Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Niezgodności towaru z

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2007-06-12 11:51 Niezgodności towaru z Adramelech
Witam

Wczytuje się w strone federacji konsumenta i nie mogę zrozumieć. Jestem po
tej drugiej stronie barykady, czyli pracuje jako sprzedawca w sklepie.
Właśnie rozmawiała ze mną pani z federacji konsumenckiej, cytowałem jej słowa
napisane na ich własnej stronie, a ona mówi mi że to bez znaczenia i że jest
inaczej;)
Sprawa wygląda tak.
Klient oddał nam do serwisu nie działającą karte graficzną Radeon9800PRO.
Wymiana na nową nie była możliwa, klient został o tym poinformaowy. Karta ta
jest przenież nie produkowana już chyba ponad 2 lata. Zamiast tego dostał
taką samą kartę graficzną, tego samego producenta, ale inny egzemplarz, który
dostaliśmy od dystrybutora. No ale ten upiera się że za używaną 2 letnią
kartę musi dostać nową.
Na stronie federacji jest napisane:
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390

"Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo
wymiany. Wybór należy do nas, nie do sprzedawcy. Dopóki jest możliwa wymiana
albo naprawa, nie możemy żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy
towar."(..)"Sprzedawca nie będzie musiał wymieniać towaru na nowy tylko
wtedy, gdy nie jest to możliwe albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca
to udowodni."

Czyli streszczając. Póki jest możliwa naprawa albo wymiana klient nie może
żądać zwrotu gotówki. Wymiana była możliwa. Wiec czemu pani z federacji
upiera się że jeżeli wymiana, to tylko na nowe? Udowodnilimy klientówi że nie
ma możliwości wymiany na nowy, a tylko na taką samą karte, ale inny
egzemplarz.
Nie jestem właściciele sklepu, a tylko zatrudnionym pracownikiem. Nie mam w
tym żadnego interesu, po prostu ciekawi mnie ta kwestia, a kłóciłem się z
panią z federacji, bo mam troche kłótliwą naturę;)
Firma nie chce oddwać kasy, bo to 600zł w plecy. Tyle ta karta kosztowała te
2 lata temu. Teraz nie jest warta nawet 200zł.

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski
"My jsme Borg. Odpor je marny, budete asimilovani..."
http://adramel.prv.pl - artykuł o zgrywaniu przez karty TV.
2007-06-12 12:13 Re: Niezgodności towaru z Marcin Debowski
Dnia 12.06.2007 Adramelech napisał/a:
> Klient oddał nam do serwisu nie działającą karte graficzną Radeon9800PRO.
> Wymiana na nową nie była możliwa, klient został o tym poinformaowy. Karta ta
> jest przenież nie produkowana już chyba ponad 2 lata. Zamiast tego dostał
> taką samą kartę graficzną, tego samego producenta, ale inny egzemplarz, który
> dostaliśmy od dystrybutora. No ale ten upiera się że za używaną 2 letnią
> kartę musi dostać nową.

Ma prawo się domagać. Bez jego zgody używanej dać mu nie możesz.

> Czyli streszczając. Póki jest możliwa naprawa albo wymiana klient nie może
> żądać zwrotu gotówki. Wymiana była możliwa. Wiec czemu pani z federacji
> upiera się że jeżeli wymiana, to tylko na nowe? Udowodnilimy klientówi że nie

Bo tak stoi w Art. 8. u.1: Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z
umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową
przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy[..]

> Firma nie chce oddwać kasy, bo to 600zł w plecy. Tyle ta karta kosztowała te
> 2 lata temu. Teraz nie jest warta nawet 200zł.

Bo to niekoniecznie jest relacja po wartości sprzętu, a często bardziej po
kieszeni klienta. 2 lata temu musiał zapłacić 600zł, sądzisz, że dziś są
one dla niego warte 1/3 tej kowty?

--
Marcin
2007-06-12 12:32 Re: Niezgodności towaru z umową po raz kolejny Michał Trych
>> Firma nie chce oddwać kasy, bo to 600zł w plecy. Tyle ta karta kosztowała
>> te
>> 2 lata temu. Teraz nie jest warta nawet 200zł.
>
> Bo to niekoniecznie jest relacja po wartości sprzętu, a często bardziej po
> kieszeni klienta. 2 lata temu musiał zapłacić 600zł, sądzisz, że dziś są
> one dla niego warte 1/3 tej kowty?


Nie wiem czy jest do konca tak jak piszesz... oddalem kiedys urzadzenie do
naprawy - po raz chyba 3. naprawa trwala tak dlugi, ze poszedlem z kwitkiem
po podpis i pieczatke, ze po 30 dniach nie ma sprzetu, wolalem zwrot
pieniedzy, bo jak cos sie zepsulo 3 razy i zawsz padalo to samo to padnie i
4 po gwarancji... sprzedawca oddal tyle ile zaplacilem, chociaz jak pytalem
pania w federacji, powiedziala, ze mogl oddac tyle, za ile obecnie mozna
nabyc taki produkt, wiec jeszcze zarobilem, bo kupilem nowszy model i
jeszczd mi zostalo, ale idac po pieniadze wiedzialem ze moge dostac mniej.
pozdrawiam
michal trych

2007-06-12 13:05 Re: Niezgodności towaru z Marcin Debowski
Dnia 12.06.2007 Michał Trych napisał/a:
> pieniedzy, bo jak cos sie zepsulo 3 razy i zawsz padalo to samo to padnie i
> 4 po gwarancji... sprzedawca oddal tyle ile zaplacilem, chociaz jak pytalem
> pania w federacji, powiedziala, ze mogl oddac tyle, za ile obecnie mozna
> nabyc taki produkt, wiec jeszcze zarobilem, bo kupilem nowszy model i

MZ pani z Federacji nie miała racji już choćby i z tego prostego powodu,
że sprzedawca nie jest od ustalania relacji cenowej między towarem nabytym
n-lat temu a obecnie.

