poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-09-27 19:20 | Niezgodnosc z umowa | MM |
Witam. Zakupiłem (w celu niezwiązanym z działalnością gospodarczą, od firmy, przez Kup Teraz na allegro) urządzenie - bramkę VoIP. Urządzenie kosztowało 199 zł i jest moim zdaniem niesprawne, ale upewnienie się co do tego zajęło mi trochę czasu (sprzedający sugerował, że mam złej jakości łącze do Internetu - popracowałem nad QoS, niestety nie pomogło, zakupiłem bramkę VoIP innego producenta, pomogło... ale niestety w międzyczasie minęło 10 dni na zwrot "bo tak"). Pozostała mi niezgodność towaru z umową. Sprzęt odesłałem, minęły 2 tygodnie i dostałem pismo, w którym sprzedający twierdzi, że sprzęt jest sprawny i uzależnia zwrot sprzętu od zapłacenia za "koszty diagnostyki" (24,40 zł). Ewentualnie może przyjąć zwrot sprzętu, ale potrącając oprócz tej opłaty dodatkowo opłatę za "wypożyczenie" sprzętu (36,60 zł) - dostałbym około 60% ceny, choć zwróciłem towar bez śladów używania, w oryginalnym opakowaniu. Jakby tego było mało - "w przypadku braku odbioru sprzętu po upływie 2 miesięcy od daty przyjęcia do serwisu pobierana jest opłata w wysokości 3% jego wartości za każdy dzień składowania". Sprzęt jest importowany z Chin przez sprzedającego (pod spodem obudowy była naklejka "importer") i mam uzasadnione podejrzenie, że "ten typ tak ma" - albo odrzuty produkcyjne, albo od początku nieudana konstrukcja. Głównym (choć nie jedynym) problemem są silne zniekształcenia głosu w kierunku wychodzącym (rozmówca źle mnie słyszy). Sprzedający "nie ma mojego płaszcza" - twierdzi, że nie zaobserwował obniżenia jakości. W tej chwili nie mam ani sprzętu, ani pieniędzy. Sprzęt chyba nie był wystarczająco drogi, by warto było się sądzić... Jaki proponujecie zrobić następny krok? pozdrawiam Marek |
2006-09-27 20:11 | Re: Niezgodnosc z umowa | fotomania |
Użytkownik "MM" news:efebtf$su4$1@alf.lan.amelek.gda.pl... ale niestety w międzyczasie minęło 10 dni > na zwrot "bo tak"). > > Pozostała mi niezgodność towaru z umową. Sprzęt odesłałem, minęły > 2 tygodnie i dostałem pismo, w którym sprzedający twierdzi, że > sprzęt jest sprawny i uzależnia zwrot sprzętu od zapłacenia za > "koszty diagnostyki" (24,40 zł). Ewentualnie może przyjąć zwrot > sprzętu, ale potrącając oprócz tej opłaty dodatkowo opłatę za > "wypożyczenie" sprzętu (36,60 zł) - dostałbym około 60% ceny, choć > zwróciłem towar bez śladów używania, w oryginalnym opakowaniu. > > Jakby tego było mało - "w przypadku braku odbioru sprzętu po > upływie 2 miesięcy od daty przyjęcia do serwisu pobierana jest > opłata w wysokości 3% jego wartości za każdy dzień składowania". No minelo 10 dni , wiec o zwrocie przy zakupach na odleglosc nie ma juz mowy . Chyba ze w momencie zakupu nie zostales poinformowany o takiej mozliwosci :)) A zostales ? :)) Jezeli sprzedajacy nie poinformowal ciebie o takiej mozliwosci to nie ma 10 dni . To ze tego rodzaju bramka nie dziala u ciebie a dziala u niego nie jest wykluczone bierz taka mozliwosci takze pod uwage . Przy tak malych kwotach szkoda sobie czasami zawracac gitare . Wartosc sprzetu 199 PLN koszty o ktorych piszesz 61 PLN - nie wiem w jaki sposob daje ci to 60 % wartosci sprzetu Jaca |
||
2006-09-27 23:35 | Re: Niezgodnosc z umowa | MM |
fotomania > > No minelo 10 dni , wiec o zwrocie przy zakupach na odleglosc nie ma juz mowy > . Chyba ze w momencie zakupu nie zostales poinformowany o takiej mozliwosci > :)) > A zostales ? :)) W jakiej formie powinienem zostać poinformowany? W opisie aukcji nic o tym nie było. Na karcie gwarancyjnej dostarczonej wraz ze sprzętem (warunki gwarancji też dość "ciekawe", ale na niezgodność można się chyba powoływać niezależnie od tego?), jest taki dopisek: "W przypadku zwrotu towaru nie wynikającego z uszkodzenia lub wady (art. 2 Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów [...], Dz. U. z 2000 r. Nr 22), pobierana jest opłata manipulacyjna w wysokości 10% jego wartości. UWAGA, zwrotowi nie podlega usługa - konto w sieci operatora, jeżeli zostało ono zakupione wraz ze sprzętem." Czy wolno pobierać takie