poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-01-03 10:09 | mniej towaru - sprzedawca nie chce obniżyć opłat | vari |
Problem dotyczy operatora telekomunikacyjnego i sprzedawanej przez niego usługi. Dokładnie jest tak: Abonent ma podpisaną umowę z Telekomunikacją Polską S.A. na świadczenie usługi Neostrada o prędkosci 256 kb/s. Niestety na skutek złej jakosci łącza usługa działa z przerwami co jest przedmiotem wielu (uznanych) reklamacji. Aby wyeliminować problem TPSA (za zgodą abonenta) obniża prędkosć z 256 kb/s do 128 kb/s. Abonent zostaje zapewniony (przez monterów wizytujacych lokal i wykonujacych pomiary) że może się ubiegać o obniżenie miesięcznych opłat w związku ze zmnieszeniem prędkosci usługi. TP wprowadza zmiany i modem zaczyna się synchronizować z nową, o połowę mniejszą prędkością. Abonent żąda obniżenia o połowę opłat abonamentowych za usługę. Reklamacja zostaje odrzucona. W reklamacji abonent powoływał się na par. 42 Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych W TYM USŁUGI POWSZECHNEJ przez Telekomunikację Polską. (podkreślenie moje). Wielkimi literami zaznaczyłęm to co istotne. Bowiem TP twierdzi iż ten paragraf znajduje się w regulaminie świadczenia usługi powszechnej a Neostrada nią nie jest i neostrada ma osobny Regulamin. I tu abonent się z tym nie zgadza. Nazwa bowiem wyraźnie wskazuje iż jest to regulamin wszystkich (w domyśle) usług świadczonych przez operatora W TYM także usługi powszechnej co ma mniejsze znaczenie dla sprawy. Owszem, Neostraa ma osobny Regulamin ale takie regulaminy (swoje szczegółowe) ma wiele usług np Usługa Dzierżawy Łączy a jednak obowiązuje i tak główny regulamin "Świadczenia Usług" jak również regulamin świadczenia konkretnej usługi. Jako że w Regulaminie Neostrady nie ma odpowiednika par. 42 (który mówi mniej wiecej tyle, że jeśli usługa jest świadczona w sposób niepełny a usterka wystepuje w sposób ciągły to przysługuje zmniejszenie wysokosći okresowej opłaty abonamentowej). Po odpowiedzi nieuznajacej żądania, przewertowałem Kodeks Cywilny i znalazłem paragraf 560. Dotyczy on sprzedaży ale zdaje się także sprzedaży usług. Mówi on (piszę opisowo i z pamięci) że jeżeli dostawca dostarcza mniej towaru to odbiorca może o tyle % żądać obnizenia ceny. W związku z tym w odwołaniu od odpowiedzi na reklamację (niby w TP jest jednoinstancyjność bo zmniejszono wymagania w PT ale podobno przyjmują odwołania od odpowiedzi na relamację) - tu przyjęli i odpowiedzieli. Negatywnie. Operator podpisał z abonentem umowę na prędkosć 256. Sam nie mogąc się ze zobowiazania wywiązać, zmniejszył do 128 ale opłat zmniejszyć nie chce. Jak ich ugryźć prawnie ? Czy tylko zostaje sąd ? Umowa jest na 3 lata. Czy płacić pełną kwotę a potem "hurtem" w sądzie zażądać zwrotu różnicy ? Czy może samemu płacić połowę, licząc się z wyłączeniem usługi i ściganiem firmą windykacyjną (i wtedy ich pozwać za takie działanie plus żądać zwrotu) ? Owszem - abonent może bez kary wypowiedzieć umowę (nawet w samym neosradowym regulamiie jest zapis że jeśli operator swiadczy usługę niezgodnie z umową to można ją w każdym czasie wypowiedzieć bez konsekwencji). Jednak abonent chce korzystać z usługi na jaką posiada OBOWIĄZUJĄCĄ umowę LUB chce zmniejszenia opłaty. TP próbowała abonenta wmanwerować w to aby sam wypowiedział umowę i podpisał nową na prędkość 128 kb/s. Sęk w tym iż na 128 nie ma promocji (bo to by źle wyglądało we wskaźnikach szerokopasmowego internetu bo UE za taki uznaje tylko gdy prędkosć jest powyzej 144 kb/s). Za 128 kb/s TP żąda coś około 100 PLN miesięcznie. Abonent więc umowy nie wypowie. Samowolnie też nie jest sklonny płacić im mniej (aby oni nie wypowiedzieli). Mimo że jest to umowa promocyjna to sprzedawca nie może się tłuamczyć tym iż "i tak jest tanio wiec proszę nie wybrzydzać". O nie ! Jeśli ja bym kupował 10kg jabłek w promocji po 1 PLN to ma być te 10 kg (np poobijanych i dlatego w promocji ale waga musi się zgadzać). Bo skoro umowa jest NA 10 KG JABŁEK to kupuję 10 kg a nie 5 kg. W tym wypadku dostaję 5kg zamiast umawianych 10kg i sprzedawca twierdzi że promocja i tak jest tanio więc proszę nie wybrzydzać. Promocja może sobie być ale jeśli jej warunki są takie, ze kupuję 10 kg (o stanie jabłek nie ma mowy więc tego czepiać się nie można) to mam dostać 10kg. Jeśli dostaję 5 kg to albo żądam dołożenia brakujących albo obnizenia ceny. Tutaj sprzedawca czyli TPSA uchyla się od pierwszego i od drugiego. Czy zostaje tylko sąd ? A jeśli tak to jak to zrobić (kiedy pozwać). Umowa jest na 3 lata i właśnie zawarta. Przez 3 lata sporna kwota będzie już warta tego by sobie zadać trud i ich pozwać. Można też pozwać "o ustalenie miesięcznej opłaty" już teraz. 