poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo.podatki |
2007-05-07 22:56 | Re: faktura online z az.pl | mvoicem |
Dnia Mon, 07 May 2007 22:37:36 +0200, Piotrek napisał(a): > Gotfryd Smolik news wrote: >> Piszę oczywiście o tym o czym wspomniał jureq: udowodnieniu, że wydruk >> f-ry zrobiła tylko jedna strona transakcji. >> >> > Ale w przypadku ogólnym akurat tego raczej nie da się udowodnić :-) > > Przecież (raczej) nie ma obowiązku dostarczenia faktury klientowi. > Trzeba ją jedynie wystawić. > > Zatem do wystawienia faktury w szczególności możesz użyć drukarki > połączonej z niszczarką. > Gorzej jeżeli US będzie miał listę (choćby wyrywkową) tych klientów którzy faktury sobie nie wydrukowali, i tych którzy sobie ją wydrukowali. Jeżeli nie będzie się to zgadzało z twoją listą, to dla tych którzy u ciebie są na liście "wydrukowane u klienta", a u nich "dostali mailem a nie wydrukowali" - brak wystawionej faktury. Znowu dla tych którzy u ciebie są na liście "wystawiłem fakturę i od razu zniszczyłem", a u nich "dostali mailem i wydrukowali" - faktura wystawiona dwukrotnie, podwójny VAT do zapłacenia. p. m. |
2007-05-08 00:21 | Re: faktura online z az.pl | Gotfryd Smolik news |
On Mon, 7 May 2007, Piotrek wrote: > Gotfryd Smolik news wrote: >> Piszę oczywiście o tym o czym wspomniał jureq: udowodnieniu, że >> wydruk f-ry zrobiła tylko jedna strona transakcji. > > Ale w przypadku ogólnym akurat tego raczej nie da się udowodnić :-) Byś się nie zdziwił :] > Przecież (raczej) nie ma obowiązku dostarczenia faktury klientowi. > Trzeba ją jedynie wystawić. Jeszcze trzeba wiedzieć, czy w danym przypadku należało zeznać że "wystawiłem i zniszczyła się" :> albo wręcz przeciwnie: "na moje zlecenie wystawioną fakturę wydrukował klient". Postawienie na złą tezę jest dowodem na nieprzestrzeganie przepisów :> > Zatem do wystawienia faktury w szczególności możesz użyć drukarki połączonej > z niszczarką. IMHO nie. Jeśli fakturę wystawiono i nie wydano IMO należy mieć dowód tej czynności - czyli f-rę, jak "się zniszczy" to przewidziano wystawianie duplikatów :| > Czy ja się mylę? Nie mylisz się, jeśli chodzi o samo wystawienie bądź posiadanie (lub nie) danego egzemplarza. Ale ewentualne zeznania stron w razie kontroli krzyżowej muszą być co najmniej ZGODNE i do tego NIESPRZECZNE ze stanem dokumentów :> Za przykład podam Ci taki przypadek, kiedy jeszcze za "starych przepisów" US łupnął podatnika VATem na podstawie zeznania kupującego. Mianowicie wydobył informację, że sprzedawca umówił się co do koloru karoserii *nim sam kupił samochód*. Czarno na białym miał w postaci *zeznania świadka* informację, że samochód był "kupiony w celu dalszej odsprzedazy", ergo łupnął podatnika (twierdzącego twardo, że "kupił w celach osobistych" a następnie odsprzedał) VATem i wygrał sprawę przed NSA. Sądzisz, że jak jeden z drugim wystawia dziesiątki/setki faktur "do samodzielnego wydruku", to *wszyscy* nabywcy jednomyślnie, zapytani przez US, powiedzą że "oczywiście wydrukowali i wyrzucili", i NIKT nie przyzna (wliczając ryczałtowców i inne osoby którym f-ra niepotrzebna) że "nie wydrukował, bo mu niepotrzebne było"? A jeśli wystawca *zlecił* wydruk i *nie dopilnował*, zeby ten komu zlecono wystawił oryginał, to on (wystawca) za to odpowiada, IMO & AFAIK. Oczywiście w przypadku kiedy oryginał nie jest nikomu do szczęścia potrzebny jest to bzdura (to że narusza się przepisy) i nie można wykluczyć np. umarzania spraw w oparciu o "małą szkodliwość społeczną". Niemniej możemy mieć udowodnione (zeznaniami świadków) naruszenia przepisów, w razie takiego "wystawiania"! pzdr, Gotfryd |
||