opłaty? Konto w sieci operatora - OK, da się te "darmowe" 10,80 zł wydzwonić z komputera lub innej bramki. Ale 10% chyba się nie należy? Poza tym, moim zdaniem sprzęt jest wadliwy - znalazłem w sieci informacje, że inni też mają z nim problemy, dokładnie te same co u mnie (szkoda, że znalazłem tak późno - gdybym znalazł wcześniej, w ogóle bym nie kupował). Tu sprawa jest sporna, bo sprzedający twierdzi że sprzęt jest dobry. Czy można tak twierdzić jeśli każdy egzemplarz jest tak samo zły? > To ze tego rodzaju bramka nie dziala u ciebie a dziala u niego nie jest > wykluczone bierz taka mozliwosci takze pod uwage . Inna bramka (innego producenta - drugiej takiej samej nie kupię) u mnie działa, program do dzwonienia z komputera również działa dobrze, ustawienia (operator VoIP i kodek) są takie same, niczego innego w sieci co miałoby wpływ też nie zmieniałem. Głos z tej moim zdaniem wadliwej jest "chrypiący" i przesterowany, mimo konfiguracji wzmocnienia na minimum trzeba mówić prawie szeptem. A wydawałoby się, że poprawna zamiana głosu o jakości telefonicznej na postać cyfrową nie jest w dzisiejszych czasach jakimś strasznie trudnym zagadnieniem z pogranicza technologii kosmicznej... > Przy tak malych kwotach szkoda sobie czasami zawracac gitare . Dobrze byłoby odzyskać sprzęt - sprzedający mi go nie odesłał, uzależniając zwrot od dopłacenia 24,40 zł. Czy ma prawo sobie go przywłaszczyć, jeśli nie zapłacę? Sprawdzałem sprzęt na wszelkie możliwe sposoby, nie chciało wyjść inaczej co bardzo szczegółowo opisałem w piśmie dołączonym do odesłanego sprzętu. Jakość głosu rzecz subiektywna, ale była tak zła że domownicy zgodnie odmówili używania tego wynalazku - po zmianie sprzętu na inny, stwierdzili poprawę i korzystają. Nie są muzykami ani audiofilami. > Wartosc sprzetu 199 PLN koszty o ktorych piszesz 61 PLN - nie wiem w jaki > sposob daje ci to 60 % wartosci sprzetu Zapłaciłem 199 za sprzęt + 10 za wysyłkę = 209 zł. W cenie było 10,80 zł na koncie operatora (nie ujęte osobno na fakturze), które wydzwoniłem więc nie chcę zwrotu. Pozostaje 188,20 zł, natomiast sprzedający zaproponował 127,20 zł - OK, nieco więcej niż 60%. Marek |
||
2006-09-28 00:27 | Re: Niezgodnosc z umowa | Marcin Debowski |
Dnia 27.09.2006 MM > producenta, pomogło... ale niestety w międzyczasie minęło 10 dni > na zwrot "bo tak"). Byłeś poinformowany o terminie odstąpienia? > Pozostała mi niezgodność towaru z umową. Sprzęt odesłałem, minęły > 2 tygodnie i dostałem pismo, w którym sprzedający twierdzi, że Minęły równo 2 tyg czy więcej? > sprzęt jest sprawny i uzależnia zwrot sprzętu od zapłacenia za > "koszty diagnostyki" (24,40 zł). Ewentualnie może przyjąć zwrot [..] > W tej chwili nie mam ani sprzętu, ani pieniędzy. Sprzęt chyba > nie był wystarczająco drogi, by warto było się sądzić... > Jaki proponujecie zrobić następny krok? Jeśli powyższe terminy są ok, to zapłacić, ewentualnie poprosić o pomoc Federację Konsumentów choć nie wiem czy warto się szamotać - pewnie trzeba będzie powołac biegłego i będzie to większy wydatek niż te 25 zł, a może się ostatecznie okazać że sprzęt jest faktycznie sprawny. -- Marcin |
||
2006-09-28 00:30 | Re: Niezgodnosc z umowa | castrol |
MM napisał(a): > producenta, pomogło... ale niestety w międzyczasie minęło 10 dni > na zwrot "bo tak"). Ale na 100% sprzedawca nie spelnil wszystkich wymagan jakie narzuca na niego ustawa wiec domniemywam ze ten termin jeszcze sie nie skonczyl :) Proponuje zapoznac sie z USTAWA o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny Zapoznaj sie z Art. 3., Art. 4., Art. 9. i Art. 10. -- Pozdrawiam Jacek |
||
2006-09-28 00:36 | Re: Niezgodnosc z umowa | castrol |
