poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-05-22 22:33 | Problem z klientem - gwarancja, niezgodnosc | Tomek |
Sprzedalismy jako firma osobie prywatnej sprzet elektroniczny. Minal juz okres gwarancji, minelo tez juz ponad 6 miesiecy od zakupu. Kupujacy domaga sie teraz naprawy towaru, ktory ulegl awarii (typowe uszkodzenie mechaniczne z winy uzytkownika). Kupujacy nie przyjmuje do wiadomosci, ze okres gwarancji juz minal, ze towar byl w chwili wydania "zgodny z umową" i ze takie uszkodzenie moglo powstac tylko w wyniku nieprawidlowego uzytkowania. - straszy nas sądami. Jak powinna zachowac sie nasza firma? Czy musimy przyjac towar aby go sprawdzic? Czy tez mozemy odmowic przyjecia towaru, a kupujacy niech sam wynajmuje rzeczoznawcow, ktorzy potwierdzą lub nie, ze towar w chwili wydania byl zgodny z umową? Pozdrawiam. |
2006-05-22 23:12 | Re: Problem z klientem - gwarancja, niezgodnosc | a |
Dnia Mon, 22 May 2006 22:33:57 +0200, Tomek napisał(a): > Sprzedalismy jako firma osobie prywatnej sprzet elektroniczny. Minal juz > okres gwarancji, minelo tez juz ponad 6 miesiecy od zakupu. Kupujacy domaga > sie teraz naprawy towaru, ktory ulegl awarii (typowe uszkodzenie mechaniczne > z winy uzytkownika). klient może się domagać nawet do 2 lat > Kupujacy nie przyjmuje do wiadomosci, ze okres gwarancji juz minal, ze > towar byl w chwili wydania "zgodny z umową" i ze takie uszkodzenie moglo > powstac tylko w wyniku nieprawidlowego uzytkowania. - straszy nas sądami. > Jak powinna zachowac sie nasza firma? Czy musimy przyjac towar aby go > sprawdzic? zaraz, zaraz - na jakiej podstawie wiesz że towar był zgodny z umową skoro go nawet nie przyjąłeś? > Czy tez mozemy odmowic przyjecia towaru, a kupujacy niech sam > wynajmuje rzeczoznawcow, ktorzy potwierdzą lub nie, ze towar w chwili > wydania byl zgodny z umową? To że przyjmujesz towar nie oznacza uznania reklamacji a jedynie uruchomienia terminu rozpoczynającego tę drogę radzę go przyjąć bo w sądzie obróci się to przeciw tobie. Po prostu przyjmij, sprawdz i w ciągu 14 dni odpowiedz. Jeżeli klient się z tym nie zgadza to niech cię pozywa do sądu na swój koszt. -- pozdrawiam, |
||
2006-05-22 23:16 | Re: Problem z klientem - gwarancja, niezgodnosc | scream |
Dnia Mon, 22 May 2006 22:33:57 +0200, Tomek napisał(a): > Jak powinna zachowac sie nasza firma? Olać > Czy musimy przyjac towar aby go sprawdzic? Nie. Aczkolwiek dobrowolnie możecie przyjąć, a potem wystawić rachunek za sprawdzenie sprzętu. > Czy tez mozemy odmowic przyjecia towaru, a kupujacy niech sam > wynajmuje rzeczoznawcow, ktorzy potwierdzą lub nie, ze towar w chwili > wydania byl zgodny z umową? Możecie odmówić. -- best regards, scream (at)w.pl Samobójcy są arystokracją wśród umarłych. |
||
2006-05-22 23:16 | Re: Problem z klientem - gwarancja, niezgodnosc | castrol |
Tomek napisał(a): > Sprzedalismy jako firma osobie prywatnej sprzet elektroniczny. Minal juz > okres gwarancji, minelo tez juz ponad 6 miesiecy od zakupu. Kupujacy domaga > sie teraz naprawy towaru, ktory ulegl awarii (typowe uszkodzenie mechaniczne > z winy uzytkownika). Podejrzewam ze reklamuje z tytulu niezgodnosci towaru z umowa. Jesli, jak piszesz, minelo rzeczywiscie 6 miesiecy od daty zakupu to na kupujacym spoczywa obowiazek udowodnienia ze wada produktu istniala juz w momencie zakupu. > Kupujacy nie przyjmuje do wiadomosci, ze okres gwarancji juz minal, ze > towar byl w chwili wydania "zgodny z umową" i ze takie uszkodzenie moglo > powstac tylko w wyniku nieprawidlowego uzytkowania. - straszy nas sądami. Nie musial byc zgodny z umowa :) > Jak powinna zachowac sie nasza firma? Czy musimy przyjac towar aby go > sprawdzic? Czy tez mozemy odmowic przyjecia towaru, a kupujacy niech sam > wynajmuje rzeczoznawcow, ktorzy potwierdzą lub nie, ze towar w chwili > wydania byl zgodny z umową? Po 6 miesiacach, od daty zakupu, to na kupujacym spoczywa obowiazek udowodnienia ze wada istniala w momencie zakupu. -- Pozdrawiam Jacek |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
sprawa z klientem |
JArek | 2005-11-14 11:34 |
rekojmia czy niezgodnosc z umowa? |
brazil brazil | 2006-01-08 15:42 |
Problem z klientem- autoserwis |
PARKER | 2006-07-24 16:07 |
kupiłem, gwarancja, dostałem nowe, gwarancja 2x - moge dostac pieniadze od reki? |
Marx | 2006-09-08 16:29 |
Niezgodnosc z umowa |
MM | 2006-09-27 19:20 |
Gwarancja czy gwarancja + rachunek jest podstawą |
Iluminat | 2006-11-07 13:52 |
Problem z klientem ... |
MK | 2006-12-01 23:13 |
Niezgodnosc towaru z umowa |
Shera | 2007-01-20 22:13 |
niezgodnosc z umowa - zepsuty sprzet |
shark | 2007-01-23 20:33 |
Zabawa w niezgodnosc towaru z umowa. |
Jasko Bartnik | 2007-06-20 16:37 |