poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-06-12 11:51 | Niezgodności towaru z | Adramelech |
Witam Wczytuje się w strone federacji konsumenta i nie mogę zrozumieć. Jestem po tej drugiej stronie barykady, czyli pracuje jako sprzedawca w sklepie. Właśnie rozmawiała ze mną pani z federacji konsumenckiej, cytowałem jej słowa napisane na ich własnej stronie, a ona mówi mi że to bez znaczenia i że jest inaczej;) Sprawa wygląda tak. Klient oddał nam do serwisu nie działającą karte graficzną Radeon9800PRO. Wymiana na nową nie była możliwa, klient został o tym poinformaowy. Karta ta jest przenież nie produkowana już chyba ponad 2 lata. Zamiast tego dostał taką samą kartę graficzną, tego samego producenta, ale inny egzemplarz, który dostaliśmy od dystrybutora. No ale ten upiera się że za używaną 2 letnią kartę musi dostać nową. Na stronie federacji jest napisane: http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390 "Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo wymiany. Wybór należy do nas, nie do sprzedawcy. Dopóki jest możliwa wymiana albo naprawa, nie możemy żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar."(..)"Sprzedawca nie będzie musiał wymieniać towaru na nowy tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni." Czyli streszczając. Póki jest możliwa naprawa albo wymiana klient nie może żądać zwrotu gotówki. Wymiana była możliwa. Wiec czemu pani z federacji upiera się że jeżeli wymiana, to tylko na nowe? Udowodnilimy klientówi że nie ma możliwości wymiany na nowy, a tylko na taką samą karte, ale inny egzemplarz. Nie jestem właściciele sklepu, a tylko zatrudnionym pracownikiem. Nie mam w tym żadnego interesu, po prostu ciekawi mnie ta kwestia, a kłóciłem się z panią z federacji, bo mam troche kłótliwą naturę;) Firma nie chce oddwać kasy, bo to 600zł w plecy. Tyle ta karta kosztowała te 2 lata temu. Teraz nie jest warta nawet 200zł. Pozdrawiam! -- Piotr Sobolewski "My jsme Borg. Odpor je marny, budete asimilovani..." http://adramel.prv.pl - artykuł o zgrywaniu przez karty TV. |
2007-06-12 12:13 | Re: Niezgodności towaru z | Marcin Debowski |
Dnia 12.06.2007 Adramelech > Klient oddał nam do serwisu nie działającą karte graficzną Radeon9800PRO. > Wymiana na nową nie była możliwa, klient został o tym poinformaowy. Karta ta > jest przenież nie produkowana już chyba ponad 2 lata. Zamiast tego dostał > taką samą kartę graficzną, tego samego producenta, ale inny egzemplarz, który > dostaliśmy od dystrybutora. No ale ten upiera się że za używaną 2 letnią > kartę musi dostać nową. Ma prawo się domagać. Bez jego zgody używanej dać mu nie możesz. > Czyli streszczając. Póki jest możliwa naprawa albo wymiana klient nie może > żądać zwrotu gotówki. Wymiana była możliwa. Wiec czemu pani z federacji > upiera się że jeżeli wymiana, to tylko na nowe? Udowodnilimy klientówi że nie Bo tak stoi w Art. 8. u.1: Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy[..] > Firma nie chce oddwać kasy, bo to 600zł w plecy. Tyle ta karta kosztowała te > 2 lata temu. Teraz nie jest warta nawet 200zł. Bo to niekoniecznie jest relacja po wartości sprzętu, a często bardziej po kieszeni klienta. 2 lata temu musiał zapłacić 600zł, sądzisz, że dziś są one dla niego warte 1/3 tej kowty? -- Marcin |
||
2007-06-12 12:32 | Re: Niezgodności towaru z umową po raz kolejny | Michał Trych |
>> Firma nie chce oddwać kasy, bo to 600zł w plecy. Tyle ta karta kosztowała >> te >> 2 lata temu. Teraz nie jest warta nawet 200zł. > > Bo to niekoniecznie jest relacja po wartości sprzętu, a często bardziej po > kieszeni klienta. 2 lata temu musiał zapłacić 600zł, sądzisz, że dziś są > one dla niego warte 1/3 tej kowty? Nie wiem czy jest do konca tak jak piszesz... oddalem kiedys urzadzenie do naprawy - po raz chyba 3. naprawa trwala tak dlugi, ze poszedlem z kwitkiem po podpis i pieczatke, ze po 30 dniach nie ma sprzetu, wolalem zwrot pieniedzy, bo jak cos sie zepsulo 3 razy i zawsz padalo to samo to padnie i 4 po gwarancji... sprzedawca oddal tyle ile zaplacilem, chociaz jak pytalem pania w federacji, powiedziala, ze mogl oddac tyle, za ile obecnie mozna nabyc taki produkt, wiec jeszcze zarobilem, bo kupilem nowszy model i jeszczd mi zostalo, ale idac po pieniadze wiedzialem ze moge dostac mniej. pozdrawiam michal trych |
