Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Re: Odebrane prawo jazdy na rok

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-04-03 15:10 Re: Odebrane prawo jazdy na rok qwerty
Użytkownik "anakonda" napisał w wiadomości
news:e0qqlm$87n$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Budzik" napisał w
> wiadomości news:03042006.7EC671FE@budzik61.poznan.pl
>> Pani prokurator powiedziała podczas przesłuchania, ze bedzie mógł sie
>> ubiegac o zwrot PJ po pol roku.
>
> szkoda, że na tak krótko,powinni odbierać na zawsze.

Zgadzam się z tobą. W Niemczech po złapaniu zabierają prawko na zawsze, a w
Japonii zabierają furę. W Polsce ewidentnie są łagodne przepisy.
2006-04-03 15:10 Re: Odebrane prawo jazdy na rok Habeck Colibretto
Dnia 03.04.2006, o godzinie 14.08.04, na pl.soc.prawo, Andrzej Lawa
napisał(a):

>> BTW czy można odebrać prawo jazdy za jazdę na rowerze?
> Nie. Natomiast sąd może orzec zakaz kierowania pojazdami, jak w tym
> przypadku.

Przepraszam - laik jestem - ale na jakiej podstawie można zabrać prawo
jazdy kategorii B za jazdę po pijaku na rowerze? W końcu do jazdy na
rowerze prawko potrzebne chyba nie jest.

--
Pozdrawiam,
*Habeck*
/Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/
- Schutzbach
2006-04-03 15:12 Re: Odebrane prawo jazdy na rok Andrzej Lawa
Habeck Colibretto wrote:

>>Nie. Natomiast sąd może orzec zakaz kierowania pojazdami, jak w tym
>>przypadku.
>
>
> Przepraszam - laik jestem - ale na jakiej podstawie można zabrać prawo
> jazdy kategorii B za jazdę po pijaku na rowerze? W końcu do jazdy na
> rowerze prawko potrzebne chyba nie jest.
>

Teraz też jesteś "pod wpływem", że nie umiesz przeczytać, co się do
ciebie pisze?
2006-04-03 15:34 Re: Odebrane prawo jazdy na rok Habeck Colibretto
Dnia 03.04.2006, o godzinie 15.12.37, na pl.soc.prawo, Andrzej Lawa
napisał(a):

>>>Nie. Natomiast sąd może orzec zakaz kierowania pojazdami, jak w tym
>>>przypadku.
>> Przepraszam - laik jestem - ale na jakiej podstawie można zabrać prawo
>> jazdy kategorii B za jazdę po pijaku na rowerze? W końcu do jazdy na
>> rowerze prawko potrzebne chyba nie jest.
> Teraz też jesteś "pod wpływem", że nie umiesz przeczytać, co się do
> ciebie pisze?

Tak, wypiłem właśnie kilka litrów czystej i nic nie rozumiem.
Autor tytułowego posta pisał o odebraniu PJ a nie zakazie kierowania - Ty
napisałeś, że PJ nie może zostać odebrane za jazdę na rowerze. Przeczytanie
x tego co napisałeś naprawdę nie pomoże mi zrozumieć, czy masz na myśli
odebranie PJ czy zakaz kierowania.
Inaczej bo widać nie tylko ja jestem po spożyciu - czy zakaz kierowania
jest równoznaczny z odebraniem PJ i na jakiej podstawie może mi zostać
odebrane PJ na samochód jeżeli jadę rowerem po pijaku a do jazdy rowerem PJ
nie jest potrzebne?

--
Pozdrawiam,
*Habeck*
/Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/
- Schutzbach
2006-04-03 15:45 Re: Odebrane prawo jazdy na rok Andrzej Lawa
Habeck Colibretto wrote:

> Autor tytułowego posta pisał o odebraniu PJ a nie zakazie kierowania - Ty

Źle się wyraził.

> napisałeś, że PJ nie może zostać odebrane za jazdę na rowerze. Przeczytanie

Za jazdę samochodem też nie,

> x tego co napisałeś naprawdę nie pomoże mi zrozumieć, czy masz na myśli
> odebranie PJ czy zakaz kierowania.

Sądy wydają tylko zakazy kierowania pojazdami. Utrata prawka może być
wynikiem przekroczenia przez taki zakaz pewnego limitu czasowego (rok, o
ile dobrze pamiętam).

> Inaczej bo widać nie tylko ja jestem po spożyciu - czy zakaz kierowania
> jest równoznaczny z odebraniem PJ i na jakiej podstawie może mi zostać
> odebrane PJ na samochód jeżeli jadę rowerem po pijaku a do jazdy rowerem PJ
> nie jest potrzebne?

I co z tego?

Zakaz kierowania wydaje sąd - jest to jeden ze środków karnych do
dyspozycji sądu w przypadku przestępstw przeciwko bezpieczeństwu w
komunikacji.

I to od sądu zależy, czy zakaz obejmuje konkretną kategorię pojazdów,
wszystkie pojazdy mechaniczne czy też wszystkie pojazdy z rowerami włącznie.

Przez analogię - do podróżowania po Polsce (czy obecnie nawet po
Europie) żadne zezwolenie nie jest potrzebne. Ale jak nabroisz, to sąd
może orzec ograniczenie wolności - i wtedy sobie legalnie nie popodróżujesz.
2006-04-03 15:51 Re: Odebrane prawo jazdy na rok Habeck Colibretto
Dnia 03.04.2006, o godzinie 15.45.58, na pl.soc.prawo, Andrzej Lawa
napisał(a):

>> Autor tytułowego posta pisał o odebraniu PJ a nie zakazie kierowania - Ty
> Źle się wyraził.

