Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Koszty wysyłki gwarancyjnej.

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2011-11-18 09:52 Koszty wysyłki gwarancyjnej. Fitlz
Czas temu jakiś kupiłem jako konsument dysk twardy producenta seagate.
Zepsuł się. Zgłoszenie reklamacyjne polega na wejściu i rejestracji na ich
stronie internetowej. Otrzymuje się numer RMA który to dołącza do
uszkodzonego dysku i należy go odesłać do ich centrum dystrybucyjnego
(własciwie jakiś podwykonawca, nie seagate) do W-wy na Szyszkową. Olałbym
koszty wysyłki, gdyby nie fakt, że dysk przyszedł mi po naprawie ...
niesprawny. Skończyło się na 3 wymianach. W sumie poniosłem już realny koszt
ok 40 zł na wysyłkę Pocztą Polską. Firmy które mają polskie
przedstawicielstwa, lub są rejestrowane w kraju, w takim wypadku wszystkie
koszty obsługi gwarancyjnej biorą na siebie. Jak padł mi zasilacz w laptopie
HP wysłali nowy kurierem, stary należało zwrócić również kurierem na ich
koszt. Jak wygląda sprawa z seagate? Czy mam szanse na zwrot kasy za
poniesione koszty wysyłkek?
2011-11-18 10:12 Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej. Liwiusz
W dniu 2011-11-18 09:52, Fitlz pisze:
> Czas temu jakiś kupiłem jako konsument dysk twardy producenta seagate.
> Zepsuł się. Zgłoszenie reklamacyjne polega na wejściu i rejestracji na
> ich stronie internetowej. Otrzymuje się numer RMA który to dołącza do
> uszkodzonego dysku i należy go odesłać do ich centrum dystrybucyjnego
> (własciwie jakiś podwykonawca, nie seagate) do W-wy na Szyszkową.
> Olałbym koszty wysyłki, gdyby nie fakt, że dysk przyszedł mi po naprawie
> ... niesprawny. Skończyło się na 3 wymianach. W sumie poniosłem już
> realny koszt ok 40 zł na wysyłkę Pocztą Polską. Firmy które mają polskie
> przedstawicielstwa, lub są rejestrowane w kraju, w takim wypadku
> wszystkie koszty obsługi gwarancyjnej biorą na siebie. Jak padł mi
> zasilacz w laptopie HP wysłali nowy kurierem, stary należało zwrócić
> również kurierem na ich koszt. Jak wygląda sprawa z seagate? Czy mam
> szanse na zwrot kasy za poniesione koszty wysyłkek?


Gwarancja? Niezgodność z umową?

--
Liwiusz
2011-11-18 10:14 Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej. Mark
Dnia Fri, 18 Nov 2011 09:52:52 +0100, Fitlz napisał(a):

> Jak padł mi zasilacz w laptopie
> HP wysłali nowy kurierem, stary należało zwrócić również kurierem na ich
> koszt.

To jedynie dobra wola/marketing/dbanie o dobry PR firmy.

> Jak wygląda sprawa z seagate? Czy mam szanse na zwrot kasy za poniesione koszty wysyłkek?

Nie, nie masz do tego podstawy zadnej - poza dobra wola.
ZWLASZCZA ze wcale nie musiales reklamowac u Seagate bezposrednio, mogles
ten problem zostawic sprzedawcy u ktorego kupiles dysk.
Tym bardziej ze u sprzedawcy mialbys szanse na wymiane dysku na nowy, w
przypadku reklamacji w seagate dostajesz dysk z zielona etykietka "factory
refurbished"

--
Mark
2011-11-18 11:41 Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej. Mark
Dnia Fri, 18 Nov 2011 10:12:10 +0100, Liwiusz napisał(a):

> Gwarancja? Niezgodność z umową?

Ale przeciez on nie kupowal dysku bezposrednio od seagate, czy wiec
niezgodnosc towaru z umowa ma tu zastosowanie?
Gwarancja jak najbardziej, ale IMO to mu kosztow przesylki nie zwroci, towar
przeciez do serwisu sie dostarcza samemu.
I tak niech sie cieszy, jesli postanowil realizowac gwarancje bezposrednio w
Seagate, a nie u sprzedawcy u ktorego kupil, ze Seagate ma umowe z firma UPS
ktora zbiera dyski z Polski i wysyla sama, bo inaczej musialby wysylac np do
Holadnii
I dla jasnosci - Seagate NIE MA polskiego biura, czy spolki zaleznej,
zadnego oficjalnego przedstawicielstwa w Polsce, wiec nie sadze by
jakiekolwiek roszczenia finansowe wobec Seagate mialy sens

--
Mark
2011-11-18 13:51 Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej. Tomek

Użytkownik "Mark" napisał:

>> Gwarancja? Niezgodność z umową?
>
> Ale przeciez on nie kupowal dysku bezposrednio od seagate, czy wiec
> niezgodnosc towaru z umowa ma tu zastosowanie?

