poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-01-28 15:50 | Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwr | go! |
Marcin Debowski wrote: > Dnia 28.01.2008 go! >> Piotr wrote: >>> sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta >>> (austria i anglia), może to potrwać ponad miesiąc... >> chyba nie moze.. >> Do 14 dni a w szczegolnych przypadkach do 30 > > Skąd powyższe terminy? > Pracowalem w serwisie komp. Tak brzmial fragment textu na kartach gwarancyjnych.. -- go! |
2008-01-28 15:54 | Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwr | go! |
Piotr wrote: > > Mam nadzieję że się dogadam, bo nie chce czekać miesiąca na to aż sprzęt > wróci z podróży po Europie... > Po 1) to nie sadze aby sie wyrobili w miesiac z "podrozami" sprzetu. A po 2) to nie widze problemu aby Ci sprzet wymienic lub nawet oddac pieniadze jesli sie uprzesz, ze juz nie chcesz takiego czegos z uwagi np. na domniemana awaryjnosc. Sklep powinien to uznac za naprawe przedsprzedazna i wziac to na swoj garb a Tobie wydac nowiutki egzemplarz. -- go! |
||
2008-01-28 16:41 | Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy | Tristan |
W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 28 styczeń 2008 14:17 (autor sympatyczna_poczta_a@amorki.pl publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: > Istotne: > To nie znaczy ze sklep wymieni w ciagu 14 dni. Tyle ma na rozpatrzenie > reklamacji. Dlatego właśnie ta ustawa jest kija warta.... Rozpatrzy stwierdzając ,,wymienię za 2 miesiące'' albo ,,Nie chce mi się wymieniać wcale ić pan w diabły'', mylę się? -- Tristan Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie a złośliwie spamować, napisz tu: windykacja@grabowski.biz.pl informacje@karima.com.pl konfekcja@gmail.com Agata.Jasinska@assecobs.pl forex@eforex.pl |
||
2008-01-29 00:18 | Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu | Marcin Debowski |
Dnia 28.01.2008 go! > Marcin Debowski wrote: >> Dnia 28.01.2008 go! >>> Piotr wrote: >>>> sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta >>>> (austria i anglia), może to potrwać ponad miesiąc... >>> chyba nie moze.. >>> Do 14 dni a w szczegolnych przypadkach do 30 >> Skąd powyższe terminy? > Pracowalem w serwisie komp. Tak brzmial fragment textu na kartach > gwarancyjnych.. Proponuję abyś przed kolejną autorytatywną radą przeszukał choć archiwa tej grupy po hasłach "gwarancja" i "niezgodność z umową". -- Marcin |
||
2008-01-29 01:08 | Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwr | PlaMa |
>>> Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to >>> 14 dni. >> Istotne: >> To nie znaczy ze sklep wymieni w ciagu 14 dni. Tyle ma na rozpatrzenie >> reklamacji. > Wszak tak napisałem ;) a nie ma tam gdzieś "Bez zbędnej zwłoki"? pozdrawiam. PlaMa |
||
2008-01-29 08:20 | Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwr | Piotr |
> Po 1) to nie sadze aby sie wyrobili w miesiac z "podrozami" sprzetu. > A po 2) to nie widze problemu aby Ci sprzet wymienic lub nawet oddac > pieniadze jesli sie uprzesz, ze juz nie chcesz takiego czegos z uwagi > np. na domniemana awaryjnosc. > Sklep powinien to uznac za naprawe przedsprzedazna i wziac to na swoj > garb a Tobie wydac nowiutki egzemplarz. > A Gucio.. Wczoraj byłem w sklepie, niestety nie było żadnego kierownika, a pracownik się bał cokolwiek zrobić. Zdziwił się bardzo że chce wymienić albo odzyskać pieniądze. Powiedział że on może tylko przyjąć reklamację. Jak mu tłumaczyłem że ja nie reklamuje tylko zgłaszam że