poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-11-20 13:14 | Reklamacja usługi płatnej SMSem | Adam |
Witam! Chciałem skorzystać z usługi internetowej oferowanej przez pewnego usługodawcę (A) płatnej za pomocą SMS Premium. Obsługę kodów dla A oferuje oczywiście pośrednik (B). Opłatę wnoszę operatorowi (C), który uwzględnił ją na fakturze. Problem polega na tym, że SMSa wysłałem ale kodu nie dostałem. Zatem nie mogłem skorzystać z usługi A. Pośrednik B udaje głupa i raczej u niego nic nie wskóram. Operator A twierdzi, że z jego strony wszystko gra i muszę iść gdzie indziej. Jak zatem należy postępować dalej? Kto według polskiego prawa jest sprzedawcą wspomnianej usługi? Czy skoro na fakturze jest opłata za SMS Premium, oznacza to, że to operator C sprzedał mi tę usługę i zatem to on odpowiada za jej nienależyte dostarczenie? Czy może SMS jest tu tylko nośnikiem (kodu), za który płacę, a sama usługa jest formalnie za darmo? Jakie przepisy to regulują? Pozdrawiam. Adam. |
2006-11-20 13:25 | Re: Reklamacja usługi płatnej SMSem | scream |
Dnia 20 Nov 2006 04:14:43 -0800, Adam napisał(a): > (...) Jakie przepisy to regulują? Czemu nie wniosłeś reklamacji do operatora C, który pobrał od Ciebie opłate za usługę? To operator zajmuje sie dostarczeniem Ci działającego kodu. -- best regards, scream (at)w.pl Samobójcy są arystokracją wśród umarłych. |
||
2006-11-20 14:47 | Re: Reklamacja usługi płatnej SMSem | axell |
>> (...) Jakie przepisy to regulują? > > Czemu nie wniosłeś reklamacji do operatora C, który pobrał od Ciebie > opłate > za usługę? To operator zajmuje sie dostarczeniem Ci działającego kodu. > Usługa SMS jest chyba najbardziej nieuczciwą usługa operatorów GSM w stosunku do klientów na rynku - płaci się tylko i wyłącznie za wysłanie sms, żadne dostarczanie zwrotne kodów, co więcej nawet dostarczenie tego sms'a do adresata nie jest gwarantowane. Sprawa jest identyczna jak w przypadku wysyłki listu zwykłego - wrzucasz do skrzynki i tylko za próbę dostarczenia płacisz za nic więcej. Jednak w tej sytuacji, skoro operator A wymusza zapłatę przy pomocy sms to już on powinien interweniować u operatora B z Twoją reklamacją, przecież Tobie nic do tego w zasadzie nie musisz nawet wiedzieć ze A i B to odmienny podmiot. pozdrawiam axell |
||
2006-11-20 15:02 | Re: Reklamacja usługi płatnej SMSem | scream |
Dnia Mon, 20 Nov 2006 14:47:40 +0100, axell napisał(a): > Usługa SMS jest chyba najbardziej nieuczciwą usługa operatorów GSM w > stosunku do klientów na rynku - płaci się tylko i wyłącznie za wysłanie > sms, żadne dostarczanie zwrotne kodów, co więcej nawet dostarczenie tego > sms'a do adresata nie jest gwarantowane (...) Prosiłbym żebyś nie wypowiadał sie na tematy o których nie masz pojęcia. Jeszcze chyba nie było przypadku, żeby operator nie uwzględnił reklamacji jeśli sms został rzeczywiście wysłany a kod nie został dostarczony. Co tu nieuczciwego? -- best regards, scream (at)w.pl Samobójcy są arystokracją wśród umarłych. |
||
2006-11-20 16:04 | Re: Reklamacja usługi płatnej SMSem | axell |
>> Usługa SMS jest chyba najbardziej nieuczciwą usługa operatorów GSM w >> stosunku do klientów na rynku - płaci się tylko i wyłącznie za >> wysłanie >> sms, żadne dostarczanie zwrotne kodów, co więcej nawet dostarczenie >> tego >> sms'a do adresata nie jest gwarantowane (...) > > Prosiłbym żebyś nie wypowiadał sie na tematy o których nie masz > pojęcia. > Jeszcze chyba nie było przypadku, żeby operator nie uwzględnił > reklamacji > jeśli sms został rzeczywiście wysłany a kod nie został dostarczony. Co > tu > nieuczciwego? > Nie wiem, nie miałem okazji reklamować, bo smsy wysyłam naprawdę bardzo sporadycznie, może regulaminy się zmieniły pod tym względem, ale to rzecznik