2007-05-08 08:11 | Re: faktura online z az.pl | Piotrek |
Gotfryd Smolik news wrote: > > Nie mylisz się, jeśli chodzi o samo wystawienie bądź posiadanie > (lub nie) danego egzemplarza. Ale ewentualne zeznania stron > w razie kontroli krzyżowej muszą być co najmniej ZGODNE i do > tego NIESPRZECZNE ze stanem dokumentów :> > Za przykład podam Ci taki przypadek, kiedy jeszcze za "starych przepisów" > US łupnął podatnika VATem na podstawie zeznania kupującego. > Mianowicie wydobył informację, że sprzedawca umówił się co do koloru > karoserii *nim sam kupił samochód*. Czarno na białym miał w postaci > *zeznania świadka* informację, że samochód był "kupiony w celu dalszej > odsprzedazy", ergo łupnął podatnika (twierdzącego twardo, że "kupił > w celach osobistych" a następnie odsprzedał) VATem i wygrał sprawę > przed NSA. > > Sądzisz, że jak jeden z drugim wystawia dziesiątki/setki faktur > "do samodzielnego wydruku", to *wszyscy* nabywcy jednomyślnie, > zapytani przez US, powiedzą że "oczywiście wydrukowali i wyrzucili", > i NIKT nie przyzna (wliczając ryczałtowców i inne osoby którym > f-ra niepotrzebna) że "nie wydrukował, bo mu niepotrzebne było"? > > A jeśli wystawca *zlecił* wydruk i *nie dopilnował*, zeby ten komu > zlecono wystawił oryginał, to on (wystawca) za to odpowiada, IMO > & AFAIK. > Oczywiście w przypadku kiedy oryginał nie jest nikomu do szczęścia > potrzebny jest to bzdura (to że narusza się przepisy) i nie można > wykluczyć np. umarzania spraw w oparciu o "małą szkodliwość > społeczną". > Niemniej możemy mieć udowodnione (zeznaniami świadków) naruszenia > przepisów, w razie takiego "wystawiania"! > > pzdr, Gotfryd Tia ... Dziękuję za komentarz. Na całe szczęście w tej chwili nie mam takich dylematów. Ale warto pamiętać na przyszłość. Piotrek |
||
2007-05-08 16:12 | Re: faktura online z az.pl | DarkStar |
A gdyby klient wydrukował fakturę, a następnie ją zniszczył i/lub wyrzucił? W praktyce wychodzi tak jakby jej nigdy nie wydrukował. Druga sprawa, że firma (sprzedawca) może wydrukować fakturę i wysłać ją klientowi, a on ją i tak zgubi albo zniszczy. Ja osobiście w ogóle nie rozumiem w jaki sposób można udowodnić, że fakturę się wydrukowało i wysłało. Stąd też moje biuro rachunkowe poprosiło mnie o przesyłanie faktur kontrahentom zagranicznym (sprzedaję m.in. do USA) listem poleconym, bo mam potwierdzenie nadania w razie czego, które dopinam sobie do kopii faktury leżącej w moich papierach. Troszkę to kosztuje, ale z kolei ja biorę fakturę z Poczty Polskiej za tą usługę... A w Polsce to już nie wiem - nie spotkałem się, żeby ktoś wysyłał poleconym, wszystkie faktury idą listem zwykłym i nie mają gwarancji nawet, że dojdą. Listonosz może być głodny... |
||
2007-05-08 16:39 | Re: faktura online z az.pl | Gotfryd Smolik news |
On Tue, 8 May 2007, DarkStar wrote: > A gdyby klient wydrukował fakturę, a następnie ją zniszczył i/lub > wyrzucił? To OK :P > W praktyce wychodzi tak jakby jej nigdy nie wydrukował. Jakby. Ale literalnie zapisano co zapisano: "wystawia fakturę z kopiami". Jak są kopie, a oryginału nigdy nie wystawiono, to mamy niezgodność z literą przepisu. > Druga sprawa, że firma (sprzedawca) może wydrukować fakturę i wysłać > ją klientowi, a on ją i tak zgubi albo zniszczy. To też OK :) > Ja osobiście w ogóle > nie rozumiem w jaki sposób można udowodnić, że fakturę się wydrukowało > i wysłało. Ale można udowodnić (zeznaniami świadków) iż było na odwrót: że firma zlecała wydruk klientom "ze strony www". "A Pan X nie wydrukował, o tu mamy zeznanie, że mu nie była potrzebna to nie wydrukował". > Stąd też moje biuro rachunkowe poprosiło mnie o przesyłanie > faktur