poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-07-14 13:08 | Re: media markt reklamacja raz jeszcze | papinianus |
adam158 wrote: > dziękuje za szeroko rozwiniętą dyskusję ale odnoszę wrazenie ze > niektórzy jej uczestnicy chyba troche żartują > aby rozwiać wszelakie wątpliwości: > > -aparat nie miał żadnego pokrowca ani etui bo takowego nie było nie było > też wzmianki aby go dokupić > uzywałem go osobiście i normalnie ,nie rzucałem ,kopałem w piasku ect. > poza tym ktoś w dyskusji miał rację jak w takim razie robić zdjęcia > na pustyni czy w egipcie pod piramida ? > ale reasumując jakie mam mozliwości prawne nakłonienia MM do naprawy > gwarancyjnej bo nie mam ochoty płacić 4 stówy za jego naprawę > > z góry dzięki adam Co do reklamacji aparatu. Kwestie tą reguluje ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, która zastępuje przepisy Kodeksu Cywilnego (KC) dotyczące między innymi rękojmi i gwaracji jakości. W reżimie sprzedaży konsumenckiej nie istnieją te pojęcia, natomiast mówimy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową. W świetle przepisów tej ustawy sprzedawca odpowiada względem nabywcy za istniejący w chwili sprzedaży stan niezgodności przedmiotu z treścią umowy. Nie określa ona natomiast szczegółowo na czym ów stan niezgodności polega. Z całą pewnością przy umowie sprzedaży aparatu fotograficznego strony nie uzgodniły jakie właściwości aparat będący przedmiotem sprzedaży posiadać powinien. Z tego powodu do treści umowy należy zaliczyć wszelkie okoliczności, które przybliżyć mogą nabywcy zasady korzystania z aparatu. Będziemy tu mówić zatem o tym, czy aparat nadaje się do celu do jakiego jest przeważnie używany, czy posiada właściwości charakterystyczne dla produktów tego rodzaju, oraz czy odpowiada oczekiwaniom dotyczącym tego konkretnego towaru. Podstawą tych oczekiwań z pewnością będzie treść reklamy i oznakowania towaru. Przyjmuję, że pisał Pan zgodnie z prawdą i korzystał Pan z aparatu w sposób nie odbiegający od standardowej eksploatacji. Jeśli tak, to jak najbardziej aparat fotograficzny, który Pan nabył okazał się niezgodny z umową. Dlaczego? Przede wszystkim, aparat fotograficzny jest urządzeniem, które z zasady zabierane jest na wszelkiego rodzaju podróże, wyjazdy wakacyjne. Dla konsumenta podstawową funkcją aparatu jest uwiecznianie miłych chwil z życia. To najbardziej typowy sposób wykorzystania tego urządzenia. Producent ma świadomość tego, że użytkownik będzie zabierał aparat fotograficzny na plażę i powinien - albo zabezpieczyć go od strony technicznej przed piaskiem plażowym, albo poinformować użytkownika o jego szkodliwym skutku. Nie ma tutaj mowy o tym, że "użytkownik powinien o tym wiedzieć". Z całą pewnością nie powinien, ponieważ co do zasady aparat fotograficzny nie ulega uszkodzeniu wskutek działania dwóch, trzech grudek piasku plażowego (nie zakopywał go Pan w ziemi? :). Ponadto jeżeli w reklamie, bądź na opakowaniu/w instrukcji pojawiły się zdjęcia i obrazki plaży/morza to producent sugeruje tym warunki w jakich produkt sprawuje się prawidłowo i tym bardziej zadbać powinien o rzetelną informację o zasadach korzystania. Podsumowując: towar konsumpcyjny (aparat fotograficzny) jest niezgodny z umową, ponieważ jego konstrukcja nie zapewnia możliwości korzystania z niego w standardowych warunkach. Jeżeli w instrukcji jednak znajdzie Pan stosowną informację to nie przysługuje Panu prawo do reklamacji. A teraz przejdę do tego jak wyglądać powinno owa reklamacja od strony technicznej. Nie napisał Pan kiedy nabył aparat co znacznie utrudnia mi zadanie. Jeżeli o niezgodności towaru z umową zorientował się Pan w ciągu 6 miesięcy od nabycia towaru to sprawa jest prosta. Domniemuje się bowiem, że towar był niezgodny z treścią umowy w chwili jego wydania. To sprzedawca będzie musiał się bronić tłumaczyć, bo Panu prawo do reklamacji przysługuje. Jest to domniemanie prawie nie do obalenia, bo podejrzewam, że tego rodzaju przypadłość (nieodporność na piasek) dotyczy wszystkich produktów tej marki i serii. Jeżeli wady ujawniły się po upływie 6 miesięcy to Pan wykazać będzie musiał, że towar jest