Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2008-01-28 13:15 reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu Piotr
Witam,

kupiłem 2 dni temu konsolę wideo, nie działa jak powinna, zawiesza się.
Dzisiaj pakuje ją do pudełka (w praktycznie nienaruszonym stanie) i idę
do sklepu ją zareklamować. Problem polega na tym że dowiedziałem się z
różnych źródeł iż sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta
(austria i anglia), może to potrwać ponad miesiąc...

Tutaj pojawia się pytanie:
czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy? albo wymiany (na miejscu) na inny
egzemplarz? Nie mogę znaleźć na UOKIK ustawy regulującej reklamację...
Coś mi się obiło o uszy że mogę zażądać zwrotu pieniędzy do 7 dni po
zakupie.

Pozdrawiam
Piotr
2008-01-28 13:16 Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwr Liwiusz
Piotr pisze:
> Witam,
>
> kupiłem 2 dni temu konsolę wideo, nie działa jak powinna, zawiesza się.
> Dzisiaj pakuje ją do pudełka (w praktycznie nienaruszonym stanie) i idę
> do sklepu ją zareklamować. Problem polega na tym że dowiedziałem się z
> różnych źródeł iż sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta
> (austria i anglia), może to potrwać ponad miesiąc...

Zareklamuj z tytułu niezgodności produktu z umową - sklep wtedy musi
ustosunkować się do reklamacji w ciągu 14 dni.


> Tutaj pojawia się pytanie:
> czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy? albo wymiany (na miejscu) na inny
> egzemplarz? Nie mogę znaleźć na UOKIK ustawy regulującej reklamację...
> Coś mi się obiło o uszy że mogę zażądać zwrotu pieniędzy do 7 dni po
> zakupie.

Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to
14 dni.



--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
2008-01-28 13:26 Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwr Piotr
> Zareklamuj z tytułu niezgodności produktu z umową - sklep wtedy musi
> ustosunkować się do reklamacji w ciągu 14 dni.

Czyli na piśmie, w formie podania?

> Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to
> 14 dni.

Powoływać się na jakieś ustawy jakby byli oporni?

Pozdrawiam
Piotr
2008-01-28 13:27 Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwr Liwiusz
Piotr pisze:
>> Zareklamuj z tytułu niezgodności produktu z umową - sklep wtedy musi
>> ustosunkować się do reklamacji w ciągu 14 dni.
>
> Czyli na piśmie, w formie podania?

Najlepiej, i zażądać potwierdzenia przyjęcia.

>
>> Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to
>> 14 dni.
>
> Powoływać się na jakieś ustawy jakby byli oporni?


Można. I przeczytaj, ustawa nie jest długa
http://www.polskieustawy.com/act_index.php?logic=&dzur=2002&dzup=1176&SearchEx p=&SearchExp2=

--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
2008-01-28 13:37 Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwr go!
Piotr wrote:
> sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta
> (austria i anglia), może to potrwać ponad miesiąc...
>

chyba nie moze..
Do 14 dni a w szczegolnych przypadkach do 30
Powiedzmy ze takie wysylki to "szczegolne przypadki"


--
go!
2008-01-28 14:11 Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu Marcin Debowski
Dnia 28.01.2008 go! napisał/a:
> Piotr wrote:
>> sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta
>> (austria i anglia), może to potrwać ponad miesiąc...
> chyba nie moze..
> Do 14 dni a w szczegolnych przypadkach do 30

Skąd powyższe terminy?

--
Marcin
2008-01-28 14:17 Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pienięd
>> kupiłem 2 dni temu konsolę wideo, nie działa jak powinna, zawiesza się.
>> Dzisiaj pakuje ją do pudełka (w praktycznie nienaruszonym stanie) i idę
>> do sklepu ją zareklamować. Problem polega na tym że dowiedziałem się z
>> różnych źródeł iż sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta
>> (austria i anglia), może to potrwać ponad miesiąc...
> Zareklamuj z tytułu niezgodności produktu z umową - sklep wtedy musi
> ustosunkować się do reklamacji w ciągu 14 dni.
>> Tutaj pojawia się pytanie:
>> czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy? albo wymiany (na miejscu) na inny
>> egzemplarz? Nie mogę znaleźć na UOKIK ustawy regulującej reklamację...
>> Coś mi się obiło o uszy że mogę zażądać zwrotu pieniędzy do 7 dni po
>> zakupie.
> Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to 14
> dni.

Istotne:
To nie znaczy ze sklep wymieni w ciagu 14 dni. Tyle ma na rozpatrzenie
reklamacji.
2008-01-28 14:18 Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwr Liwiusz
sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze:

>> Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to
>> 14 dni.
>
> Istotne:
> To nie znaczy ze sklep wymieni w ciagu 14 dni. Tyle ma na rozpatrzenie
> reklamacji.


Wszak tak napisałem ;)

--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
2008-01-28 14:20 Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pienięd
>>> Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to 14
>>> dni.

>> Istotne:
>> To nie znaczy ze sklep wymieni w ciagu 14 dni. Tyle ma na rozpatrzenie
>> reklamacji.

> Wszak tak napisałem ;)

Tylko pytajacy mógłby to zrozumieć jak ja kiedyś i wiele osób z "życia",
które coś słyszało o 14 dniach, a nie wie dokładnie co. Stąd to podkresliłem
2008-01-28 15:42 Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwr Piotr
go! napisał(a):
> Piotr wrote:
>> sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta (austria i
>> anglia), może to potrwać ponad miesiąc...
>>
>
> chyba nie moze..
> Do 14 dni a w szczegolnych przypadkach do 30
> Powiedzmy ze takie wysylki to "szczegolne przypadki"
>
>

Właśnie tego się boję, i dlatego dzisiaj idę do sklepu ze spakowanym
sprzętem, w stanie nienaruszonym, poproszę ładnie o zamianę na miejscu,
a jak sie nie uda to ładnie poproszę o zwrot pieniędzy.

Dla mnie reklamacja gwarancyjna (czyli to co będą mi wciskać) odnosi się
do produktu który się zepsuł podczas używania. W tym przypadku sprzęt
nie działał prawidłowo od pierwszego włączenia, czyli nie jest w stanie
jakim powinien być, czyli niezgodność produktu z umową.

Mam nadzieję że się dogadam, bo nie chce czekać miesiąca na to aż sprzęt
wróci z podróży po Europie...

Dziękuję wszystkim za informacje.

Pozdrawiam
Piotr
nowsze 1 2 3

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Czy mogę?

ms 2006-01-15 14:19

Czy mogę?

Monika 2006-04-17 16:51

Czy mogę?

Monika 2006-04-17 16:51

Zakup przez internet, sprzęt psuje sie po 2 dniach, czy moge oddac ządając zwrotu pieniedzy?

WojciechB 2006-11-01 17:56

Czy mogę domagać się połowę czynszu za lokal

tadeusz 2007-02-13 17:24

czy mogę oddać do sklepu?

Kalinka 2007-02-26 22:21

Czy mogę zabrać Mein Kampf na wczasy do Chorwacji?

LukaszS 2007-06-15 21:00

Czy mogę zastrzec?

dentist 2007-07-16 12:29

Czy konsument ma prawo do zwrotu towaru bez wad?

tarirara 2007-08-13 23:40

czy mogę nagrywac

wp 2007-08-29 18:20