produkt jest nie zgodny z umową i chce go wymienić na nowy, zaznaczyłem że od pierwszego użycia produkt jest zepsuty, że nie zepsuł się podczas używania tylko w takim stanie go kupiłem. Dzisiaj będzie kierowniczka sklepu. Znając życie powiedzą że oni muszą to wysłać do serwisu. Z tego co się dowiadywałem serwis jest we Wrocławiu (a raczej dystrybutor), ten serwis wysyła do Austrii a jak tam potrzeba części to idą nie wiadomo skąd ponad miesiąc. Więc w sklepie będą mi wciskali że muszę poczekać aż serwis odeśle... Czyli z 2 miesiące!! Widzę że w sklepie nie rozumieją o co chodzi i chyba nie słyszeli o naprawie przedsprzedażnej... o 12 jadę do sklepu z ustawami i oświadczeniem że chce nowy sprzęt albo zwrot kasy. Pozdrawiam Piotr |
||
2008-01-29 09:40 | Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pienięd | |
>>>> Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to 14 >>>> dni. >>> Istotne: >>> To nie znaczy ze sklep wymieni w ciagu 14 dni. Tyle ma na rozpatrzenie >>> reklamacji. >> Wszak tak napisałem ;) > a nie ma tam gdzieś "Bez zbędnej zwłoki"? > pozdrawiam. Te słowa mają szeroki zakres. Może to być i 5 minut, a może być i 5 miesięcy. |
||
2008-01-29 09:41 | Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwr | Liwiusz |
PlaMa pisze: > > >>>> Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to >>>> 14 dni. >>> Istotne: >>> To nie znaczy ze sklep wymieni w ciagu 14 dni. Tyle ma na >>> rozpatrzenie reklamacji. >> Wszak tak napisałem ;) > > a nie ma tam gdzieś "Bez zbędnej zwłoki"? art. 8 [...] 4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia. -- Pozdrawiam! Liwiusz www.liwiusz.republika.pl Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej egzekucji => http://www.kwm.net.pl |
||
2008-01-29 09:42 | Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pienięd | |
> albo odzyskać pieniądze. Powiedział że on może tylko przyjąć reklamację. > Jak mu tłumaczyłem że ja nie reklamuje tylko zgłaszam że produkt jest nie > zgodny z umową i chce go wymienić na nowy, zaznaczyłem że od Złóż reklamację! Bo to będzie *reklamacja* :) Tylko nie z tytułu gwarancji a z tytułu niezgodności z umową. |
||
2008-01-29 09:45 | Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwr | Liwiusz |
Piotr pisze: > o 12 jadę do sklepu z ustawami i oświadczeniem że chce nowy sprzęt albo > zwrot kasy. Wyślij pocztą. Dołącz pismo reklamacyjne. Zgodnie z art.8 ust. 2 sprzedawca - w przypadku uznania reklamacji - powinien zwrócić koszt dostarczenia sprzętu, więc poszerz reklamację o zwrot tych (10zł) za list/paczkę. Wyślij za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, aby wiedzieć od kiedy liczyć 14-dniowy termin. -- Pozdrawiam! Liwiusz www.liwiusz.republika.pl Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej egzekucji => http://www.kwm.net.pl |
nowsze | 1 2 3 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Czy mogę? |
ms | 2006-01-15 14:19 |
Czy mogę? |
Monika | 2006-04-17 16:51 |
Czy mogę? |
Monika | 2006-04-17 16:51 |
Zakup przez internet, sprzęt psuje sie po 2 dniach, czy moge oddac ządając zwrotu pieniedzy? |
WojciechB | 2006-11-01 17:56 |
Czy mogę domagać się połowę czynszu za lokal |
tadeusz | 2007-02-13 17:24 |
czy mogę oddać do sklepu? |
Kalinka | 2007-02-26 22:21 |
Czy mogę zabrać Mein Kampf na wczasy do Chorwacji? |
LukaszS | 2007-06-15 21:00 |
Czy mogę zastrzec? |
dentist | 2007-07-16 12:29 |
Czy konsument ma prawo do zwrotu towaru bez wad? |
tarirara | 2007-08-13 23:40 |
czy mogę nagrywac |
wp | 2007-08-29 18:20 |