poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-02-16 20:52 | Reklamacja? | Michał_Komorowski |
Witam. Czy moglby mi ktos podac definicje "reklamacji"? Sprawa dotyczy ZTM, dostalem mandat za brak dowodu uprawnien do ulgi. Ulga mi oczywiscie przysluguje, z odpowiednim dokumentem udalem sie do punktu na Swietokrzyskiej w terminie 13 dni od otrzymania mandatu. Na swistku, ktory dostalem od kanara, jak byk stoi "Ewentualne reklamacje nalezy skladac w terminie do 14 dni od daty wystawienia mandatu". Na co pani w okienku mi mowi, ze termin minal. Upieram sie przy swoim i czytam z kartki powyzsze. I tu sie okazuje, ze na dole malymi literkami jest dopisek "Anulowanie kary (...) w terminie 7 dni od..." No to zaraz. Czym jest _prosba_o_uznanie_nieslusznosci_mandatu_, jezeli NIE jest reklamacja?! Przyznam, ze zglupialem. Kare i tak pewnie przyjdzie mi zaplacic, ale mam chec troche pokopac sie z koniem, jesli mam do tego jakies podstawy. Mnie powyzsze zapisy ewidentnie wprowadzily w blad. Prosze o opinie prawnikow :) Pozdr, Michal K. |
2006-02-17 01:24 | Re: Reklamacja? | PiotRek |
Użytkownik "Michał Komorowski" > Czy moglby mi ktos podac definicje "reklamacji"? > Sprawa dotyczy ZTM, dostalem mandat za brak dowodu uprawnien do ulgi. > Ulga mi oczywiscie przysluguje, z odpowiednim dokumentem udalem sie > do punktu na Swietokrzyskiej w terminie 13 dni od otrzymania mandatu. > Na swistku, ktory dostalem od kanara, jak byk stoi "Ewentualne > reklamacje nalezy skladac w terminie do 14 dni od daty wystawienia > mandatu". > Na co pani w okienku mi mowi, ze termin minal. Upieram sie przy swoim > i czytam z kartki powyzsze. I co pani na to? > I tu sie okazuje, ze na dole malymi literkami > jest dopisek "Anulowanie kary (...) w terminie 7 dni od..." Prawo przewozowe (art. 33a ust. 3a) wyraźnie mówi o 7 dniach. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by przewoźnik bądź organizator przewozów wydłużył ten termin. > No to zaraz. Czym jest _prosba_o_uznanie_nieslusznosci_mandatu_, jezeli > NIE jest reklamacja?! > Przyznam, ze zglupialem. Kare i tak pewnie przyjdzie mi zaplacic, Może nie będzie tak źle... > ale > mam chec troche pokopac sie z koniem, jesli mam do tego jakies podstawy. > Mnie powyzsze zapisy ewidentnie wprowadzily w blad. A pytałeś o to w ZTM (i ew. w ZET-ce)? -- Pozdrawiam Piotr |
||
2006-02-17 01:36 | Re: Reklamacja? | Rafał_Święch |
Dnia Fri, 17 Feb 2006 01:24:34 +0100, PiotRek napisał(a): > Użytkownik "Michał Komorowski" >> Czy moglby mi ktos podac definicje "reklamacji"? >> Sprawa dotyczy ZTM, dostalem mandat za brak dowodu uprawnien do ulgi. >> Ulga mi oczywiscie przysluguje, z odpowiednim dokumentem udalem sie >> do punktu na Swietokrzyskiej w terminie 13 dni od otrzymania mandatu. >> Na swistku, ktory dostalem od kanara, jak byk stoi "Ewentualne >> reklamacje nalezy skladac w terminie do 14 dni od daty wystawienia >> mandatu". >> Na co pani w okienku mi mowi, ze termin minal. Upieram sie przy swoim >> i czytam z kartki powyzsze. > > I co pani na to? > > >> I tu sie okazuje, ze na dole malymi literkami >> jest dopisek "Anulowanie kary (...) w terminie 7 dni od..." > > Prawo przewozowe (art. 33a ust. 3a) wyraźnie mówi o 7 dniach. > Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by przewoźnik bądź > organizator przewozów wydłużył ten termin. > > >> No to zaraz. Czym jest _prosba_o_uznanie_nieslusznosci_mandatu_, jezeli >> NIE jest reklamacja?! >> Przyznam, ze zglupialem. Kare i tak pewnie przyjdzie mi zaplacic, > > Może nie będzie tak źle... > > >> ale >> mam chec troche pokopac sie z koniem, jesli mam do tego jakies podstawy. >> Mnie powyzsze zapisy ewidentnie wprowadzily w blad. > > A pytałeś o to w ZTM (i ew. w ZET-ce)? Jak mniemam przewoźnik wydłużył termin do 14 dni, aczkolwiek nie jest to oczywiste, sprawa kontrowersyjna, można spróbować złożyć "reklamację" odpowiednio ją uzasadniając. |
||
2006-02-17 02:14 | Re: Reklamacja? | PiotRek |
Użytkownik "Rafał Święch" > Jak mniemam przewoźnik W Warszawie pobieraniem opłat zajmuje się organizator (ZTM), a nie przewoźnicy. > wydłużył termin do 14 dni, Nie, nie wydłużył. http://www.ztm.waw.pl/taryfa2.php pkt 6. > aczkolwiek nie jest to > oczywiste, sprawa kontrowersyjna, można spróbować złożyć "reklamację" > odpowiednio ją uzasadniając. No dokładnie - powołując się na zapis o 14-dniowym terminie na złożenie "reklamacji". Ale nie mam pojęcia, co to jest ta "reklamacja". -- Pozdrawiam Piotr |
||
2006-02-17 05:45 | Re: Reklamacja? | kam |
PiotRek napisał(a): > W Warszawie pobieraniem opłat zajmuje się organizator (ZTM), > a nie przewoźnicy. ZTM (tak naprawdę miast0) jest przewoźnikiem KG |
||
2006-02-17 08:06 | Re: Reklamacja? | Michał_Komorowski |
PiotRek napisał(a): >> Na co pani w okienku mi mowi, ze termin minal. Upieram sie przy swoim >> i czytam z kartki powyzsze. > > I co pani na to? Pani na to wygladala co najmniej na zaskoczona i "reklamacje" przyjela. Zobaczymy, termin odpowiedzi 30 dni ;) Ale mysle, ze na jednej wymianie pisemek sie nie skonczy. Pozdr, Michal K. |
||
2006-02-17 08:13 | Re: Reklamacja? | Michał_Komorowski |
PiotRek napisał(a): >> wydłużył termin do 14 dni, > > Nie, nie wydłużył. http://www.ztm.waw.pl/taryfa2.php pkt 6. Przejrzalem caly regulamin i uj - nigdzie ani slowa o "reklamacji"?! Poradzcie prosze, jaki ich ugryzc ;) Pozdr, Michal K. |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
reklamacja.. |
Piotrek | 2005-10-18 21:43 |
Reklamacja |
Przemek | 2005-10-29 15:39 |
reklamacja |
robert | 2005-11-18 14:56 |
reklamacja |
zlym | 2005-12-20 13:14 |
reklamacja |
Tomek | 2005-12-25 21:30 |
reklamacja |
sg | 2006-02-10 23:11 |
reklamacja |
smint | 2006-04-12 18:41 |
reklamacja |
smint | 2006-04-12 18:41 |
Reklamacja MediaMarkt |
Robcio | 2006-07-10 12:35 |
Paragon - reklamacja |
Grzegorz W. | 2006-09-27 22:49 |