Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Re: Kołatka

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-08-01 12:15 Re: Kołatka Andrzej Lawa
badzio wrote:

> Powtorze pytanie, ktore juz padlo - o jaka kolatke Ci chodzi?
> Jesli masz na mysli dzwiek ostrzegajacy o przejezdzie pociagu to nie
> masz zadnych przepisow prawnych do wykorzystania - po prostu czyjes
> zycie jest wazniejsze niz spokojny sen

Ale on ma to w nosie - developer mu obieciał i ma TAK być! [tupnięcie nogą]

;->
2006-08-01 22:30 Re: Kołatka Marcin Wasilewski
Użytkownik "Jarek" napisał w wiadomości
news:ealj85$8hj$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Moje pytanie było proste:
> "Czy sa jakieś przepisy ograniczjace takie
> hałasy w nocy?"

Człowieku - walnij się w głowę, to nie hałasy, to praca urządzenia
ostrzegawczego zapewniającego bezpieczeństwo na przejeździe. Taka jest jego
funkcja - wydawać sygnały dźwiękowe i świetlne. Jakby w nocy zawyły syreny
ogłaszając np. alarm chemiczny, to też byś narzekał, że hałas w nocy? Dałeś
sobie wcisnąć mieszkanie, którego nikt nie chciał kupić, a teraz szukasz
winnego.
Przy takich transakcjach, to obowiązuje zasada ograniczonego zaufania -
jak na drodze. Nic na gębę - wszystko na piśmie. Jeśli to jakaś bocznica
towarowa, np. na Okęcie, to developer mógł sobie mniemać, że nic tam nie
jeździ, bo np. nigdy w dzień tam pociągu nie widział. Natomiast w nocy np.
dowożone jest paliwo lotnicze i masz to co masz.
2006-08-01 23:52 Re: Kołatka Jarek
Tak właśnie o taką kołatke mi chodzi.
Przy tej kołatce jest znak stopu na który reaguje srednio 1 na 100
przejeżdzjacych samochodów.
Dodatkowo - bez wzgledu na dźwięk kołatki- w nocy rozlega sie długi, czasmi
kilkudziesieciosekundowe wycie lokomotywy.
Jesli mówimy o wartościa takich jak życie to zastanówmy sie jak ma byc
chronione. Jesli jest znak stopu to co więcej trzeba? Kołatki i gwizdów
lokomotywy?
Jeśli jedno zabezpieczenie to za mało to wprowadźmy kolejne ale nie każde
musi być uciążliwe dla środowiska.
- jest sygnalizacja świeltna
- pociąg towarowy, bo tylko takie tu jeżdżą, nie musi jeżdzić 60 ale może 20
km/godzinę
- samochody nie muszą się ścigać i wyprzedzać na przejeździe kolejowym - a
to robią
- można połozyć tzw. spiacego policjanta i każdy, kto przejeżdza zwolni a
niektórzy się nawet na tym stopie zatrzymaja
można także założyć szlabany i postawić dróżnika.
Rozwiazań jest dużo i wierzę w to, że gdyby w okolicy mieszkał znany nam
minister Waserman to pociągi by przechodziły na paluszkach.
Ja zaś TYLKO zapytałem czy są jakieś przepisy prawne, które to regulują.
W ruchu samochodowym jest przepis zakazujący stosowania sygnałów dźwiękowych
w miastach a jednoczesnie bez spraawnego klaksonu nie dopuszczą samochodu do
ruch. I to jest zrozumiałe. Ja szukam analogii w stosunku do ruchu na
torach - też w mieście.
Jesli życie jest ważniejsze (a pewnie jest) to trzeba zmienić kodeks
drogowy - bo nikt tego nie zauważył do tej pory.
Jarek

Użytkownik "badzio" napisał w
wiadomości news:eams1h$fav$3@inews.gazeta.pl...
> Patrze, patrze a tu Jarek porozsypywal nastepujace haczki:
>> Dlatego otwieram podwątek "DLA TYCH, KTÓRZY DYSPONUJĄ WIEDZĄ O PRZEPISACH
>> PRAWNYCH, KTÓRĄ MÓGŁBYM WYKORZYSTAĆ DO SPOWODOWANIA WYŁĄCZENIA KOŁATKI"
>> To chyba zbyt łopatologicznie (ale jak znam życie - nadal nie
>> wystarczająco).
> Powtorze pytanie, ktore juz padlo - o jaka kolatke Ci chodzi?
> Jesli masz na mysli dzwiek ostrzegajacy o przejezdzie pociagu to nie masz
> zadnych przepisow prawnych do wykorzystania - po prostu czyjes zycie jest
> wazniejsze niz spokojny sen
> --
> badzio

