Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Reklamacja?

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-02-16 20:52 Reklamacja? Michał_Komorowski
Witam.
Czy moglby mi ktos podac definicje "reklamacji"?
Sprawa dotyczy ZTM, dostalem mandat za brak dowodu uprawnien do ulgi.
Ulga mi oczywiscie przysluguje, z odpowiednim dokumentem udalem sie
do punktu na Swietokrzyskiej w terminie 13 dni od otrzymania mandatu.
Na swistku, ktory dostalem od kanara, jak byk stoi "Ewentualne
reklamacje nalezy skladac w terminie do 14 dni od daty wystawienia
mandatu".
Na co pani w okienku mi mowi, ze termin minal. Upieram sie przy swoim
i czytam z kartki powyzsze. I tu sie okazuje, ze na dole malymi literkami
jest dopisek "Anulowanie kary (...) w terminie 7 dni od..."
No to zaraz. Czym jest _prosba_o_uznanie_nieslusznosci_mandatu_, jezeli
NIE jest reklamacja?!
Przyznam, ze zglupialem. Kare i tak pewnie przyjdzie mi zaplacic, ale
mam chec troche pokopac sie z koniem, jesli mam do tego jakies podstawy.
Mnie powyzsze zapisy ewidentnie wprowadzily w blad.
Prosze o opinie prawnikow :)

Pozdr,

Michal K.
2006-02-17 01:24 Re: Reklamacja? PiotRek
Użytkownik "Michał Komorowski" napisał w wiadomości news:dt2l6r$gq2$1@inews.gazeta.pl...
> Czy moglby mi ktos podac definicje "reklamacji"?
> Sprawa dotyczy ZTM, dostalem mandat za brak dowodu uprawnien do ulgi.
> Ulga mi oczywiscie przysluguje, z odpowiednim dokumentem udalem sie
> do punktu na Swietokrzyskiej w terminie 13 dni od otrzymania mandatu.
> Na swistku, ktory dostalem od kanara, jak byk stoi "Ewentualne
> reklamacje nalezy skladac w terminie do 14 dni od daty wystawienia
> mandatu".
> Na co pani w okienku mi mowi, ze termin minal. Upieram sie przy swoim
> i czytam z kartki powyzsze.

I co pani na to?


> I tu sie okazuje, ze na dole malymi literkami
> jest dopisek "Anulowanie kary (...) w terminie 7 dni od..."

Prawo przewozowe (art. 33a ust. 3a) wyraźnie mówi o 7 dniach.
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by przewoźnik bądź
organizator przewozów wydłużył ten termin.


> No to zaraz. Czym jest _prosba_o_uznanie_nieslusznosci_mandatu_, jezeli
> NIE jest reklamacja?!
> Przyznam, ze zglupialem. Kare i tak pewnie przyjdzie mi zaplacic,

Może nie będzie tak źle...


> ale
> mam chec troche pokopac sie z koniem, jesli mam do tego jakies podstawy.
> Mnie powyzsze zapisy ewidentnie wprowadzily w blad.

A pytałeś o to w ZTM (i ew. w ZET-ce)?

--
Pozdrawiam

Piotr
2006-02-17 01:36 Re: Reklamacja? Rafał_Święch
Dnia Fri, 17 Feb 2006 01:24:34 +0100, PiotRek napisał(a):

