poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-03-23 22:06 | Re: gwarancja po polsku | Paweł Sakowski |
Beny wrote: > Czytam sobie na http://www.sprzedazkonsumencka.abc.pl/ o Niezgodnosci towaru > z umowa i widze, ze sklep chcac nie chcac powinien przyjac i naprawic na > wlasny koszt albo wymienic (jesli koszta za duze) tego laptopa. Tak jak > piszesz nie wazne jest czy jest gwarancja czy nie ja mam prawo skorzystac z > Niezgodnosci towaru. Mam racje? Nie masz. Zgodnie z umową miałeś otrzymać monitor o co najmniej (liczby dla przykładu) 1280*1024*3-2 sprawnych subpikselach. Taki masz. Producent nie potrafi wykonać matrycy o większej niezawodności, i takiej też nie obiecywał. Więc masz monitor z niesprawnym subpikselem, ale zgodny z umową. -- +----------------------------------------------------------------------+ | Paweł Sakowski | who can count up to 1023 on his fingers. | +----------------------------------------------------------------------+ |
2006-03-24 06:26 | Re: gwarancja po polsku | Tiger |
> Producent w gwarancji na ekrany LCD często podaje maksymalną dopuszczalną > liczbe martwych pikseli na powierzchnię ekranu. Dla matryc 17" często > liczba ta wynosi ok. 4. Chyba, ze te piksele sa połozone obok siebie to > wtedy istnieje możliwość wymiany gwarancyjnej. Ale jak masz jeden martwy > piksel to raczej nie masz sans na wymiane gwarancyjną, bo rezim > technologiczny to pewnie dopuszcza. Tak sie zastanawiam, czy to jest norma obowiazujaca tylko w Polsce, czy tez np. w USA albo w Niemczech tak samo "moga byc martwe piksele". Fakt faktem, ze z tego powodu jeszcze nie zdecydowalem sie na zakup LCD... czekam na tanie LCD z gwarancja co-do-piksela ;-) A co do prawnych kwestii i gwarancji... to sie podepne ze swoim pytaniem. W Geant na Ursynowie stosuja taka dziwna praktyke. Kupuje jakis sprzet i ide do BOK podstemplowac gwarancje i panienka (kazdemu, za kazdym razem - ergo: taka ma procedure narzucona) mowi wprost: "Niech pan teraz nie podbija gwarancji tylko przyjdzie do nas za jakis tydzien. Sprawdzi pan sobie sprzet i jak wszystko bedzie dzialalo to podstemplujemy gwarancje, bo jak ja podstemplujemy teraz to nie bedzie pan mogl zwrocic tylko dac do naprawy". Jako ze z natury jestem podejrzliwy, to zapytam: czy jest w tym jakis haczyk, czy to ulatwienie dla klientow, ktorzy moga zwracac sprzet bez podstemplowanej gwarancji np. w ciagu tygodnia od zakupu? Pozdrawiam, Tiger |
||
2006-03-24 07:21 | Re: gwarancja po polsku | Boombastic |
> Tak sie zastanawiam, czy to jest norma obowiazujaca tylko w Polsce, czy > tez np. w USA albo w Niemczech tak samo "moga byc martwe piksele". Fakt > faktem, ze z tego powodu jeszcze nie zdecydowalem sie na zakup LCD... > czekam na tanie LCD z gwarancja co-do-piksela ;-) A co do prawnych kwestii > i gwarancji... to sie podepne ze swoim pytaniem. To jest norma producenta z tymi pikselami. Gdyby wypuszczał tylko matryce w 100% sprawne to by zbankrutował. Gdy kupowałem swój monitor to rozważałem praktycznie dwie firmy: Nec i Philips. Okazało się, że w przypadku Philipsa częściej są matryce bez wad. Ja mam chyba jeden martwy piksel przy matrycy 17" i tak naprawdę to go nie widzę, wyszło tylko przy testach monitora. |
||
2006-03-24 09:21 | Re: gwarancja po polsku | Beny |
Użytkownik "Paweł Sakowski" news:1143147972.4304.21.camel@neptune.sakowski.pl... >Więc masz monitor z niesprawnym subpikselem, ale zgodny z umową. Tylko problem lezy tu, ze ja zadnej gwarancji nie podpsywalem! Nic nie dostalem! Chce skorzystac z Niezgodnosci towaru z umowa -- pozdrawiam BENY //odpowiadajac WYWAL_TO z adresu |
||
2006-03-24 09:34 | Re: gwarancja po polsku | Daniel Chlodzinski |
"Beny" news:e009sk$mg0$1@news.onet.pl... > Użytkownik "Paweł Sakowski" > news:1143147972.4304.21.camel@neptune.sakowski.pl... >>Więc masz monitor z niesprawnym subpikselem, ale zgodny z umową. > > Tylko problem lezy tu, ze ja zadnej gwarancji nie podpsywalem! Nic nie > dostalem! > Chce skorzystac z Niezgodnosci towaru z umowa Jakiej niezgodnosci ? Zrozum ze nie ma zadnej niezgodnosci. Zakupiles laptopa ktorego matryca moze miec kilka bad pikseli. Tak zawiazales umowe. Koniec, kropka, nie wystepuje tu zadna niezgodnosc z umowa. Na przyszlosc radze poczytac zanim wyda sie pieniadze. Daniel |