MM napisał(a): > W jakiej formie powinienem zostać poinformowany? W opisie aukcji > nic o tym nie było. Na karcie gwarancyjnej dostarczonej wraz ze > sprzętem (warunki gwarancji też dość "ciekawe", ale na niezgodność > można się chyba powoływać niezależnie od tego?), jest taki dopisek: Art. 3. 1. Kto zawiera z konsumentem umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, powinien przed jej zawarciem poinformować konsumenta na piśmie o prawie odstąpienia od umowy w terminie, o którym mowa w art. 2 ust. 1, i wręczyć wzór oświadczenia o odstąpieniu, z oznaczeniem swojego imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresem zamieszkania (siedziby); obowiązany jest także wręczyć konsumentowi pisemne potwierdzenie zawarcia umowy, stwierdzające jej datę i rodzaj oraz przedmiot świadczenia i cenę. Art. 9. 1. Konsument powinien być poinformowany, przy użyciu środka porozumiewania się na odległość, najpóźniej w chwili złożenia mu propozycji zawarcia umowy, o: 1) imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby) przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą przedsiębiorcy, a także numerze, pod którym przedsiębiorca został zarejestrowany, 2) istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu, 3) cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a w szczególności cła i podatki, 4) zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia, 5) kosztach oraz terminie i sposobie dostawy, 6) prawie odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni, ze wskazaniem wyjątków, o których mowa w art. 10 ust. 3, 7) kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy, 8) terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie albo wynagrodzeniu mają charakter wiążący, 9) minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe lub okresowe, 10) miejscu i sposobie składania reklamacji, 11) prawie wypowiedzenia umowy, o którym mowa w art. 8 ust. 3. 2. Informacje, o których mowa w ust. 1, powinny być sformułowane jednoznacznie, w sposób zrozumiały i łatwy do odczytania. 3. Przedsiębiorca jest obowiązany do potwierdzenia konsumentowi na piśmie informacji, o których mowa w ust. 1, najpóźniej w momencie rozpoczęcia spełniania świadczenia. Art. 10. 2. W razie braku potwierdzenia informacji, o których mowa w art. 9 ust. 1, termin, w którym konsument może odstąpić od umowy, wynosi trzy miesiące i liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia. Jeżeli jednak konsument po rozpoczęciu biegu tego terminu otrzyma potwierdzenie, termin ulega skróceniu do dziesięciu dni od tej daty. > Czy wolno pobierać takie opłaty? Nie, nie wolno Art. 2. 1. Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. 2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od umowy za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne). 3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty. > Dobrze byłoby odzyskać sprzęt - sprzedający mi go nie odesłał, > uzależniając zwrot od dopłacenia 24,40 zł. Czy ma prawo sobie go > przywłaszczyć, jeśli nie zapłacę? Nie ma prawa. IMO na 100% nie spelnil wymagan jakie narzuca na niego ustawa wiec termin 10 dniowy jeszcze nie minal :) -- Pozdrawiam Jacek |
||
2006-09-28 01:04 | Re: Niezgodnosc z umowa | Marcin Debowski |
Dnia 27.09.2006 MM > fotomania >> >> No minelo 10 dni , wiec o zwrocie przy zakupach na odleglosc nie ma juz mowy >> . Chyba ze w momencie zakupu nie zostales poinformowany o takiej mozliwosci >> :)) >> A zostales ? :)) > > W jakiej formie powinienem zostać poinformowany? W opisie aukcji > nic o tym nie było. Na karcie gwarancyjnej dostarczonej wraz ze Powinieneś zostać poinformowany najpóźniej w momencie złożenia oferty, że przysługuje Ci prawo odstąpienie od umowy w terminie 10 dni. Jeśli tego nie zrobiono to masz na to 3 od moementu wyadania rzeczy. > sprzętem (warunki gwarancji też dość "ciekawe", ale na niezgodność > można się chyba powoływać niezależnie od tego?), jest taki dopisek: Zostawmy na moment niezgodność, są dalej ciekawsze rzceczy :) > "W przypadku zwrotu towaru nie wynikającego z uszkodzenia lub wady > (art. 2 Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw > konsumentów [...], Dz. U. z 2000 r. Nr 22), pobierana jest opłata > manipulacyjna w wysokości 10% jego wartości. UWAGA, zwrotowi nie > podlega usługa - konto w sieci operatora, jeżeli zostało ono > zakupione wraz ze sprzętem." To jest Ustawa która umożliwia odstąpienia ale treść art.2 nie ma nic wspólnego z powyższym a wręcz przeciwnie. Zerknij sobie np. tutaj: http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=332 Co więcej, mamy dalej art.7. który w u.2 mówi 2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od umowy za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne). > Czy można tak twierdzić jeśli każdy egzemplarz jest tak samo zły? Nie, o ile nie jest to cecha produktu o której poinformowano klienta. > Inna bramka (innego producenta - drugiej takiej samej nie kupię) > u mnie działa, program do dzwonienia z komputera również działa To niczego MZ nie dowodzi, bo w końcu ta inna może być bdb i radzi sobie w Twoich warunkach, a te bdb być nie muszą. -- Marcin |
