Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Niezgodność towaru z umową - USTOSUNKOWANIE SIĘ

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2007-09-03 01:26 Niezgodność towaru z umową - USTOSUNKOWANIE SIĘ Trio
Hej

Mam takie pytanko do grupowiczów.

Jak rozumieć stwierdzenie, że sprzewdawca musi "ustosunkować się" do
reklamacji w terminie 14 dni.

Ja rozumiem to tak, że musi określić, czy uznaje reklamację, czy ją odrzuca.
Jeżeli się nie zmieści w terminie, to roszczenia uznał za uzasadnione.

Mam problem ze sprzedającym, bo twierdzi, że ustosunkował się pismem mniej
więcej o takiej treśc:
"Sprzęt został wysłany do producenta celem naprawy lub jeżeli nie będzie to
możliwe wymiany".

Teraz twierdzi, że nie uznaje reklamacji i "ustosunkował się" do niej.

Czy mam rację, że to nie jest ustosunkowanie się??

2007-09-03 08:30 Re: Niezgodność towaru z umową - USTOSUNKOWANIE SIĘ Krzysiek
Użytkownik "Trio" napisał w wiadomości
news:fbfgsa$4ko$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Hej
>
> Mam takie pytanko do grupowiczów.
>
> Jak rozumieć stwierdzenie, że sprzewdawca musi "ustosunkować się" do
> reklamacji w terminie 14 dni.
>
> Ja rozumiem to tak, że musi określić, czy uznaje reklamację, czy ją
> odrzuca. Jeżeli się nie zmieści w terminie, to roszczenia uznał za
> uzasadnione.
>
> Mam problem ze sprzedającym, bo twierdzi, że ustosunkował się pismem mniej
> więcej o takiej treśc:
> "Sprzęt został wysłany do producenta celem naprawy lub jeżeli nie będzie
> to możliwe wymiany".
>
> Teraz twierdzi, że nie uznaje reklamacji i "ustosunkował się" do niej.
>
> Czy mam rację, że to nie jest ustosunkowanie się??
>

witam

ja myślę, że ustosunkował się do reklamacji - ma bowiem obowiązek ją
przyjąć, natomiast ustosunkowanie się to nic innego jak określenie jakie
czynności w ramach reklamacji wykona - i on przyjął reklamację i zamierza
twój towar naprawić względnie wymienić na wolny od wad gdy naprawić się nie
da

oczywiście to moje zdanie;

wbrew twierdzeniom sprzedawcy powyższe oświadczenie oznacza, że sprzedawca
przyjął reklamację no i określił sposób przywrócenia zgodności towaru z
umową, co oznacza ustosunkowanie się w rozumieniu art.8 ust.3 ustawy o
szczególnych warunkach sprzedaży (...);

może inni mają inne zdanie

pzdr
k

2007-09-03 16:17 Re: Niezgodność towaru z umową - PlaMa
Trio pisze:

> Mam problem ze sprzedającym, bo twierdzi, że ustosunkował się pismem mniej
> więcej o takiej treśc:
> "Sprzęt został wysłany do producenta celem naprawy lub jeżeli nie będzie to
> możliwe wymiany".
> Teraz twierdzi, że nie uznaje reklamacji i "ustosunkował się" do niej.

Troszeczkę dokładniej opisz sytuacje. Oddałeś sprzęt na podstawie
niezgodności towaru. Co i kiedy odpowiedział Ci sprzedawca? Kiedy dał ci
to pisemko, co napisałeś w swoim zgłoszeniu?

> Czy mam rację, że to nie jest ustosunkowanie się??

Opisz dokładniej to się pomyśli :)


pozdrawiam.
PlaMa
2007-09-04 10:01 Re: Niezgodność towaru z umową - Dominik & Co
Trio napisaB(a):

> Jak rozumieć stwierdzenie, że sprzewdawca musi "ustosunkować się" do
> reklamacji w terminie 14 dni.
>
> Ja rozumiem to tak, że musi określić, czy uznaje reklamację, czy ją odrzuca.
> Jeżeli się nie zmieści w terminie, to roszczenia uznał za uzasadnione.