||
2006-03-24 10:06 | Re: gwarancja po polsku | castrol |
Użytkownik "Beny" news:dvuot3 > Moge zawsze zazadac zeby z tego tytulu a nie gwarancji odpowiadal? Tak, bo to Twoj wybor. > No i to > odpowiada sprzedajacy nie producent? Z tytulu niezgodnosci towaru z umowa jak najbardziej :) > Sprzedawca MUSI przyjac towar i naprawic (jesli powoluje sie na > niezgodnosc > towaru z umowa)? Jesli reklamujesz to oczywiscie musi przyjac -- Pozdrawiam Jacek |
||
2006-03-24 10:07 | Re: gwarancja po polsku | castrol |
Użytkownik "Beny" > Pan w sklepie powiedzial "...gwarancja na 24mies na podstawie paragonu..." To nie jest zadna gwaracja tylko niezgodnosc towaru z umowa i odpowiada za nia ten sam sprzedawca co plecie takie bzdury > Juz wiem, ze nie powinno byc czegos takiego jak "gwarancja na podstawie > paragonu", ale to przeciez najczestsza praktyka. Ja sie z nia nie spotykam :) > Czyli mowisz, ze jestem przegrany bo jak sie zaczne spierac to mi jeszcze > powiedza ze wogole nie mam gwarancji... ? Nie jestes przegrany, walcz -- Pozdrawiam Jacek |
||
2006-03-24 10:09 | Re: gwarancja po polsku | castrol |
Użytkownik "Paweł Sakowski" news:1143147972.4304.21.camel@neptune.sakowski.pl... > Nie masz. Zgodnie z umową miałeś otrzymać monitor o co najmniej (liczby > dla przykładu) 1280*1024*3-2 sprawnych subpikselach. Jaka umowa?? > Taki masz. Nie ma > Producent nie potrafi wykonać matrycy o większej niezawodności, i takiej > też nie obiecywał. Ale to juz zmartwienie producenta. Poza tym jak pewnie wyczytales w tym wypadku odpowiada sprzedawca a nie producent. -- Pozdrawiam Jacek |
||
2006-03-24 10:11 | Re: gwarancja po polsku | castrol |
Użytkownik "Daniel Chlodzinski" > Jakiej niezgodnosci ? Zrozum ze nie ma zadnej niezgodnosci. Zakupiles > laptopa ktorego matryca moze miec > kilka bad pikseli. Tak zawiazales umowe. Z kim zawiazal taka umowe?? Czy sprzedawca w momencie zakupu mu o tym powiedzial?? Wtedy nie byloby problemu, ale sadzac po tym jak Benny sie wypytuje to wnioskuje ze kupujacy nic o takich subpixelach po prostu nie wiedzial. > Koniec, kropka, nie wystepuje tu zadna niezgodnosc z umowa. Wystepuje jak najbardziej > Na przyszlosc radze poczytac zanim wyda sie pieniadze. Rowniez radze poczytac -- Pozdrawiam Jacek |
||
2006-03-24 10:15 | Re: gwarancja po polsku | castrol |
Użytkownik "Beny" > Nie frajera, a poprostu chcialbym wykorzystac to ze sklep nie zachowal sie > do konca fair np nie wydal Gwarancji. Czy sprzedawca poinformowal cie przy zakupie o mozliwosci wystepowania tych subpixeli, i ze iles ich tam jest norma i nie podlegaja one gwarancji czy niezgodnosci towaru z umowa?? Czy wiedziales o tym w momencie zakupu?? > Ja wiem, ze mozesz powiedziec > "nieznajomosc prawa szkodzi". Jesli na moje postawione pytanie odpowiedz brzmi "nie wiedzialem" to owszem, nieznajomosc prawa szkodzi ale w tym wypadku sprzedawcy, i prawo jest jak najbardziej po Twojej stronie. Ciebie guzik interesuja jakies linki do stron internetowych gdzie masz napisane ze to norma - sprzedawca w momencie sprzedazy towaru mial obowiazek Ci o tym powiedziec - jesli tego nie zrobil to ukryl przed toba dosc istotna "wade" sprzetu i w tym wypadku to on bedzie odpowiadac z tytulu niezgodnosci towatru z umowa. -- Pozdrawiam Jacek |
nowsze | 1 2 3 4 5 6 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
gwarancja po polsku |
Beny | 2006-03-23 19:05 |
gwarancja |
M | 2006-04-18 14:53 |
gwarancja |
M | 2006-04-18 14:53 |
gwarancja.... |
AxAy | 2006-05-05 23:07 |
Gwarancja |
Wojtek | 2006-07-02 09:42 |
Gwarancja |
Leszek | 2006-07-06 09:26 |
Gwarancja |
dwaka | 2006-07-27 20:48 |
Gwarancja |
dwaka | 2006-07-28 08:11 |
kupiłem, gwarancja, dostałem nowe, gwarancja 2x - moge dostac pieniadze od reki? |
Marx | 2006-09-08 16:29 |
Gwarancja czy gwarancja + rachunek jest podstawą |
Iluminat | 2006-11-07 13:52 |