poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-05-14 17:17 | nieodebrana przesyłka a odpowiedzialność | RD |
Witam, Pewien problem, który mam dzisiaj od 10 godziny na głowie skłonił mnie do napisania tego postu. Otóż konsument dokonał zamówienia towaru w ilości 2 szt. w sklepie internetowym. Ponieważ chciał zapłacić za pobraniem kurierowi, tak też przesyłka została nadana. Dziś dowiaduję się od kuriera, iż adresat odmawia przyjęcia przesyłki. Podczas rozmowy telefonicznej z zamawiającym okazało się, iż przez przypadek zamówił 2 szt. zamiast 1szt. zaproponowałem więc pewne rozwiązanie, mianowicie: przyjęcie przesyłki, odesłanie 1szt. towaru do mnie, ja natomiast zwrócę koszt 1szt. zapłacony kurierowi na podany rachunek bankowy. Wydaje mi się to fair, w szczególności, kiedy to nie ja popełniłem błąd, a klient - konsument. Niestety zbyto mnie drugim ważnym telefonem i mam zadzwonić jutro. Oczywiście koszt magazynowania przesyłki kurierskiej będę musiał ponieść i nie wiem jeszcze, czy klient zgodzi się na zapłatę za tę przesyłkę i przystanie na moją propozycję. Pytanie moje jest następujące: czy taka osoba, zamawiająca towar za pobraniem musi/powinna ponieść koszt wysyłki i jej zwrotu w przypadku nie odebrania przesyłki? Czy jest jakiś sposób na odzyskanie poniesionych kosztów? Z pozdrowieniami, Rafał |
2008-05-15 00:11 | Re: nieodebrana przesyłka a odpowiedzialnoś | kauzyperda |
RD pisze: > Witam, > > Pewien problem, który mam dzisiaj od 10 godziny na głowie skłonił mnie > do napisania tego postu. > Otóż konsument dokonał zamówienia towaru w ilości 2 szt. w sklepie > internetowym. Ponieważ chciał zapłacić za pobraniem kurierowi, tak też > przesyłka została nadana. Dziś dowiaduję się od kuriera, iż adresat > odmawia przyjęcia przesyłki. Podczas rozmowy telefonicznej z > zamawiającym okazało się, iż przez przypadek zamówił 2 szt. zamiast > 1szt. zaproponowałem więc pewne rozwiązanie, mianowicie: przyjęcie > przesyłki, odesłanie 1szt. towaru do mnie, ja natomiast zwrócę koszt > 1szt. zapłacony kurierowi na podany rachunek bankowy. Wydaje mi się to > fair, w szczególności, kiedy to nie ja popełniłem błąd, a klient - > konsument. Niestety zbyto mnie drugim ważnym telefonem i mam zadzwonić > jutro. Oczywiście koszt magazynowania przesyłki kurierskiej będę musiał > ponieść i nie wiem jeszcze, czy klient zgodzi się na zapłatę za tę > przesyłkę i przystanie na moją propozycję. Postepujesz fair, ale w tym momencie to juz raczej nie kategoria "propozycja i przystanie na nia" tylko z Twojej strony roszczenie o zaplate ceny i kosztow przesylki (w obie strony). Umowa zostala zawarta, towar wyslany... a ze klient jej nie odebral z sobie tylko znanych przyczyn niewiele tu zmienia. Jak nie da rady po dobroci, to bym mu teraz wskazal gdzie sobie moze odebrac a ewentualna wysylke uzaleznilbym od wczesniejszej wplaty. > Pytanie moje jest następujące: czy taka osoba, zamawiająca towar za > pobraniem musi/powinna ponieść koszt wysyłki i jej zwrotu w przypadku > nie odebrania przesyłki? Tak* > Czy jest jakiś sposób na odzyskanie > poniesionych kosztów? No pewnie: 1) wezwanie do dobrowolnej zaplaty 2) jak nie zaplaci - pozew 3) po uprawomocnieniu nakazu/wyroku - przymusowa egzekucja ;-) *) jak rozumiem klient nie odstapil do tej pory od umowy? Inna sprawa, ze rzeczywiscie kwestia kto ponosi koszty przesylki w razie odstapienia przez klienta w ciagu tych 10 dni w ustawie nie jest wyrazona jasno (w zasadzie w ogole nie jest wyrazona) i jest jakis tam spor na