poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-12-07 21:12 | Nie otrzymałem gwarancji | pw |
Witam Kupiłem przez Internet kocioł CO, przywiózł go kurier ale nie było przy nim gwarancji i dokumentacji technicznej. Sprzedawca po rozmowie telefonicznej obiecywał dosłanie dokumentów, ale minął już kolejny termin, na który obiecał i nic nie otrzymałem. Gwarancja jest na cztery lata, więc to istotny dokument. Mam w związku z tym do Was pytanie, w jaki sposób i u jakich służb mogę interweniować, by sprzedawca został nakłoniony, do przysłania mi dokumentów. Z góry dziękuję za porady Pozdrawiam pw |
2006-12-07 21:17 | Re: Nie otrzymałem gwarancji | scream |
Dnia Thu, 07 Dec 2006 21:12:52 +0100, pw napisał(a): > Mam w związku z tym do Was pytanie, w jaki sposób i u jakich służb mogę > interweniować, by sprzedawca został nakłoniony, do przysłania mi dokumentów. Ja bym w takiej sprawie interweniował u dystrybutora. W niektórych przypadkach taki nacisk z góry w magiczny sposób czyni sprzedawce miłym i uczynnym. -- best regards, scream (at)w.pl Samobójcy są arystokracją wśród umarłych. |
||
2006-12-07 21:42 | Re: Nie otrzymałem gwarancji | KrzysiekPP |
> Kupiłem przez Internet kocioł CO, przywiózł go kurier ale nie było przy > nim gwarancji i dokumentacji technicznej. Sprzedawca po rozmowie > telefonicznej obiecywał dosłanie dokumentów, ale minął już kolejny > termin, na który obiecał i nic nie otrzymałem. Ile dni mineło od kupna ? Jesli mniej niz 10, to mozesz "zwrocic" ten kocioł ... no niestety na własny koszt. Ale moze ta perspektywa nakłoni sprzedawce to jakiejs reakcji. -- Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/ |
||
2006-12-07 21:48 | Re: Nie otrzymałem gwarancji | gasper |
Użytkownik "KrzysiekPP" news:MPG.1fe29b09a271240198985f@news.task.gda.pl... > Ile dni mineło od kupna ? Jesli mniej niz 10, to mozesz "zwrocic" ten > kocioł ... no niestety na własny koszt. Ale moze ta perspektywa nakłoni > sprzedawce to jakiejs reakcji. nawet nie musiało minąć bo otrzymał towar niezgodny z umową a gwarancja to istotna część umowy - wystarczy wysłać pismo o odstąpieniu od umowy i gwarancja pewnie sie szybko znajdzie |
||
2006-12-07 23:25 | Re: Nie otrzymałem gwarancji | Marcin Debowski |
Dnia 07.12.2006 gasper > Użytkownik "KrzysiekPP" > news:MPG.1fe29b09a271240198985f@news.task.gda.pl... >> Ile dni mineło od kupna ? Jesli mniej niz 10, to mozesz "zwrocic" ten >> kocioł ... no niestety na własny koszt. Ale moze ta perspektywa nakłoni >> sprzedawce to jakiejs reakcji. > > nawet nie musiało minąć bo otrzymał towar niezgodny z umową a gwarancja to > istotna część umowy - wystarczy wysłać pismo o odstąpieniu od umowy i gwarancja > pewnie sie szybko znajdzie Niestety mijasz się z prawdą, pomijając już fakt, że pewnie masz na myśli odpowiedzialność wynikająca z ustawy z dnia 27 lipca a nie wiesz czy opisana sytuacja dotyczy sprzedaży konsumenckie. A jeśli dotyczy, to może co najwyżej na tym etapie złożyć formalną reklamację (lub skorzysztać z ww. 10-dniowej możliwości odstąpienia od umowy) w której będzie się domagał doprowadzenia do stanu zgodności z umową jedynie poprzez naprawę bądź wymianę. -- Marcin |
||
2006-12-07 23:52 | Re: Nie otrzymałem gwarancji | gasper |
Użytkownik "Marcin Debowski" news:6vgm44-lnp.ln1@ziutka.router... > Niestety mijasz się z prawdą, pomijając już fakt, że pewnie masz na myśli > odpowiedzialność wynikająca z ustawy z dnia 27 lipca a nie wiesz czy > opisana sytuacja dotyczy sprzedaży konsumenckie. A jeśli dotyczy, to może > co najwyżej na tym etapie złożyć formalną reklamację (lub skorzysztać z > ww. 10-dniowej możliwości odstąpienia od umowy) w której będzie się > domagał doprowadzenia do stanu zgodności z umową jedynie poprzez naprawę > bądź wymianę. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia i 4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia. |