||
2007-06-12 13:05 | Re: Niezgodności towaru z | Marcin Debowski |
Dnia 12.06.2007 Michał Trych > pieniedzy, bo jak cos sie zepsulo 3 razy i zawsz padalo to samo to padnie i > 4 po gwarancji... sprzedawca oddal tyle ile zaplacilem, chociaz jak pytalem > pania w federacji, powiedziala, ze mogl oddac tyle, za ile obecnie mozna > nabyc taki produkt, wiec jeszcze zarobilem, bo kupilem nowszy model i MZ pani z Federacji nie miała racji już choćby i z tego prostego powodu, że sprzedawca nie jest od ustalania relacji cenowej między towarem nabytym n-lat temu a obecnie. > jeszczd mi zostalo, ale idac po pieniadze wiedzialem ze moge dostac mniej. Generalnie, jak się odstępuje od umowy, a na tym polega zwrot towaru za gotówkę, to strony zwracają sobie co świadczyły z pominięciem koniecznych zmian w zakresie zarządu zwykłego. -- Marcin |
||
2007-06-13 00:20 | Re: Niezgodności towaru z | Marcin Debowski |
Dnia 13.06.2007 loli >> Generalnie, jak się odstępuje od umowy, a na tym polega zwrot towaru za >> gotówkę, to strony zwracają sobie co świadczyły z pominięciem koniecznych >> zmian w zakresie zarządu zwykłego. > Ale mi sie to wydaje beznadziejne. Teoretycznie mozna cos kupic, uzywac > 2 lata (w szczczegolnosci sprzet elektroniczny szybko traci na wartosci). Jak wielu innych w innych sytuacjach tak tu sprzedawca działa na zasadzie ryzyka. Zresztą w wyjściowym dla tej dyskusji przypadku, wystarczy wymienić na towar NOWY o takich samych funkcjonalnych parametrach i jakości i nie ma problemu odstępowania od umowy. Dodatkowo, świadomy swoich praw sprzedawca wie, że powyżej 6'ciu miesięcy od wydania towaru, tak łatwo konsument skutecznie reklamacji po swojej mysli nie załatwi. -- Marcin |
||
2007-06-13 18:24 | Re: Niezgodności towaru z | Adramelech |
Marcin Debowski juk.ln1@ziutka.router: > Jak wielu innych w innych sytuacjach tak tu sprzedawca działa na zasadzie > ryzyka. Zresztą w wyjściowym dla tej dyskusji przypadku, wystarczy > wymienić na towar NOWY o takich samych funkcjonalnych parametrach i > jakości i nie ma problemu odstępowania od umowy. Dodatkowo, świadomy > swoich praw sprzedawca wie, że powyżej 6'ciu miesięcy od wydania towaru, > tak łatwo konsument skutecznie reklamacji po swojej mysli nie załatwi. A czy firma może coś zrobić względem dystrybutora, który przysłał z serwisu kartę wymienioną na inną? Nie nową, a inną, z innym numerem, naprawioną? Pozdrawiam! -- Piotr Sobolewski "My jsme Borg. Odpor je marny, budete asimilovani..." http://adramel.prv.pl - artykuł o zgrywaniu przez karty TV. |
||
2007-06-14 02:25 | Re: Niezgodności towaru z | Marcin Debowski |
Dnia 13.06.2007 Adramelech > Marcin Debowski > juk.ln1@ziutka.router: >> Jak wielu innych w innych sytuacjach tak tu sprzedawca działa na zasadzie >> ryzyka. Zresztą w wyjściowym dla tej dyskusji przypadku, wystarczy >> wymienić na towar NOWY o takich samych funkcjonalnych parametrach i >> jakości i nie ma problemu odstępowania od umowy. Dodatkowo, świadomy >> swoich praw sprzedawca wie, że powyżej 6'ciu miesięcy od wydania towaru, >> tak łatwo konsument skutecznie reklamacji po swojej mysli nie załatwi. > A czy firma może coś zrobić względem dystrybutora, który przysłał z serwisu > kartę wymienioną na inną? Nie nową, a inną, z innym numerem, naprawioną? To czy dystrybutorowi wolno coś takiego zrobić jest kwestią umowy pomiędzy Twoją firmą a tym dystrybutorem. Lepiej jest w przypadku umów konsumenckich, bo niejaka firma HP stosowała tego typu praktyki również w przypadku napraw gwarancyjnych (zapis nie mówił o wymianie na nowy), ale zdaje się że UOKiK skutecznie ich tego oduczył. W przypadku umów niekonsumenckich sąd zapewne uzna, że taki zapis jest skuteczny, bo od firmy, jako profesjonalisty wymaga się nieco więcej. -- Marcin |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Zwrot towaru... |
Poziomka | 2005-11-12 14:48 |
Wada towaru --co to ? |
RT | 2005-11-29 00:22 |
zwrot towaru |
Adam | 2006-04-21 17:45 |
Ustawa o niezgodności towaru z umową |
X | 2006-05-09 20:29 |
zwrot towaru |
sd | 2006-07-17 14:52 |
Zwrot towaru |
Maciekkk | 2007-01-25 10:28 |
Zwrot towaru |
Qba | 2007-02-01 13:29 |
Zwrot towaru |
piotr.gdg | 2007-02-05 11:26 |
reklamacja towaru |
PaRaDzIqS | 2007-02-12 14:19 |
zwrot towaru |
Maaciek | 2007-04-26 09:20 |