poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2011-11-18 09:52 | Koszty wysyłki gwarancyjnej. | Fitlz |
Czas temu jakiś kupiłem jako konsument dysk twardy producenta seagate. Zepsuł się. Zgłoszenie reklamacyjne polega na wejściu i rejestracji na ich stronie internetowej. Otrzymuje się numer RMA który to dołącza do uszkodzonego dysku i należy go odesłać do ich centrum dystrybucyjnego (własciwie jakiś podwykonawca, nie seagate) do W-wy na Szyszkową. Olałbym koszty wysyłki, gdyby nie fakt, że dysk przyszedł mi po naprawie ... niesprawny. Skończyło się na 3 wymianach. W sumie poniosłem już realny koszt ok 40 zł na wysyłkę Pocztą Polską. Firmy które mają polskie przedstawicielstwa, lub są rejestrowane w kraju, w takim wypadku wszystkie koszty obsługi gwarancyjnej biorą na siebie. Jak padł mi zasilacz w laptopie HP wysłali nowy kurierem, stary należało zwrócić również kurierem na ich koszt. Jak wygląda sprawa z seagate? Czy mam szanse na zwrot kasy za poniesione koszty wysyłkek? |
2011-11-18 10:12 | Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej. | Liwiusz |
W dniu 2011-11-18 09:52, Fitlz pisze: > Czas temu jakiś kupiłem jako konsument dysk twardy producenta seagate. > Zepsuł się. Zgłoszenie reklamacyjne polega na wejściu i rejestracji na > ich stronie internetowej. Otrzymuje się numer RMA który to dołącza do > uszkodzonego dysku i należy go odesłać do ich centrum dystrybucyjnego > (własciwie jakiś podwykonawca, nie seagate) do W-wy na Szyszkową. > Olałbym koszty wysyłki, gdyby nie fakt, że dysk przyszedł mi po naprawie > ... niesprawny. Skończyło się na 3 wymianach. W sumie poniosłem już > realny koszt ok 40 zł na wysyłkę Pocztą Polską. Firmy które mają polskie > przedstawicielstwa, lub są rejestrowane w kraju, w takim wypadku > wszystkie koszty obsługi gwarancyjnej biorą na siebie. Jak padł mi > zasilacz w laptopie HP wysłali nowy kurierem, stary należało zwrócić > również kurierem na ich koszt. Jak wygląda sprawa z seagate? Czy mam > szanse na zwrot kasy za poniesione koszty wysyłkek? Gwarancja? Niezgodność z umową? -- Liwiusz |
||
2011-11-18 10:14 | Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej. | Mark |
Dnia Fri, 18 Nov 2011 09:52:52 +0100, Fitlz napisał(a): > Jak padł mi zasilacz w laptopie > HP wysłali nowy kurierem, stary należało zwrócić również kurierem na ich > koszt. To jedynie dobra wola/marketing/dbanie o dobry PR firmy. > Jak wygląda sprawa z seagate? Czy mam szanse na zwrot kasy za poniesione koszty wysyłkek? Nie, nie masz do tego podstawy zadnej - poza dobra wola. ZWLASZCZA ze wcale nie musiales reklamowac u Seagate bezposrednio, mogles ten problem zostawic sprzedawcy u ktorego kupiles dysk. Tym bardziej ze u sprzedawcy mialbys szanse na wymiane dysku na nowy, w przypadku reklamacji w seagate dostajesz dysk z zielona etykietka "factory refurbished" -- Mark |
||
2011-11-18 11:41 | Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej. | Mark |
Dnia Fri, 18 Nov 2011 10:12:10 +0100, Liwiusz napisał(a): > Gwarancja? Niezgodność z umową? Ale przeciez on nie kupowal dysku bezposrednio od seagate, czy wiec niezgodnosc towaru z umowa ma tu zastosowanie? Gwarancja jak najbardziej, ale IMO to mu kosztow przesylki nie zwroci, towar przeciez do serwisu sie dostarcza samemu. I tak niech sie cieszy, jesli postanowil realizowac gwarancje bezposrednio w Seagate, a nie u sprzedawcy u ktorego kupil, ze Seagate ma umowe z firma UPS ktora zbiera dyski z Polski i wysyla sama, bo inaczej musialby wysylac np do Holadnii I dla jasnosci - Seagate NIE MA polskiego biura, czy spolki zaleznej, zadnego oficjalnego przedstawicielstwa w Polsce, wiec nie sadze by jakiekolwiek roszczenia finansowe wobec Seagate mialy sens -- Mark |
