Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Re: gwarancja po polsku

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-03-24 06:26 Re: gwarancja po polsku Tiger
> Producent w gwarancji na ekrany LCD często podaje maksymalną dopuszczalną
> liczbe martwych pikseli na powierzchnię ekranu. Dla matryc 17" często
> liczba ta wynosi ok. 4. Chyba, ze te piksele sa połozone obok siebie to
> wtedy istnieje możliwość wymiany gwarancyjnej. Ale jak masz jeden martwy
> piksel to raczej nie masz sans na wymiane gwarancyjną, bo rezim
> technologiczny to pewnie dopuszcza.

Tak sie zastanawiam, czy to jest norma obowiazujaca tylko w Polsce, czy tez
np. w USA albo w Niemczech tak samo "moga byc martwe piksele". Fakt faktem,
ze z tego powodu jeszcze nie zdecydowalem sie na zakup LCD... czekam na
tanie LCD z gwarancja co-do-piksela ;-) A co do prawnych kwestii i
gwarancji... to sie podepne ze swoim pytaniem.

W Geant na Ursynowie stosuja taka dziwna praktyke. Kupuje jakis sprzet i ide
do BOK podstemplowac gwarancje i panienka (kazdemu, za kazdym razem - ergo:
taka ma procedure narzucona) mowi wprost: "Niech pan teraz nie podbija
gwarancji tylko przyjdzie do nas za jakis tydzien. Sprawdzi pan sobie sprzet
i jak wszystko bedzie dzialalo to podstemplujemy gwarancje, bo jak ja
podstemplujemy teraz to nie bedzie pan mogl zwrocic tylko dac do naprawy".
Jako ze z natury jestem podejrzliwy, to zapytam: czy jest w tym jakis
haczyk, czy to ulatwienie dla klientow, ktorzy moga zwracac sprzet bez
podstemplowanej gwarancji np. w ciagu tygodnia od zakupu?

Pozdrawiam,

Tiger

2006-03-24 07:21 Re: gwarancja po polsku Boombastic
> Tak sie zastanawiam, czy to jest norma obowiazujaca tylko w Polsce, czy
> tez np. w USA albo w Niemczech tak samo "moga byc martwe piksele". Fakt
> faktem, ze z tego powodu jeszcze nie zdecydowalem sie na zakup LCD...
> czekam na tanie LCD z gwarancja co-do-piksela ;-) A co do prawnych kwestii
> i gwarancji... to sie podepne ze swoim pytaniem.

To jest norma producenta z tymi pikselami. Gdyby wypuszczał tylko matryce w
100% sprawne to by zbankrutował. Gdy kupowałem swój monitor to rozważałem
praktycznie dwie firmy: Nec i Philips. Okazało się, że w przypadku Philipsa
częściej są matryce bez wad. Ja mam chyba jeden martwy piksel przy matrycy
17" i tak naprawdę to go nie widzę, wyszło tylko przy testach monitora.

2006-03-24 09:21 Re: gwarancja po polsku Beny
Użytkownik "Paweł Sakowski" napisał w wiadomości
news:1143147972.4304.21.camel@neptune.sakowski.pl...
>Więc masz monitor z niesprawnym subpikselem, ale zgodny z umową.

Tylko problem lezy tu, ze ja zadnej gwarancji nie podpsywalem! Nic nie
dostalem!
Chce skorzystac z Niezgodnosci towaru z umowa

--
pozdrawiam
BENY
//odpowiadajac WYWAL_TO z adresu

2006-03-24 09:34 Re: gwarancja po polsku Daniel Chlodzinski

"Beny" wrote in message
news:e009sk$mg0$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Paweł Sakowski" napisał w wiadomości
> news:1143147972.4304.21.camel@neptune.sakowski.pl...
>>Więc masz monitor z niesprawnym subpikselem, ale zgodny z umową.
>
> Tylko problem lezy tu, ze ja zadnej gwarancji nie podpsywalem! Nic nie
> dostalem!
> Chce skorzystac z Niezgodnosci towaru z umowa

Jakiej niezgodnosci ? Zrozum ze nie ma zadnej niezgodnosci. Zakupiles
laptopa ktorego matryca moze miec
kilka bad pikseli. Tak zawiazales umowe. Koniec, kropka, nie wystepuje tu
zadna niezgodnosc z umowa.
Na przyszlosc radze poczytac zanim wyda sie pieniadze.

Daniel

2006-03-24 10:06 Re: gwarancja po polsku castrol

Użytkownik "Beny" napisał w wiadomości
news:dvuot3

> Moge zawsze zazadac zeby z tego tytulu a nie gwarancji odpowiadal?

Tak, bo to Twoj wybor.

> No i to
> odpowiada sprzedajacy nie producent?

Z tytulu niezgodnosci towaru z umowa jak najbardziej :)

> Sprzedawca MUSI przyjac towar i naprawic (jesli powoluje sie na
> niezgodnosc
> towaru z umowa)?

Jesli reklamujesz to oczywiscie musi przyjac


--
Pozdrawiam
Jacek
2006-03-24 10:07 Re: gwarancja po polsku castrol

Użytkownik "Beny" napisał w wiadomości

> Pan w sklepie powiedzial "...gwarancja na 24mies na podstawie paragonu..."

To nie jest zadna gwaracja tylko niezgodnosc towaru z umowa i odpowiada za
nia ten sam sprzedawca co plecie takie bzdury

> Juz wiem, ze nie powinno byc czegos takiego jak "gwarancja na podstawie
> paragonu", ale to przeciez najczestsza praktyka.

