poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-05-14 16:15 | Re: Spam telefoniczny | Krzysztof 'kw1618' z Wars |
Problemem firm jest tu dotarcie ze swoją ofertą do potencjalnych klientów. Owszem, przedsiębiorca może siedzieć w biurze i patrzeć na drzwi, przez okno z nadzieją, że konsument do niego trafi. Zazwyczaj, ci co poszukują usługi/towaru to znajdą, chodzi o tych którzy: - nie szukają tej usługi/towaru ale za namową może kupią - nie wiedzą gdzie i jak szukać Reklama telewizyjna jest bardzo droga i dla drobnych czy średnich firm praktycznie nieopłacalna, dlatego takie firmy ratują się tego typu usługami. Niestety reklamy w gazetach też nie bardzo skutkują ignorujemy często takie reklamy. Spam makulaturowy mało skuteczny, zdecydowana większość ląduje w koszu. Skuteczne są bilbordy uliczne, ale tylko w miejscach gdzie ludzie oczekują czyli w pobliżu przystanków, stacjikomunikacji zbiorowe. może więc ktoś ma pomysł, w jaki sposób reklamować się, aby nie naruszać prawa ? -- Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb http://grupy.3mam.net |
2008-05-14 16:39 | Re: Spam telefoniczny | bofh |
Piotr [trzykoty] napisał(a): > Użytkownik "LukaszS" >> broń boże żadnym Otto, Readers Digest itp. Te i inne takie firmy handlują >> danymi i mogą to robić bez Twojej zgody. Później idzie to lawinowo z firmy >> do firmy. Możesz oczywiścicie podpisując zgodę na wykorzystanie danych >> osobowych zastrzec, że nie zgadzasz się na udostępnianie innym firmom, ale >> nikt tego nie czyta. > > Nie ma co się rozwodzić o danych osobowych. Ogromna, podkreślam OGROMNA > większość call center numery bierze generując losowo lub kolejno, żadne dane > osobowe nie są potrzebne i przetwarzane przed zawarciem transakcji. Daje to > dotarcie do największej liczby osób i brak przeszkód prawnych. > > Spam informatyczny, pewnie i sms-y reguluje Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r.o > świadczeniu usług drogą elektroniczną, ale telefonowanie chyba nie > obejmuje(?) Może ktoś wie, gdzie jest granica obowiązwania tej ustawy? > > Wczoraj do mnie zadzwoniła jedna firma, dane brali kolejno z książki telefonicznej. Podawali imię i nazwisko, dzwonili pod konkretny numer. Telefonująca pani nie potrafiła odpowiedzieć kto jej pozwolił telefonować i na jakiej podstawie to robi, ona jest tylko prostą pracownicą. wer |
||
2008-05-15 07:23 | Re: Spam telefoniczny | Robert Sadłowski |
Użytkownik "Robert Sadłowski" napisał w wiadomości > Niestety ta sama Ustawa mowi ze zglaszanie praktyk nieuczciwej konkurencji > nalezy do rzecznika praw konsumenta (nie moge jako prywatna osoba zglosic > do ?sadu, ?na policje (niepotrzebne skreslic) namiaru na firme ktore > stosuje sprzeczne z prawem zasady + Glowny Urzad Ochrony Konkurencji? (a kary nakladane moga byc spore np. tepsa) > > Reasumujac odbierajac telefon od firmy grzecznie spytalbym sie o nazwisko > dzwoniacego, adres i siedzibe firmy, po czym poinformowalbym ze w zwiazku > z prowadzeniem przez dzwoniacego dzialalnosci przestepczej zamierzam te > dane wykorzystac w sadzie. > Jesli telefon by sie powtorzyl dane firmy (wraz z opisem sytuacji) > przekazalbym lokalnemu dziennikowi lub rzecznikowi ochrony konsumenta. > Jesli zadzwonia po raz drugi (lub wiecej) to dochodzi jeszcze: - wywieranie nacisku psychologicznego na zakup towaru o ktorym firma doskonale wie ze nie chce kupic (juz wczesniej dzwonili) - uciazliwosc - chec "?niekorzystnego dla mnie wydania pieniedzy" (firma juz wczesniej wiedziala ze produktu nie chce, a mimo to dalej wywiera na mnie uciazliwy nacisk psychologiczny, abym sie zlamal i jednak kupil, sugerujac ze inaczej dalej beda dzwonic) - narazanie mnie na duze straty materialne i moralne (czas, blokowanie telefonu, a moze w tym czasie chcial zadzwonic ktos inny z naprawde wazna sprawa) Pzdr Rowert |
