poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2012-03-23 18:34 | Odmowa reklamacji - <6 m-cy | rg |
Zareklamowałem towar. Sklep orzekł, że nie jest on niezgodny z umową, a "drobna niedogoność" to z mojej winy. Całość poniżej 6 miesięcy od daty zakupu. Bujać się z rzecznikiem konsumenta czy od razu składać pozew do sądu i ew. powoływać rzeczoznawcę na rozprawie? Dodam, że pismo odmowne mam od sprzedawcy, bez opinii biegłego (czyli sklep niezbyt mi udowodnił, że to moja wina -- zresztą nie dziwię, że nie podparli się rzeczoznawcą). Czy to coś zmienia/skraca drogę postępowania? Google sprawdzone, ale w zasadzie same ogólniki. |
2012-03-23 20:43 | Re: Odmowa reklamacji - <6 m-cy | ToMasz |
W dniu 23.03.2012 18:34, rg pisze: > Zareklamowałem towar. > Sklep orzekł, że nie jest on niezgodny z umową, a "drobna niedogoność" to z > mojej winy. bredni jakieś. > > Całość poniżej 6 miesięcy od daty zakupu. niewiele zmienia, ale jednak na korzyść konsumenta. > Bujać się z rzecznikiem konsumenta czy od razu składać pozew do sądu i ew. > powoływać rzeczoznawcę na rozprawie? jak chcesz, ale sąd to Cie "wyśmieje". > Dodam, że pismo odmowne mam od sprzedawcy, bez opinii biegłego (czyli sklep > niezbyt mi udowodnił, że to moja wina -- zresztą nie dziwię, że nie podparli > się rzeczoznawcą). Czy to coś zmienia/skraca drogę postępowania? najpierw nabyć wiedzę w DWÓCH sprawach: 1 - reklamacja 2 - odstąpienie od umowy, ze względu na niezgodność towaru z umową Jeśli wina jest po Twojej stronie, sklep ma prawo odmówić zwrotu pieniędzy/wymiany na nowy towar. Masz prawo się z tym nie zgodzić. MAsz prawo dochodzić swoich praw, o ile je znasz i nie zaniechałeś procedur. Idź do rzecznika. ToMasz |
||
2012-03-23 20:53 | Re: Odmowa reklamacji - <6 m-cy | rg |
Fri, 23 Mar 2012 20:43:18 +0100, w > najpierw nabyć wiedzę w DWÓCH sprawach: Jakiś dobry link? > 1 - reklamacja > 2 - odstąpienie od umowy, ze względu na niezgodność towaru z umową Sklep twierdzi, że towar jest zgodny z umową. > Jeśli wina jest po Twojej stronie, sklep ma prawo odmówić zwrotu > pieniędzy/wymiany na nowy towar. Czy może tak sobie odmówić czy musi to być poparte opinią rzeczoznawcy (tj. udowodnić moją winę)? Zresztą... wg sklepu towar jest zgodny. |
||
2012-03-23 22:59 | Re: Odmowa reklamacji - <6 m-cy | ToMasz |
W dniu 23.03.2012 20:53, rg pisze: > Fri, 23 Mar 2012 20:43:18 +0100, w > > >> najpierw nabyć wiedzę w DWÓCH sprawach: > > Jakiś dobry link? > >> 1 - reklamacja >> 2 - odstąpienie od umowy, ze względu na niezgodność towaru z umową > > Sklep twierdzi, że towar jest zgodny z umową. > >> Jeśli wina jest po Twojej stronie, sklep ma prawo odmówić zwrotu >> pieniędzy/wymiany na nowy towar. > > Czy może tak sobie odmówić czy musi to być poparte opinią rzeczoznawcy (tj. > udowodnić moją winę)? Zresztą... wg sklepu towar jest zgodny. > w przepisach (odstąpienie od umowy) jasno stoi że do 6m "wina" jest sklepu/producenta potem nie wiadomo. Ale to wszystko _ZALEŻY_ od tego co widać na towarze! jeśli szklanka jest stłuczona - wina jest po stronie klienta. jeśli w popękanych kawałkach widać bąble powietrza które osłabiają materiał - wina producenta. Idź po wiedzę do rzecznika. Po wiedzę nie poradę, bo rzecznik _ZAWSZE_ po stronie klienta, nawet jak sprawa w sądzie skończy się niekorzystnie dla klienta (rzadkość). ToMasz PS a może byś napisał o co chodzi? |
||
2012-05-15 11:27 | Re: Odmowa reklamacji - <6 m-cy | rg |
Fri, 23 Mar 2012 22:59:01 +0100, w > >> Jeśli wina jest po Twojej stronie, sklep ma prawo odmówić zwrotu > >> pieniędzy/wymiany na nowy towar. > > > > Czy może tak sobie odmówić czy musi to być poparte opinią rzeczoznawcy (tj. > > udowodnić moją winę)? Zresztą... wg sklepu towar jest zgodny. > > > w przepisach (odstąpienie od umowy) jasno stoi że do 6m "wina" jest > sklepu/producenta potem nie wiadomo. Ale to wszystko _ZALEŻY_ od tego co > widać na towarze! jeśli szklanka jest stłuczona - wina jest po stronie > klienta. jeśli w popękanych kawałkach widać bąble powietrza które > osłabiają materiał - wina producenta. Idź po wiedzę do rzecznika. Po > wiedzę nie poradę, bo rzecznik _ZAWSZE_ po stronie klienta, nawet jak > sprawa w sądzie skończy się niekorzystnie dla klienta (rzadkość). Czy na odwołanie od reklamacji mam jakiś termin? Rzecznik, zanim zacznie działać, chce abym postarał się o odwołanie. > PS a może byś napisał o co chodzi? Buty. |
||
2012-05-15 11:36 | Re: Odmowa reklamacji - <6 m-cy | Czeslawek |
W dniu 2012-05-15 11:27, rg pisze: > Czy na odwołanie od reklamacji mam jakiś termin? Rzecznik, zanim zacznie > działać, chce abym postarał się o odwołanie. Nie ma terminu na odwołanie z twojej strony. Można jedynie domniemywać, że wypadałoby symetrycznie a więc w w 14 dni lub 2 miesiące :) >> PS a może byś napisał o co chodzi? > > Buty. > Ciężki temat i bez rzeczoznawcy i ortopedy się pewnie nie obejdzie. -- Pozdrawiam, Czesławek |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Przedawnienie reklamacji |
Gumis | 2006-03-30 10:22 |
Przedawnienie reklamacji |
Gumis | 2006-03-30 10:22 |
Termin reklamacji |
Ajgor | 2007-05-19 14:51 |
uszkodzona przesylka, brak protokolu, - odmowa reklamacji, slusznie? |
akulik | 2007-10-24 14:46 |
aspekty reklamacji |
AnnaBlue | 2008-02-25 04:05 |
koszty reklamacji |
Rafał | 2008-10-17 10:55 |
Koszty reklamacji |
Przemysław_Adam_Śmiejek | 2009-11-18 10:23 |
UPS i odmowa uznania reklamacji |
lukeskyobi | 2010-04-14 12:29 |
odrzucenie reklamacji |
P_ablo | 2010-11-14 22:32 |
N TV Dekoder nagrywanie odmowa reklamacji |
Kris_Poland | 2011-06-10 11:30 |