poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2009-05-28 09:52 | Niezgodność towaru z umową - | szadok |
Witam ;) Nie, nie ja chcę od sklepu kasę tylko odwrotnie ;) Jakbym to ja chciał $ od sklepu a on by mi towar wymieniał, to bym się nie pytał, bo w ustawie jest wyraźnie napisane co i jak. Ale odpowiedzi na moją sytuację nie znalazłem. Sytuacja taka: reklamowałem w markecie młotek udarowy z tytułu niezgodności towaru z umową. Żądałem wymiany na nowy. Data zgłoszenia: 22-kwietnia. Dziś, tj 28-maja dostałem pismo następującej treści: " 26-05-2009r Ponieważ reklamowany pzrez Państwa towar nie podlegał naprawie gwarancyjnej proszę, o zgłoszenie się do naszego sklepu (z dowodem zakupu) w celu odbioru równowartości w gotówce." No i pierwsza rzecz: do 14 dni od reklamacji sklep nie ustosunkował się do mojego żądania - zatem żądanie wymiany -wg ustawy- zostało uznane. Czy słusznie uważam? Natomiast to pismo niejako żądanie moje odrzuca - akurat w mojej sytuacji zwrot gotówki jest mniej korzystny niż wymiana, bo ten sam młotek kosztuje teraz więcej. Zatem jeśli wziąłbym pieniądze i kupił w tym samym dniu taki sam młotek - tracę. Więc jaka jest teraz moja sytuacja prawna: reklamacja została uznana, ale żądanie odrzucone..? Co w zasadzie powinienem zrobić: pójść do sklepu z pismem, że reklamację przyjęli (brak pisma do 14 dni) i żądam wydania sprzętu zgodnie z ustawą i nie interesuje mnie zwrot gotówki..? Co jeżeli sklep odmówi wydania sprzętu..? Pozostaje droga sądowa? Pozew w jakim trybie i z jakiego ew. artykułu..? Jakie są /teoretycznie/ szanse na wygranie..? Czy wcześniej jakiś rzecznik konsumenta? pzdr, szadok -- 'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami' śp. babcia ANTYSPAM:usuń cyfry z adresu mail |
2009-05-29 09:16 | Re: Niezgodność towaru z umową - | Dominik & Co |
szadok napisał(a): > No i pierwsza rzecz: > do 14 dni od reklamacji sklep nie ustosunkował się do > mojego żądania - zatem żądanie wymiany -wg ustawy- zostało > uznane. Czy słusznie uważam? Tak, ale... "chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów". Na przykład tego modelu już nie ma w sprzedaży. Oczywiście, jeśli sklep ma nadal takie młotki wymiana niemożliwa nie jest, a i nadmierne koszty raczej nie wchodzą w grę. Jeśli tak jest, zacząłbym od lokalnego rzecznika konsumenta. -- Dominik (& kąpany) "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec) Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP |
||
2009-05-29 22:26 | Re: Niezgodność towaru z | szadok |
Dnia 29.05.2009 Dominik & Co > Oczywiście, jeśli sklep ma nadal takie młotki wymiana > niemożliwa nie jest, a i nadmierne koszty raczej nie > wchodzą w grę. Jeśli tak jest, zacząłbym od lokalnego rzecznika > konsumenta. Dzięki ;) pzdr, szadok -- 'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami' śp. babcia ANTYSPAM:usuń cyfry z adresu mail |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
zwrot towaru - niezgodność z umową |
Piotr Wozniacki | 2006-06-14 15:56 |
Niezgodność towaru z umową? |
Zbynek Ltd. | 2006-07-10 12:47 |
Niezgodność towaru z umową |
Kamil Piętka | 2006-08-16 10:39 |
Niezgodność towaru z umową. |
beatamaciejewska | 2006-09-01 16:09 |
Niezgodność towaru z umową a gwarancja |
Lew | 2006-11-19 13:24 |
niezgodność towaru z umową po terminie |
gasper | 2007-05-24 23:31 |
Niezgodność z towaru z umową - pytania?? |
Domix | 2007-11-13 16:04 |
Niezgodność towaru z umową |
Robert J. | 2007-12-03 10:40 |
Niezgodność towaru z umową - używany samochód |
WJ | 2008-04-02 12:16 |
Niezgodność towaru z umową |
marynarz | 2008-12-27 23:05 |