poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-01-30 00:55 | Gwarancja, a niezgodność z umową | monter |
Witam, mam problem z klientem, który oddał sprzęt do naprawy z tytułu gwarancji. Sprzęt został naprawiony w terminie jednak klient odmówił odebrania sprzętu z naprawy gwarancyjnej twierdząc, że niedługo kończy się gwarancja, sprzęt się znów zepsuje i zostanie "na lodzie". Sytuacja z początku listopada 2006. 13 listopada dostałem pismo o tym, że klient żąda wymiany sprzętu na nowy wolny od wad z tytułu niezgodności z umową... W sumie wszystko byłoby ok dla mnie, gdyby nie to, że nie dostał On odpowiedzi w ciągu 14 dni, a późniejszym terminie. Czyli zgodnie z (art. 8 ust. 3). "przyznałem racje" klienowi i uznałem jego roszczenia za uzasadnione, ale... właśnie 1. Czy jeśli klient nie odebrał sprzętu z naprawy gwarancyjnej, to ma prawo zmienić tryb na "niezgodność z umową" bez mojej oficjalnej zgody? 2. Czy jeśli klient wysłał ponownie pismo, z zapisem "w związku z brakiem odpowidzi na pismo z dnia... oczekuję na odpowiedź do dnia ... pisemnie lub telefonicznie" i taką odpowiedź dostał, to automatycznie poprzedni brak odpowiedzi jest nieważny?? Sprawa dotyczy notbooka na niemałe pieniądze i mam wrażenie, że osoba ta stara się wykorzystać sytuacje i to, ze nie dostała odp. w ciągu 14dni ;/ Pozdrawiam i proszę o pomoc, Paweł 'MonteR' |
2007-01-30 01:08 | Re: Gwarancja, a niezgodność z umową | Robert Tomasik |
Użytkownik news:1170114931.986438.25920@a75g2000cwd.googlegroups.com... Moim zdaniem z tytułu niezgodności towaru z umową można reklamować tylko nie działające urządzenie. Jak rozumiem w chwili złożenia tej reklamacji urządzenie działało. A więc upierał bym się, że to nie było zgłoszenie reklamacyjne w rozumieniu przepisu, a więc nie biegnie termin 14-to dniowy, a jakieś tam oświadczenie woli klienta o zmianie jego poglądu na złożoną reklamację. Jak klient może reklamować sprawne urządzenie, którego w dodatku nie ma. Powołał bym się w odpowiedzi art. 5 kc, podnosząc, że społeczno-gospodarczym przeznaczeniem prawa do reklamowania niezgodnego z umową produktu jest dochodzenie roszczeń z tytułu niesprawnego urządzenia, zaś w chwili złożenia reklamacji urządzenie było sprawne. Poza tym pismo klienta nie jest zgłoszeniem reklamacyjnym (bez względu na jego tytuł), bowiem nie taki jest jego charakter. |
||
2007-01-30 05:30 | Re: Gwarancja, a niezgodność z | Marcin Debowski |
Dnia 29.01.2007 monter@outsiders.pl > mam problem z klientem, który oddał sprzęt do naprawy z tytułu > gwarancji. > Sprzęt został naprawiony w terminie jednak klient odmówił odebrania > sprzętu z naprawy gwarancyjnej twierdząc, że niedługo kończy się > gwarancja, sprzęt się znów zepsuje i zostanie "na lodzie". > Sytuacja z początku listopada 2006. > 13 listopada dostałem pismo o tym, że klient żąda wymiany sprzętu na > nowy wolny od wad z tytułu niezgodności z umową... > > W sumie wszystko byłoby ok dla mnie, gdyby nie to, że nie dostał On > odpowiedzi w ciągu 14 dni, a późniejszym terminie. Czyli zgodnie z > (art. 8 ust. 3). "przyznałem racje" klienowi i uznałem jego roszczenia > za uzasadnione, ale... właśnie > 1. Czy jeśli klient nie odebrał sprzętu z naprawy gwarancyjnej, to ma > prawo zmienić tryb na "niezgodność z umową" bez mojej oficjalnej > zgody? Co do zasady MZ ma prawo i uważam, że niedotrzymanie terminu 14-dniowego jest tu uznaniem roszczenia. Reklamacja z tyt. niezgodności dotyczy wady istniejącej