poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-01-03 10:12 | Reklamacja - rękojmia - a podbicie karty gwarancyjnej | Pawel |
Witam, "O Boże, znowu" - zapewne powiecie - powraca temat gwarancji i rękojmi. Ale ja szperając na forach konsumentów nie odnalazłem odpowiedzi. Opis przypadku Przed świętami kupiłem w supermarecie 'real' odtwarzacz DVD. Nie sprawdzałem go w sklepie. Od razu "podbiłem" kartę gwarancyjną. Paragon zachowałem. Po rozpakowaniu pod choinką okazało się, że odtwarzacz nie wysuwa tacki na płytę. Po świętach odwiedziłem sklep i poprosiłem o wymianę na nowy (były dostępne na półce). Chciałem skorzystać z rękojmi. Odpowiedziano mi, że wymieniać mogą w ciągu 5 dnia od dnia zakupu, a skoro mam podbitą gwarancję to przysługuje mi tylko postępowanie reklamacyjne. O rękojmi nic nie słyszeli... (a przynajmniej nie chcieli słyszeć ode mnie). Czy tak można? Czy fakt podstęplowania dokumentu gwarancyjnego zamyka drogę postępowania z tytułu rękojmi? Często w sklepach ze sprzętem RTV (np. Media-Markt) proponują "przetestowanie" urządzenia i podbicie gwarancji w terminie późniejszym, po co? Dla kogo jest to bardziej korzystne? Dla klienta czy dla sklepu? Jeśli jeszcze ktoś ma jeszcze siłę wypowiedzieć się na ten temat - bardzo proszę. Pozdrawiam, Paweł |
2008-01-03 10:23 | Re: Reklamacja - rękojmia - a podbicie | Liwiusz |
Pawel pisze: > Chciałem skorzystać z rękojmi. Rękojmia nie obowiązuje jeśli sprzedającym jest firma, a kupującym konsument. -- Pozdrawiam! Liwiusz www.liwiusz.republika.pl Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej egzekucji => http://www.kwm.net.pl |
||
2008-01-03 10:25 | Re: Reklamacja - rękojmia - a podbicie | Liwiusz |
Pawel pisze: > Często w sklepach ze sprzętem RTV (np. Media-Markt) proponują > "przetestowanie" urządzenia i podbicie gwarancji w terminie późniejszym, > po co? Dla kogo jest to bardziej korzystne? Dla klienta czy dla sklepu? Dodam jeszcze, że oprócz gwarancji możesz reklamować na podstawie niezgodności produktu z umową. Możesz wtedy żądać wymiany na nowy produkt, jednak sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji. -- Pozdrawiam! Liwiusz www.liwiusz.republika.pl Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej egzekucji => http://www.kwm.net.pl |
||
2008-01-03 10:31 | Re: Reklamacja - rękojmia - a podbicie karty gwarancyjnej | |
> "O Boże, znowu" - zapewne powiecie - powraca temat gwarancji i rękojmi. > Ale ja szperając na forach konsumentów nie odnalazłem odpowiedzi. > Opis przypadku > Przed świętami kupiłem w supermarecie 'real' odtwarzacz DVD. > Nie sprawdzałem go w sklepie. > Od razu "podbiłem" kartę gwarancyjną. > Paragon zachowałem. > Po rozpakowaniu pod choinką okazało się, że odtwarzacz nie wysuwa tacki > na płytę. > Po świętach odwiedziłem sklep i poprosiłem o wymianę na nowy (były > dostępne na półce). > Chciałem skorzystać z rękojmi. Jeśli kupiłes jako konsument - a wnioskuję że tak było - rękojmia nie istnieje. > Odpowiedziano mi, że wymieniać mogą w ciągu 5 dnia od dnia zakupu, a Ich dobra wola. > skoro mam podbitą gwarancję to przysługuje mi tylko postępowanie > reklamacyjne. O rękojmi nic nie słyszeli... (a przynajmniej nie chcieli > słyszeć ode mnie). Czy tak można? > Czy fakt podstęplowania dokumentu gwarancyjnego zamyka drogę > postępowania z tytułu rękojmi? Rękojmia nie istnieje w relacjach konsument - przedsiębiorca. > Często w sklepach ze sprzętem RTV (np. Media-Markt) proponują > "przetestowanie" urządzenia i podbicie gwarancji w terminie późniejszym, > po co? Dla kogo jest to bardziej korzystne? Dla klienta czy dla sklepu? Podobnie robi makro. Wg mnie wygodne i dla nich, i dla nabywcy. > Jeśli jeszcze ktoś ma jeszcze siłę wypowiedzieć się na ten temat - bardzo > proszę. Poczytaj np tu: http://tiny.pl/rpz8 (www federacji konsumentów). Dowiesz sie m.in. co masz zamiast rękojmi :) |
||
2008-01-03 12:03 | Re: Reklamacja - rękojmia - a podbicie karty gwaran | darw |
> Odpowiedziano mi, że wymieniać mogą w ciągu 5 dnia od dnia zakupu, a skoro > mam podbitą gwarancję to przysługuje mi tylko postępowanie reklamacyjne. O > rękojmi nic nie słyszeli... (a przynajmniej nie chcieli słyszeć ode mnie). Jak juz odpisaly inne osoby - rekojmia dla konsumentow nie istnieje. Sklep był na tyle mily, że oferowal klientom mozliwosc wymiany w ciagu 5 dni pod warunkiem NIE PODBIJANIA karty gwarancyjnej - więc dawal Ci jakies udogodnienia dodatkowe, poszerzajace Twoje prawa. Podbiłes gwarancje - zrezygnowales z nich... Teraz - masz wybor: - niezgodnosc z umową - sprzedawca w ciągu 14 dni odpowie jak zalatwi reklamacje. (14 dni to termin odpowiedzi a nie realizacji). - gwarancja - stosownie do jej zapisow. Pozdrawiam DarW PS Sprzedawca robi tak z gwarancjami - ponieważ inaczej to rozegra z wlasnym dostawca - gwarancja niepodbita = towar uszkodzony PRZED sprzedaza - inny tryb rozmow z dostawca. |
||
2008-01-04 09:28 | Re: Reklamacja - rękojmia - a podbicie karty gwarancyjnej | Pawel |
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam. Paweł |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Przekroczenie terminu naprawy gwarancyjnej |
Rysio29 | 2005-12-21 11:08 |
Rękojmia |
Juletta | 2006-01-16 11:40 |
Zwrot kaucji gwarancyjnej rozłożony na raty a U o terminach |
grem1 | 2006-03-31 09:00 |
Termin naprawy gwarancyjnej. |
Sławek \(onet\) | 2006-08-23 14:21 |
Brak karty gwarancyjnej |
zmechu | 2007-01-13 15:09 |
Rezygnacja z towaru po wymianie gwarancyjnej |
Osadnik | 2007-04-12 19:46 |
nowe mieszkanie -rękojmia |
martasiec | 2007-06-26 20:58 |
Reklamacja i brak karty gwarancyjnej |
Przemolo | 2007-07-10 22:19 |
podbicie gwarancji |
Piotr | 2007-08-24 16:51 |
reklamacja przedsiebiorcy bez karty gwar. |
Fickman | 2007-11-30 17:50 |