> jeszczd mi zostalo, ale idac po pieniadze wiedzialem ze moge dostac mniej.

Generalnie, jak się odstępuje od umowy, a na tym polega zwrot towaru za
gotówkę, to strony zwracają sobie co świadczyły z pominięciem koniecznych
zmian w zakresie zarządu zwykłego.

--
Marcin
2007-06-13 00:20 Re: Niezgodności towaru z Marcin Debowski
Dnia 13.06.2007 loli napisał/a:
>> Generalnie, jak się odstępuje od umowy, a na tym polega zwrot towaru za
>> gotówkę, to strony zwracają sobie co świadczyły z pominięciem koniecznych
>> zmian w zakresie zarządu zwykłego.
> Ale mi sie to wydaje beznadziejne. Teoretycznie mozna cos kupic, uzywac
> 2 lata (w szczczegolnosci sprzet elektroniczny szybko traci na wartosci).

Jak wielu innych w innych sytuacjach tak tu sprzedawca działa na zasadzie
ryzyka. Zresztą w wyjściowym dla tej dyskusji przypadku, wystarczy
wymienić na towar NOWY o takich samych funkcjonalnych parametrach i
jakości i nie ma problemu odstępowania od umowy. Dodatkowo, świadomy
swoich praw sprzedawca wie, że powyżej 6'ciu miesięcy od wydania towaru,
tak łatwo konsument skutecznie reklamacji po swojej mysli nie załatwi.

--
Marcin
2007-06-13 18:24 Re: Niezgodności towaru z Adramelech
Marcin Debowski Odpowiedz na news:dqi3k4-
juk.ln1@ziutka.router:

> Jak wielu innych w innych sytuacjach tak tu sprzedawca działa na zasadzie
> ryzyka. Zresztą w wyjściowym dla tej dyskusji przypadku, wystarczy
> wymienić na towar NOWY o takich samych funkcjonalnych parametrach i
> jakości i nie ma problemu odstępowania od umowy. Dodatkowo, świadomy
> swoich praw sprzedawca wie, że powyżej 6'ciu miesięcy od wydania towaru,
> tak łatwo konsument skutecznie reklamacji po swojej mysli nie załatwi.

A czy firma może coś zrobić względem dystrybutora, który przysłał z serwisu
kartę wymienioną na inną? Nie nową, a inną, z innym numerem, naprawioną?

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski
"My jsme Borg. Odpor je marny, budete asimilovani..."
http://adramel.prv.pl - artykuł o zgrywaniu przez karty TV.
2007-06-14 02:25 Re: Niezgodności towaru z Marcin Debowski
Dnia 13.06.2007 Adramelech napisał/a:
> Marcin Debowski Odpowiedz na news:dqi3k4-
> juk.ln1@ziutka.router:
>> Jak wielu innych w innych sytuacjach tak tu sprzedawca działa na zasadzie
>> ryzyka. Zresztą w wyjściowym dla tej dyskusji przypadku, wystarczy
>> wymienić na towar NOWY o takich samych funkcjonalnych parametrach i
>> jakości i nie ma problemu odstępowania od umowy. Dodatkowo, świadomy
>> swoich praw sprzedawca wie, że powyżej 6'ciu miesięcy od wydania towaru,
>> tak łatwo konsument skutecznie reklamacji po swojej mysli nie załatwi.
> A czy firma może coś zrobić względem dystrybutora, który przysłał z serwisu
> kartę wymienioną na inną? Nie nową, a inną, z innym numerem, naprawioną?

To czy dystrybutorowi wolno coś takiego zrobić jest kwestią umowy pomiędzy
Twoją firmą a tym dystrybutorem.
Lepiej jest w przypadku umów konsumenckich, bo niejaka firma HP stosowała
tego typu praktyki również w przypadku napraw gwarancyjnych (zapis nie
mówił o wymianie na nowy), ale zdaje się że UOKiK skutecznie ich tego
oduczył. W przypadku umów niekonsumenckich sąd zapewne uzna, że taki zapis
jest skuteczny, bo od firmy, jako profesjonalisty wymaga się nieco więcej.

--
Marcin
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Zwrot towaru...

Poziomka 2005-11-12 14:48

Wada towaru --co to ?

RT 2005-11-29 00:22

zwrot towaru

Adam 2006-04-21 17:45

Ustawa o niezgodności towaru z umową

X 2006-05-09 20:29

zwrot towaru

sd 2006-07-17 14:52

Zwrot towaru

Maciekkk 2007-01-25 10:28

Zwrot towaru

Qba 2007-02-01 13:29

Zwrot towaru

piotr.gdg 2007-02-05 11:26

reklamacja towaru

PaRaDzIqS 2007-02-12 14:19

zwrot towaru

Maaciek 2007-04-26 09:20