w momencie wydania towaru, a nie jest to koniecznie tożsame z wadą która się ujawni w treakcie ekspolatacji. Innymi słowy konsument może twierdzić, że produkt posiada wadę która powoduje, że np. notorycznie coś się tam "przepala" choć doszło jedynie do n-1 przepaleń. I teraz Ty miałbyś takie pole manewru: jeśli upłynęło 6 miesięcy, to mógłbyś zażądać dowodu na istnienie tej wady, plus zawsze mógłbyś podnieść sprawę zmian w produkcie dokonanych w czasie naprawy gwarancyjnej co stawia pod znakiem zapytania odpowiedzialność sprzedawcy. Ale się nie odniosłeś, więc po ptokach. > 2. Czy jeśli klient wysłał ponownie pismo, z zapisem "w związku z > brakiem odpowidzi na pismo z dnia... oczekuję na odpowiedź do dnia ... > pisemnie lub telefonicznie" i taką odpowiedź dostał, to automatycznie > poprzedni brak odpowiedzi jest nieważny?? MZ poprzedni termin jest ważny. > Sprawa dotyczy notbooka na niemałe pieniądze i mam wrażenie, że osoba > ta stara się wykorzystać sytuacje i to, ze nie dostała odp. w ciągu > 14dni ;/ I słusznie prawdę mówiąc. Po to ten termin jest aby konsument nie czekał w nieskończonośc aż sprzedawca raczy mu odpowiedzieć. -- Marcin |
||
2007-01-30 08:17 | Re: Gwarancja, a niezgodność z umową | monter |
zapomniałem dopisać, ale to chyba niewiele zmieni... a więc tak, notebook miał 12 miesięcy gwarancji... w tym czasie została wymieniona płyta główna, na którą ponownie klient dostał 12 miesięcy gwarancji... Cały notebook był już po gwarancji, gdy owa nieszczęsna płyta główna uległa uszkodzeniu ponownie... Notek poszedł do serwisu, gdzie płyta została naprawiona, a klient odmówił przyjęcia towaru z serwisu. Co do potwierdzenia, jest taki problem że... nie ma tego na piśmie, co do drogi telefonicznej, też nie jestem pewien ;/ to bylo początkiem listopada. Ustnie został na 100% poinformowany, ale świadków poza mną, kolegą z pracy i ową osobą - brak ;/ >> Sprawa dotyczy notbooka na niemałe pieniądze i mam wrażenie, że osoba >> ta stara się wykorzystać sytuacje i to, ze nie dostała odp. w ciągu >> 14dni ;/ > > I słusznie prawdę mówiąc. Po to ten termin jest aby konsument nie czekał w > nieskończonośc aż sprzedawca raczy mu odpowiedzieć. Problem polega na wejściu w pół-prywatne stostunki z tą osobą i załatwianiu części spraw ustnie ;/ Jeśli to co napisałem powyżej odnośnie gwarncji, ma jakieś znacznie, prosiłbym o odpowiedź ;-) Chociaż mimo wszystko uważam, że skończy się na nowym notebooku dla klienta :( Pozdrawiam, MonteR |
||
2007-01-30 09:03 | Re: Gwarancja, a niezgodność z umową | Bibeck |
jest duzo na ten temat na stronach federacji konsumentow jezeli klient wybral jako forme naprawy warancje, to pozniej nie moze sie powolywac na niezgodnosc towaru z umowa.. pozdrawiam Bartek |
||
2007-01-30 11:12 | Re: Gwarancja, a niezgodność z | Marcin Debowski |
Dnia 30.01.2007 Bibeck > jest duzo na ten temat na stronach federacji konsumentow > jezeli klient wybral jako forme naprawy warancje, to pozniej nie moze sie > powolywac na niezgodnosc towaru z umowa.. Tak, w obrębie tej samej reklamacji (lub w sytuacji podanej przeze mnie wcześniej). Pytanie czy ta reklamacja się już zakończyła z naprawą czy zakończy się z odbiorem. Prawdę mówiąc nie wiem. Jeśli to drugie, to może i dla wątkotwórcy jest jakaś nadzieja :) -- Marcin |
||
2007-01-30 12:14 | Re: Gwarancja, a niezgodność z umową | monter |
