Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

historia nieuczciwego warsztatu

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2008-09-25 00:27 historia nieuczciwego warsztatu Marcin Z.
Witam po raz pierwszy na tej grupie.
Zawitałem tu gdyż potrzebuję porady. Sytuacja wygląda tak: w październiku
zeszłego roku miałem poważną awarię samochodu. Znalazłem niestety na chybił
trafił warsztat samochodowy, który podjął się naprawy. Obejmowała ona remont
silnika, tzn. wymiana zaworów, wymiana paska rozrządu, napinaczy itp., a
ponieważ trzeba było ściągać głowicę, wykonawca dał ją do "planowania" czyli
zeszlifowania niewielkiej warstwy materiału na idealnie płasko i założył
nową uszczelkę pod głowicą, wymienił termostat. Podejrzewałem wtedy, że
naprawia metodą prób i błędów, ale nie znam się na mechanice więc
zapłaciłem: prawie 2400. Dodam, że samochód 10-letni, którego koszt nie
przekracza 7 tys. zł. Otrzymałem fakturę.
Zaraz po wyjeździe z warsztatu zauważyłem, że silnik pracuje nieregularnie,
jakby jakaś świeca nie paliła - wcześniej tego nie było. Mechanik oznajmił,
że nie wie co może być tego przyczyną i że prawdopodobnie z czasem minie. I
tak jeździłem aż do lipca, kiedy to zdecydowałem się podjechać do diagnosty
na sprawdzenie.
Okazało się, że był źle ustawiony rozrząd. Diagnosta ustawił mi go i
skasował odpowiednio. Przebolałem, że musiałem zapłacić za to co mi zepsuli
w pierwszym warsztacie (bo przecież rozrząd sam się nie przestawia).
Po miesiącu jazdy (nareszcie z właściwą pracą silnika) nagle zdarzyła się
kolejna awaria - poszła uszczelka pod głowicą, ta, którą mi założyli w
październiku. Od razu skontaktowałem się z warsztatem co mi ją zakładał i
powiedziałem w czym rzecz. Powiedziałem, że chcę zareklamować uszczelkę pod
głowicą, którą mi założył. Właściciel zakładu przyjął mój samochód. Znów
metodą prób i błędów zaczął od wymiany pompy wody. Telefonicznie
poinformował mnie ile taka pompa kosztuje więc zgodziłem się na jej wymianę.
Okazało się, że jednak jest konieczne ponowne zdjęcie głowicy, planowanie i
założenie nowej uszczelki. Na koniec jeszcze wymyślił, że mi cieknie
chłodnica (nigdy nie ciekła, nie miałem ubytku płynu chłodzącego) i że to
mnie będzie kosztować kolejne 450 zł. Nie zgodziłem się na jej wymianę bo
sprawdziłem, ze na Allegro takie chłodnice (nowe) stoją za 150 zł. Kiedy
poprosiłem o fakturę, okazało się, że policzy mnie nie tylko za pompę wody z
wymianą (na którą się zgodziłem) ale też za ponowne planowanie głowicy i
uszczelkę (850 zł). Kiedy zaprotestowałem, powiedział, że mi nie wyda
samochodu więc musiałem jednak zapłacić ten "okup" w takiej kwocie jaką
żądał. Na domiar złego, wydając mi samochód, napisał w uwagach na fakturze,
że nie udziela gwarancji na wykonaną usługę ze względu na nieszczelną
chłodnicę. Jednak obiecał, że jak dostarczę mu część to wymieni mi ją
gratis.
Wyjeżdżając z warsztatu zauważyłem, że znów silnik pracuje jak traktor czyli
znów jest przestawiony rozrząd. Kiedy przyjechałem z nową chłodnicą,
faktycznie wymienił mi ją gratis ale nie zmienił uwagi wpisanej na fakturze
(a ja zapomniałem się go o to zapytać). Ważniejsze dla mnie było, że co do
rozrządu - zbył mnie. Powiedział, że nie ma przyrządów do jego ustawienia i
że w przyszłym tygodniu pożyczy i wtedy do mnie zadzwoni żebym przyjechał.
Nie zadzwonił.
Chcę skierować sprawę do Rzecznika Praw Konsumenta ale tenże powiadomił
mnie, żebym najpierw wysłał mu pismo, do którego warsztat będzie się musiał
ustosunkować.
Pisma jeszcze nie napisałem gdyż najpierw chciałbym usłyszeć Waszą opinię i
jakie mam szanse na odzyskanie pieniędzy.

Pozdrawiam,
Marcin

2008-09-25 07:42 Re: historia nieuczciwego warsztatu Dominik
Primo jeśli warsztat nie ma sprzętu do ustawiania rozrządu to po cholerę
bierze się za naprawę silnika, wymagającą ustawienia rozrządu? To moim
zdaniem spora nieuczciwość bo oczywiste było, że nie naprawią Ci samochodu
jak należy. Co do uszczelki to nie wiem jak z egzekwowaniem gwarancji na nią
od zakładu. Raczej powinieneś zwrócićsię o rekompensatę do producenta, chyba
że niezależny ekspert orzeknie iż nie posiadała ona wady fabrycznej a ów
mechanik po prostu przedziurawił ją śrubokretem chocby.

W każdym razie walcz. Powodzenia.