2006-08-02 00:22 Re: Kołatka Andrzej Lawa
Jarek wrote:

> Jeśli jedno zabezpieczenie to za mało to wprowadźmy kolejne ale nie każde
> musi być uciążliwe dla środowiska.
> - jest sygnalizacja świeltna
> - pociąg towarowy, bo tylko takie tu jeżdżą, nie musi jeżdzić 60 ale może 20
> km/godzinę
> - samochody nie muszą się ścigać i wyprzedzać na przejeździe kolejowym - a
> to robią
> - można połozyć tzw. spiacego policjanta i każdy, kto przejeżdza zwolni a
> niektórzy się nawet na tym stopie zatrzymaja
> można także założyć szlabany i postawić dróżnika.

Jasne, cały kraj musi się do ciebie dostosować...

Kup sobie stoppery albo się przeprowadź.

PS: nadal cytujesz jak skończona lama...
2006-08-03 01:09 Re: Kołatka Jarek
Czy nie prościej powiedzieć: "nie wiem"
Bo gdybyś wczytał się w sens mojej pierwszej wypowiedzi to w gruncie rzeczy
chodziło o to:
na jakiej podstawie PKP podejmuje decyzję (czy są jakieś przepisy,
zewnetrzn, wewnetrzne) gdzie postawić kołatkę, gdzie znak stopu, gdzie
sygnalizację świetlna a gdzie zapory?

Ja też nie wiem i dlatego zapytałem.
Ty też nie wiesz i dlatego odpowiadasz.
Można i tak.
Jarek

2006-08-03 08:18 Re: Kołatka Alek
Użytkownik "Jarek" napisał
>
> na jakiej podstawie PKP podejmuje decyzję (czy są jakieś przepisy,
> zewnetrzn, wewnetrzne) gdzie postawić kołatkę, gdzie znak stopu, gdzie
> sygnalizację świetlna a gdzie zapory?

Zapytaj na pl.misc.kolej, może tam ktoś zna odpowiedź na te pytania.
2006-08-04 17:52 Re: Kołatka Jarek
To jest faktycznie porada.
Skorzystam z niej. Dziękuje.
Jarek
Użytkownik "Alek" napisał w
wiadomości news:eas4fq$5i5$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "Jarek" napisał
>>
>> na jakiej podstawie PKP podejmuje decyzję (czy są jakieś przepisy,
>> zewnetrzn, wewnetrzne) gdzie postawić kołatkę, gdzie znak stopu, gdzie
>> sygnalizację świetlna a gdzie zapory?
>
> Zapytaj na pl.misc.kolej, może tam ktoś zna odpowiedź na te pytania.
>

2006-08-05 21:56 Re: Kołatka Jarek
Okazuje się, że są przepisy, które regulują m.in. hałasu na przejazdach
kolejowych a inne które okreslają jak i gdzie takie przejazdy powinny być
budowane.
Smutne są tylko wypowiedzi osób w tej grupie i tym temacie, które (poza
jedną od Alka), były wynikiem przewagi szybkości ręki na klawiaturze nad
szybkością innych, niezbędnych do życia organów ciała.

Przytoczę tylko jedno odwołanie do strony opisującej kwestie hałasu
(http://huby.seo.pl/08_halas/81_normy_halasu.htm) Może się komuś przyda.

Żaden mieszkaniec UE nie powinien być narażony na hałas o poziomie
zagrażającym zdrowiu lub jakości życia. Poziomy ekspozycji na hałas LAeq w
porze nocnej: ekspozycja populacji na hałas o poziomie powyżej 65 dB
powinna zostać zlikwidowana; pod żadnym pozorem nie wolno dopuścić na
ekspozycję na hałas o poziomie powyżej 85 dB - DYREKTYWA 2002/49/WE.

Dopuszczalny poziom hałasu w terenie zabudowanym w porze dziennej wynosi 60
dB (od 6.00 do 22.00); w porze nocnej - 50 dB.

