Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Reklamacja i brak karty gwarancyjnej

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2007-07-10 22:19 Reklamacja i brak karty gwarancyjnej Przemolo
Mam takie pytanie - kupowałem 1,5 roku temu router VoIP (takie urządzenie
umożliwiające wpięcie telefonu do Internetu) od dystrybutora przez Allegro.
O ile pamiętam dostałem tylko fakturę (karty gwarancyjnej chyba nie było ale
nie jestem na 100% pewien). Czy w chwili obecnej gdy muszę go reklamować
sprzedawca może podważyć moje prawo do reklamowania towaru z powodu braku
karty gwar.?
Moim zdaniem i tak mogę domagać się wymiany/naprawy zgodnie z Niezgodnością
towaru z umową - czy mam rację?

--
Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"
2007-07-10 22:21 Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej Alek
Użytkownik "Przemolo" napisał
>
> Moim zdaniem i tak mogę domagać się wymiany/naprawy zgodnie
> z Niezgodnością towaru z umową - czy mam rację?

A czy towar _jest_ niezgodny z umową?
2007-07-10 22:35 Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej Przemolo

Użytkownik "Alek" napisał w
wiadomości

> A czy towar _jest_ niezgodny z umową?

Kupiłem urządzenie, które miało spełniać swoje zadanie - niestety po 1,5
roku przestało go spełniać (coś się w nim popsuło) - Więc IMHO jest
niezgodny...
2007-07-10 22:40 Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej Alek
Użytkownik "Przemolo" napisał
> >
> > A czy towar _jest_ niezgodny z umową?
>
> Kupiłem urządzenie, które miało spełniać swoje zadanie - niestety po 1,5
> roku przestało go spełniać (coś się w nim popsuło) - Więc IMHO jest
> niezgodny...

Zaraz tam niezgodny. Zepsuł się i tyle. Jak naprawisz to dalej będzie
spełniał swoje zadanie.
2007-07-10 22:47 Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej Przemolo

Użytkownik "Alek" napisał w
wiadomości

> Zaraz tam niezgodny. Zepsuł się i tyle. Jak naprawisz to dalej będzie
> spełniał swoje zadanie.

Czy zepsuty nie równa się niezgodny z umową? w takim razie kiedy można
dociekać naprawy/wymiany sprzętu z tytułu niezgodności z umową (kiedyś
rękojmią)?
2007-07-10 22:55 Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej Jotte
W wiadomości news:f70r9q$aqg$1@inews.gazeta.pl Przemolo
pisze:

> Czy zepsuty nie równa się niezgodny z umową? w takim razie kiedy można
> dociekać naprawy/wymiany sprzętu z tytułu niezgodności z umową (kiedyś
> rękojmią)?
Kiedy spełnione sa warunki zawarte w Ustawie z dnia 27 lipca 2002 r. o
szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego. (Dz. U. z dnia 5 września 2002 r.)

--
Jotte
2007-07-11 00:52 Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej Green
> Mam takie pytanie - kupowałem 1,5 roku temu router VoIP (takie urządzenie
> umożliwiające wpięcie telefonu do Internetu) od dystrybutora przez
> Allegro.
> O ile pamiętam dostałem tylko fakturę (karty gwarancyjnej chyba nie było
> ale nie jestem na 100% pewien). Czy w chwili obecnej gdy muszę go
> reklamować sprzedawca może podważyć moje prawo do reklamowania towaru z
> powodu braku karty gwar.?
> Moim zdaniem i tak mogę domagać się wymiany/naprawy zgodnie z
> Niezgodnością towaru z umową - czy mam rację?
>

Masz jeżeli kupowałeś to do użytku osobistego.
Jeżeli kupowałeś na działalność gospodarczą to niestety nie możesz z tej
opcji skorzystać.

2007-07-11 01:56 Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej scream
Dnia Tue, 10 Jul 2007 22:47:50 +0200, Przemolo napisał(a):

> Czy zepsuty nie równa się niezgodny z umową?

Nie. Niezgodny z umową jest wtedy, jeśli ma cechy inne niż zwyczajowo
towary o podobnych parametrach lub kiedy nie spełnia swego zadania. Gdybyś
go kupił i np. rozłączałby się co 2 minuty, to byłaby to niezgodność z
umową.

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.
2007-07-11 03:45 Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej Marcin Debowski
Dnia 10.07.2007 scream napisał/a:
> Dnia Tue, 10 Jul 2007 22:47:50 +0200, Przemolo napisał(a):
>
>> Czy zepsuty nie równa się niezgodny z umową?
>
> Nie. Niezgodny z umową jest wtedy, jeśli ma cechy inne niż zwyczajowo
> towary o podobnych parametrach lub kiedy nie spełnia swego zadania. Gdybyś

Uważasz, że zepsuty ma cechy takie jak zwyczajo podobne towary lub spełnia
swoje zadania? Możesz dać przykład? :)

--
Marcin
2007-07-11 11:03 Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej Angie

Użytkownik "Przemolo" napisał w wiadomości
news:f70qin$7fb$1@inews.gazeta.pl...

> Kupiłem urządzenie, które miało spełniać swoje zadanie - niestety po 1,5
> roku przestało go spełniać (coś się w nim popsuło) - Więc IMHO jest
> niezgodny...

To jeszcze zastanow sie jak udowodnisz ze byl niezgodny z umową od dnia
kupna, bo to na tobie spoczywa koniecznosc udowodnienia tego. Jak dla mnie -
mission impossible - skoro sam napisales, ze "po 1.5 roq przestało spełniać
swoje zadanie"

Angie

nowsze 1 2 3

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

reklamacja

robert 2005-11-18 14:56

reklamacja

zlym 2005-12-20 13:14

Przekroczenie terminu naprawy gwarancyjnej

Rysio29 2005-12-21 11:08

Reklamacja?

Michał_Komorowski 2006-02-16 20:52

Zwrot kaucji gwarancyjnej rozłożony na raty a U o terminach

grem1 2006-03-31 09:00

reklamacja

smint 2006-04-12 18:41

Termin naprawy gwarancyjnej.

Sławek \(onet\) 2006-08-23 14:21

Reklamacja obiekt budowlany, a brak instrukcji, warunków użytkowania

ariuszn 2006-11-07 11:22

Brak karty gwarancyjnej

zmechu 2007-01-13 15:09

Rezygnacja z towaru po wymianie gwarancyjnej

Osadnik 2007-04-12 19:46