poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-08-13 07:27 | Niezgodność towaru z umową-termin | Dominik & Co |
Witam, Nabyłem aparat cyfrowy w sklepie (netowym, ale to w zasadzie nie tak istotne). Aparat zszedł. Zażądałem wymiany zgodnie z "USTAWĄ o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej" Art. 8 p.1 (na podstawie niezgodności towaru z umową, jako, że nie upłynęło 6 miesięcy od sprzedaży obowiązywał Art.4 p.1). No i teraz to: (Art.4 p.3) "Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione." Co oznacza "ustosunkował się?" Czy dobrze myślę, że jedynie satysfakcjonująca odpowiedź to "wymienię"/"nie wymienię"? Bo ja dostałem maila "prześlemy do serwisu, serwis stwierdzi, dlaczego powstało uszkodzenie a pan czekaj"... Jak mniemam, nie jest to "ustosunkowanie się"? (Może ktoś ma linka do orzecznictwa- nie udało mi się wygooglać). Bo poza tym termin już minął (14 dni nawet jakby liczyć jako robocze) i chcę gości ponaglić z użyciem innych argumentów ;-) Dzięki za informacje. -- Dominik (& kąpany) "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec) Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP |
2007-08-13 07:28 | Re: Niezgodność towaru z umową-termin | Dominik & Co |
Dominik & Co napisaB(a): > No i teraz to: (Art.4 p.3) "Jeżeli sprzedawca, który otrzymał Oczywiście chodzi o Art. 8 p.3- przejęzyczenie, sorki. -- Dominik (& kąpany) "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec) Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP |
||
2007-08-13 12:49 | Re: Niezgodność towaru z umową-termin | PlaMa |
Dominik & Co pisze: > Co oznacza "ustosunkował się?" Czy dobrze myślę, że jedynie > satysfakcjonująca odpowiedź to "wymienię"/"nie wymienię"? Dokładnie tak > Bo ja dostałem maila "prześlemy do serwisu, serwis stwierdzi, > dlaczego powstało uszkodzenie a pan czekaj"... Czyli nie ustosunkowali się. > Jak mniemam, nie jest to "ustosunkowanie się"? (Może ktoś > ma linka do orzecznictwa- nie udało mi się wygooglać). Powiedz im, że czas minął i mają Ci na miejscu dać nowy albo zwrócić kasę, jak będą pyskować to idź do rzecznika on ci wszystko załatwi > Bo poza tym termin już minął (14 dni nawet jakby liczyć > jako robocze) i chcę gości ponaglić z użyciem innych argumentów ;-) Weź swoją kopią pisma, pokaż im datę, pokaż treść ustawy i zażądaj wydania nowego aparatu (acha weź wszystko co zostało Ci ze starego - opakowania, instrukcje itp. :) ) > Dzięki za informacje. powodzenia :) pozdrawiam. PlaMa |
||
2007-08-13 14:28 | Re: Niezgodność towaru z umową-termin | Dominik & Co |
PlaMa napisaB(a): >> Co oznacza "ustosunkował się?" Czy dobrze myślę, że jedynie >> satysfakcjonująca odpowiedź to "wymienię"/"nie wymienię"? > > Dokładnie tak No i to mnie satysfakcjonuje :-) Gdzieś na stronie "konsumenckiej" widziałem jakieś twierdzenia typu "jak konieczna jest ekspertyza lub tym podobnie to czas może ulec wydłużeniu, byle sprzedawca o tym poinformował", ale w ustawie jak widzę nie ma to najmniejszego umocowania. A przeglądając orzeczenia sądu polubownego http://bip.ih.katowice.pl/pages/main.php?id=139 znalazłem takie zdanie "W oparciu o powołaną ustawę do rozpoznania reklamacji zobligowany jest sprzedawca, nie osoba trzecia a uzależnianie załatwienia reklamacji od stanowiska takiej osoby trzeciej niedopuszczalne." > Powiedz im, że czas minął i mają Ci na miejscu dać nowy albo zwrócić > kasę, jak będą pyskować to idź do rzecznika on ci wszystko załatwi Na razie żądam nowego i nadmieniam o pozwie do sądu (to chyba nawet będzie postępowanie uproszczone :-) > Weź swoją kopią pisma, pokaż im datę, pokaż treść ustawy i zażądaj > wydania nowego aparatu (acha weź wszystko co zostało Ci ze starego - > opakowania, instrukcje itp. :) ) To wszystko już dostali, jako że żądałem wymiany od samego początku, razem z pismem. > powodzenia :) Dzięki :-) -- Dominik (& kąpany) "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec) Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP |
||
2007-08-14 19:13 | Re: Niezgodność towaru z umową-termin | Zbynek Ltd. |
Witam Dominik & Co napisał(a) : > No i to mnie satysfakcjonuje :-) Gdzieś na stronie "konsumenckiej" > widziałem jakieś twierdzenia typu "jak konieczna jest ekspertyza lub > tym podobnie to czas może ulec wydłużeniu, byle sprzedawca o tym poinformował", To chyba dotyczyło reklamacji z tytułu gwarancji z warunkami opisanymi w karcie gwarancyjnej, gdzie może być napisane, że np. 30 dni jest na naprawę. > ale w ustawie jak widzę nie ma to najmniejszego umocowania. Ustawa dotyczy niezgodności towaru z umową. >> powodzenia :) > > Dzięki :-) > i ja też życzę powodzenia :-) Napisz kiedyś jak Ci poszło. -- Pozdrawiam Zbyszek PGP key: 0xC62E926B |
||
2007-09-04 09:36 | Re: Niezgodność towaru z umową-termin | Dominik & Co |
Zbynek Ltd. napisaB(a): > Napisz kiedyś jak Ci poszło. Na razie sprawa oparła się o Powiatowego Rzecznika Konsumenta, zobaczymy, co dalej :-) -- Dominik (& kąpany) "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec) Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Niezgodność towaru z umową - jak to w końcu jest |
No Name | 2006-02-17 16:05 |
Ustawa o niezgodności towaru z umową |
X | 2006-05-09 20:29 |
zwrot towaru - niezgodność z umową |
Piotr Wozniacki | 2006-06-14 15:56 |
Niezgodność towaru z umową? |
Zbynek Ltd. | 2006-07-10 12:47 |
Niezgodność towaru z umową |
Kamil Piętka | 2006-08-16 10:39 |
Niezgodność towaru z umową. |
beatamaciejewska | 2006-09-01 16:09 |
Niezgodność towaru z umową - czy można? |
grem1 | 2006-09-11 11:31 |
niezgodność towaru konsumpcyjnego |
zmarekz | 2006-09-13 21:26 |
Niezgodność towaru z umową a gwarancja |
Lew | 2006-11-19 13:24 |
niezgodność towaru z umową po terminie |
gasper | 2007-05-24 23:31 |