||
2006-09-28 01:09 | Re: Niezgodnosc z umowa | Marcin Debowski |
Dnia 27.09.2006 castrol > Art. 3. Mieszasz zakup poza lokalem z zakupem na odległość. Czasmi są spore różnice w tym istotne i w tym przypadku. Porównaj przykładowo art.4 z art.10 u.2. -- Marcin |
||
2006-09-28 02:10 | Re: Niezgodnosc z umowa | Marcin Debowski |
Dnia 27.09.2006 MM > fotomania >> >> No minelo 10 dni , wiec o zwrocie przy zakupach na odleglosc nie ma juz mowy >> . Chyba ze w momencie zakupu nie zostales poinformowany o takiej mozliwosci >> :)) >> A zostales ? :)) > > W jakiej formie powinienem zostać poinformowany? W opisie aukcji > nic o tym nie było. Na karcie gwarancyjnej dostarczonej wraz ze Powinieneś zostać poinformowany najpóźniej w momencie złożenia oferty, że przysługuje Ci prawo odstąpienie od umowy w terminie 10 dni. Jeśli tego nie zrobiono to masz na to 3 miesiace od moementu wyadania rzeczy. > sprzętem (warunki gwarancji też dość "ciekawe", ale na niezgodność > można się chyba powoływać niezależnie od tego?), jest taki dopisek: Zostawmy na moment niezgodność, są dalej ciekawsze rzceczy :) > "W przypadku zwrotu towaru nie wynikającego z uszkodzenia lub wady > (art. 2 Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw > konsumentów [...], Dz. U. z 2000 r. Nr 22), pobierana jest opłata > manipulacyjna w wysokości 10% jego wartości. UWAGA, zwrotowi nie > podlega usługa - konto w sieci operatora, jeżeli zostało ono > zakupione wraz ze sprzętem." To jest Ustawa która umożliwia odstąpienia ale treść art.2 nie ma nic wspólnego z powyższym a wręcz przeciwnie. Zerknij sobie np. tutaj: http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=332 Co więcej, mamy dalej art.7. który w u.2 mówi 2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od umowy za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne). > Czy można tak twierdzić jeśli każdy egzemplarz jest tak samo zły? Nie, o ile nie jest to cecha produktu o której poinformowano klienta. > Inna bramka (innego producenta - drugiej takiej samej nie kupię) > u mnie działa, program do dzwonienia z komputera również działa To niczego MZ nie dowodzi, bo w końcu ta inna może być bdb i radzi sobie w Twoich warunkach, a te bdb być nie muszą. -- Marcin |
||
2006-10-01 01:47 | Re: Niezgodnosc z umowa | MM |
Marcin Debowski > Mieszasz zakup poza lokalem z zakupem na odległość. Czasmi są spore > różnice w tym istotne i w tym przypadku. Porównaj przykładowo art.4 z > art.10 u.2. Na logikę mogłoby się wydawać, że każdy zakup na odległość jest poza lokalem, choć nie każdy poza lokalem jest na odległość... Każdy kwadrat jest prostokątem, nie każdy prostokąt jest kwadratem :) Jak to właściwie jest? Marek |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
rekojmia czy niezgodnosc z umowa? |
brazil brazil | 2006-01-08 15:42 |
Problem z klientem - gwarancja, niezgodnosc |
Tomek | 2006-05-22 22:33 |
Mikser nie miksuje - niezgodnosc towaru z umowa? |
polspol | 2006-09-15 23:51 |
niezgodnosc z umową ale w berdyczowie |
kysio | 2006-10-21 11:30 |
Niezgodnosc towaru z umowa |
Shera | 2007-01-20 22:13 |
niezgodnosc z umowa - zepsuty sprzet |
shark | 2007-01-23 20:33 |
PKD/EKD niezgodnosc z rzeczywistoscia sankcje i podstawy prawne |
Mach | 2007-03-14 16:18 |
Niezgodnosc towaru z umowa (chyba inaczej niz zwykle) |
Jasko Bartnik | 2007-04-24 13:15 |
niezgodnosc towaru z opisem - co dalej? (dlugie) |
nrs | 2007-06-13 13:09 |
Zabawa w niezgodnosc towaru z umowa. |
Jasko Bartnik | 2007-06-20 16:37 |