Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Reseller - zadnych praw ?

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2008-03-13 20:53 Reseller - zadnych praw ? Jacek
Prowadzę firmę komputerową gdzie sprzedaję głównie notebooki, monitory,
nawigacje itp.
Coraz częściej zdarza się, że otrzymuję z hurtowni wadliwy towar, np.
uszkodzony mechanicznie twardy dysk, notebook z wadami matrycy (wypalone
pixele), sprzęt oryginalnie zapakowany.
Dzisiaj klient kupował monitor LCD 19" i po wypisaniu gwarancji i wydaniu
paragonu zażyczył sobie aby jednak sprawdzic jak działa. Po otwarciu kartonu
i wyjęciu monitora okazało się , ze ma pękniętą matrycę - tak jakby coś od
środka ją wypchnęło. Klientowi wydałem drugi monitor i jestem prawie 600 zł
do tyłu nie z mojej winy. Karton i styropiany były nietkniete więc
uszkodzenie w transporcie odpada. Monitor juz musiał taki byc zapakowany na
produkcji. Hurtownia nie przyjmie sprzetu serwis równiez - takich przypadków
jest kilka w roku.
Federacja konsumentów chroni klienta ostatecznego ale nie spotkałem sie z
żadnym prawem chroniącym resellera.
Macie moze jakieś pomysły jak sobie radzic w takich sytuacjach ?

Pozdrawiam
Jacek
2008-03-13 20:56 Re: [OT] Reseller - zadnych praw ? Piotr C.
Jacek wrote:
> Dzisiaj klient kupował monitor LCD 19" i po wypisaniu gwarancji i wydaniu
> paragonu zażyczył sobie aby jednak sprawdzic jak działa. Po otwarciu
> kartonu
> i wyjęciu monitora okazało się , ze ma pękniętą matrycę - tak jakby coś od
> środka ją wypchnęło.

Jaki producent?

pozdr.
2008-03-13 21:20 Re: Reseller - zadnych praw ? zly
Dnia Thu, 13 Mar 2008 20:53:25 +0100, Jacek napisał(a):

> Macie moze jakieś pomysły jak sobie radzic w takich sytuacjach ?

'odsprzedaj' jakiemus znajomemu i niech on reklamuje. Oczywiscie umow sie z
nim wczesniej. Jak wymienia to ok, jak nie to i tak nic nie tracisz


--
marcin
2008-03-13 22:42 Re: Reseller - zadnych praw ? Maciej Bebenek
Jacek pisze:

> Dzisiaj klient kupował monitor LCD 19" i po wypisaniu gwarancji i wydaniu
> paragonu zażyczył sobie aby jednak sprawdzic jak działa. Po otwarciu
> kartonu
> i wyjęciu monitora okazało się , ze ma pękniętą matrycę - tak jakby coś od
> środka ją wypchnęło. Klientowi wydałem drugi monitor i jestem prawie 600 zł
> do tyłu nie z mojej winy. Karton i styropiany były nietkniete więc
> uszkodzenie w transporcie odpada. Monitor juz musiał taki byc zapakowany na
> produkcji. Hurtownia nie przyjmie sprzetu serwis równiez - takich
> przypadków
> jest kilka w roku.
> Federacja konsumentów chroni klienta ostatecznego ale nie spotkałem sie z
> żadnym prawem chroniącym resellera.
> Macie moze jakieś pomysły jak sobie radzic w takich sytuacjach ?

W tym przypadku masz świadka, a - jak rozumiem - karton był oryginalnie
zapakowany. Kierujesz więc roszczenie do swojego sprzedawcy, a jak nie
to do sądu i masz duże szanse na wygraną.