tym tle, choc przewazaja glosy ze jednak klient powinien zaplacic, IMO calkiem slusznie zreszta. Pisze to dletego, ze jak sie sytuacja zaostrzy to klient powie "odstepuje, a za przesylke placic nie bede, bo nie musze" i bedzie maly klops, bo rzeczywiscie odstapic moze, a sprawe nieco komplikuje fakt, ze ustawa mowi, ze taki konsument "jest zwolniony z wszelkich zobowiązań", co niektorzy tlumacza w ten sposob, ze za przesylke tez placic nie musi Chociaz moim zdaniem sa podstawy zeby koszty przesylki jednak wyegzekwowac, to orzecznictwo na ten temat milczy ;-) bo przewaznie kazdy macha reka, bo kwoty przewaznie niewielkie, a zabawy troszke jest -- pozdr luck |
||
2008-05-15 17:09 | Re: nieodebrana przesyłka a odpowiedzialnoś | RD |
kauzyperda pisze: > Postepujesz fair, ale w tym momencie to juz raczej nie kategoria > "propozycja i przystanie na nia" tylko z Twojej strony roszczenie o > zaplate ceny i kosztow przesylki (w obie strony). > Umowa zostala zawarta, towar wyslany... a ze klient jej nie odebral z > sobie tylko znanych przyczyn niewiele tu zmienia. > Jak nie da rady po dobroci, to bym mu teraz wskazal gdzie sobie moze > odebrac a ewentualna wysylke uzaleznilbym od wczesniejszej wplaty. Rozmawiałem dziś z ojcem młodej damy, która przez przypadek złożyła zamówienie na 2szt. towaru. Ów Pan ma zupełnie gdzieś, co ja z tym zrobię. Tłumaczy, że córka jest niepełnoletnia i ja mam obowiązek sprawdzenia, czy jest przed realizacją zamówienia i przesyłki nie odbierze. Jeżeli chce mi się bawić w sądy za 30zł (koszt wysyłki) to proszę bardzo. Generalnie, był nieuprzejmy i chamski, w ogóle nie poczuwa się do odpowiedzialności. >> Pytanie moje jest następujące: czy taka osoba, zamawiająca towar za >> pobraniem musi/powinna ponieść koszt wysyłki i jej zwrotu w przypadku >> nie odebrania przesyłki? > > Tak* > >> Czy jest jakiś sposób na odzyskanie poniesionych kosztów? > > No pewnie: 1) wezwanie do dobrowolnej zaplaty 2) jak nie zaplaci - pozew > 3) po uprawomocnieniu nakazu/wyroku - przymusowa egzekucja ;-) > > > *) jak rozumiem klient nie odstapil do tej pory od umowy? Nie odstąpił. Co w takiej sytuacji mogę zrobić? Jest o co walczyć? W imię zasad zawsze można - takiego chamstwa i braku odpowiedzialności chyba bym nie potrafił przełknąć. Jaka jest szansa na odzyskanie kosztów? Czy mam się ubiegać o zwrot pełnej kwoty - ceny towaru i kosztów przesyłki plus koszt powrotu towaru do mnie? Może ktoś mógłby podpowiedzieć, jak się do tego zabrać? Poczekać na upłynięcie x dni od daty próby dostarczenia? Jak sformułować odpowiednie pismo? Zwrócić się do firmy windykacyjnej? Sporządzić pozew (na jakiej podstawie?)? Zadbać o dowody (napisać odpowiednie pismo/list)? Bardzo licząc na pomoc :-) Pozdrawiam, Rafał |
||
2008-05-15 22:27 | Re: nieodebrana przesyłka a odpowiedzialnoś | kauzyperda |
RD pisze: > > Rozmawiałem dziś z ojcem młodej damy, która przez przypadek złożyła > zamówienie na 2szt. towaru. Ów Pan ma zupełnie gdzieś, co ja z tym > zrobię. > Tłumaczy, że córka jest niepełnoletnia i ja mam obowiązek > sprawdzenia, czy jest przed realizacją zamówienia i przesyłki nie > odbierze. Sprawa z corka nieco komplikuje sprawe, ale bez przesady Wiesz moze ile corka ma lat? A dane zamawiajacego to czyje byly - taty czy corki? > Jeżeli chce mi się bawić w sądy za 30zł (koszt wysyłki) to > proszę bardzo. Generalnie, był nieuprzejmy i chamski, w ogóle nie > poczuwa się do odpowiedzialności. > Nie odstąpił. Co w takiej sytuacji mogę zrobić? W pierwszej kolejnosci