poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-02-22 16:26 | Wymiana towaru na nowy - co z gwarancją? | Maciek C |
Witam wszystkich. W maju zakupiłem w sklepie internetowym dość drogą lampę błyskową do aparatu fotograficznego... Lampa uległa uszkodzeniu, odesłałem ją do sprzedawcy wraz z paragonem i kartą gw... Nie było problemu z reklamacją, towar został wymieniony na nowy. Jednak w karcie gwarancyjnej nie odnotowano tego faktu, nie otrzymałem też nowej karty GW, ani żadnego pisma mówiącego o wymianie egzemplarza... Moje pytanie brzmi, czy gwarancja nie powinna "lecieć" od nowa w momencie wymiany sprzętu na nowy? -- Pozdrawiam Maciej C |
2008-02-22 18:24 | Re: Wymiana towaru na nowy - co z gwarancją? | Liwiusz |
Maciek C napisał(a): > Witam wszystkich. W maju zakupiłem w sklepie internetowym dość drogą > lampę błyskową do aparatu fotograficznego... Lampa uległa uszkodzeniu, > odesłałem ją do sprzedawcy wraz z paragonem i kartą gw... Nie było > problemu z reklamacją, towar został wymieniony na nowy. Jednak w karcie > gwarancyjnej nie odnotowano tego faktu, nie otrzymałem też nowej karty > GW, ani żadnego pisma mówiącego o wymianie egzemplarza... Moje pytanie > brzmi, czy gwarancja nie powinna "lecieć" od nowa w momencie wymiany > sprzętu na nowy? Gwarancja to dobrowolne ustalenia między stronami, i jeśli nie jest ustalone, że po wymianie produktu gwarancja biegnie na nowo, to tak nie musi być. Gdybyś reklamował z tytułu niezgodności produktu z umową, to wymiana produktu powoduje bieg na nowo 2-letniego okresu "ochronnego". -- Pozdrawiam! Liwiusz www.liwiusz.republika.pl Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w egzekucji -> http://www.kwm.net.pl |
||
2008-02-22 23:08 | Re: Wymiana towaru na nowy - co z gwarancją? | Marcin Debowski |
Dnia 22.02.2008 Liwiusz > Maciek C napisał(a): >> Witam wszystkich. W maju zakupiłem w sklepie internetowym dość drogą >> lampę błyskową do aparatu fotograficznego... Lampa uległa uszkodzeniu, >> odesłałem ją do sprzedawcy wraz z paragonem i kartą gw... Nie było >> problemu z reklamacją, towar został wymieniony na nowy. Jednak w karcie > Gwarancja to dobrowolne ustalenia między stronami, i jeśli nie jest > ustalone, że po wymianie produktu gwarancja biegnie na nowo, to tak nie > musi być. > Gdybyś reklamował z tytułu niezgodności produktu z umową, to wymiana > produktu powoduje bieg na nowo 2-letniego okresu "ochronnego". Chyba, że nie była to sprzedaż konsumencka a wtedy gwarancja "idzie" od nowa (art. 581kc). Macieju C, kupiłeś prywatnie, czy do firmy? -- Marcin |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
wymiana towaru na podstawie faktury |
bombardier | 2006-02-16 16:17 |
Wymiana towaru na nowy...jednak gwarancja stara |
KEN | 2006-04-05 11:06 |
Wymiana towaru na nowy...jednak gwarancja stara |
Leszek | 2006-04-04 20:21 |
wymiana wadliwego towaru |
m.zygmunt | 2006-03-20 21:35 |
Wymiana towaru na nowy...jednak gwarancja stara |
KEN | 2006-04-05 11:06 |
Wymiana towaru na nowy...jednak gwarancja stara |
Leszek | 2006-04-04 20:21 |
Wymiana towaru/naprawa |
Zibi | 2006-06-25 20:37 |
Uznanie reklamacji i wymiana towaru |
M. | 2007-01-24 16:11 |
wymiana zakupionego niesprawnego towaru. |
twilight | 2007-11-19 14:15 |
Kiosk - wymiana towaru |
Akulka | 2007-12-24 09:05 |