poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-05-28 15:02 | Kto pokryje kosz odesłania wadliwego sprzętu? | Paweł Kulesza |
Witam. Załóżmy, żę kupiłem towar przez internet. Na towar przysługuje gwarancja. Towar w momencie odebrania jest uszkodzony. Czy muszę pokryć koszt odesłania go do sprzedawcy? Sprzedawca napisał w warunkach aukcji, że w razie wady sprzętu i chęci naprawy w ramach gwarancji kupujący pokrywa koszt dostarczenia - jednak czy nie jest to naciąganie klientów? W sumie sprzedający ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie sprzętu, więc dlaczego kupujący ma ponosić dodatkowe koszty? Pozdrawiam. |
2007-05-28 16:16 | Re: Kto pokryje kosz odesłania wadliwego | Marcin Debowski |
Dnia 28.05.2007 Paweł Kulesza > Załóżmy, żę kupiłem towar przez internet. Na towar przysługuje gwarancja. > Towar w momencie odebrania jest uszkodzony. Czy muszę pokryć koszt odesłania > go do sprzedawcy? Sprzedawca napisał w warunkach aukcji, że w razie wady > sprzętu i chęci naprawy w ramach gwarancji kupujący pokrywa koszt > dostarczenia - jednak czy nie jest to naciąganie klientów? W sumie > sprzedający ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie sprzętu, więc dlaczego > kupujący ma ponosić dodatkowe koszty? Jeśli upiera się aby reklamować z tyt. gwarancji to czemu nie? -- Marcin |
||
2007-05-29 02:05 | Re: Kto pokryje kosz odesłania wadliwego sprzętu? | Paweł Kulesza |
Jeśli upiera się aby reklamować z tyt. gwarancji to czemu nie? A jeżeli bym chciał oddać jako towar niezgodny z umową (towar miał być sprawny) to jak przedstawiają się takie koszty? |
||
2007-05-29 04:17 | Re: Kto pokryje kosz odesłania wadliwego | Marcin Debowski |
Dnia 29.05.2007 Paweł Kulesza > Jeśli upiera się aby reklamować z tyt. gwarancji to czemu nie? > A jeżeli bym chciał oddać jako towar niezgodny z umową (towar miał być > sprawny) to jak przedstawiają się takie koszty? To, zakładając, że była to sprzedaż konsumencka (warunek reklamacji z tyt. niezgodności z umową) koszty ma obowiązek pokryć sprzedawca: Art.8 u.2: Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. -- Marcin |
||
2007-05-29 09:51 | Re: Kto pokryje kosz odesłania wadliwego sprzętu? | Paweł Kulesza |
Użytkownik "Marcin Debowski" news:v1fsi4-0rm.ln1@ziutka.router... > Dnia 29.05.2007 Paweł Kulesza >> Jeśli upiera się aby reklamować z tyt. gwarancji to czemu nie? >> A jeżeli bym chciał oddać jako towar niezgodny z umową (towar miał być >> sprawny) to jak przedstawiają się takie koszty? > > To, zakładając, że była to sprzedaż konsumencka (warunek reklamacji z > tyt. niezgodności z umową) koszty ma obowiązek pokryć sprzedawca: Art.8 > u.2: Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że > sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez > kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, > materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. > > -- > Marcin Dziękuje i pozdrawiam. |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Problem z wymianą sprzętu |
Tomasz Maleski | 2006-03-24 10:10 |
wymiana wadliwego towaru |
m.zygmunt | 2006-03-20 21:35 |
Problem z wymianą sprzętu |
Tomasz Maleski | 2006-03-24 10:10 |
prawo konsumenckie - zakup wadliwego sprzętu |
rosak | 2006-05-17 10:34 |
legalność sprzętu |
2000s | 2006-06-28 14:32 |
Zwrot wadliwego towaru - pilne |
TanSid | 2006-09-05 14:55 |
Wymiana sprzętu |
Dariusz Mazur | 2006-11-26 15:20 |
Sprzedawca a wymiana wadliwego produktu |
PaRaGaS | 2006-11-29 22:38 |
czy mozliwy zwrot wadliwego towaru - sklep Netto |
S&B | 2007-02-20 02:32 |
Wymiana wadliwego akumulatora |
Kubus | 2007-05-30 10:10 |