odczekalbym ten okres dziesieciodniowy do odstapienia. A ta paczka juz wrocila czy gdzies lezy i czeka na ewentualny odbior? Tak jak pisalem wczesniej: umowa zostala zawarta, klient kliknal myszka i - abrakadarba - on powinien zaplacic cene a ty wydac mu towar. > Jest o co walczyć? No to juz sam musisz ocenic. Ja tam dopinguje z powodow jak napisalem wczesniej. Koszty przesylki to raz, ale na chwile obecna masz u siebie (czy gdzies tam lezy u kuriera) rzecz ktora formalnie rzecz biorac nalezy do kupujacego. Tak wiec wyegzekwowanie ceny za towar to ewentualnie dwa. A w ogole jaka jest wartosc tej zakupionej rzeczy? I co to jest? > W > imię zasad zawsze można - takiego chamstwa i braku odpowiedzialności > chyba bym nie potrafił przełknąć. Jaka jest szansa na odzyskanie > kosztów? Wg mnie spora... ja tam bym sprobowal (i dla zasady i z powodu zapotrzebowania na pewnien precedens ;-) > Czy mam się ubiegać o zwrot pełnej kwoty - ceny towaru i > kosztów przesyłki plus koszt powrotu towaru do mnie? Jak nie odstapi w tym dziesieciodnowym terminie to tak. > Może ktoś mógłby podpowiedzieć, jak się do tego zabrać? Schemat napisalem wczesniej. 1 krok to wezwanie do zaplaty, pozniej pozew (jesli wartosc przedmiotu sporu ponizej 10.000 zł to bedzie postepowanie uproszczone - jak nazwa wskazuje nieco mniej skomplikowane) > Poczekać na upłynięcie x dni od daty próby dostarczenia? Tak > Jak sformułować odpowiednie pismo? Wezwanie do zaplaty? Napisac kogo sie wzywa do zaplaty jakiej kwoty i dlaczego, wyznaczyc termin i napisac ze jak nie zaplaci to pojdziemy do sadu > Zwrócić się do firmy windykacyjnej? Do kogo? ;-) > Sporządzić pozew (na jakiej > podstawie?)? A ty w ogole czytasz co ja tu do Ciebie pisze? Poza tym pytasz juz o zbyt szczegolowe rzeczy, bez bardziej szczegolowych danych to moge napisac ze na podstawie kodeksu cywilnego > Zadbać o dowody Oczywiscie - musisz w koncu wykazac co komu sprzedales i dlaczego nalezy Ci sie zaplata (napisać odpowiednie pismo/list)? -- pozdr luck |
||
2008-05-16 03:37 | Re: nieodebrana przesyłka a odpowiedzialnoś | RD |
kauzyperda pisze: > RD pisze: >> >> Rozmawiałem dziś z ojcem młodej damy, która przez przypadek złożyła >> zamówienie na 2szt. towaru. Ów Pan ma zupełnie gdzieś, co ja z tym >> zrobię. Tłumaczy, że córka jest niepełnoletnia i ja mam obowiązek >> sprawdzenia, czy jest przed realizacją zamówienia i przesyłki nie >> odbierze. > > Sprawa z corka nieco komplikuje sprawe, ale bez przesady > Wiesz moze ile corka ma lat? > A dane zamawiajacego to czyje byly - taty czy corki? Oczywiście córki, dlatego piszę, że tato nie poczuwa się do odpowiedzialności za córkę. :-) Ile lat - nie wiem. > W pierwszej kolejnosci odczekalbym ten okres dziesieciodniowy do > odstapienia. A ta paczka juz wrocila czy gdzies lezy i czeka na > ewentualny odbior? > Tak jak pisalem wczesniej: umowa zostala zawarta, klient kliknal myszka > i - abrakadarba - on powinien zaplacic cene a ty wydac mu towar. > Ponieważ wczoraj (już właściwie przed wczoraj) nie wiedziałem jeszcze, czy miły pan będzie miły, czy nie, poprosiłem o przetrzymanie przesyłki w rozdzielni kurierskiej odpowiedniej dla miejsca adresata (dodatkowy koszt magazynowania dla mnie). Jutro przesyłka powinna zacząć wracać do mnie. >> Jest o co walczyć? > > No to juz sam musisz ocenic. Ja tam dopinguje z powodow jak napisalem > wczesniej. > > Koszty przesylki to raz, ale na chwile obecna masz u siebie (czy gdzies > tam lezy u kuriera) rzecz ktora formalnie rzecz biorac nalezy do > kupujacego. Tak wiec wyegzekwowanie ceny za towar to ewentualnie dwa. > A w ogole jaka jest wartosc tej zakupionej rzeczy? I co to jest? 2szt. prostownicy do włosów ok. 170zł/szt. plus 30zł koszt wysyłki kurierem z pobraniem. Przez pomyłkę córka (niepełnoletnia) zamówiła 2szt. zamiast jednej - stąd całe zamieszanie. >> W >> imię zasad zawsze można - takiego chamstwa i braku odpowiedzialności >> chyba bym nie potrafił przełknąć. Jaka jest szansa na odzyskanie kosztów? > > Wg mnie spora... ja tam bym sprobowal (i dla zasady i z powodu > zapotrzebowania na pewnien precedens ;-) W gruncie rzeczy, po wczorajszej rozmowie telefonicznej, mam wielką chęć. Chciałbym jednak wiedzieć ile może mnie to kosztować. W obu oczywistych wymiarach - nerwów i finansowym! ;-) >> Czy mam się ubiegać o zwrot pełnej kwoty - ceny towaru i kosztów >> przesyłki plus koszt powrotu towaru do mnie? > > Jak nie odstapi w tym dziesieciodnowym terminie to tak. > >> Może ktoś mógłby podpowiedzieć, jak się do tego zabrać? > > Schemat napisalem wczesniej. 1 krok to wezwanie do zaplaty, pozniej > pozew (jesli wartosc przedmiotu sporu ponizej 10.000 zł to bedzie > postepowanie uproszczone - jak nazwa wskazuje nieco mniej skomplikowane) Już zaczynam czytać na ten temat. >> Zwrócić się do firmy windykacyjnej? > > Do kogo? ;-) ;-) >> Sporządzić pozew (na jakiej podstawie?)? > > A ty w ogole czytasz co ja tu do Ciebie pisze? > Poza tym pytasz juz o zbyt szczegolowe rzeczy, bez bardziej > szczegolowych danych to moge napisac ze na podstawie kodeksu cywilnego Zapytałem o wszystko, co przyszło mi do głowy po rozmowie telefonicznej.. >> Zadbać o dowody > > Oczywiscie - musisz w koncu wykazac co komu sprzedales i dlaczego nalezy > Ci sie zaplata Jedyny w tej chwili, to adres IP (neostrady - zmienny), z którego zostało złożone zamówienie i samo zamówienie z danymi tejże osoby - niepełnoletniej. Pozdr! Rafał |
||
2008-05-16 10:06 | Re: nieodebrana przesyłka a odpowiedzialnoś | Gotfryd Smolik news |
On Fri, 16 May 2008, RD wrote: > kauzyperda pisze: >> RD pisze: >>> >>> Rozmawiałem dziś z ojcem młodej damy, która przez przypadek złożyła >>> zamówienie na 2szt. towaru. Ów Pan ma zupełnie gdzieś, co ja z tym zrobię. >>> Tłumaczy, że córka jest niepełnoletnia i ja mam obowiązek sprawdzenia, czy >>> jest przed realizacją zamówienia i przesyłki nie odbierze. >> >> Sprawa z corka nieco komplikuje sprawe, ale bez przesady >> Wiesz moze ile corka ma lat? >> A dane zamawiajacego to czyje byly - taty czy corki? > > Oczywiście córki, dlatego piszę, że tato nie poczuwa się do > odpowiedzialności za córkę. :-) Ile lat - nie wiem. Zauważ, że masz przeciwko sobie człowieka, ktory widocznie "srednią grupową" ze znajomości prawa osiąga, a do tego jest pewnie równie poirytowany co Ty i pewnie też postanowił "nie odpuszczać". Nim coś dalej zrobisz, weź: http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html ...i przeczytaj: +++ § 2. Jednakże gdy osoba niezdolna do czynnoci prawnych zawarła umowę należšcš do umów powszechnie zawieranych w drobnych bieżšcych sprawach życia codziennego, umowa taka staje się ważna z chwilš jej wykonania, chyba że pocišga za sobš rażšce pokrzywdzenie osoby niezdolnej do czynnoci prawnych. --- Jak na razie, *nie widzę* "wykonania umowy". Nawet pomijając czy nabycie lokówki to "drobna bieżąca sprawa życia *codziennego*" (z naciskiem na codzienne kupowanie lokówek ;)) Czyli jak na razie nie ma żadnego dowodu "ważności umowy", trzeba uznać że *nie jest* ważna. I dalej: +++ Art. 