Dzięki. Skąd miałem wiedzieć? :)


> I co z tego?
>
> Zakaz kierowania wydaje sąd - jest to jeden ze środków karnych do
> dyspozycji sądu w przypadku przestępstw przeciwko bezpieczeństwu w
> komunikacji.
>
> I to od sądu zależy, czy zakaz obejmuje konkretną kategorię pojazdów,
> wszystkie pojazdy mechaniczne czy też wszystkie pojazdy z rowerami włącznie.

Dzięki. Więcej pytań nie będzie. :)

--
Pozdrawiam,
*Habeck*
/Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/
- Schutzbach
2006-04-03 16:36 Re: Odebrane prawo jazdy na rok SQLwysyn

Użytkownik "Budzik" napisał w
wiadomości news:03042006.7EC671FE@budzik61.poznan.pl...

> osiedlowego sklepu. Niestety miał nieszczescie spotkac patrol policji
> który
> nie wyrobił dziennej normy złapanych pijanych kierowców.

Ja bym to sformułowal: "... spotkać patrol, któremu się chce poważnie do
swych obowiązków służbowych podchodzic".

Twoje lekceważenie poważnego wykroczenia drogowego w zasadzie innego
komentarza nie wymaga. Jak sobie podchmielisz, tak się wyśpisz (bez prawa
jazdy).

--
SQLwysyn
"If the First Amendment will protect a scumbag like me, it will protect all
of you" - Larry Flynt
2006-04-03 16:37 Re: Odebrane prawo jazdy na rok SQLwysyn

Użytkownik "Budzik" napisał w
wiadomości news:03042006.32391D7D@budzik61.poznan.pl...
> Osobnik posiadający mail'a anakonda@onet.pl napisał(a) w poprzednim
> odcinku co następuje:
>
>
>>> Pani prokurator powiedziała podczas przesłuchania, ze bedzie mógł sie
>>> ubiegac o zwrot PJ po pol roku.
>>
>> szkoda, że na tak krótko,powinni odbierać na zawsze.
>>
> a czytałes mojego posta?
> on jechał 10 km/h rowerem po piaszczystej, bocznej drodze majac we krwi
> 0,52 promila...

To znaczy, że był juz nawalony jak stodoła ty relatywisto prawny.

--
SQLwysyn
"If the First Amendment will protect a scumbag like me, it will protect all
of you" - Larry Flynt
2006-04-03 17:30 Re: Odebrane prawo jazdy na rok witek
Budzik wrote:
> chłopak jest na prawde porzadnym kierowca, nigdy nie jezdził po
> pijanemu a te 0,52 promila na rowerze na bocznej osiedlowej drodze, sami
> mam nadzieje, uznacie za przesade policji...

A dlaczego?

Jak cię ktoś walnie słabiej, a inny mocniej po gębie, to tego pierwszego
powinni wsadzić na krócej niż tego drugiego, czy może tak samo?
2006-04-03 19:43 Re: Odebrane prawo jazdy na rok robert_21
> Witajcie
> Mam prosbe o wskazanie drogi postepowania w nastepujacej sprawie.
> Mianowicie - jakis czas temu mój znajomy pojechał rowerem po piwo do
> osiedlowego sklepu. Niestety miał nieszczescie spotkac patrol policji który
> nie wyrobił dziennej normy złapanych pijanych kierowców. Zatrzymano go przy
> sklepie - dmuchanie - 0,52 promila, sprawa i odebrane prawo jazdy na rok.
> Dla znajomego była to dosc trudna sytuacja poniewaz jakis czas wczesniej
> zlikwidował swoja DG i dorabiał sobie jako kierowca.
> Pani prokurator powiedziała podczas przesłuchania, ze bedzie mógł sie
> ubiegac o zwrot PJ po pol roku. Czy to prawda? Jaki jest tryb takiego
> postepowania? Na co sie powolac? Do kogo kierowac wniosek?
>
> P.S. Zeby uniknac ewentualnych kometarzy o jezdzie po pijanemu od razu
> uprzedzam: chłopak jest na prawde porzadnym kierowca, nigdy nie jezdził po
> pijanemu a te 0,52 promila na rowerze na bocznej osiedlowej drodze, sami
> mam nadzieje, uznacie za przesade policji... zreszta chlopaki-radaraki
> przyznali sie ze musza kogos zlapac i koniec!
>
EEE jadac rowerem nie potrzebował mieć PJ,
nawet jesli je miał to nie musiał sie przyznawac, ani nawet mieć go przy
sobie, wtedy by mu nie zabrali,jakby doszli ze jednak posiada, to zawsze mogl
przecież zgubić lub zostac okradzionym

--
3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Prawo jazdy

Buxi 2005-12-10 23:28

prawo jazdy

abx 2005-12-13 14:47

Odebrane prawo jazdy na rok

Budzik 2006-04-03 10:07

egzamin na prawo jazdy

odi 2006-04-05 18:09

prawo jazdy

2006-07-21 14:08

prawo jazdy

2006-07-21 22:11

Odebrane prawo jazdy na rok. Co dalej?

Budzik 2006-07-25 20:08

prawo jazdy

pysiek 2006-11-14 13:49

Prawo jazdy UE

Opel 2006-11-15 10:34

Prawo jazdy.

Robert 2007-04-28 10:29