||
2008-05-15 09:44 | Re: Spam telefoniczny | Tapatik |
Użytkownik leon napisał: > Dnia 14-05-2008 o 09:29:57 LukaszS > napisał(a): > >> W celach marketingowych dane mogą posiadać, przetwarzać i przekazywać >> innym. Wystarczy pozwolić na to tylko pierwszej firmie. Ta sprzedaje >> nastepnej, nastepnej itd. > > > tylko jakos nigdy nie potrafili tego zezwolenia udokumentowac > Następnym razem jak zadzwonią, to poproś o dokładne dane firmy włącznie z adresem i wyślij na ten adres zapytanie na piśmie. Możesz w nim zapytać się m.in. o to, skąd mają Twój namiar. Będziesz miał punkt zaczepienia. :-) -- Pozdrawiam, Tapatik |
||
2008-05-15 10:52 | Re: Spam telefoniczny | Piotr [trzykoty] |
Użytkownik >Telefonująca pani nie potrafiła odpowiedzieć kto jej pozwolił telefonować i >na jakiej podstawie to robi A ja mogę do Ciebie zadzwonic, czy muszę mieć pozwolenie? Co nie jest zabronione jest dozwolone, więc na dobrą sprawę, gdy w danym zakresie nie ma jakiś restrykcji to podstawy nikt znać nie musi. |
||
2008-05-15 12:23 | Re: Spam telefoniczny | Robert Sadłowski |
Użytkownik "Robert Sadłowski" napisał w wiadomości > Jesli zadzwonia po raz drugi (lub wiecej) to dochodzi jeszcze: > - wywieranie nacisku psychologicznego na zakup towaru o ktorym firma > doskonale wie ze nie chce kupic (juz wczesniej dzwonili) > - uciazliwosc > - chec "?niekorzystnego dla mnie wydania pieniedzy" (firma juz wczesniej > wiedziala ze produktu nie chce, a mimo to dalej wywiera na mnie uciazliwy > nacisk psychologiczny, abym sie zlamal i jednak kupil, sugerujac ze > inaczej dalej beda dzwonic) > - narazanie mnie na duze straty materialne i moralne (czas, blokowanie > telefonu, a moze w tym czasie chcial zadzwonic ktos inny z naprawde wazna > sprawa) > A teraz zacytuje skrót powyższej ustawy: Dz.U.03.153.1503 - Zwalczanie nieuczciwej konkurencji: Art. 3. 1. Czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta. 2. (2) Czynami nieuczciwej konkurencji są w szczególności: wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa, fałszywe lub oszukańcze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów albo usług, wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa, nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy, naśladownictwo produktów, pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie, utrudnianie dostępu do rynku, przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną, a także nieuczciwa lub zakazana reklama, organizowanie systemu sprzedaży lawinowej oraz prowadzenie lub organizowanie działalności w systemie konsorcyjnym. Art. 16. 1. Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności: 1) reklama sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka; 2) reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi; 3) reklama odwołująca się do uczuć klientów przez wywoływanie lęku, wykorzystywanie przesądów lub łatwowierności dzieci; 4) wypowiedź, która, zachęcając do nabywania towarów lub usług, sprawia wrażenie neutralnej informacji; 5) reklama, która stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności, w szczególności przez uciążliwe dla klientów nagabywanie w miejscach publicznych, przesyłanie na koszt klienta niezamówionych towarów lub nadużywanie technicznych środków przekazu informacji. 6) (skreślony). 2. Przy ocenie reklamy wprowadzającej w błąd należy uwzględnić wszystkie jej elementy, zwłaszcza dotyczące ilości, jakości, składników, sposobu wykonania, przydatności, możliwości zastosowania, naprawy lub konserwacji reklamowanych towarów lub usług, a także zachowania się klienta. A teraz gdzie nalezy sie zglosic jesli interesy klienta zostaly naruszone: Odpowiedzialność cywilna Art. 18. 