On 30 Sty, 11:12, Marcin Debowski > Pytanie czy ta reklamacja się już zakończyła z naprawą czy > zakończy się z odbiorem. Prawdę mówiąc nie wiem. Jeśli to drugie, to może > i dla wątkotwórcy jest jakaś nadzieja :) > Marcin Firma zdecydowała w porozumieniu z radcą prawnym, że odpuszcza i zaproponuje klientowi notebooka o takich samych lub lepszych parametrach. Ja się niezgadzam z tym i twierdzę, że radca idzie na łatwizne i mówi, że nie mamy żadnych szans, ale co tam... ja się nie znam ;-) Pozdrawiam i dziękuję za otrzymane odpowiedzi. Dzięki nim wiem więcej zarówno o moich prawach jak i obowiązkach ;-) |
||
2007-01-30 17:16 | Re: Gwarancja, a niezgodność z umową | akala |
Dnia 30 Jan 2007 03:14:07 -0800, monter@outsiders.pl napisał(a): > On 30 Sty, 11:12, Marcin Debowski >> Pytanie czy ta reklamacja się już zakończyła z naprawą czy >> zakończy się z odbiorem. Prawdę mówiąc nie wiem. Jeśli to drugie, to może >> i dla wątkotwórcy jest jakaś nadzieja :) >> Marcin > > Firma zdecydowała w porozumieniu z radcą prawnym, że odpuszcza i > zaproponuje klientowi notebooka o takich samych lub lepszych > parametrach. Ja się niezgadzam z tym i twierdzę, że radca idzie na > łatwizne i mówi, że nie mamy żadnych szans, ale co tam... ja się nie > znam ;-) > > Pozdrawiam i dziękuję za otrzymane odpowiedzi. Dzięki nim wiem więcej > zarówno o moich prawach jak i obowiązkach ;-) zamień się rolami z tym "natrętem" a zrozumiesz wtedy wszystko akala |
||
2007-01-31 10:19 | Re: Gwarancja, a niezgodność z umową | monter |
On 30 Sty, 17:16, akala > zamień się rolami z tym "natrętem" a zrozumiesz wtedy wszystko > akala Hmm... natręt?? nigdzie tak nie powiedziałem o tym Kliencie... Proszę mi wierzyć, że były próby polubownego załatwienia sprawy. oferowana była dodatkowa roczna gwarancja, notebook o porównywalnych lub lepszych parametrach, natomiast klient nadal pozostaje przy stanowisku zwrotu pieniędzy lub nowego notebooka w cenie zakupu przedmiotu reklamowanego + koszta kredytu... podkreślam, że nie twierdzę, że klient jest natrętem, tylko lekko nadużywa przysługujących Mu praw, ale tak jak pisałem wcześniej, to jest tylko moja opinia. Pozdrawiam MonteR |
||
2007-01-31 22:17 | Re: Gwarancja, a niezgodność z umową | Krzysztof |
>Hmm... natręt?? nigdzie tak nie powiedziałem o tym Kliencie... >Proszę mi wierzyć, że były próby polubownego załatwienia sprawy. >oferowana była dodatkowa roczna gwarancja, notebook o porównywalnych >lub lepszych parametrach, natomiast klient nadal pozostaje przy >stanowisku zwrotu pieniędzy lub nowego notebooka w cenie zakupu Jezeli firma zdecydowala sie wymienic to dajcie mu nowego TAKIEGO SAMEGO notebook`a - w koncu zadal wymiany na nowy - mniej stracicie. ( Ten model na pewno teraz jest sporo tanszy). K. |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Niezgodność towaru z umową - jak to w końcu jest |
No Name | 2006-02-17 16:05 |
zwrot towaru - niezgodność z umową |
Piotr Wozniacki | 2006-06-14 15:56 |
Niezgodność towaru z umową? |
Zbynek Ltd. | 2006-07-10 12:47 |
Niezgodność towaru z umową |
Kamil Piętka | 2006-08-16 10:39 |
Niezgodność towaru z umową. |
beatamaciejewska | 2006-09-01 16:09 |
kupiłem, gwarancja, dostałem nowe, gwarancja 2x - moge dostac pieniadze od reki? |
Marx | 2006-09-08 16:29 |
Niezgodność towaru z umową - czy można? |
grem1 | 2006-09-11 11:31 |
Gwarancja czy gwarancja + rachunek jest podstawą |
Iluminat | 2006-11-07 13:52 |
Niezgodność towaru z umową a gwarancja |
Lew | 2006-11-19 13:24 |
niezgodność towaru z umową po terminie |
gasper | 2007-05-24 23:31 |