Ja też tak sądzę, a ponadto Powiatowy Rzecznik Konsumenta utwierdza mnie
w tym przekonaniu :-)

> Mam problem ze sprzedającym, bo twierdzi, że ustosunkował się pismem mniej
> więcej o takiej treśc:
> "Sprzęt został wysłany do producenta celem naprawy lub jeżeli nie będzie to
> możliwe wymiany".
>
> Teraz twierdzi, że nie uznaje reklamacji i "ustosunkował się" do niej.

Jeśli już uznać to za "ustosunkowanie się", to pozytywne (uznaje reklamację,
podejmuje działania, których sobie życzyłeś (naprawa lub wymiana)).

--
Dominik (& kąpany)
"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP
2007-09-10 23:04 Re: Niezgodność towaru z umową - USTOSUNKOWANIE SIĘ Markus Sprungk
Trio napisał(a):

> Hej
>
> Mam takie pytanko do grupowiczów.
>
> Jak rozumieć stwierdzenie, że sprzewdawca musi "ustosunkować się" do
> reklamacji w terminie 14 dni.

Odpowiedź na piśmie


--
Markus Sprungk msprungk(at)post(KROPKA)pl
ICQ: 79050392 msprungk@gmail.com
Tlen: msprungk
GG: 1447098
2007-09-11 01:02 Re: Niezgodność towaru z umową - PlaMa
Markus Sprungk pisze:

>> Mam takie pytanko do grupowiczów.
>> Jak rozumieć stwierdzenie, że sprzewdawca musi "ustosunkować się" do
>> reklamacji w terminie 14 dni.
> Odpowiedź na piśmie

Ooo? Skąd to info? Mnie "Serwis" operatora Era powiadamiał zawsze smsem,
a Orange telefonicznie... sugerujesz, że nie było to powiadomienie z
punktu widzenia prawa?


pozdrawiam.
PlaMa
2007-09-11 01:28 Re: Niezgodność towaru z umową - Markus Sprungk
PlaMa napisał(a):


> Ooo? Skąd to info? Mnie "Serwis" operatora Era powiadamiał zawsze smsem,
> a Orange telefonicznie... sugerujesz, że nie było to powiadomienie z
> punktu widzenia prawa?

A w jaki sposób jesteś w stanie określić datę rozpoczęcia rozmowy głosowej
z Orange lub potwierdzić z całą pewnością, że sms został nadany przez
operatora sieci Era GSM?





--
Markus Sprungk msprungk(at)post(KROPKA)pl
ICQ: 79050392 msprungk@gmail.com
Tlen: msprungk
GG: 1447098
2007-09-12 01:10 Re: Niezgodność towaru z umową - PlaMa
Markus Sprungk pisze:

>> Ooo? Skąd to info? Mnie "Serwis" operatora Era powiadamiał zawsze smsem,
>> a Orange telefonicznie... sugerujesz, że nie było to powiadomienie z
>> punktu widzenia prawa?
> A w jaki sposób jesteś w stanie określić datę rozpoczęcia rozmowy głosowej
> z Orange lub potwierdzić z całą pewnością, że sms został nadany przez
> operatora sieci Era GSM?

Chcesz mi powiedzieć, że oddaje np. telefon do serwisu na podstawie
niezgodności. Oni do mnie dzwonią po tygodniu, że telefon jest ok, ja to
ignoruję i przychodzę po 14 dniach i żądam Bóg Wie Czego?
Jeszcze niedawno w innym wątku wyszło, że nie muszą nawet się dodzwonić
a wystarczy chęć poinformowania (jak opowiedziałem, że nie odebrałem
zastrzeżonego numeru i dzięki temu dostałem nowy telefon to powiedziano
mi, że miałem niesamowite szczęście...)

Jak to w końcu jest?


pozdrawiam.
PlaMa
2007-09-13 22:44 Re: Niezgodność towaru z umową - Markus Sprungk
PlaMa napisał(a):


> Chcesz mi powiedzieć, że oddaje np. telefon do serwisu na podstawie
> niezgodności. Oni do mnie dzwonią po tygodniu, że telefon jest ok, ja to
> ignoruję i przychodzę po 14 dniach i żądam Bóg Wie Czego?