||
2011-11-18 13:51 | Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej. | Tomek |
Użytkownik "Mark" >> Gwarancja? Niezgodność z umową? > > Ale przeciez on nie kupowal dysku bezposrednio od seagate, czy wiec > niezgodnosc towaru z umowa ma tu zastosowanie? A nie ma? |
||
2011-11-18 13:53 | Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej. | jureq |
Dnia Fri, 18 Nov 2011 13:51:26 +0100, Tomek napisał(a): >> Ale przeciez on nie kupowal dysku bezposrednio od seagate, czy wiec >> niezgodnosc towaru z umowa ma tu zastosowanie? > > A nie ma? Nie ma. Z dwu powodów 1. patrz: temat 2. niezgodność z umową odsyła się sprzedawcy a nie producentowi |
||
2011-11-18 16:04 | Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej. | qwerty |
Użytkownik "Mark" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:74xeptw0jg5m.dlg@smok.wot... > ZWLASZCZA ze wcale nie musiales reklamowac u Seagate bezposrednio, mogles > ten problem zostawic sprzedawcy u ktorego kupiles dysk. Co jak firma zbankrutowała? |
||
2011-11-18 16:10 | Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej. | Mark |
Dnia Fri, 18 Nov 2011 16:04:11 +0100, qwerty napisał(a): > Co jak firma zbankrutowała? 1. To masz pecha. 2. Bankructwo firmy niekoniecznie oznacza utrate gwarancji, zwlaszcza w przypadku "duzych" firm. Rozpytaj sie czy i kto przejal zobowiazania gwarancyjne -- Mark |
||
2011-11-18 17:23 | Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej. | |
> Co jak firma zbankrutowała? A co to za firma i czy oby na pewno zbankrutowała? A może sprzedawcą był przedsiębiorca, który zaprzestał prowadzenia działalności gospodarczej, a nie zbanktutował? Wówczas nie prowadzenie DG niczego nie zmienia, możesz dochodzić od niego swoich roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową. Adres zamieszkania takiego przedsiębiorcy (jeśli nie brałeś faktury lub faktura była błędnie wystawiona) możesz sprawdzić w ewidencji DG lub internecie (nie wiem, czy jego dane zostały już przeniesione do centralnej bazy). -- Chcesz wysłać jakiś spam? Wyśli go do tych, którzy spamują moje skrzynki. Oni wysyłają reklamy bez pytania o zgodę: marketing@mitel.pl * anna.nowacka@forum-press.com.pl * info@junique.pl marek.kuleta@mgnetwork.pl * katarzyna.kudlek@thinkglobal.pl marcin.radomski@mr-concept.pl * promocja@pwsz.suwalki.pl info@pozyskajklientow.com.pl * magdalena.olszewska@insoftconsulting.pl |
||
2011-11-18 18:36 | Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej. | Liwiusz |
W dniu 2011-11-18 17:23, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze: > Adres zamieszkania takiego przedsiębiorcy (jeśli nie brałeś faktury lub > faktura była błędnie wystawiona) możesz sprawdzić w ewidencji DG lub Już nie, ta dana została utajniona. -- Liwiusz |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Przekroczenie terminu naprawy gwarancyjnej |
Rysio29 | 2005-12-21 11:08 |
Termin naprawy gwarancyjnej. |
Sławek \(onet\) | 2006-08-23 14:21 |
Brak karty gwarancyjnej |
zmechu | 2007-01-13 15:09 |
Rezygnacja z towaru po wymianie gwarancyjnej |
Osadnik | 2007-04-12 19:46 |
Zwrot kosztów wysyłki. |
Paweł Kulesza | 2007-07-16 15:40 |
Dowolne koszty wysyłki/dostarczenia |
Wrak Tristana | 2007-08-03 22:26 |
Kto płaci koszty wysyłki przy zwrocie towaru? |
grim | 2007-11-17 00:46 |
reklamacja a brak karty gwarancyjnej |
Karolcia | 2009-03-04 12:08 |
Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera |
Laphroaig | 2010-05-20 18:12 |
Interpretacja zapisu z karty gwarancyjnej |
Czesławek | 2011-07-07 18:10 |