Z punktu widzenia kolejności i zakresu podejmowanych działań w celu
ograniczenia hałasu istotne jest wyznaczenie tzw. wartości granicznych
hałasu (Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 stycznia 2002 r. w
sprawie wartości progowych poziomów hałasu - Dz. U. 2002 nr 8 poz. 81).
Przekroczenie wskazanych w rozporządzeniu poziomów hałasu powoduje
zaliczenie obszaru do kategorii terenu zagrożonego hałasem.

Dopuszczalny poziom hałasu wyrażony równoważnym poziomem dźwięku A w dB*
Lp. Przeznaczenie terenu drogi lub linie kolejowe - źródło hałasu pozostałe
obiekty i grupy źródeł hałasu
pora dnia - przedział czasu odniesienia równy 16 godzinom pora nocy -
przedział czasu odniesienia równy 8 godzinom pora dnia - przedział czasu
odniesienia równy 8 najmniej korzystnym godzinom dnia
pora nocy - przedział czasu odniesienia równy 1 najmniej korzystnej
godzinie nocy
1 2 3 4 5 6
1 a. obszary A ochrony uzdrowiskowej 50 60** 40 50 40 50 35 45
b. Tereny szpitali poza miastem 65 60 60 50
2 a. Tereny wypoczynkowo-rekreacyjne poza miastem 55 60 45 50 45 -
40 -
b. Tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej 75 67 67 57
c. Tereny zabudowy związanej ze stałym lub wielogodzinnym pobytem
dzieci i młodzieży 65 60 60 50
d. Tereny domów opieki
e. Tereny szpitali w miastach
3 a. Tereny zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej i zamieszkania
zbiorowego 60 75 50 67 50 67 40 57
b. Tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej z usługami
rzemieślniczymi
c. Tereny zabudowy zagrodowej
4 a. Tereny w strefie śródmiejskiej miast powyżej 100 tys. mieszkańców
ze zwartą zabudową mieszkaniową i koncentracją obiektów administracyjnych,
handlowych i usługowych 65 75 55 67 55 67 45 57
(*) z wyłączeniem hałasu powodowanego przez linie elektroenergetyczne
oraz starty, lądowania i przeloty statków powietrznych;
(**) - (czerwony kolor ozn. poziom graniczny hałasu)


Stawki kar za przekroczenie dopuszczalnego poziomu hałasu określa
obwieszczenie Ministra Środowiska z 28 października 2002 r. (M.P. Nr 54,
poz. 743). Ich wysokość uzależnia od tego, czy do przekroczenia doszło w
dzień czy w nocy, a także od wielkości nadwyżki decybeli. Płaci się za każdy
dB przekroczenia.

przekroczenie (przedział) dzień noc
1 - 5 dB 8,36 zł 10,45 zł
5 - 10 dB 14,63 zł 17,76 zł
10 - 15 dB 20,90 zł 25,08 zł
powyżej 15 dB 31,35 zł 37,62 zł

2006-08-05 23:55 Re: Kołatka Przemysław Bernat
Dnia Sat, 5 Aug 2006 21:56:17 +0200, Jarek napisał(a):

> Okazuje się, że są przepisy, które regulują m.in. hałasu na przejazdach
> kolejowych a inne które okreslają jak i gdzie takie przejazdy powinny być
> budowane.

Ciekawe, czy zlikwidują przejazd, czy po prostu nadzór budowlany nie
odbierze budynku? Bo jak rozumiem przejazd był w szczerym polu, a Ty tam
kupiłeś właśnie wybudowany dom. W mojej ocenie dom nie nadaje się do
zamieszkania i nie powinien być dopuszczony do eksploatacji, jako szkodliwy
dla mieszkańców :-)
Przypomina mi to wieczne protesty mieszkańców Gdańska-Osowy, którzy mają
pretensje, że hałasują im samochody na obwodnicy. Zapominają tylko, że jak
budowano obwodnicę, to na Osowie żyto rosło.

--

Pozdrawiam,
Przemek
2006-08-06 13:33 Re: Kołatka Andrzej Lawa
Przemysław Bernat wrote:

> Ciekawe, czy zlikwidują przejazd, czy po prostu nadzór budowlany nie
> odbierze budynku?

Ooo, ale by go sąsiedzi kochali, jakby okazało się, że budynek
nielegalny i trzeba go wyburzać ;->
1 2 3