aktualnie niezgodny z treścią umowy oraz że był w chwili jego wydania. Będzie to także proste do udowodnienia z tych samych co wyżej powodów... Niezgodność dotyczyć będzie wszystkich produktów tej marki i serii. W drodze reklamacji może Pan domagać się w piewszym rzędzie naprawy lub wymiany towaru na nowy. Jeżeli będzie to niemożliwe lub napotka na trudności ciężkie do przezwyciężenia to kolejnymi uprawnieniami będą: możliwość obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy. W każdym razie w tej sprawie i w sprawach tego rodzaju wszelkiej pomocy udzieli Panu powiatowy rzecznik praw konsumentów. Polecam odwiedzenie jego biura. Pozdrawiam, Adam Karczmarek |
2006-07-14 17:10 | Re: media markt reklamacja raz jeszcze | JaromirD |
papinianus wrote: >Podsumowując: towar konsumpcyjny (aparat fotograficzny) jest niezgodny >z umową, ponieważ jego konstrukcja nie zapewnia możliwości >korzystania z niego w standardowych warunkach. Jeżeli w instrukcji >jednak znajdzie Pan stosowną informację to nie przysługuje Panu >prawo do reklamacji. To teraz pytanie, jak interpretować cytat z instrukcji podany przez gaspera: "Aparat należy utrzymywać z dala od: -kurzu oraz brudu -bezpośredniego światła słonecznego -w żadnym wypadku nie należy dopuszczać do kontaktu aparatu z piaskiem i jeszcze kilka innych punktów" Czy określa on warunki użytkowania aparatu? W szczególności, czy wynika z tego zakaz używania aparatu na plaży? Bo - na chłopski rozum - kontakt oznacza bezpośrednią bliskość aparatu i piasku a przecież wcale nie musi do niego dojść by piasek dostał się do środka urządzenia. Stosując zapis instrukcji literalnie można dojść do wniosku, że używanie aparatu dopuszczalne jest jedynie na sali operacyjnej bo tylko tam brak jest kurzu i brudu, nie ma bezpośredniego światła słonecznego (jak w takim wypadku robić zdjęcia gdziekolwiek "na zewnątrz"?), a już na pewno nie ma tam piasku. >Nie napisał Pan kiedy nabył aparat co znacznie >utrudnia mi zadanie. Napisał - 3 tygodnie przed reklamacją. JaromirD -- Odpowiadając zamień "q" na "o". |
||
2006-07-14 17:46 | Re: media markt reklamacja raz jeszcze | WAM |
On Fri, 14 Jul 2006 17:10:25 +0200, JaromirD >Bo - na chłopski rozum - kontakt >oznacza bezpośrednią bliskość aparatu i piasku a przecież wcale nie musi do >niego dojść by piasek dostał się do środka urządzenia. Przeczytaj pare razy co napisales. Aby piasek dostal sie do srodka niezbedny jest bliski (bezposredni) kontakt urzadzenia z piaskiem. Dokladnie odleglosc ta (bliskosc) jest rzedu ulamkow milimetra :) WAM -- Sprzedam: www.nasprzedaz.pl Wynajme: www.nawynajem.pl |
||
2006-07-14 19:31 | Re: media markt reklamacja raz jeszcze | Zbynek Ltd. |
Witam WAM napisał(a) : >>Bo - na chłopski rozum - kontakt >>oznacza bezpośrednią bliskość aparatu i piasku a przecież wcale nie musi do >>niego dojść by piasek dostał się do środka urządzenia. > Przeczytaj pare razy co napisales. > Aby piasek dostal sie do srodka niezbedny jest bliski (bezposredni) > kontakt urzadzenia z piaskiem. Dokladnie odleglosc ta (bliskosc) jest > rzedu ulamkow milimetra :) Czepiasz się :-) Wprawdzie burz piaskowych u nas nie ma, ale wystarczy wiatr. Może aparat leżał na stoliku w kawiarence przy plaży i przechodzącej osobie spadło z pleców trochę piasku. Możliwości jest tysiąc. -- Pozdrawiam Zbyszek PGP key: 0xA10BD502 Ale jak możesz strzelać do kobiet i dzieci?! Łatwo - wolniej uciekają (C) by S.C. |
nowsze | 1 2 3 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
"Towar niezgodny z umowa" - ustawa a TV z Media Markt - pilne. |
Michal | 2005-10-19 16:35 |
Raz jeszcze o TePsie SA |
jedrus | 2006-04-07 15:16 |
"Media markt - nie dla ży.ów" |
Przemek R. | 2006-04-08 16:56 |
Raz jeszcze o TePsie SA |
jedrus | 2006-04-07 15:16 |
"Media markt - nie dla ży.ów" |
Przemek R. | 2006-04-08 16:56 |
Media Markt |
Mariusz Hajduk | 2006-06-18 20:27 |
media markt nie chce uznac reklamacji |
adam158 | 2006-07-08 12:26 |
Podpis elektroniczny (raz jeszcze) |
Jaroslaw Dobrowolski | 2006-09-27 15:39 |
ztm raz jeszcze |
zielonomiw | 2006-09-29 12:04 |
odśniezanie chodnikow - jeszcze raz |
mh | 2007-02-20 23:30 |