poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-04-18 14:02 | Oznakowanie przejść dla pieszych. | Maluch |
Niech ktoś poprawi jeżeli bredzę :). Zgodnie z Rozp. Min. Infr. dot. szczegółów techn dla znaków i ...... i warunków ich umieszczania w załączniku nr 1 pisze min. co następuje /jest to skrót istotnych spraw i zwracam uwagę na słowo 'należy'/: Znak D-6 oznacza miejsce przechodzenia przez jezdnię a znak poziomy P-10 oznacza powierzchnię tego przejścia. Zasady stosowania znaku D-6 Należy stosować przy wszystkich przejściach dla pieszych. Można poprzedzać znakiem A-16 przy dop. większych prędk. poruszania poj. lub między tzw. węzłami. Jeżeli nawierzchnia nie nadaje się do umieszczenia znaku poziomego prześcia dla pieszych, a istnieje potrzeba wydzielenia powierzchni przejścia, to można takie przejście wyznaczyć znakami D-6 umieszczając je po obu stronach. Zaleca się aby były to znaki dwustronne. Na drogach dwukierunkowych jednojezdniowych zaleca się stosowanie znaku dwustronnego a przy jezdniach jednokierunkowych należy powtarzać po lewej stronie, a na jezdniach o szer. ponad 10 m zaleca się umieszczenie dodatkowo nad jezdnią. Jest tego sporo, starałem się skrócić. Tak rozporządz. opisuje każdy znak drogowy pionowy i poziomy /również wyznaczanie dróg dla rowerów/. W obliczu niedawnej różnicy zdań na forum pozwoliłem sobie na podanie skrótu przepisu regulującego kwestię oznakowania przejść dla pieszych. Dodatkowo dzisiaj zrobiłem pieszy rekonesans po ok. 20 przejściach dla pieszych wokół osiedla gdzie obecnie mieszkam w swojej wiosce w celu zobaczenia jak to wygląda z tymi przejściami. Powiem, że jest możliwie. Znaki pionowe są wszędzie, no co do poziomych to tutaj różnie, od całej zebry do połowy, a bywa i tak że tylko dwie linie widać skrajne. Rozporządzenie jednak dopuszcza brak "zebry". Zawsze można zwalić, że powierzchnia nie nadaję się do malowania ;))). Nadchodzi wekend majowy to może pomalują, a na wakacje napewno, bo turyści przyjeżdżają. Życzę wszystkim dobrze oznakowanych przejść dla pieszych. -- Maluch |
2007-04-19 14:54 | Re: Oznakowanie przejść dla pieszych. | SDD |
Użytkownik "Maluch" news:f051hk$c4r$1@nemesis.news.tpi.pl... Życzę > wszystkim dobrze oznakowanych przejść dla pieszych. A tak apropos Twojej dyskusji o wyzszosci znakow pionowych... Co bys zrobil na skrzyzowaniu, o ktorym mowa w tamtym poscie, gdyby byl tylko znak pionowy F-10 a na jezdni ni ebylo - uwazaj - ani P-8x ani P-1 i P-2 wyznaczajacych owe pasy. Coz teraz by znaczyl ten - jakze wazniejszy znak poziomy bez nic nie wartych malunkow P-1 i P-2? I druga sprawa - na co tez zwracalem uwage - czy poza obszarem zabudowanym szczegolnie modne sa znaki B-36, czy tez moze jednak zastepuje sie je znakami P-7a P-7b? Przestrzegasz tych znakow, gdy nie widzisz B-36??? Pozdrawiam SDD |
||
2007-04-19 16:53 | Re: Oznakowanie przejść dla pieszych. | Maluch |
Użytkownik "SDD" news:f07or1$i40$1@news.onet.pl... > A tak apropos Twojej dyskusji o wyzszosci znakow pionowych... Co bys > zrobil na skrzyzowaniu, o ktorym mowa w tamtym poscie, gdyby byl tylko > znak pionowy F-10 a na jezdni ni ebylo - uwazaj - ani P-8x ani P-1 i P-2 > wyznaczajacych Nie chodzi o wyższoć. Co do wyższości znaków z Robertem poszedłem na kompromis, co zresztą na koniec zostało słusznie przez niego podsumowane. Przejście dla pieszych jest użytkowane przez prawie wszystkich dlatego ustosunkowałem się do tego oddzielnie, bo można było odnieść wrażenie, że sama "zebra" to wszystko. Przechodzenie na skrzyżowaniu po przejściu daje pieszym spore uprawnienia a takie samo przechodzenie bez znaków nadaje pieszemu dodatkowe