poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-03-12 11:50 | Odmowa naprawy przy wykorzystaniu części klienta | Adam_'Adak'_Kępiński |
Ostanio z racji jakiejs tam awarii oddalem jeden z moich aparatow fotograficznych do serwisu i procz samej awarii opisalem inne problemy, ktore wystepowaly (na skutek zuzycia). Serwis naprawe wycenil, jednak sprawa stanela w miejscu, gdy okazalo sie, ze jednej czesci nie maja i poki jej nie dostana nie sa w stanie nic zrobic. Spytalem czy poradziliby sobie gdybym rzeczona czesc (oryginalna) im dostarczyl - odpowiedz byla przeczaca. Oni naprawiaja tylko swoimi czesciami i moimi widocznie gardza ;-) Jak to jest? Maja prawo odmowic takiej naprawy? Rozumiem, ze chcialbym obnizyc koszty, ale to nie ma nic do rzeczy - poki co fizycznie nie sa w stanie kiwnac palcem, poki jakims cudem ta czesc sie u nich nie zmaterializuje, lub ja jej nie dostarcze. W serwisach samochodowych nie ma tego typu problemu - nie ma przeszkod by jakies elementy dostarczyc serwisowi, nie ma przeszkod by negocjowac cene czy zakres wykonywanych robot. Ps. I tak obecnie rzeczpnej czesci nie mam jak dostarczyc, ale nie usmiecha mi sie czekac zalozmy 2 miesiecy, az ona laskawie przyjdzie... Ps2. Sa jakies sposoby by zmusic serwis, aby ten dokonal naprawdy w krotszym terminie? Obecna sytuacja jest patowa i tak naprawde nie wiadomo kiedy cos sie ruszy. -- Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327 zdjęcia koncertowe i teatralne: http://www.adak.int.pl "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" |
2008-03-12 18:01 | Re: Odmowa naprawy przy wykorzystaniu części | Any User |
> Ostanio z racji jakiejs tam awarii oddalem jeden z moich aparatow > fotograficznych do serwisu i procz samej awarii opisalem inne problemy, > ktore wystepowaly (na skutek zuzycia). > > Serwis naprawe wycenil, jednak sprawa stanela w miejscu, gdy okazalo sie, > ze jednej czesci nie maja i poki jej nie dostana nie sa w stanie nic > zrobic. > Spytalem czy poradziliby sobie gdybym rzeczona czesc (oryginalna) im > dostarczyl - odpowiedz byla przeczaca. Oni naprawiaja tylko swoimi > czesciami i moimi widocznie gardza ;-) > > Jak to jest? Maja prawo odmowic takiej naprawy? To naprawa gwarancyjna, lub chociaż w części gwarancyjna? Jeśli tak, to jest problem formalny z ustanowieniem gwarancji na wykonaną naprawę. Oprócz tego serwis może mieć zakaz używania części klienta nadany przez centralę - albo ze strachu przed czymś (zapewne formalnym), albo właśnie w celu wymuszenia dodatkowego zarobku na sprzedawanych (!) częściach. -- Zobacz, jak się pracuje w Google: http://pracownik.blogspot.com |
||
2008-03-12 23:33 | Re: Odmowa naprawy przy wykorzystaniu części klienta | Adam_'Adak'_Kępiński |
> To naprawa gwarancyjna, lub chociaż w części gwarancyjna? Jeśli tak, to > jest problem formalny z ustanowieniem gwarancji na wykonaną naprawę. Nope - gwarancja skonczyla sie juz jakis czas temu - usluga w pelni odplatna. > Oprócz tego serwis może mieć zakaz używania części klienta nadany przez > centralę - albo ze strachu przed czymś (zapewne formalnym), albo właśnie > w celu wymuszenia dodatkowego zarobku na sprzedawanych (!) częściach. Sęk w tym ze ta czesc kosztuje 30pln... Tylko ze nie potrafia jej sprowadzic :-/ -- Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327 zdjęcia koncertowe i teatralne: http://www.adak.int.pl "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" |
||
2008-03-12 23:42 | Re: Odmowa naprawy przy wykorzystaniu części | Any User |
>> Oprócz tego serwis może mieć zakaz używania części klienta nadany przez >> centralę - albo ze strachu przed czymś (zapewne formalnym), albo właśnie >> w celu wymuszenia dodatkowego zarobku na sprzedawanych (!) częściach. > > Sęk w tym ze ta czesc kosztuje 30pln... Tylko ze nie potrafia jej > sprowadzic :-/ Ale zasady to zasady. Precedensy są z reguły zbyt kosztowne, aby je ryzykować w imię kilku(nastu) złotych zysku w tą, czy w tamtą stronę. -- Zobacz, jak się pracuje w Google: http://pracownik.blogspot.com |
||
2008-03-13 00:55 | Re: Odmowa naprawy przy wykorzystaniu części klienta | Adam_'Adak'_Kępiński |
> Ale zasady to zasady. Precedensy są z reguły zbyt kosztowne, aby je > ryzykować w imię kilku(nastu) złotych zysku w tą, czy w tamtą stronę. Rozumiem, ze nie robia mi psikusa, tylko kieruja sie jakimis swoimi przepisami. Pytanie jak to sie ma do obowiazujacego u nas prawa, czy moga odmowic skoro sami nie sa w stanie czesci sprowadzic, wiec de facto naprawy wykonac nie moga? W ten sposob nie okreslono gornej granicy kiedy sprzet zostanie naprawiony wobec czego teoretycznie moge czekac do zimy... -- Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327 zdjęcia koncertowe i teatralne: http://www.adak.int.pl "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Przekroczenie terminu naprawy gwarancyjnej |
Rysio29 | 2005-12-21 11:08 |
Umowa o wykorzystaniu informacji niejawnej/poufnej |
Jacek Kauch | 2006-01-06 12:14 |
Gwarancja/Rękojma naprawy pogwaranyjnej |
Loncula | 2006-06-15 14:16 |
Termin naprawy gwarancyjnej. |
Sławek \(onet\) | 2006-08-23 14:21 |
[pilne]odmowa naprawy co dalej? |
xyz | 2007-01-15 22:05 |
Nieudolne naprawy dachu |
Człowiek | 2007-10-03 09:41 |
Nieudolne naprawy dachu |
Człowiek | 2007-10-03 21:30 |
naprawa odplatna w serwisie a czas naprawy |
szerszen | 2007-11-23 12:47 |
Termin naprawy towaru przy reklamacji z tytułu |
Czarek | 2007-12-22 12:45 |
Reklamacja naprawy auta |
J/\\cek | 2008-02-26 18:44 |