18 § 1. Ważnoć umowy, która została zawarta przez osobę ograniczonš w zdolnoci do czynnoci prawnych bez wymaganej zgody przedstawiciela ustawowego, zależy od potwierdzenia umowy przez tego przedstawiciela. [...] --- A on "nie potwierdza". Czyli umowa jest nieważna. Dobrze mi wychodzi? >> Koszty przesylki to raz, ale na chwile obecna masz u siebie (czy gdzies >> tam lezy u kuriera) rzecz ktora formalnie rzecz biorac nalezy do >> kupujacego. Protestuję. Czy ta lokówka (czy co to tam było) ma jakiś numer seryjny, na podstawie którego została sprzedana? +++ Art. 155 [...] § 2. Jeżeli przedmiotem umowy zobowišzujšcej do przeniesienia własnoci sš rzeczy oznaczone tylko co do gatunku, do przeniesienia własnoci potrzebne jest przeniesienie posiadania rzeczy. [...] --- Posiadania. Czyli musi ją odebrać i zacząć nią rozporządzać. > 2szt. prostownicy do włosów ok. 170zł/szt. Dobra, prostownica a nie lokówka, dla mnie wszystko jedno ;) >> Wg mnie spora... ja tam bym sprobowal (i dla zasady i z powodu >> zapotrzebowania na pewnien precedens ;-) > > W gruncie rzeczy, po wczorajszej rozmowie telefonicznej, mam wielką chęć. > Chciałbym jednak wiedzieć ile może mnie to kosztować. W obu oczywistych > wymiarach - nerwów i finansowym! ;-) :) >> Oczywiscie - musisz w koncu wykazac co komu sprzedales i dlaczego nalezy >> Ci sie zaplata > > Jedyny w tej chwili, to adres IP (neostrady - zmienny), z którego zostało > złożone zamówienie i samo zamówienie z danymi tejże osoby - niepełnoletniej. To IMHO jest ryzyko, że oprócz kosztów przesyłek wte i wewte dopłacisz jeszcze za adwokata temy panu (co to spodziewałeś się, że będzie miły). Niestety, prawo czasem stoi po stronie osób nie zamierzających zapłacić za błędy. Sądzę, ze w tym przypadku tak jest. pzdr, Gotfryd |
||
2008-05-16 11:13 | Re: nieodebrana przesyłka a odpowiedzialnoś | kauzyperda |
RD pisze: >> Wiesz moze ile corka ma lat? >> A dane zamawiajacego to czyje byly - taty czy corki? > > Oczywiście córki, dlatego piszę, że tato nie poczuwa się do > odpowiedzialności za córkę. :-) Ile lat - nie wiem. To fatalnie. Sporo zalezy ile corka ma lat. Jak <13 to umowa niewazna. Jak 13-18 to waznosc umowy zalezy od potwierdzenia umowy przez przedstawiciela ustawowego Mozesz w takim wypadku sprobowac wezwac pana tate do potwierdzenia zawartej umowy i wyznaczyc mu w tym celu termin - jak nie potwierdzi bedzie przynajmniej jasnosc co do umowy sprzedazy. (wazne sa tylko umowy zawierane w drobnych, biezacych sprawach zycia codziennego - tutaj nie ma to miejsca) Udzial corki wywraca cala sprawe w tym sensie, ze zmieniaja sie podstawy odpowiedzialnosci - art. 427 k.c. (i znika problem o ktorym pisalem wczesniej - co mnie osobiscie martwi ;-) Jak umowa okaze sie niewazna, to pozostanie Ci jedynie dochodzic kosztow przesylki (czyli grosze, ale jest to mozliwe). Generalnie przedstawiciel ustatowy (rodzice) sa odpowiedzialni za dzieci; tutaj wydaje sie ze nie zachowali odpowiedniego nadzoru i jak poniosles z tego tytulu szkode (30 zl - przesylka) to beda musieli zaplacic. Odpadnie jednak mozliwosc domagania sie zaplaty za towar - nikomu nic nie sprzedales. Sekwencja jest taka: 1) wezwanie do potwierdzenia umowy w jakims terminie -> w razie jego bezskutecznego uplywu -> 2) wezwanie do zaplaty jakims terminie -> w razie jego bezskutecznego uplywu -> 3) pozew Nie bedzie to jednak postepowanie uproszczone, ale zwykla sprawa cywilna (nie bedzie pozwu na formularzu, ale taki "zwykly") > 2szt. prostownicy do włosów ok. 170zł/szt. plus 