prasowy jednego z operatorów się wypowiadał kilka lat temu właśnie tak w tej sprawie. Sprawa dotyczyła co prawda dostarczenia zwykłych sms (nie premium) do osoby która była poza granicą kraju i smsy nie dotarły (podobno winien był operator zagraniczny, ale kasę pobierał operator lokalny), a reklamacja została oczywiście rozpatrzona negatywnie bo regulamin właśnie tak właśnie to precyzował. Inna sprawa że sms'y premium to tak naprawdę usługa przesyłania pieniędzy (oczywiście z wielką marżą operatora) to powiedz mi dlaczego w regulaminach jest zawarty zapis, ze jeśli wyślesz sms na numer pod który nie jest podpięta żadna usługa to również jest pobierana cała opłata (zamiast np niewielkiej opłaty manipulacyjnej) - komu wtedy operator przesyła pieniądze ? pozdrawiam axell |
||
2006-11-20 21:20 | Re: Reklamacja usługi płatnej SMSem | o`rety |
Użytkownik scream napisał: > Prosiłbym żebyś nie wypowiadał sie na tematy o których nie masz pojęcia. > Jeszcze chyba nie było przypadku... chyba robi wielka roznice... |
||
2006-11-21 07:33 | Re: Reklamacja usługi płatnej SMSem | Adam |
axell wrote: > Usługa SMS jest chyba najbardziej nieuczciwą usługa operatorów GSM w > stosunku do klientów na rynku - płaci się tylko i wyłącznie za wysłanie > sms, żadne dostarczanie zwrotne kodów, To chyba niestety prawda. Ja mam umowę z operatorem GSM (C) tylko na świadczenie uslug telekomunikacyjnych (czyli przesyłu sygnałów - Prawo telekomunikacyjne). Z tego co się orientuję, konstrukcja prawna płatności przez sms (Premijm SMS) jest nieco "naciągana". Chodzi o to, że operator GSM odkupuje faktyczną uslugę od usługodawcy (A) i odsprzedaje końcowemu konsumentowi w postaci usługi telekomunikacyjnej. Oznacza to, że formalnie konument płaci jedynie za przesył sygnałów, tj. za medium, a przesyłaną treść otrzymuje nieodpłatnie. Poza tym nie występuje jakiekolwiek związanie umową między konsumentemn a operatorem GSM co do zakupu tej konkretnie uslugi. Podobno temat jest dokładnie omówiony w najnowszym numerze kwartalnika "Prawo teleinformatyczne" ale kto czyta takie rzeczy?? :-) Z powyższego wynika, że jedynym podmiotem zobowiązanym do rozpatrzenia mojej reklamacji jest faktyczny usługodawca (w moim przypadku pit.pl), bo, jak rozumiem, klikając po ich stronie zawarłem umowę kupna-sprzedaży jakiegoś tam formularza. A że kodu nie dostalem, formularza nie ściągnąłem, więc mówimy tu o "niewykonaniu usługi". Jest natomiast dla mnie pewne, że pośrednika (B czyli w moim przypadku wapacz.pl) całkowicie mogę olać, bo, jak pisałeś, nie muszę nawet wiedzieć, że taki pośrednik występuje. Nie zawierałem z nim w żadnym momencie żadnej umowy. Na stronach pit.pl jest jedynie wzmianka, że "W przypadku wysłania mikropłatności SMS o poprawnej treści oraz braku SMS-a zwrotnego z kodem proszę o przesłanie na adres reklamacje@wapacz.pl następujących informacji [...]", co według mnie w żaden sposób nie może być traktowane jak informacja, że istnieje jakiś osobny pośrednik, z którym ja wchodzę w jakąkolwiek umowę. Czy dobrze kombinuję, że reklamację musi rozpatrywac pit.pl? Adam |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
niewykonanie usługi a zwrot kosztów |
Ania | 2005-12-13 13:20 |
usługi nie wykonali i co dalej ? |
Maria | 2005-12-16 21:46 |
usługi prawnicze, doradztwo prawne |
TT | 2006-04-19 14:03 |
Nie zapłacili mi za usługi.... POMOCY!!! |
achtung | 2006-04-26 18:55 |
Pytanie o pr cywilne wykonanie usługi |
Arek K. | 2006-06-09 19:40 |
grozba smsem |
TOM | 2006-07-05 12:34 |
Usługi dla firm - konsekwencje |
shreek | 2006-12-12 11:27 |
Pośrednik - złe wykonanie usługi |
Slawek | 2007-03-28 17:49 |
odmowa wykonania usługi? |
mariusz | 2007-05-06 11:38 |
Usługi edukacyjne |
goto | 2007-06-08 19:36 |