obowiązki. Wiedziałem, że są przepisy szczegółowe, podobnie jak z prawem budowlanym, ogólnie w ustawie m.in dla inwestora, a szczegóły oddzielnie dla projektanta i dla nadzoru. Analogicznie tutaj. Kierowca nie musi znać tego rozporządzenia na które się powołałem, ale żądano podstawy prawnej to ją pokazałem i zaznaczam, że nie jest to jedyne rozp. dot. organizacji, kontroli itd ruchem na drodze, ale te pozostałe to już wogóle zwykłego uczestnika ruchu nie dotyczą i nie interesują a odpowiednich organów. Co do znaku pionowego kierunkowego, to jest tak w/g tego rozporządzenia /z pamięci/. Najpierw ustawia się znak F-10 który stawia się nie dalej jak na 50 m przed pierwszymi znakami poziomymi /strzałki kierunkowe/ namalowanymi na pasach. Znak F-10 stawia się, jeżeli organizacja ruchu może powodować jakieś wątpliwości u kierującego jak jest rozwiązany ruch na najbliższym skrzyżowaniu. Jeżeli jest więcej niż trzy pasy ? /z pamięci/ jest obowiązek umieścić dodatkowy znak pionowy po lewej, jak nie można, to zawiesić nad jezdnią. No i za znakiem pionowym /nawet 50 m/ zaczyna się malować znaki poziome na poszczególnych pasach identycznie jak na znaku F-10, który to pokazuje całą organizację ruchu na wszystkich pasach. No i z tego powodu pisałem, że w sytuacji wątkotwórcy pojechałbym w/g znaku pionowego a nie znaku poziomego. Podobnie rzecz się ma z ograniczeniem prędkości. Powiem więcej te rozp. nakłada obowiązek nie tylko postawienia znaku pionowego "ogr. pręd" ale znaku w miarę możliwości dlaczego następuje ograniczenie np. "roboty na drodze", "uwaga zwierzęta" itp. a to w celu aby kierowcę ostrzec wcześniej co może go spotkać niebezpiecznego. Pisałem w jednym poście, że mogą, czy raczej są znaki poziome, które istnieją samodzielnie /pewnie są w mniejszości :)/ Nie chcę pisać elaboratu na temat ustawiania znaków, bo całe rozp.z zał. waży chyba z 200 MB. Rozumiem, że znaki poziome jest łatwiej podprowadzić, dlatego też nie namawiam do lekcoważenia znaków poziomych /czasami zajeżdżonych/. Ba, nawet gdy widzimy taką sytuację, że coś jest nie tak, to włączmy wszystkie możliwe czujniki w głowie i starajmy się wyostrzyć naszą ostrożność bardziej niż przy najlepiej błyszczących się znakach takich czy innych :). No ale jak dojdzie /tfu,tfu/ już do kolizji, to popatrzmy najpierw czy z tymi znakami jest wszystko w porządku, a nie z pokorą płaćmy mandat. Wówczas wszyscy będziemy bezpieczniejsi. Są organy, które są zobowiązane do kontroli oznakowania i usuwania wszelkich nieprawidłowości. Ba nawet powinni obserwować, analizować itp. ruch na swoich drogach i wprowadzać dodatkowe oznakowania /rozwiązania/ aby kierowcom jeździło się łatwiej a co za tym idzie bezpieczniej. Nie piję tutaj do PP. Nawet każdy obywatel może składać u zarządcy drogii wnioski dot. usprawnień, czy powiadamiać o nieprawidłowościach itp. w ruchu drogowym. Na zakończenie powiem szczerze, że przy tym wątku sam sporo się nauczyłem. Szerokiej drogi:))) -- Maluch |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Premier o mandatach dla pieszych... |
Romeq | 2005-12-18 23:54 |
Czy trzeba przechodzic przez przejscie dla pieszych ? |
Fantom | 2006-02-21 17:37 |
DO dla polonii |
hubs | 2006-03-03 20:09 |
Emerytura dla obcokrajowca |
PJ | 2006-05-06 10:20 |
Spotkanie samochodu z rowerzystą na przejściu dla pieszych |
No Name | 2006-05-10 11:33 |
urlop dla świadka |
Roman_Rogóż | 2006-05-24 08:47 |
alternatywy dla sądu |
TeScO | 2006-12-19 23:19 |
Odleglosc od przejscia dla pieszych a mandat |
uosiumen | 2007-01-13 02:00 |
oznakowanie robót drogowych |
jętek | 2007-02-28 12:31 |
Oznakowanie bramy wjazdowej. |
Jacek5 | 2007-06-14 17:48 |