30zł koszt wysyłki > kurierem z pobraniem. Przez pomyłkę córka (niepełnoletnia) zamówiła > 2szt. zamiast jednej - stąd całe zamieszanie. > > W gruncie rzeczy, po wczorajszej rozmowie telefonicznej, mam wielką > chęć. Chciałbym jednak wiedzieć ile może mnie to kosztować. W obu > oczywistych wymiarach - nerwów i finansowym! ;-) Koszty z grubsza to: - 2 przesylki polecone - wpis od pozwu - 30 zl - jak sobie najmiesz pelnomocnika to jego wynagrodzenie Jak ten super proces wygrasz, to druga strona zwroci ci jego koszty (przy czym za wynagrodzenie pelnomocnika raptem 60 zl) I nagle widac ze nie warto, zabawa co najwyzej dla sportu i zasady Ja kibicowac przestaje ;-) Ciekawe zagadnienie odpadlo, nieco odformalizowanego postepownia uproszczonego nie ma, a jesli na dodatek odleglosc spora to w ogole nie ma to sensu > Jedyny w tej chwili, to adres IP (neostrady - zmienny), z którego > zostało złożone zamówienie i samo zamówienie z danymi tejże osoby - > niepełnoletniej. Jakbys jednak chcial sie bawic, to zrobisz do tego wydruki zamowien, potwierdzeie proby jego realizacji, wykazesz koszty jakie poniosles, opiszesz cala akcje i tyle -- pozdr luck |
||
2008-05-16 11:19 | Re: nieodebrana przesyłka a odpowiedzialnoś | Liwiusz |
kauzyperda pisze: > Nie bedzie to jednak postepowanie uproszczone, ale zwykla sprawa cywilna > (nie bedzie pozwu na formularzu, ale taki "zwykly") Dlaczego nie uproszczone? Przecież roszczenie wynika z umowy sprzedaży. -- Pozdrawiam! Liwiusz Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej egzekucji => http://www.kwm.net.pl |
||
2008-05-16 11:28 | Re: nieodebrana przesyłka a odpowiedzialnoś | kauzyperda |
Gotfryd Smolik news pisze: >>> Koszty przesylki to raz, ale na chwile obecna masz u siebie (czy gdzies >>> tam lezy u kuriera) rzecz ktora formalnie rzecz biorac nalezy do >>> kupujacego. > > Protestuję. Czy ta lokówka (czy co to tam było) ma jakiś numer seryjny, > na podstawie którego została sprzedana? > +++ > Art. 155 > [...] > § 2. Jeżeli przedmiotem umowy zobowišzujšcej do przeniesienia własno?ci > sš rzeczy oznaczone tylko co do gatunku, do przeniesienia własno?ci > potrzebne jest przeniesienie posiadania rzeczy. [...] Celna uwaga :-) Mea culpa, za mocno uprościlem sprawe, a chcialem przedstawic schemat dzialania. Mozna sie ewentualnie zastanawiac nad rola wysylki i pozniej jej nieodebrania, ale mniejsza z tym -- pozdr luck |
||
2008-05-16 11:37 | Re: nieodebrana przesyłka a odpowiedzialnoś | kauzyperda |
Liwiusz pisze: >> Nie bedzie to jednak postepowanie uproszczone, ale zwykla sprawa cywilna >> (nie bedzie pozwu na formularzu, ale taki "zwykly") > > Dlaczego nie uproszczone? Przecież roszczenie wynika z umowy sprzedaży. No wlasnie mam co do tego watpliwosci... sprobuje w nastepnej wolnej chwili lepiej uzasadnic swoje stanowisko ;-) -- pozdr luck |
nowsze | 1 2 3 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Niezamówiona przesyłka za pobraniem |
Arkady | 2005-12-24 14:10 |
zgubiona przesyłka |
Peter | 2006-01-20 15:00 |
Odpowiedzialność |
niedoinformowany | 2006-01-26 12:11 |
Poczta polska - zaginiona przesyłka |
Daniel | 2006-02-03 15:45 |
odpowiedzialność pośrednika |
Paweł | 2006-07-30 13:39 |
ODPOWIEDZIALNOŚĆ za porady |
Jurek | 2006-08-25 12:18 |
uszkodzona przesyłka kurierska |
Jacek | 2006-11-28 21:35 |
Przesyłka pocztowa polecona -reklamacja |
Krzysztof 'kw1618' z Wars | 2007-01-22 18:13 |
DHL zaginęła przesyłka |
piotrblaze | 2007-01-30 12:42 |
Przesyłka ubezpieczona |
Adramelech | 2007-08-09 14:51 |