Dominik

2008-09-25 08:32 Re: historia nieuczciwego warsztatu Marcin Z.

Użytkownik "Dominik" napisał w wiadomości
> Primo jeśli warsztat nie ma sprzętu do ustawiania rozrządu to po cholerę
> bierze się za naprawę silnika, wymagającą ustawienia rozrządu? To moim
> zdaniem spora nieuczciwość bo oczywiste było, że nie naprawią Ci samochodu
> jak należy.

W warsztacie mieli jedynie tzw. "blokady" czyli coś co miało uniemożliwić
przesunięcie się zębatek przy zdjętym pasku a jednak się przesunęło i to
dwukrotnie.

> Co do uszczelki to nie wiem jak z egzekwowaniem gwarancji na nią od
> zakładu. Raczej powinieneś zwrócićsię o rekompensatę do producenta, chyba
> że niezależny ekspert orzeknie iż nie posiadała ona wady fabrycznej a ów
> mechanik po prostu przedziurawił ją śrubokretem chocby.

Uszczelka jest już zniszczona bo jak się ściąga głowicę to ona zostaje
rozerwana poniewaz jest przyklejona do jednej ze stron głowicy albo nawet do
obu i nie sposób jest stwierdzić w którym miejscu straciła szczelność.
Mechanik twierdzi, że to z powodu przegrzania silnika (do którego mogło
dojść przez złe ustawienie rozrządu za pierwszym razem).


Marcin
2008-09-25 12:40 Re: historia nieuczciwego warsztatu Marcin Z.
Drodzy grupowicze, napisałem takie pismo:

xxxxxxxxx
Szczecin, dn.

ul. xxxxxxxx

xx-xxx xxxxxxxxx








F.H.U. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


ul. xxxxxxxxxxxxxxxxx


71-xxx xxxxxxxxxxxx





Powołując się na przepisy prawa Kodeksu Cywilnego, niniejszym,
wzywam Pana do zwrotu należności za rzekomą naprawę mojego samochodu, którą
miała miejsce w dniu 04 września 2008 r., pomniejszoną o koszt zamontowanej
nowej części, czyli pompy wody wraz z usługą. Moje roszczenie dotyczy kwoty
xxxxxx PLN brutto za "wymianę uszczelki głowicy z materiałem" w myśl Art.
72§2 K.C.

Żądanie moje motywuję tym, iż usługa została wykonana nierzetelnie a
przedmiot, którego dotyczyła jest w gorszym stanie po jej wykonaniu niż
przed. Ponadto, wiedząc o braku możliwości wykonania solidnej naprawy, mimo
wszystko podjął się jej Pan ostatecznie informując mnie notatką na fakturze,
iż nie udziela Pan gwarancji na wykonaną usługę. Jako powód, podał Pan
nieszczelność chłodnicy, którą przecież dostarczyłem i była wykonana jej
wymiana. Ponadto dokonując wymiany uszczelki pod głowicą, uszkodził Pan
rozrząd, który naprawiłem i wyregulowałem niespełna miesiąc wcześniej w
innym, specjalistycznym zakładzie diagnostycznym. Dodam, że konieczność
regulacji rozrządu spowodowana była Pana wcześniejszą naprawą w dniu 31
października 2007 roku, kiedy to również wymienił Pan m. in. uszczelkę pod
głowicą.

Obecnie jestem zmuszony ponieść kolejne koszty regulacji uszkodzonego w Pana
firmie rozrządu i w związku z tym żądam zwrotu należności za wadliwie
wykonaną usługę z 04.09.2008 r.

Wskazaną w roszczeniu kwotę proszę przelać na konto:

xx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx, xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx, Korektę
faktury proszę przysłać na w/w adres.

W przypadku odmowy zwrotu kwoty roszczenia lub braku pisemnego
ustosunkowania się do niniejszego wezwania w terminie do 14 dni od daty
doręczenia, będę zmuszony wnieść sprawę do Sądu oraz powiadomić odpowiednie
organa Inspekcji Handlowej. Z pewnością też Urząd Kontroli Skarbowej będzie
zainteresowany Pana propozycją sprzedaży tańszych usług (bez faktury) z
pominięciem naliczania podatku VAT (bez paragonu).



Czy prawnicy z tej grupy mogliby to pismo skomentować? Co dodać co ująć itp.



Dzięki wielkie.



Marcin


nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Sciagniecie zaplaty od nieuczciwego zleceniodawcy,

jazu 2006-02-07 07:12

Kradzież auta z warsztatu

qbaem 2006-04-05 08:56

Kradzież auta z warsztatu

qbaem 2006-04-05 08:56

Historia pewnego kutra

HaNkA ReDhUnTeR 2006-05-29 17:58

Historia z zycia - prośba

Jurek D:0\) 2006-06-06 11:27

A jednak historia prawdziwa... pomóżcie!

MAWSKI 2006-12-08 22:40

imie i nazwisko nieuczciwego uslugodawcy w internecie

mrozowski_b 2007-01-28 22:22

Historia ubezpieczenia OC

Tristan 2007-03-12 20:31

zwrot pieniedzy od nieuczciwego sprzedawcy z Niemiec

Karola 2007-04-17 21:31

odbior samochodu z warsztatu

cosmic 2008-01-24 14:25