1. W razie dokonania czynu nieuczciwej konkurencji, przedsiębiorca, którego interes został zagrożony lub naruszony, może żądać: 1) zaniechania niedozwolonych działań; 2) usunięcia skutków niedozwolonych działań; 3) złożenia jednokrotnego lub wielokrotnego oświadczenia odpowiedniej treści i w odpowiedniej formie; 4) naprawienia wyrządzonej szkody, na zasadach ogólnych; 5) wydania bezpodstawnie uzyskanych korzyści, na zasadach ogólnych; 6) zasądzenia odpowiedniej sumy pieniężnej na określony cel społeczny związany ze wspieraniem kultury polskiej lub ochroną dziedzictwa narodowego - jeżeli czyn nieuczciwej konkurencji był zawiniony. 2. Sąd, na wniosek uprawnionego, może orzec również o wyrobach, ich opakowaniach, materiałach reklamowych i innych przedmiotach bezpośrednio związanych z popełnieniem czynu nieuczciwej konkurencji. W szczególności sąd może orzec ich zniszczenie lub zaliczenie na poczet odszkodowania. Art. 18a. Ciężar dowodu prawdziwości oznaczeń lub informacji umieszczanych na towarach albo ich opakowaniach lub wypowiedzi zawartych w reklamie spoczywa na osobie, której zarzuca się czyn nieuczciwej konkurencji związany z wprowadzeniem w błąd. Art. 19. 1. Z roszczeniami wymienionymi w art. 18 ust. 1 pkt 1-3 i 6 mogą wystąpić: 1) (skreślony); 2) krajowa lub regionalna organizacja, której celem statutowym jest ochrona interesów przedsiębiorców; 3) (10) (uchylony); 4) (skreślony). 2. Przepis ust. 1 nie ma zastosowania do czynów nieuczciwej konkurencji określonych w art. 5-7, art. 11, art. 14 i art. 15a. |
||
2008-05-15 12:45 | Re: Spam telefoniczny | gargamel |
> Następnym razem jak zadzwonią, to poproś o dokładne dane firmy włącznie z > adresem i wyślij na ten adres zapytanie na piśmie. Możesz w nim zapytać > się m.in. o to, skąd mają Twój namiar. > Będziesz miał punkt zaczepienia. :-) taaa..... jeśli taki spamer po zadaniu takiego pytania nie odłoży słuchawki:O) |
||
2008-05-15 12:52 | Re: Spam telefoniczny | Liwiusz |
gargamel pisze: >> Następnym razem jak zadzwonią, to poproś o dokładne dane firmy włącznie z >> adresem i wyślij na ten adres zapytanie na piśmie. Możesz w nim zapytać >> się m.in. o to, skąd mają Twój namiar. >> Będziesz miał punkt zaczepienia. :-) > > taaa..... jeśli taki spamer po zadaniu takiego pytania nie odłoży > słuchawki:O) Albo nie powie całej prawdy. To znaczy powie, że dzwoni np. z tele2, a tymczasem będzie to jedno z wielu call center w PL lub za granicą, działających jedynie na zlecenie tele2. -- Pozdrawiam! Liwiusz Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej egzekucji => http://www.kwm.net.pl |
||
2008-05-15 13:56 | Re: Spam telefoniczny | spamspam5 |
> Witam! > Czy ktoś z grupowiczów ma jakiś sposób na ukrócenie spamu telefonicznego. > > W moim przypadku to uporczywe telefony po kilka dziennie z firm usiłujących > mi sprzedać czy to przepisy BHP, podatkowe czy pościel ekologiczną. > Nie pomagają prośby o wykreślenie mnie z ich ewidencji. > Czasami z tej samej firmy dzwonią kilka razy jednego dnia . > > Czy jest przepis prawny , który by mnie ochronił przed namolnymi > telefonistami?. > Czy są inne sposoby? :D Stary i wypróbowany... *21*997# tylko nikt sie w tym czasie nie dodzwoni do Ciebie (wyłączenie #21#) -- |
||
2008-05-15 14:54 | Re: Spam telefoniczny | PiotRek |
Użytkownik > Stary i wypróbowany... > > *21*997# Coś ściemniasz. Nie da się zaprogramować takiego przekierowania. -- Pozdrawiam Piotr |
nowsze | 1 2 3 4 5 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Spam na skrzynkę |
Kaja | 2005-10-18 12:06 |
Spam |
zly | 2005-10-23 21:04 |
spam vs spam |
Marcin | 2006-01-05 23:49 |
[spam] |
MKI | 2006-01-23 12:52 |
Spam |
qwerty | 2006-08-29 16:43 |
Cwaniaczkowy spam |
Herald | 2007-05-07 11:26 |
Spam czy nie spam.... |
wp | 2007-12-07 20:20 |
Prawo EU a spam |
Andrzej Adam Filip | 2008-02-22 10:16 |
spam czy nie spam? |
Troll | 2008-03-06 09:06 |
SPAM, ... |
Robbo | 2008-03-19 15:27 |