Ja sie z nia nie spotykam :)

> Czyli mowisz, ze jestem przegrany bo jak sie zaczne spierac to mi jeszcze
> powiedza ze wogole nie mam gwarancji... ?

Nie jestes przegrany, walcz


--
Pozdrawiam
Jacek

2006-03-24 10:09 Re: gwarancja po polsku castrol

Użytkownik "Paweł Sakowski" napisał w wiadomości
news:1143147972.4304.21.camel@neptune.sakowski.pl...

> Nie masz. Zgodnie z umową miałeś otrzymać monitor o co najmniej (liczby
> dla przykładu) 1280*1024*3-2 sprawnych subpikselach.

Jaka umowa??

> Taki masz.

Nie ma

> Producent nie potrafi wykonać matrycy o większej niezawodności, i takiej
> też nie obiecywał.

Ale to juz zmartwienie producenta. Poza tym jak pewnie wyczytales w tym
wypadku odpowiada sprzedawca a nie producent.


--
Pozdrawiam
Jacek


2006-03-24 10:11 Re: gwarancja po polsku castrol

Użytkownik "Daniel Chlodzinski" napisał w wiadomości

> Jakiej niezgodnosci ? Zrozum ze nie ma zadnej niezgodnosci. Zakupiles
> laptopa ktorego matryca moze miec
> kilka bad pikseli. Tak zawiazales umowe.

Z kim zawiazal taka umowe?? Czy sprzedawca w momencie zakupu mu o tym
powiedzial?? Wtedy nie byloby problemu, ale sadzac po tym jak Benny sie
wypytuje to wnioskuje ze kupujacy nic o takich subpixelach po prostu nie
wiedzial.


> Koniec, kropka, nie wystepuje tu zadna niezgodnosc z umowa.

Wystepuje jak najbardziej

> Na przyszlosc radze poczytac zanim wyda sie pieniadze.

Rowniez radze poczytac


--
Pozdrawiam
Jacek

2006-03-24 10:15 Re: gwarancja po polsku castrol

Użytkownik "Beny" napisał w wiadomości

> Nie frajera, a poprostu chcialbym wykorzystac to ze sklep nie zachowal sie
> do konca fair np nie wydal Gwarancji.

Czy sprzedawca poinformowal cie przy zakupie o mozliwosci wystepowania tych
subpixeli, i ze iles ich tam jest norma i nie podlegaja one gwarancji czy
niezgodnosci towaru z umowa??

Czy wiedziales o tym w momencie zakupu??

> Ja wiem, ze mozesz powiedziec
> "nieznajomosc prawa szkodzi".

Jesli na moje postawione pytanie odpowiedz brzmi "nie wiedzialem" to owszem,
nieznajomosc prawa szkodzi ale w tym wypadku sprzedawcy, i prawo jest jak
najbardziej po Twojej stronie.

Ciebie guzik interesuja jakies linki do stron internetowych gdzie masz
napisane ze to norma - sprzedawca w momencie sprzedazy towaru mial obowiazek
Ci o tym powiedziec - jesli tego nie zrobil to ukryl przed toba dosc istotna
"wade" sprzetu i w tym wypadku to on bedzie odpowiadac z tytulu niezgodnosci
towatru z umowa.


--
Pozdrawiam
Jacek

2006-03-24 11:51 Re: gwarancja po polsku Marcin Debowski
Dnia 24.03.2006 castrol napisał/a:
> Użytkownik "Daniel Chlodzinski" napisał w wiadomości
>> Jakiej niezgodnosci ? Zrozum ze nie ma zadnej niezgodnosci. Zakupiles
>> laptopa ktorego matryca moze miec
>> kilka bad pikseli. Tak zawiazales umowe.
> Z kim zawiazal taka umowe?? Czy sprzedawca w momencie zakupu mu o tym
> powiedzial?? Wtedy nie byloby problemu, ale sadzac po tym jak Benny sie
> wypytuje to wnioskuje ze kupujacy nic o takich subpixelach po prostu nie
> wiedzial.

MZ na dwoje babka wróżyła. Nie sądzę aby sąd w każdym przypadku brał
stronę konsumenta gdy ten nie wiedział, że coś jest typową cechą towaru
(jak tu). Ciekawe czy w przypadku pikseli jest jakieś konkretne
orzecznictwo. Nb. jakiś czas temu była chyba na pl.mics.konsumenci dość
intensywna dyskusja nt. dysków twardych których pojemnośc co poniektórzy
sprzedawcy podają z przelicznikiem mega czy giga stosująć system
dziesiętny (1000x) a nie pochodny dwójkowego (1024x).

--
Marcin
1 2 3 4 5 6

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

gwarancja po polsku

Beny 2006-03-23 19:05

gwarancja

M 2006-04-18 14:53

gwarancja

M 2006-04-18 14:53

gwarancja....

AxAy 2006-05-05 23:07

Gwarancja

Wojtek 2006-07-02 09:42

Gwarancja

Leszek 2006-07-06 09:26

Gwarancja

dwaka 2006-07-27 20:48

Gwarancja

dwaka 2006-07-28 08:11

kupiłem, gwarancja, dostałem nowe, gwarancja 2x - moge dostac pieniadze od reki?

Marx 2006-09-08 16:29

Gwarancja czy gwarancja + rachunek jest podstawą

Iluminat 2006-11-07 13:52