zapłaciłem z góry przy zamówieniu, czekałem kilka
dni, przy odbiorze okazało się ze jedno ze szkieł jest uszczerbione u dołu
(przez pracownicę zakładu), cóż było robić, uśmiechnąłem się, powiedziałem
trudno i czekałem, przez kilka dni mnie zwodzono że szkło jest zamówione a
dostawca zwleka i dlatego czekam dłużej niż poprzednio, dziś poszedłem po
odbiór i wydało mi się wszystko OK, jakież było moje zdziwienie gdy w domu
zacząłem sie dokładnie przyglądać, okazuje się iż przeszlifowali to
uszkodzenie tak bym odebrał i nie zauważył, czego mogę się domagać w tej
chwili? wymiany na nowe? chętnie bym im zwrócił te okulary choć polskie
prawodawstwo chyba przewiduje tu dobrą wole sprzedawcy? poradźcie proszę jak
zwalczać to chamstwo? dziękuję z góry za wszelkie rady,
mocno zdegustowany i poirytowany, Piotr

2006-01-27 00:55 Re: co zrobić w tej sytuacji... Robert Tomasik
Pietrek_Kr [###krakus28no spam@op.pl.###] napisał:


A to przeszlifowanie przeszkadza w normalnym użytkowaniu?
2006-01-27 02:04 Re: co zrobić w tej sytuacji... Michał_\Kaczor\_Niemczak
On 1/27/2006 12:55 AM, Robert Tomasik wrote:

> A to przeszlifowanie przeszkadza w normalnym użytkowaniu?

Tu raczej chodzi o to (obrazowo), że jak ktoś kupuje samochód z salonu
to raczej nie bardzo, żeby miał łatany błotnik szpachlą bo "na pierwszy
rzut oka nie widać".

Kaczor
--
Łączę pozdrowienia .....i różne inne wyrazy
kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
http://przemysl.net.pl/kaczor
2006-01-27 08:31 Re: co zrobić w tej sytuacji... Krzysztof 'kw1618' z Wars
Dnia Thu, 26 Jan 2006 21:57:38 +0100, Pietrek_Kr napisał(a):

> Witam,
> (...)
> poradźcie proszę jak
> zwalczać to chamstwo? dziękuję z góry za wszelkie rady,
> mocno zdegustowany i poirytowany, Piotr

Cóż optyk postąpił bardzo chamsko, bo wykorzystał to, że bez okularów nie
zauważysz wady.
Moja propozycja jest taka, aby nie płacić z góry całej kwoty... a wpłacać
zaliczkę. Jeśli optyk mówi, ze nie ma takiej opcji... skorzystać z innego
optyka.

--
Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
http://grupy.3mam.net
2006-01-27 12:12 Re: co zrobić w tej sytuacji... Tiger
> chwili? wymiany na nowe? chętnie bym im zwrócił te okulary choć polskie
> prawodawstwo chyba przewiduje tu dobrą wole sprzedawcy? poradźcie proszę
> jak
> zwalczać to chamstwo? dziękuję z góry za wszelkie rady,
> mocno zdegustowany i poirytowany, Piotr

Zareklamowac z tytulu niezgodnosci towaru z umowa. Zamawiales szkla o
okreslonym dla Twojej wady wzroku szlifie, a "przeszlifowane" ukruszenie
jest wybrakowaniem towaru. To tak jakbys kupil pralke z wyklepanym i
zaszpachlowanym emalia nadtluczeniem naroznika. Niby dziala - ale byla
uszkodzona.

Pozdrawiam,

Tiger

2006-01-27 16:57 Re: co zrobić w tej sytuacji... Pietrek_Kr

>
> A to przeszlifowanie przeszkadza w normalnym użytkowaniu?
>
myślę ze tak, szkło jest mniejsze od drugiego, dwa, to zapłaciłem za
pełnowartościowy towar a odstałem wybrakowany, dla mnie to oszustwo,
Piotr

2006-01-27 19:03 Re: co zrobić w tej sytuacji... Robert Tomasik
Pietrek_Kr [###krakus28no spam@op.pl.###] napisał:
>> A to przeszlifowanie przeszkadza w normalnym użytkowaniu?
> myślę ze tak, szkło jest mniejsze od drugiego, dwa, to zapłaciłem za
> pełnowartościowy towar a odstałem wybrakowany, dla mnie to oszustwo,
> Piotr

No to korzystaj z prawa do żądania zwrotu [pieniędzy. Fakt, ze szkło
jest szlifowane jest pośrednim dowodem, że przecież sam tego nie
uszczerbałeś. W razie kłopotów skontaktuj się z rzecznikiem
konsumentów na miejscu.
2006-01-28 00:43 Re: co zrobić w tej sytuacji... Pietrek_Kr

> >> A to przeszlifowanie przeszkadza w normalnym użytkowaniu?
> > myślę ze tak, szkło jest mniejsze od drugiego, dwa, to zapłaciłem za
> > pełnowartościowy towar a odstałem wybrakowany, dla mnie to oszustwo,
> > Piotr
>
> No to korzystaj z prawa do żądania zwrotu [pieniędzy. Fakt, ze szkło
> jest szlifowane jest pośrednim dowodem, że przecież sam tego nie
> uszczerbałeś. W razie kłopotów skontaktuj się z rzecznikiem
> konsumentów na miejscu.
>

a mam takie prawo? czy to dowolność w/g uznania/dobrej woli sklepu?

2006-01-28 00:54 Re: co zrobić w tej sytuacji... Robert Tomasik
Pietrek_Kr [###krakus28no spam@op.pl.###] napisał:

> a mam takie prawo? czy to dowolność w/g uznania/dobrej woli sklepu?

Jeśli okulary zawierają wadę, to masz takie prawo. Wynika ono z Ust. z
dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. Poszukaj sobie w sieci i poczytaj,
bo to tylko kilka artykułów.
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

strzelanie z ambony (nie tej kościelnej) :)

Paula 2005-12-02 16:47

Waznosc umowy przy zmianie sytuacji prawnej

Malgorzata K. 2006-03-09 19:39

Waznosc umowy przy zmianie sytuacji prawnej

Malgorzata K. 2006-03-09 19:39

przekazanie gospodarstwa i cofniecie tej darowizny

Piotr Żebrowski 2006-08-14 12:25

Jak mam się w tej sytuacji zachować?

Miłosz Klemens 2006-11-08 22:24

Moze ktos wie w tej kwesti?

MR 2006-12-12 08:42

Prosze o pomoc w sprawie wybrniecia z chorej sytuacji malzenskiej

Anastazy 2007-01-03 13:15

Bardzo się cieszę z obecjej sytuacji w RP

fart 2007-01-25 08:28

Prośba o pomoc- co moge zrobić w tej sprawie

redboy 2007-02-20 11:19

jak postąpić w takiej sytuacji i ochronić siebie?

Aliss 2007-02-22 16:10