M.
2008-03-13 22:48 Re: Reseller - zadnych praw ? Marcin Piekarski
> Karton i styropiany były nietkniete więc
> uszkodzenie w transporcie odpada. Monitor juz musiał taki byc zapakowany na
> produkcji. Hurtownia nie przyjmie sprzetu serwis równiez - takich
> przypadków
> jest kilka w roku.
>

Próbowałeś reklamować w hurtowni ? Czy tylko twierdzisz że nie pomogą ?
Niedawno klient zamówił u mnie urządzenie wielofunkcyjne kwota ok 800 zł
firmy Samsung. Przyszło Zapakowane bez widocznych uszkodzeń na zewnątrz.
Serwisant pojechał zamontować sprzęt dla klienta i po otwarciu okazało
się ze jest pęknięta szyba pod klapą skanera (na klapie nie było
uszkodzeń). W ten sam dzień wykonałem telefon do dystrybutora który
podał mi kontakt do Samsunga gdzie mam zadzwonić. Procedura wyglądała
tak że musiałem wysłać ksero dowodu zakupu + fotki opakowania w którym
była dostarczona przesyłką oraz klapy skanera i pękniętej szyby.
Wszystko odbyło się w trybie przedsprzedażowym . Samsung przelał kwotę z
kopi FVAT na moje konto i kurier zabrał drukarkę. Wszystko trwało ok 14
dni.
2008-03-13 21:54 Re: Reseller - zadnych praw ? Markus Sprungk
Jacek napisał(a):

> Prowadzę firmę komputerową gdzie sprzedaję głównie notebooki, monitory,
> nawigacje itp.
> Coraz częściej zdarza się, że otrzymuję z hurtowni wadliwy towar, np.
> uszkodzony mechanicznie twardy dysk, notebook z wadami matrycy (wypalone
> pixele), sprzęt oryginalnie zapakowany.
> Dzisiaj klient kupował monitor LCD 19" i po wypisaniu gwarancji i wydaniu
> paragonu zażyczył sobie aby jednak sprawdzic jak działa. Po otwarciu kartonu
> i wyjęciu monitora okazało się , ze ma pękniętą matrycę - tak jakby coś od
> środka ją wypchnęło. Klientowi wydałem drugi monitor i jestem prawie 600 zł
> do tyłu nie z mojej winy.

Jak to jesteś "do tyłu"? W tej Twojej hurtowni nie słyszeli o pojęciu
"przedsprzedaż"? Reklamujesz z tytułu DOA i po sprawie


.
> Macie moze jakieś pomysły jak sobie radzic w takich sytuacjach ?

Unikać małych hurtowni i współpracować z dużymi graczami gdzie nie ma
takich problemów



--
Markus Sprungk msprungk(at)post(KROPKA)pl
ICQ: 79050392 msprungk@gmail.com
Tlen: msprungk
GG: 1447098
2008-03-14 10:19 Re: Reseller - zadnych praw ? Gotfryd Smolik news
On Thu, 13 Mar 2008, Jacek wrote:

> Prowadzę firmę komputerową gdzie sprzedaję głównie notebooki, monitory,
> nawigacje itp.
> Coraz częściej zdarza się, że otrzymuję z hurtowni wadliwy towar
[...]
> Federacja konsumentów chroni klienta ostatecznego ale nie spotkałem sie z
> żadnym prawem chroniącym resellera.

Czekaj no, zajmujesz się handlem i nawet Kodeksu Cywilnego nie
przeczytałeś?

> Macie moze jakieś pomysły jak sobie radzic w takich sytuacjach ?

Primo: rękojmia. Sprawdzić umowę, sprawdzić zapisy na f-rze.
I sprawdzić zapis w Kodeksie Cywilnym ;)
Znana mi z autopsji hurtownia dawała coś 5 dni (rękojmi, gwarancja
była różna), fakt że wymagało to sprawdzenia towaru *przy przyjęciu*
a nie *przy wydaniu* (jak sobie poleżał miesiąc na półce).
Secundo: ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów.
Przyjmuje się reklamację konsumencką i dawaj z "roszczeniem zwrotnym"...
Acha: przeczytać ustawę o ochronie niektórych praw konsumentów ;)
Tertio: umowa.
Jak umowa zawiera zapis że rękojmia jest wyłączona, gwarancji nie dają
a roszczenia uznają tylko na drodze wyroku sądowego, to należy sprawdzić
czy opłaca się stracić co jakiś czas 600 zł czy jednak taniej będzie
zmienić dostawcę na droższego o parę procent.
BTW: tak, tak, wszelkie "przepisy o ochronie" *kosztują*!
Ani gwarancja, ani rękojmia, ani żadna inna forma akceptowanej reklamacji
*nie jest* za darmo. Zawarta jest w cenie.