A nie ma?
2011-11-18 13:53 Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej. jureq
Dnia Fri, 18 Nov 2011 13:51:26 +0100, Tomek napisał(a):

>> Ale przeciez on nie kupowal dysku bezposrednio od seagate, czy wiec
>> niezgodnosc towaru z umowa ma tu zastosowanie?
>
> A nie ma?

Nie ma. Z dwu powodów

1. patrz: temat

2. niezgodność z umową odsyła się sprzedawcy a nie producentowi
2011-11-18 16:04 Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej. qwerty
Użytkownik "Mark" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:74xeptw0jg5m.dlg@smok.wot...
> ZWLASZCZA ze wcale nie musiales reklamowac u Seagate bezposrednio, mogles
> ten problem zostawic sprzedawcy u ktorego kupiles dysk.

Co jak firma zbankrutowała?
2011-11-18 16:10 Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej. Mark
Dnia Fri, 18 Nov 2011 16:04:11 +0100, qwerty napisał(a):

> Co jak firma zbankrutowała?

1. To masz pecha.
2. Bankructwo firmy niekoniecznie oznacza utrate gwarancji, zwlaszcza w
przypadku "duzych" firm. Rozpytaj sie czy i kto przejal zobowiazania
gwarancyjne

--
Mark
2011-11-18 17:23 Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej.
> Co jak firma zbankrutowała?

A co to za firma i czy oby na pewno zbankrutowała? A może sprzedawcą był
przedsiębiorca, który zaprzestał prowadzenia działalności gospodarczej, a
nie zbanktutował? Wówczas nie prowadzenie DG niczego nie zmienia, możesz
dochodzić od niego swoich roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową.
Adres zamieszkania takiego przedsiębiorcy (jeśli nie brałeś faktury lub
faktura była błędnie wystawiona) możesz sprawdzić w ewidencji DG lub
internecie (nie wiem, czy jego dane zostały już przeniesione do centralnej
bazy).




--
Chcesz wysłać jakiś spam? Wyśli go do tych, którzy spamują moje skrzynki.
Oni wysyłają reklamy bez pytania o zgodę:
marketing@mitel.pl * anna.nowacka@forum-press.com.pl * info@junique.pl
marek.kuleta@mgnetwork.pl * katarzyna.kudlek@thinkglobal.pl
marcin.radomski@mr-concept.pl * promocja@pwsz.suwalki.pl
info@pozyskajklientow.com.pl * magdalena.olszewska@insoftconsulting.pl

2011-11-18 18:36 Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej. Liwiusz
W dniu 2011-11-18 17:23, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze:
> Adres zamieszkania takiego przedsiębiorcy (jeśli nie brałeś faktury lub
> faktura była błędnie wystawiona) możesz sprawdzić w ewidencji DG lub


Już nie, ta dana została utajniona.

--
Liwiusz
nowsze 1 2

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Przekroczenie terminu naprawy gwarancyjnej

Rysio29 2005-12-21 11:08

Termin naprawy gwarancyjnej.

Sławek \(onet\) 2006-08-23 14:21

Brak karty gwarancyjnej

zmechu 2007-01-13 15:09

Rezygnacja z towaru po wymianie gwarancyjnej

Osadnik 2007-04-12 19:46

Zwrot kosztów wysyłki.

Paweł Kulesza 2007-07-16 15:40

Dowolne koszty wysyłki/dostarczenia

Wrak Tristana 2007-08-03 22:26

Kto płaci koszty wysyłki przy zwrocie towaru?

grim 2007-11-17 00:46

reklamacja a brak karty gwarancyjnej

Karolcia 2009-03-04 12:08

Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera

Laphroaig 2010-05-20 18:12

Interpretacja zapisu z karty gwarancyjnej

Czesławek 2011-07-07 18:10