> Użytkownik "Michał Komorowski" napisał w wiadomości news:dt2l6r$gq2$1@inews.gazeta.pl...
>> Czy moglby mi ktos podac definicje "reklamacji"?
>> Sprawa dotyczy ZTM, dostalem mandat za brak dowodu uprawnien do ulgi.
>> Ulga mi oczywiscie przysluguje, z odpowiednim dokumentem udalem sie
>> do punktu na Swietokrzyskiej w terminie 13 dni od otrzymania mandatu.
>> Na swistku, ktory dostalem od kanara, jak byk stoi "Ewentualne
>> reklamacje nalezy skladac w terminie do 14 dni od daty wystawienia
>> mandatu".
>> Na co pani w okienku mi mowi, ze termin minal. Upieram sie przy swoim
>> i czytam z kartki powyzsze.
>
> I co pani na to?
>
>
>> I tu sie okazuje, ze na dole malymi literkami
>> jest dopisek "Anulowanie kary (...) w terminie 7 dni od..."
>
> Prawo przewozowe (art. 33a ust. 3a) wyraźnie mówi o 7 dniach.
> Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by przewoźnik bądź
> organizator przewozów wydłużył ten termin.
>
>
>> No to zaraz. Czym jest _prosba_o_uznanie_nieslusznosci_mandatu_, jezeli
>> NIE jest reklamacja?!
>> Przyznam, ze zglupialem. Kare i tak pewnie przyjdzie mi zaplacic,
>
> Może nie będzie tak źle...
>
>
>> ale
>> mam chec troche pokopac sie z koniem, jesli mam do tego jakies podstawy.
>> Mnie powyzsze zapisy ewidentnie wprowadzily w blad.
>
> A pytałeś o to w ZTM (i ew. w ZET-ce)?

Jak mniemam przewoźnik wydłużył termin do 14 dni, aczkolwiek nie jest to
oczywiste, sprawa kontrowersyjna, można spróbować złożyć "reklamację"
odpowiednio ją uzasadniając.
2006-02-17 02:14 Re: Reklamacja? PiotRek
Użytkownik "Rafał Święch" napisał w wiadomości news:1nfft99rd7dzk$.11okgh0d397xb$.dlg@40tude.net...
> Jak mniemam przewoźnik

W Warszawie pobieraniem opłat zajmuje się organizator (ZTM),
a nie przewoźnicy.


> wydłużył termin do 14 dni,

Nie, nie wydłużył. http://www.ztm.waw.pl/taryfa2.php pkt 6.


> aczkolwiek nie jest to
> oczywiste, sprawa kontrowersyjna, można spróbować złożyć "reklamację"
> odpowiednio ją uzasadniając.

No dokładnie - powołując się na zapis o 14-dniowym terminie
na złożenie "reklamacji". Ale nie mam pojęcia, co to jest
ta "reklamacja".

--
Pozdrawiam

Piotr
2006-02-17 05:45 Re: Reklamacja? kam
PiotRek napisał(a):
> W Warszawie pobieraniem opłat zajmuje się organizator (ZTM),
> a nie przewoźnicy.

ZTM (tak naprawdę miast0) jest przewoźnikiem

KG
2006-02-17 08:06 Re: Reklamacja? Michał_Komorowski
PiotRek napisał(a):

>> Na co pani w okienku mi mowi, ze termin minal. Upieram sie przy swoim
>> i czytam z kartki powyzsze.
>
> I co pani na to?

Pani na to wygladala co najmniej na zaskoczona i "reklamacje" przyjela.
Zobaczymy, termin odpowiedzi 30 dni ;)
Ale mysle, ze na jednej wymianie pisemek sie nie skonczy.

Pozdr,

Michal K.
2006-02-17 08:13 Re: Reklamacja? Michał_Komorowski
PiotRek napisał(a):

>> wydłużył termin do 14 dni,
>
> Nie, nie wydłużył. http://www.ztm.waw.pl/taryfa2.php pkt 6.

Przejrzalem caly regulamin i uj - nigdzie ani slowa o "reklamacji"?!
Poradzcie prosze, jaki ich ugryzc ;)

Pozdr,

Michal K.
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

reklamacja..

Piotrek 2005-10-18 21:43

Reklamacja

Przemek 2005-10-29 15:39

reklamacja

robert 2005-11-18 14:56

reklamacja

zlym 2005-12-20 13:14

reklamacja

Tomek 2005-12-25 21:30

reklamacja

sg 2006-02-10 23:11

reklamacja

smint 2006-04-12 18:41

reklamacja

smint 2006-04-12 18:41

Reklamacja MediaMarkt

Robcio 2006-07-10 12:35

Paragon - reklamacja

Grzegorz W. 2006-09-27 22:49