pzdr, Gotfryd
2008-03-14 14:26 Re: Reseller - zadnych praw ? mvoicem
Gotfryd Smolik news wrote:

> On Thu, 13 Mar 2008, Jacek wrote:
>
>> Prowadzę firmę komputerową gdzie sprzedaję głównie notebooki, monitory,
>> nawigacje itp.
>> Coraz częściej zdarza się, że otrzymuję z hurtowni wadliwy towar
> [...]
>> Federacja konsumentów chroni klienta ostatecznego ale nie spotkałem sie z
>> żadnym prawem chroniącym resellera.
>
> Czekaj no, zajmujesz się handlem i nawet Kodeksu Cywilnego nie
> przeczytałeś?
>
>> Macie moze jakieś pomysły jak sobie radzic w takich sytuacjach ?
>
> Primo: rękojmia. Sprawdzić umowę, sprawdzić zapisy na f-rze.
> I sprawdzić zapis w Kodeksie Cywilnym ;)
> Znana mi z autopsji hurtownia dawała coś 5 dni (rękojmi, gwarancja
> była różna), fakt że wymagało to sprawdzenia towaru *przy przyjęciu*
> a nie *przy wydaniu* (jak sobie poleżał miesiąc na półce).
> Secundo: ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów.
> Przyjmuje się reklamację konsumencką i dawaj z "roszczeniem zwrotnym"...

Tutaj problem chyba w tym, że karta gwarancyjna została wypisana (czyli dla
hurtowni/producenta towar przestał być nowy), za to reklamacji klienta nie
było. (Ja bym się na miejscu popukał w czoło jakby mi ktoś kazał w takiej
sytuacji pisać reklamację). Więc sytuacja jakaś taka ... patowa :).

p. m.
2008-03-14 16:18 Re: [OT] Reseller - zadnych praw ? Jacek

Użytkownik "Piotr C." napisał

> Jaki producent?

Hyundai

Pozdrawiam
Jacek
2008-03-14 16:21 Re: Reseller - zadnych praw ? Jacek

Użytkownik "Markus Sprungk" napisał


> Jak to jesteś "do tyłu"? W tej Twojej hurtowni nie słyszeli o pojęciu
> "przedsprzedaż"? Reklamujesz z tytułu DOA i po sprawie

Z góry założyłem, że nie pomoga a jednak odpowiedzieli na moje zgłoszenie i
mam wypełnic specjalny formularz.
Czyli moze jest jakaś nadzieja.

> Unikać małych hurtowni i współpracować z dużymi graczami gdzie nie ma
> takich problemów

To duza hurtownia a nawet dystrybutor.

Pozdrawiam
Jacek
nowsze 1 2

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

przekazanie praw autorskich

thaZ [xpect] 2005-12-16 21:16

przeniesienie praw

Marcin 2005-12-21 11:37

naruszenia praw autorskich

siara 2006-04-06 15:09

pozbawienie praw rodzicielskich

lotos.flower 2006-03-06 19:57

naruszenia praw autorskich

siara 2006-04-06 15:09

25 lat bez zadnych dowodów poza zeznaniami

Andrzej Lawa 2006-04-21 19:46

Ograniczenie praw rodzicielskich.

Arek 2006-06-13 15:27

[przewozowe] odebranie praw

mw158979 2006-06-21 17:27

specjalista od praw autorskich

Galeria MKM 2006-11-21 23:36

naruszenie praw autorskich

dEG 2007-10-28 01:48