poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-01-28 13:15 | reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu | Piotr |
Witam, kupiłem 2 dni temu konsolę wideo, nie działa jak powinna, zawiesza się. Dzisiaj pakuje ją do pudełka (w praktycznie nienaruszonym stanie) i idę do sklepu ją zareklamować. Problem polega na tym że dowiedziałem się z różnych źródeł iż sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta (austria i anglia), może to potrwać ponad miesiąc... Tutaj pojawia się pytanie: czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy? albo wymiany (na miejscu) na inny egzemplarz? Nie mogę znaleźć na UOKIK ustawy regulującej reklamację... Coś mi się obiło o uszy że mogę zażądać zwrotu pieniędzy do 7 dni po zakupie. Pozdrawiam Piotr |
2008-01-28 13:16 | Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwr | Liwiusz |
Piotr pisze: > Witam, > > kupiłem 2 dni temu konsolę wideo, nie działa jak powinna, zawiesza się. > Dzisiaj pakuje ją do pudełka (w praktycznie nienaruszonym stanie) i idę > do sklepu ją zareklamować. Problem polega na tym że dowiedziałem się z > różnych źródeł iż sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta > (austria i anglia), może to potrwać ponad miesiąc... Zareklamuj z tytułu niezgodności produktu z umową - sklep wtedy musi ustosunkować się do reklamacji w ciągu 14 dni. > Tutaj pojawia się pytanie: > czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy? albo wymiany (na miejscu) na inny > egzemplarz? Nie mogę znaleźć na UOKIK ustawy regulującej reklamację... > Coś mi się obiło o uszy że mogę zażądać zwrotu pieniędzy do 7 dni po > zakupie. Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to 14 dni. -- Pozdrawiam! Liwiusz www.liwiusz.republika.pl Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej egzekucji => http://www.kwm.net.pl |
||
2008-01-28 13:26 | Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwr | Piotr |
> Zareklamuj z tytułu niezgodności produktu z umową - sklep wtedy musi > ustosunkować się do reklamacji w ciągu 14 dni. Czyli na piśmie, w formie podania? > Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to > 14 dni. Powoływać się na jakieś ustawy jakby byli oporni? Pozdrawiam Piotr |
||
2008-01-28 13:27 | Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwr | Liwiusz |
Piotr pisze: >> Zareklamuj z tytułu niezgodności produktu z umową - sklep wtedy musi >> ustosunkować się do reklamacji w ciągu 14 dni. > > Czyli na piśmie, w formie podania? Najlepiej, i zażądać potwierdzenia przyjęcia. > >> Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to >> 14 dni. > > Powoływać się na jakieś ustawy jakby byli oporni? Można. I przeczytaj, ustawa nie jest długa http://www.polskieustawy.com/act_index.php?logic=&dzur=2002&dzup=1176&SearchEx p=&SearchExp2= -- Pozdrawiam! Liwiusz www.liwiusz.republika.pl Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej egzekucji => http://www.kwm.net.pl |
||
2008-01-28 13:37 | Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwr | go! |
Piotr wrote: > sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta > (austria i anglia), może to potrwać ponad miesiąc... > chyba nie moze.. Do 14 dni a w szczegolnych przypadkach do 30 Powiedzmy ze takie wysylki to "szczegolne przypadki" -- go! |
||
2008-01-28 14:11 | Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu | Marcin Debowski |
Dnia 28.01.2008 go! > Piotr wrote: >> sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta >> (austria i anglia), może to potrwać ponad miesiąc... > chyba nie moze.. > Do 14 dni a w szczegolnych przypadkach do 30 Skąd powyższe terminy? -- Marcin |
||
2008-01-28 14:17 | Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pienięd | |
>> kupiłem 2 dni temu konsolę wideo, nie działa jak powinna, zawiesza się. >> Dzisiaj pakuje ją do pudełka (w praktycznie nienaruszonym stanie) i idę >> do sklepu ją zareklamować. Problem polega na tym że dowiedziałem się z >> różnych źródeł iż sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta >> (austria i anglia), może to potrwać ponad miesiąc... > Zareklamuj z tytułu niezgodności produktu z umową - sklep wtedy musi > ustosunkować się do reklamacji w ciągu 14 dni. >> Tutaj pojawia się pytanie: >> czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy? albo wymiany (na miejscu) na inny >> egzemplarz? Nie mogę znaleźć na UOKIK ustawy regulującej reklamację... >> Coś mi się obiło o uszy że mogę zażądać zwrotu pieniędzy do 7 dni po >> zakupie. > Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to 14 > dni. Istotne: To nie znaczy ze sklep wymieni w ciagu 14 dni. Tyle ma na rozpatrzenie reklamacji. |
||
2008-01-28 14:18 | Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwr | Liwiusz |
sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze: >> Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to >> 14 dni. > > Istotne: > To nie znaczy ze sklep wymieni w ciagu 14 dni. Tyle ma na rozpatrzenie > reklamacji. Wszak tak napisałem ;) -- Pozdrawiam! Liwiusz www.liwiusz.republika.pl Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej egzekucji => http://www.kwm.net.pl |
||
2008-01-28 14:20 | Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pienięd | |
>>> Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to 14 >>> dni. >> Istotne: >> To nie znaczy ze sklep wymieni w ciagu 14 dni. Tyle ma na rozpatrzenie >> reklamacji. > Wszak tak napisałem ;) Tylko pytajacy mógłby to zrozumieć jak ja kiedyś i wiele osób z "życia", które coś słyszało o 14 dniach, a nie wie dokładnie co. Stąd to podkresliłem |
||
2008-01-28 15:42 | Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwr | Piotr |
go! napisał(a): > Piotr wrote: >> sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta (austria i >> anglia), może to potrwać ponad miesiąc... >> > > chyba nie moze.. > Do 14 dni a w szczegolnych przypadkach do 30 > Powiedzmy ze takie wysylki to "szczegolne przypadki" > > Właśnie tego się boję, i dlatego dzisiaj idę do sklepu ze spakowanym sprzętem, w stanie nienaruszonym, poproszę ładnie o zamianę na miejscu, a jak sie nie uda to ładnie poproszę o zwrot pieniędzy. Dla mnie reklamacja gwarancyjna (czyli to co będą mi wciskać) odnosi się do produktu który się zepsuł podczas używania. W tym przypadku sprzęt nie działał prawidłowo od pierwszego włączenia, czyli nie jest w stanie jakim powinien być, czyli niezgodność produktu z umową. Mam nadzieję że się dogadam, bo nie chce czekać miesiąca na to aż sprzęt wróci z podróży po Europie... Dziękuję wszystkim za informacje. Pozdrawiam Piotr |
nowsze | 1 2 3 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Czy mogę? |
ms | 2006-01-15 14:19 |
Czy mogę? |
Monika | 2006-04-17 16:51 |
Czy mogę? |
Monika | 2006-04-17 16:51 |
Zakup przez internet, sprzęt psuje sie po 2 dniach, czy moge oddac ządając zwrotu pieniedzy? |
WojciechB | 2006-11-01 17:56 |
Czy mogę domagać się połowę czynszu za lokal |
tadeusz | 2007-02-13 17:24 |
czy mogę oddać do sklepu? |
Kalinka | 2007-02-26 22:21 |
Czy mogę zabrać Mein Kampf na wczasy do Chorwacji? |
LukaszS | 2007-06-15 21:00 |
Czy mogę zastrzec? |
dentist | 2007-07-16 12:29 |
Czy konsument ma prawo do zwrotu towaru bez wad? |
tarirara | 2007-08-13 23:40 |
czy mogę nagrywac |
wp | 2007-08-29 18:20 |