3 lata to też jest okres przedawanienia wmagalnosci roszczeń więc nie wiem jak zrobić. Pozweać ich za 2 lata i żądać spornej kwoty za minione dwa lata ? Pomóżcie ! Jestem zdeterminowany aby ich pozwać ale gdyby się tego udało uniknąć to wolałbym inaczej to załatwić. Jeśli się nie uda to ich pozwę bo to za duża kwota aby ją sobie darować. vari |
2008-01-03 12:41 | Re: mniej towaru - sprzedawca nie chce obniżyć op | SzalonyKapelusznik |
On Jan 3, 10:09 am, "vari" > Przez 3 lata sporna kwota będzie już warta tego by sobie zadać trud i ich > pozwać. > Można też pozwać "o ustalenie miesięcznej opłaty" już teraz. > 3 lata to też jest okres przedawanienia wmagalnosci roszczeń więc nie wiem > jak zrobić. > Pozweać ich za 2 lata i żądać spornej kwoty za minione dwa lata ? > Pomóżcie ! > Jestem zdeterminowany aby ich pozwać ale gdyby się tego udało uniknąć to > wolałbym inaczej to załatwić. > Jeśli się nie uda to ich pozwę bo to za duża kwota aby ją sobie darować. > vari niezgodnosc towaru z umowa. Niech ci udowodnia ze teraz po zalozeniu nowego modemu i nowych ustawien mozesz miec jak w umowie 256 Kb/s. Napisz pismo ze maja dwa tygodnie na to zeby przyslac do ciebie fachure ktory bedzie mogl sobie posiedziec na twoim komputerze popuszczac pingi i inne. Jak nie odpowiedzia to zgodnie z kodeksem dwa tygodnie ibez odzewu uznaja reklamacje. |
||
2008-01-03 12:44 | Re: mniej towaru - sprzedawca nie chce obniżyć | Liwiusz |
SzalonyKapelusznik pisze: > On Jan 3, 10:09 am, "vari" > >> Przez 3 lata sporna kwota będzie już warta tego by sobie zadać trud i ich >> pozwać. >> Można też pozwać "o ustalenie miesięcznej opłaty" już teraz. >> 3 lata to też jest okres przedawanienia wmagalnosci roszczeń więc nie wiem >> jak zrobić. >> Pozweać ich za 2 lata i żądać spornej kwoty za minione dwa lata ? >> Pomóżcie ! >> Jestem zdeterminowany aby ich pozwać ale gdyby się tego udało uniknąć to >> wolałbym inaczej to załatwić. >> Jeśli się nie uda to ich pozwę bo to za duża kwota aby ją sobie darować. >> vari > > niezgodnosc towaru z umowa. Niech ci udowodnia ze teraz po zalozeniu Nie dotyczy: "Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej" -- Pozdrawiam! Liwiusz www.liwiusz.republika.pl Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej egzekucji => http://www.kwm.net.pl |
||
2008-01-03 14:13 | Re: mniej towaru - sprzedawca nie chce obniżyć op | SzalonyKapelusznik |
On Jan 3, 12:44 pm, Liwiusz > Nie dotyczy: "Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie > działalności przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej" > > -- > Pozdrawiam! > Liwiuszwww.liwiusz.republika.pl No tak. Ale znalazlem. Punkt 1 regulaminu 1. Na podstawie Umowy TP swiadczy na rzecz Abonenta Usługe w Opcji ................... o parametrach, okreslonych w Cenniku. Za korzystanie z Usługi Abonent ponosi opłate abonamentowa w wysokosci okreslonej w obowiazujacym Cenniku. Teraz wystarczy znalezc cennik dla 128 i takie oplaty wnosic. |
||
2008-01-03 16:54 | Re: mniej towaru - sprzedawca nie chce obniżyć | Maciej Bebenek |
SzalonyKapelusznik pisze: > > Teraz wystarczy znalezc cennik dla 128 i takie oplaty wnosic. Żebyś się nie zdziwił http://www.tp.pl/b/binaries/PL/596839223739/cennik_neo_365108841.pdf M. |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow |
>>Galeon | 2006-04-14 19:13 |
towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow |
>>Galeon | 2006-04-14 19:13 |
EMPiK nie chce sprzedać książki po ce |
wombi | 2006-08-30 21:31 |
Nie chce spadku. |
Kubus | 2006-08-31 10:09 |
Nie chce renty |
zmarekz | 2006-08-31 13:48 |
Sprzedawca nie chce wykreślić spłaconej hipoteki (długie) |
Darek | 2006-09-28 21:39 |
Urzednik nie chce zameldowac... |
Kordo | 2006-10-10 17:53 |
problem ze sprzedawca na allegro (zwrot towaru) |
fibreoptique | 2006-12-27 21:38 |
Sprzedawca nie chce oddac pieniedzy po uznaniu reklamacji |
Jarecki | 2007-04-16 19:23 |
Czy sprzedawca ma prawo nie wpuscic do sklepu? |
adam | 2007-12-10 21:15 |