kontrahentom zagranicznym (sprzedaję m.in. do USA) listem > poleconym, :) > w Polsce to już nie wiem - nie spotkałem się, żeby ktoś wysyłał > poleconym, wszystkie faktury idą listem zwykłym i nie mają gwarancji > nawet, że dojdą. Ano. Ale wtedy trudno udowodnić że nie została wysłana. Zauważ, że dowód iż została wysłana ma się nijak do dowodu ze nie została wysłana - bo w obu przypadkach jest trzeci stan "nie wiemy czy została wysłana", który wikła prostą negację "została/nie została". I żeby była jasność - osobiscie uważam iż zostawianie takiego "haczyka" (z którego to powodu na razie nikt nikogo nie ściga, a przynajmniej nie słychać o sankcjach, ale nie wiadomo czy ktoś KIEDYŚ się nie przyczepi) jest... w sumie nie wiadomo co jest. Bo nie wiadomo z czego wynikało takie postawienie sprawy - tu i ówdzie pojawiały się podejrzenia że z zamiaru "napchania kasy" wydawcom certyfikatów, niewykluczone że to jednak pozostałości po erze "wagi pieczątki" czy jeszcze co innego. > Listonosz może być głodny... :) pzdr, Gotfryd |
||
2007-05-10 22:40 | Re: faktura online z az.pl | WAM |
On 8 May 2007 07:12:30 -0700, DarkStar wrote: >A w >Polsce to już nie wiem - nie spotkałem się, żeby ktoś wysyłał >poleconym, wszystkie faktury idą listem zwykłym i nie mają gwarancji >nawet, że dojdą. TPSA wysyla poleconym fv za "transmisje danych dsl". WAM -- nad morze? www.nadmorze.pl |
||
2007-05-10 22:57 | Re: faktura online z az.pl | Cavallino |
Użytkownik "WAM" news:hn0743560g8a7pqn80kibh84tcmksdi42c@4ax.com... > On 8 May 2007 07:12:30 -0700, DarkStar > wrote: > >>A w >>Polsce to już nie wiem - nie spotkałem się, żeby ktoś wysyłał >>poleconym, wszystkie faktury idą listem zwykłym i nie mają gwarancji >>nawet, że dojdą. > TPSA wysyla poleconym fv za "transmisje danych dsl". Ciekawe od kiedy. Do mnie od zawsze wysyłali zwykłym. Mowa o Internet DSL. |
||
2007-05-10 23:04 | Re: faktura online z az.pl | RoMan Mandziejewicz |
Hello WAM, Thursday, May 10, 2007, 10:40:05 PM, you wrote: >> A w Polsce to już nie wiem - nie spotkałem się, żeby ktoś wysyłał >> poleconym, wszystkie faktury idą listem zwykłym i nie mają >> gwarancji nawet, że dojdą. > TPSA wysyla poleconym fv za "transmisje danych dsl". Do mnie nie wysyła. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl |
||
2007-05-11 07:58 | Re: faktura online z az.pl | Gotfryd Smolik news |
On Thu, 10 May 2007, WAM wrote: > TPSA wysyla poleconym fv za "transmisje danych dsl". Hm... jak mowa o "normalnym dsl" to dostaję zwykłym. pzdr, Gotfryd |
||
2007-05-11 21:52 | Re: faktura online z az.pl | WAM |
On Thu, 10 May 2007 22:57:57 +0200, "Cavallino" wrote: >> TPSA wysyla poleconym fv za "transmisje danych dsl". >Ciekawe od kiedy. >Do mnie od zawsze wysyłali zwykłym. >Mowa o Internet DSL. Po mojej stronie mowa o "transmisja danych dsl": http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_biz/internet/transmisja_danych/trans_danych_dsl_tp/ -- nad morze? www.nadmorze.pl |
nowsze | 1 2 3 4 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Usługi komputerowe online i podatki |
macias | 2005-12-03 17:12 |
Faktura, a faktura korygująca - przedawnien |
Olo | 2005-12-31 13:03 |
faktura |
Schwester | 2006-01-17 11:08 |
Kasa a sprzedaz ONLINE ? |
Ciekawski | 2006-02-10 08:58 |
kto ma prenumerate/dostep online do http://www.pmf.e-podatnik.pl/? |
tck | 2006-06-07 16:30 |
"lewa" faktura |
adx | 2006-09-14 12:24 |
faktura na zaliczkę - cd. |
Jacek Rakowski [www.golda | 2006-09-14 21:25 |
I find a good shop online! |
a10990370 | 2006-12-14 02:27 |
I find a good shop online! |
a10990370 | 2006-12-14 02:27 |
I find a good shop online! |
a10990370 | 2006-12-14 02:29 |