Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Problem z klientem - gwarancja, niezgodnosc

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-05-22 22:33 Problem z klientem - gwarancja, niezgodnosc Tomek
Sprzedalismy jako firma osobie prywatnej sprzet elektroniczny. Minal juz
okres gwarancji, minelo tez juz ponad 6 miesiecy od zakupu. Kupujacy domaga
sie teraz naprawy towaru, ktory ulegl awarii (typowe uszkodzenie mechaniczne
z winy uzytkownika).

Kupujacy nie przyjmuje do wiadomosci, ze okres gwarancji juz minal, ze
towar byl w chwili wydania "zgodny z umową" i ze takie uszkodzenie moglo
powstac tylko w wyniku nieprawidlowego uzytkowania. - straszy nas sądami.

Jak powinna zachowac sie nasza firma? Czy musimy przyjac towar aby go
sprawdzic? Czy tez mozemy odmowic przyjecia towaru, a kupujacy niech sam
wynajmuje rzeczoznawcow, ktorzy potwierdzą lub nie, ze towar w chwili
wydania byl zgodny z umową?

Pozdrawiam.

2006-05-22 23:12 Re: Problem z klientem - gwarancja, niezgodnosc a
Dnia Mon, 22 May 2006 22:33:57 +0200, Tomek napisał(a):

> Sprzedalismy jako firma osobie prywatnej sprzet elektroniczny. Minal juz
> okres gwarancji, minelo tez juz ponad 6 miesiecy od zakupu. Kupujacy domaga
> sie teraz naprawy towaru, ktory ulegl awarii (typowe uszkodzenie mechaniczne
> z winy uzytkownika).

klient może się domagać nawet do 2 lat


> Kupujacy nie przyjmuje do wiadomosci, ze okres gwarancji juz minal, ze
> towar byl w chwili wydania "zgodny z umową" i ze takie uszkodzenie moglo
> powstac tylko w wyniku nieprawidlowego uzytkowania. - straszy nas sądami.
> Jak powinna zachowac sie nasza firma? Czy musimy przyjac towar aby go
> sprawdzic?

zaraz, zaraz - na jakiej podstawie wiesz że towar był zgodny z umową skoro
go nawet nie przyjąłeś?

> Czy tez mozemy odmowic przyjecia towaru, a kupujacy niech sam
> wynajmuje rzeczoznawcow, ktorzy potwierdzą lub nie, ze towar w chwili
> wydania byl zgodny z umową?

To że przyjmujesz towar nie oznacza uznania reklamacji a jedynie
uruchomienia terminu rozpoczynającego tę drogę radzę go przyjąć bo w sądzie
obróci się to przeciw tobie.
Po prostu przyjmij, sprawdz i w ciągu 14 dni odpowiedz. Jeżeli klient się z
tym nie zgadza to niech cię pozywa do sądu na swój koszt.




--
pozdrawiam,
2006-05-22 23:16 Re: Problem z klientem - gwarancja, niezgodnosc scream
Dnia Mon, 22 May 2006 22:33:57 +0200, Tomek napisał(a):

> Jak powinna zachowac sie nasza firma?

Olać

> Czy musimy przyjac towar aby go sprawdzic?

Nie. Aczkolwiek dobrowolnie możecie przyjąć, a potem wystawić rachunek za
sprawdzenie sprzętu.

> Czy tez mozemy odmowic przyjecia towaru, a kupujacy niech sam
> wynajmuje rzeczoznawcow, ktorzy potwierdzą lub nie, ze towar w chwili
> wydania byl zgodny z umową?

Możecie odmówić.

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.
2006-05-22 23:16 Re: Problem z klientem - gwarancja, niezgodnosc castrol
Tomek napisał(a):
> Sprzedalismy jako firma osobie prywatnej sprzet elektroniczny. Minal juz
> okres gwarancji, minelo tez juz ponad 6 miesiecy od zakupu. Kupujacy domaga
> sie teraz naprawy towaru, ktory ulegl awarii (typowe uszkodzenie mechaniczne
> z winy uzytkownika).

Podejrzewam ze reklamuje z tytulu niezgodnosci towaru z umowa. Jesli,
jak piszesz, minelo rzeczywiscie 6 miesiecy od daty zakupu to na
kupujacym spoczywa obowiazek udowodnienia ze wada produktu istniala juz
w momencie zakupu.

> Kupujacy nie przyjmuje do wiadomosci, ze okres gwarancji juz minal, ze
> towar byl w chwili wydania "zgodny z umową" i ze takie uszkodzenie moglo
> powstac tylko w wyniku nieprawidlowego uzytkowania. - straszy nas sądami.

Nie musial byc zgodny z umowa :)

> Jak powinna zachowac sie nasza firma? Czy musimy przyjac towar aby go
> sprawdzic? Czy tez mozemy odmowic przyjecia towaru, a kupujacy niech sam
> wynajmuje rzeczoznawcow, ktorzy potwierdzą lub nie, ze towar w chwili
> wydania byl zgodny z umową?

Po 6 miesiacach, od daty zakupu, to na kupujacym spoczywa obowiazek
udowodnienia ze wada istniala w momencie zakupu.


--
Pozdrawiam
Jacek
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

sprawa z klientem

JArek 2005-11-14 11:34

rekojmia czy niezgodnosc z umowa?

brazil brazil 2006-01-08 15:42

Problem z klientem- autoserwis

PARKER 2006-07-24 16:07

kupiłem, gwarancja, dostałem nowe, gwarancja 2x - moge dostac pieniadze od reki?

Marx 2006-09-08 16:29

Niezgodnosc z umowa

MM 2006-09-27 19:20

Gwarancja czy gwarancja + rachunek jest podstawą

Iluminat 2006-11-07 13:52

Problem z klientem ...

MK 2006-12-01 23:13

Niezgodnosc towaru z umowa

Shera 2007-01-20 22:13

niezgodnosc z umowa - zepsuty sprzet

shark 2007-01-23 20:33

Zabawa w niezgodnosc towaru z umowa.

Jasko Bartnik 2007-06-20 16:37