||
2006-12-08 03:13 | Re: Nie otrzymałem gwarancji | Marcin Debowski |
Dnia 07.12.2006 gasper > Użytkownik "Marcin Debowski" > news:6vgm44-lnp.ln1@ziutka.router... >> Niestety mijasz się z prawdą, pomijając już fakt, że pewnie masz na myśli >> odpowiedzialność wynikająca z ustawy z dnia 27 lipca a nie wiesz czy >> opisana sytuacja dotyczy sprzedaży konsumenckie. A jeśli dotyczy, to może >> co najwyżej na tym etapie złożyć formalną reklamację (lub skorzysztać z >> ww. 10-dniowej możliwości odstąpienia od umowy) w której będzie się >> domagał doprowadzenia do stanu zgodności z umową jedynie poprzez naprawę >> bądź wymianę. > > 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać [..] > 4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani [..] Robi wrażenie. A teraz zacytuj wyłącznie ten fragment który upoważnia do odstąpienia od umowy bez złożenia formalnej reklamacji. A przyjmując, że ta wymiana telefonów nią była (pewnie będziesz w stanie wykazać jej dowodową skuteczność) i tak nie masz żadnych danych aby twierdzić, że sprzedawca nie może zaspokoić tego hipotetycznego żądania złożonego w hipotetycznej reklamacji tylko dlatego, że nie odniósł się do żądania klienta w czasie o którym nie masz zielonego pjęcie, no chyba, że jestes Gasper-wróżka :) -- Marcin |
||
2006-12-08 10:11 | Re: Nie otrzymałem gwarancji | Andrzej Wróblewski |
> Robi wrażenie. A teraz zacytuj wyłącznie ten fragment który upoważnia do > odstąpienia od umowy bez złożenia formalnej reklamacji. > > A przyjmując, że ta wymiana telefonów nią była (pewnie będziesz w stanie > wykazać jej dowodową skuteczność) i tak nie masz żadnych danych aby > twierdzić, że sprzedawca nie może zaspokoić tego hipotetycznego żądania > złożonego w hipotetycznej reklamacji tylko dlatego, że nie odniósł się do > żądania klienta w czasie o którym nie masz zielonego pjęcie, no chyba, że > jestes Gasper-wróżka :) To moze dorzuce swoje doswiadczenie. Zamowilem na allegro myszke, przyszla bez gwarancji, na aukcji w opisie "gwarancja 24 miesiace". Odstapilem od umowy z tytulu niezgodnosci towaru z umowa i zazadalem zwrotu pieniedzy, jako ze wymiana na nowy towar bez gwarancji nie zmienilaby stanu niezgodnosci z umowa. Oczywiscie gwarancja znalazla sie natychmiast (sprzedawca wczesniej zachowywal sie podobnie). Pozdrawiam, Andrzej |
||
2006-12-08 10:32 | Re: Nie otrzymałem gwarancji | Marcin Debowski |
Dnia 08.12.2006 Andrzej Wróblewski > To moze dorzuce swoje doswiadczenie. Zamowilem na allegro myszke, przyszla > bez gwarancji, na aukcji w opisie "gwarancja 24 miesiace". Odstapilem od > umowy z tytulu niezgodnosci towaru z umowa i zazadalem zwrotu pieniedzy, > jako ze wymiana na nowy towar bez gwarancji nie zmienilaby stanu > niezgodnosci z umowa. Oczywiscie gwarancja znalazla sie natychmiast > (sprzedawca wczesniej zachowywal sie podobnie). Tak, ale rozmawiamy o prawie, a nie o blefowaniu. Trafisz na złośliwca który ma jako takie pojęcie i tak łatwo Ci nie pójdzie. -- Marcin |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
uznanie gwarancji |
Daniel Jakubowski | 2005-11-04 12:28 |
Nalepka a utrata gwarancji |
eddd | 2005-12-11 01:07 |
Odmowa Gwarancji... |
Apvv | 2005-12-31 09:11 |
sprzedaz bez gwarancji ?? |
brasko | 2006-01-12 23:22 |
Termin rozpatrywania gwarancji. |
Mi-5 | 2006-03-29 15:41 |
problemy z autem na gwarancji |
wishya | 2006-04-01 17:25 |
Termin rozpatrywania gwarancji. |
Mi-5 | 2006-03-29 15:41 |
Klawiatura na gwarancji |
Marcin Hałat | 2006-04-26 19:48 |
Monitor na gwarancji |
Wojtek | 2006-06-21 19:14 |
Przedluzenie gwarancji!!! |
Kris | 2007-01-27 20:06 |