Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Reklamacja - rękojmia - a podbicie karty gwarancyjnej

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2008-01-03 10:12 Reklamacja - rękojmia - a podbicie karty gwarancyjnej Pawel
Witam,

"O Boże, znowu" - zapewne powiecie - powraca temat gwarancji i rękojmi.

Ale ja szperając na forach konsumentów nie odnalazłem odpowiedzi.

Opis przypadku
Przed świętami kupiłem w supermarecie 'real' odtwarzacz DVD.
Nie sprawdzałem go w sklepie.
Od razu "podbiłem" kartę gwarancyjną.
Paragon zachowałem.
Po rozpakowaniu pod choinką okazało się, że odtwarzacz nie wysuwa tacki na
płytę.
Po świętach odwiedziłem sklep i poprosiłem o wymianę na nowy (były dostępne
na półce).
Chciałem skorzystać z rękojmi.
Odpowiedziano mi, że wymieniać mogą w ciągu 5 dnia od dnia zakupu, a skoro
mam podbitą gwarancję to przysługuje mi tylko postępowanie reklamacyjne. O
rękojmi nic nie słyszeli... (a przynajmniej nie chcieli słyszeć ode mnie).

Czy tak można?

Czy fakt podstęplowania dokumentu gwarancyjnego zamyka drogę postępowania z
tytułu rękojmi?
Często w sklepach ze sprzętem RTV (np. Media-Markt) proponują
"przetestowanie" urządzenia i podbicie gwarancji w terminie późniejszym, po
co? Dla kogo jest to bardziej korzystne? Dla klienta czy dla sklepu?

Jeśli jeszcze ktoś ma jeszcze siłę wypowiedzieć się na ten temat - bardzo
proszę.

Pozdrawiam,

Paweł
2008-01-03 10:23 Re: Reklamacja - rękojmia - a podbicie Liwiusz
Pawel pisze:

> Chciałem skorzystać z rękojmi.


Rękojmia nie obowiązuje jeśli sprzedającym jest firma, a kupującym
konsument.

--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
2008-01-03 10:25 Re: Reklamacja - rękojmia - a podbicie Liwiusz
Pawel pisze:

> Często w sklepach ze sprzętem RTV (np. Media-Markt) proponują
> "przetestowanie" urządzenia i podbicie gwarancji w terminie późniejszym,
> po co? Dla kogo jest to bardziej korzystne? Dla klienta czy dla sklepu?


Dodam jeszcze, że oprócz gwarancji możesz reklamować na podstawie
niezgodności produktu z umową. Możesz wtedy żądać wymiany na nowy
produkt, jednak sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji.


--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
2008-01-03 10:31 Re: Reklamacja - rękojmia - a podbicie karty gwarancyjnej
> "O Boże, znowu" - zapewne powiecie - powraca temat gwarancji i rękojmi.
> Ale ja szperając na forach konsumentów nie odnalazłem odpowiedzi.
> Opis przypadku
> Przed świętami kupiłem w supermarecie 'real' odtwarzacz DVD.
> Nie sprawdzałem go w sklepie.
> Od razu "podbiłem" kartę gwarancyjną.
> Paragon zachowałem.
> Po rozpakowaniu pod choinką okazało się, że odtwarzacz nie wysuwa tacki
> na płytę.
> Po świętach odwiedziłem sklep i poprosiłem o wymianę na nowy (były
> dostępne na półce).
> Chciałem skorzystać z rękojmi.


Jeśli kupiłes jako konsument - a wnioskuję że tak było - rękojmia nie
istnieje.

> Odpowiedziano mi, że wymieniać mogą w ciągu 5 dnia od dnia zakupu, a


Ich dobra wola.

> skoro mam podbitą gwarancję to przysługuje mi tylko postępowanie
> reklamacyjne. O rękojmi nic nie słyszeli... (a przynajmniej nie chcieli
> słyszeć ode mnie). Czy tak można?
> Czy fakt podstęplowania dokumentu gwarancyjnego zamyka drogę
> postępowania z tytułu rękojmi?


Rękojmia nie istnieje w relacjach konsument - przedsiębiorca.

> Często w sklepach ze sprzętem RTV (np. Media-Markt) proponują
> "przetestowanie" urządzenia i podbicie gwarancji w terminie późniejszym,
> po co? Dla kogo jest to bardziej korzystne? Dla klienta czy dla sklepu?

Podobnie robi makro. Wg mnie wygodne i dla nich, i dla nabywcy.

> Jeśli jeszcze ktoś ma jeszcze siłę wypowiedzieć się na ten temat - bardzo
> proszę.

Poczytaj np tu: http://tiny.pl/rpz8 (www federacji konsumentów). Dowiesz
sie m.in. co masz zamiast rękojmi :)

2008-01-03 12:03 Re: Reklamacja - rękojmia - a podbicie karty gwaran darw
> Odpowiedziano mi, że wymieniać mogą w ciągu 5 dnia od dnia zakupu, a skoro
> mam podbitą gwarancję to przysługuje mi tylko postępowanie reklamacyjne. O
> rękojmi nic nie słyszeli... (a przynajmniej nie chcieli słyszeć ode mnie).

Jak juz odpisaly inne osoby - rekojmia dla konsumentow nie istnieje.
Sklep był na tyle mily, że oferowal klientom mozliwosc wymiany w ciagu
5 dni pod warunkiem NIE PODBIJANIA karty gwarancyjnej - więc dawal Ci
jakies udogodnienia dodatkowe, poszerzajace Twoje prawa. Podbiłes
gwarancje - zrezygnowales z nich...

Teraz - masz wybor:
- niezgodnosc z umową - sprzedawca w ciągu 14 dni odpowie jak zalatwi
reklamacje. (14 dni to termin odpowiedzi a nie realizacji).
- gwarancja - stosownie do jej zapisow.

Pozdrawiam
DarW

PS Sprzedawca robi tak z gwarancjami - ponieważ inaczej to rozegra z
wlasnym dostawca - gwarancja niepodbita = towar uszkodzony PRZED
sprzedaza - inny tryb rozmow z dostawca.
2008-01-04 09:28 Re: Reklamacja - rękojmia - a podbicie karty gwarancyjnej Pawel
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.

Paweł
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Przekroczenie terminu naprawy gwarancyjnej

Rysio29 2005-12-21 11:08

Rękojmia

Juletta 2006-01-16 11:40

Zwrot kaucji gwarancyjnej rozłożony na raty a U o terminach

grem1 2006-03-31 09:00

Termin naprawy gwarancyjnej.

Sławek \(onet\) 2006-08-23 14:21

Brak karty gwarancyjnej

zmechu 2007-01-13 15:09

Rezygnacja z towaru po wymianie gwarancyjnej

Osadnik 2007-04-12 19:46

nowe mieszkanie -rękojmia

martasiec 2007-06-26 20:58

Reklamacja i brak karty gwarancyjnej

Przemolo 2007-07-10 22:19

podbicie gwarancji

Piotr 2007-08-24 16:51

reklamacja przedsiebiorcy bez karty gwar.

Fickman 2007-11-30 17:50