Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

oszukana przez biuro podróży

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2007-07-04 09:40 oszukana przez biuro podróży anna
Witam
moja koleżanka wyjechała na 7dniową wycieczkę do Włoch
noclegi miały być w hotelu z basenem leżącym przy plaży.
na lotnisku poinformowano 4 osoby z wycieczki ( w tym koleżankę)
że będą nocowały w innym hotelu o tym samym standarcie ale 4 km od plaży
do której co 15 min kursują busiki.im nie odpowiada taka zamiana
czy w takim wypadku można złożyć reklamację?
w umowie jest napisane że o zmianach uczestnik musi
być poinformowany dobę przed wylotem i wyrazić na nie zgodę, a tymczasem
stało się inaczej.
czy na mocy Ustawy o usługach turystycznych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (
tekst jednolity: DzU z 2004 r. Nr 223, poz.2268 ) może domagać się
odszkodowania lub natychmiastowego przeniesienia do właściwego hotelu???
bardzo dziękuję za pomoc
sprawa zaczęcła się dziś w nocy i nie wiemy co z tym zrobić
Ania

2007-07-04 09:50 Re: oszukana przez biuro podróży badzio
Patrze, patrze a tu anna porozsypywal nastepujace haczki:
> Witam
> moja koleżanka wyjechała na 7dniową wycieczkę do Włoch
> noclegi miały być w hotelu z basenem leżącym przy plaży.
> na lotnisku poinformowano 4 osoby z wycieczki ( w tym koleżankę)
> że będą nocowały w innym hotelu o tym samym standarcie ale 4 km od plaży
> do której co 15 min kursują busiki.im nie odpowiada taka zamiana
> czy w takim wypadku można złożyć reklamację?
Tak, moze zlozyc reklamacje. Na poczatek proponowalbym zglosic
zastrzezenia do osoby, ktora w imieniu biura opiekuje sie ta wycieczka
(moze to ta osoba, ktora poinformowala o zmianie hotelu)? Jesli
interwencja nie przyniesie efektu - reklamacje nalezy zlozyc po powrocie
do kraju (bo bedac za granica to troche ciezko to zrobic). Zakladam ze w
umowie jest napisane w jakim hotelu kolezanka bedzie zakwaterowana.
A, ku przestrodze dla potomnosci - mozesz podac nazwe biura ;)
--
badzio
2007-07-04 20:33 Re: oszukana przez biuro podróży Klara Bemol
anna napisał(a):
> Witam
> moja koleżanka wyjechała na 7dniową wycieczkę do Włoch
> noclegi miały być w hotelu z basenem leżącym przy plaży.
> na lotnisku poinformowano 4 osoby z wycieczki ( w tym koleżankę)
> że będą nocowały w innym hotelu o tym samym standarcie ale 4 km od plaży
> do której co 15 min kursują busiki.im nie odpowiada taka zamiana
> czy w takim wypadku można złożyć reklamację?
> w umowie jest napisane że o zmianach uczestnik musi
> być poinformowany dobę przed wylotem i wyrazić na nie zgodę, a tymczasem
> stało się inaczej.
> czy na mocy Ustawy o usługach turystycznych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (
> tekst jednolity: DzU z 2004 r. Nr 223, poz.2268 ) może domagać się
> odszkodowania lub natychmiastowego przeniesienia do właściwego hotelu???
> bardzo dziękuję za pomoc
> sprawa zaczęcła się dziś w nocy i nie wiemy co z tym zrobić
> Ania
>
>

reklamację powinien podpisać rezydent/pilot od razu, czyli już podczas
wyjazdu, i na tej podstawie w biurze domagać się można uznania tej
reklamacji (chyba jest 7 dni na jej wniesienie - dlatego tak ważny jest
podpis osoby w imieniu biura, i biuro ma 30 dni na rozpatrzenie)
2007-07-04 21:48 Re: oszukana przez biuro podróży witek

"Klara Bemol" wrote in message
news:f6gp6g$mbu$1@news.wp.pl...
anna napisał(a):
> Witam
> moja koleżanka wyjechała na 7dniową wycieczkę do Włoch
> noclegi miały być w hotelu z basenem leżącym przy plaży.
> na lotnisku poinformowano 4 osoby z wycieczki ( w tym koleżankę)
> że będą nocowały w innym hotelu o tym samym standarcie ale 4 km od plaży
> do której co 15 min kursują busiki.im nie odpowiada taka zamiana
> czy w takim wypadku można złożyć reklamację?

tak, o ile w umowie było napisane cos na temat hotelu na plaży.



> w umowie jest napisane że o zmianach uczestnik musi
> być poinformowany dobę przed wylotem i wyrazić na nie zgodę, a tymczasem
> stało się inaczej.

j.w.
o ile w umowie było napiasne, że hotel będzie niebieski, to zmiana na
zielony jest odstępstwem od umowy.
Jak było coś na temat hotelu przy plaży, to o zmianie powinna być
poinformowana.

> czy na mocy Ustawy o usługach turystycznych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (
> tekst jednolity: DzU z 2004 r. Nr 223, poz.2268 ) może domagać się
> odszkodowania lub natychmiastowego przeniesienia do właściwego hotelu???
> bardzo dziękuję za pomoc

może się nie zgogdzić na zmianę, co może być rozpatrzone w dwojaki sposób.
Mogą jej znależć miesjce w hotelu jak w umowie, lub mogą nic nie zrobić.
W drugim przypadku ma prawo do odszkodowania.



reklamację powinien podpisać rezydent/pilot od razu, czyli już podczas
wyjazdu, i na tej podstawie w biurze domagać się można uznania tej
reklamacji (chyba jest 7 dni na jej wniesienie - dlatego tak ważny jest
podpis osoby w imieniu biura, i biuro ma 30 dni na rozpatrzenie)

Dobrze by było aby mieć jakiś dokument z którego wynika, że na zmianę sie
nie zgodziła.
Najlepiej pismo że nie wyraża zgody na zmianę podpisane przez rezydenta.
Żeby potem nie było, że się zgodziła kiwnięciem głowy i biuro do winy sie
nie poczuwa.


nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Problem z biurem podróży z Niemiec

Puchy 2005-12-04 20:18

Biuro podatkowe a ZUS ?

Krzysiek M. 2005-12-09 14:01

samochod-zostalam oszukana

Małgorzata 2006-01-14 18:25

Biuro obrotu nieruchomościami-jakie uprawnienia?

Wytnijmnie 2006-03-16 10:46

oszukana reklama marketu Obi

Marek 2006-06-21 08:42

Biuro Informacji Kredytowej a ochrona danych osobowych

Lukasz 2006-08-16 17:32

Wirtualne biuro a DG

Paweł 2006-10-30 09:57

Jak zmusić biuro rachunkowe do oddania dokumentów firmy?

hazyac 2007-01-17 12:59

CBA - Centralne Biuro Antykorupcyjne

Operator 2007-02-17 00:41

Biuro Informacji Kredytowej SA

Krzysztof 'kw1618' z Wars 2007-05-14 21:28