Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Spam - zalety i korzyści dla firm

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-12-14 22:06 Spam - zalety i korzyści dla firm Predict
Witam.

Klient prosi mnie o przygotowanie listy maili oraz layoutu maila
reklamowego jego firmy. Lista mailingowa ma zawierać adresy firm -
potencjalnych klientów mojego klienta. Adresy mam znaleźć w sieci i
wszelkimi możliwymi metodami - klient chce aby to były tylko adresy
firm które potencjalnie mogą się zainteresować ofertą, twierdząc,
że to właściwie nawet nie będzie spam, tylko oferta handlowa.

Z tego co się orientuje, to jednak będzie spam. I tu zamierzam
uświadomić klienta jakie mogą być niekorzystne konsekwencje takiego
rodzaju mailingu. Będę starał się go przekonać do zbierania
własnej listy mailingowej, z adresami email ludzi którzy sami się
zgodzą na otrzymywanie takich ofert - jednak wiadomo, że na
newsletery firm mało osób się zapisuje. A klienta nie chce stracić.

I tu mam pytanie:

Jakie są zalety a jakie wady wysyłania spamu dla firmy która go
rozsyła (nie pytam o wady dla adresatów - te są oczywiste). Jakie
są wasze opinie?

I czy mailing rozsyłany tylko do osób które potencjalnie mogą być
zainteresowane ofertą nadal będzie spamem?

Głównie mnie interesują konsekwencje:
- prawne
- dla wizerunku firmy
- relacji z klientami
- skuteczność spamu

Proszę generalnie o dostarczenie argumentów które profesjonalnie
będą mogły uświadomić co mój klient spamując może zyskać, a co
stracić.

Dziękuję i pozdrawiam.
Łukasz Matuszewski
2006-12-14 22:25 Re: Spam - zalety i korzyści dla firm KrzysiekPP
> Proszę generalnie o dostarczenie argumentów które profesjonalnie
> będą mogły uświadomić co mój klient spamując może zyskać, a co
> stracić.

Daj mu do przeczytania najwazniejsze punkty ustawy "przeciwspamowej". I
pod spodem wypunktuj kary.

--
Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/
2006-12-14 22:26 Re: Spam - zalety i korzyści dla firm Olgierd
Osoba przedstawiająca się jako *Predict* stuknęła w klawisze i oto co
powstało:

> Jakie są zalety a jakie wady wysyłania spamu dla firmy która go
> rozsyła (nie pytam o wady dla adresatów - te są oczywiste). Jakie są
> wasze opinie?

Wadą jest to, że wychodzi się na bałwana i można zarobić grzywnę.

> I czy mailing rozsyłany tylko do osób które potencjalnie mogą być
> zainteresowane ofertą nadal będzie spamem?

Co to znaczy "potencjalnie zainteresowany"? Musisz mieć zgodę na
otrzymanie informacji, w przeciwnym razie patrz powyżej.

> Głównie mnie interesują konsekwencje: - prawne
> - dla wizerunku firmy

Grzywna plus postępowanie o naruszenie zasad konkurencji.

> - relacji z klientami

Grzywna, odbiór jako chama plus możliwość powództwa o naruszenie
jakichś tam dóbr.

> - skuteczność spamu

Stuprocentowa - "e, to gnoje są, nie zadajemy się z nimi".

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
JID:olgierd@jabber.org || http://olgierd.bblog.pl
2006-12-14 22:50 Re: Spam - zalety i korzyści dla firm mr.all
Użytkownik "Predict" Proszę generalnie o dostarczenie argumentów które profesjonalnie
będą mogły uświadomić co mój klient spamując może zyskać, a co
stracić.

----------
http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/konsument_ w_sieci/spam/#pytan
ie8

--
--pozdr.czes

2006-12-14 23:53 Re: Spam - zalety i korzyści dla firm Predict

mr.all napisał(a):

> http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/konsument_w_sieci/spam/#pytan
> ie8

Dzięki za linka, bardzo sie przydał!

I za wszystkie info o karach tez dziekuje :-) Mam już solidny arsenał
argumentów.
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Spam na skrzynkę

Kaja 2005-10-18 12:06

Spam

zly 2005-10-23 21:04

spam vs spam

Marcin 2006-01-05 23:49

Korzyści majątkowe z pirackiego oprogramowania

ath 2006-01-11 11:11

spam i zwykłe listy

sg 2006-01-19 09:32

[spam]

MKI 2006-01-23 12:52

Spam

qwerty 2006-08-29 16:43

Znacie jakies Programy partnerskie dla malych firm

kuba 2006-10-08 13:49

Usługi dla firm - konsekwencje

shreek 2006-12-12 11:27

Cwaniaczkowy spam

Herald 2007-05-07 11:26