Nie. Reklamacje składa się zawsze na piśmie a nie "na gębę". To nie jest
rozmowa dwóch kumpli przy piwku tylko oficjalnie zgłoszona reklamacja.
Należy więc tę reklamację złożyć w odpowiedni sposób by można było potem w
razie draki udowodnić swoje racje


> Jeszcze niedawno w innym wątku wyszło, że nie muszą nawet się dodzwonić
> a wystarczy chęć poinformowania (jak opowiedziałem, że nie odebrałem
> zastrzeżonego numeru i dzięki temu dostałem nowy telefon to powiedziano
> mi, że miałem niesamowite szczęście...)

Ciekawe. Z tego wynika, że zawsze można było wyrazić chęć i po sprawie :)

Nawet mi się to podoba :>



> Jak to w końcu jest?

A co Ci podpowiada logika i życie w tym kraju?




--
Markus Sprungk msprungk(at)post(KROPKA)pl
ICQ: 79050392 msprungk@gmail.com
Tlen: msprungk
GG: 1447098
2007-09-17 02:08 Re: Niezgodność towaru z umową - PlaMa
Markus Sprungk pisze:

>> Chcesz mi powiedzieć, że oddaje np. telefon do serwisu na podstawie
>> niezgodności. Oni do mnie dzwonią po tygodniu, że telefon jest ok, ja to
>> ignoruję i przychodzę po 14 dniach i żądam Bóg Wie Czego?
> Nie. Reklamacje składa się zawsze na piśmie a nie "na gębę". To nie jest
> rozmowa dwóch kumpli przy piwku tylko oficjalnie zgłoszona reklamacja.
> Należy więc tę reklamację złożyć w odpowiedni sposób by można było potem w
> razie draki udowodnić swoje racje

Ale nie odpowiedziałeś mi. Sklarujmy sytuację. Napisałem piękne pismo do
powiedzmy Orange, podałem w nim nazwę sprzętu, że powołuję się na
niezgodność towaru, opis co się stało, nazwę i adres sklepu gdzie
kupiłem, czego żądam oraz moje dane teleadresowe łącznie z telefonem i
mailem. Po tygodniu dzwonią do mnie z Orange i mówią mamy Pański sprzęt.

I co teraz?

Mogę to zignorować bo nie przesłali mi odpowiedzi na moje roszczenie w
formie poleconego, czy nie?

>> Jeszcze niedawno w innym wątku wyszło, że nie muszą nawet się dodzwonić
>> a wystarczy chęć poinformowania (jak opowiedziałem, że nie odebrałem
>> zastrzeżonego numeru i dzięki temu dostałem nowy telefon to powiedziano
>> mi, że miałem niesamowite szczęście...)
> Ciekawe. Z tego wynika, że zawsze można było wyrazić chęć i po sprawie :)
> Nawet mi się to podoba :>

Nie wiem, tak mi tutaj powiedziano :)

>> Jak to w końcu jest?
> A co Ci podpowiada logika i życie w tym kraju?

Że jest tak by konsumentowi było jak najtrudniej :)


pozdrawiam.
PlaMa
nowsze 1 2

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Niezgodność towaru z umową - jak to w końcu jest

No Name 2006-02-17 16:05

Ustawa o niezgodności towaru z umową

X 2006-05-09 20:29

zwrot towaru - niezgodność z umową

Piotr Wozniacki 2006-06-14 15:56

Niezgodność towaru z umową?

Zbynek Ltd. 2006-07-10 12:47

Niezgodność towaru z umową

Kamil Piętka 2006-08-16 10:39

Niezgodność towaru z umową.

beatamaciejewska 2006-09-01 16:09

Niezgodność towaru z umową - czy można?

grem1 2006-09-11 11:31

niezgodność towaru konsumpcyjnego

zmarekz 2006-09-13 21:26

Niezgodność towaru z umową a gwarancja

Lew 2006-11-19 13:24

niezgodność towaru z umową po terminie

gasper 2007-05-24 23:31