poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-10-06 12:17 | Sklep internetowy - regulamin, reklamacje, nieodebranie przesyłki | Masterek |
Witam szenowne grono grupowiczów. Mam pytanie odnośnie regulaminów sklepów internetowych: czy w przypadku zakupu w sklepie internetowym, sklep jest zobowiązany na dostarczenie regulaminu w formie drukowanej, kupującemu (np. dołączając go do wysłki, w której wysyłany jest towar)? Jeśli klient reklamuje towar zakupiony na odległość (w sklepie internetowym) to musi wysłać go na własny koszt czy może sklep jest zmuszony do zwrotu kosztów przesyłki? Klient dokonuje zakupu poprzez sklep internetowy, przesyłka zostaje wysłana do niego, klient jej nie odbiera. Zapytany dlaczego nie odebrał przsyłki, odpowiada - "bo nie". Czy sklep moze obciążyć takiego klienta kosztami wysyłki do niego oraz kosztów zwrtou wysyłki. Z gówy dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam Łukasz |
2008-10-06 12:21 | Re: Sklep internetowy - regulamin, | Liwiusz |
Masterek pisze: > Witam szenowne grono grupowiczów. > > > Mam pytanie odnośnie regulaminów sklepów internetowych: czy w przypadku > zakupu w sklepie internetowym, sklep jest zobowiązany na dostarczenie > regulaminu w formie drukowanej, kupującemu (np. dołączając go do wysłki, w > której wysyłany jest towar)? IMHO wystarczy na stronie. > > Jeśli klient reklamuje towar zakupiony na odległość (w sklepie internetowym) > to musi wysłać go na własny koszt czy może sklep jest zmuszony do zwrotu > kosztów przesyłki? Klient wysyła na własny koszt, jeśli sklep uzna reklamację - zwraca koszt wysyłki. Dotyczy to niezgodności produktu z umową, w przypadku reklamacji gwarancyjnej obowiązują zapisy gwarancji. > > Klient dokonuje zakupu poprzez sklep internetowy, przesyłka zostaje wysłana > do niego, klient jej nie odbiera. Zapytany dlaczego nie odebrał przsyłki, > odpowiada - "bo nie". Czy sklep moze obciążyć takiego klienta kosztami > wysyłki do niego oraz kosztów zwrtou wysyłki. Nie widzę przeszkód. -- Pozdrawiam! Liwiusz |
||
2008-10-06 12:49 | Re: Sklep internetowy - regulamin, reklamacje, nieodebranie przesyłki | Masterek |
>> Mam pytanie odnośnie regulaminów sklepów internetowych: czy w przypadku >> zakupu w sklepie internetowym, sklep jest zobowiązany na dostarczenie >> regulaminu w formie drukowanej, kupującemu (np. dołączając go do wysłki, >> w której wysyłany jest towar)? > > IMHO wystarczy na stronie. Czy reguluje to jakaś ustawa? Wiem, że np. sklep merlin wysyła regulamin wydrukowany na odwrocie faktury (oczywiście może to ich wybryk :] ) >> Jeśli klient reklamuje towar zakupiony na odległość (w sklepie >> internetowym) to musi wysłać go na własny koszt czy może sklep jest >> zmuszony do zwrotu kosztów przesyłki? > Klient wysyła na własny koszt, jeśli sklep uzna reklamację - zwraca koszt > wysyłki. Dotyczy to niezgodności produktu z umową, w przypadku reklamacji > gwarancyjnej obowiązują zapisy gwarancji. Serdeczne dzięki za wyjaśnienie. >> Klient dokonuje zakupu poprzez sklep internetowy, przesyłka zostaje >> wysłana do niego, klient jej nie odbiera. Zapytany dlaczego nie odebrał >> przsyłki, odpowiada - "bo nie". Czy sklep moze obciążyć takiego klienta >> kosztami wysyłki do niego oraz kosztów zwrtou wysyłki. > Nie widzę przeszkód. Domyślam się, że od strony "technicznej" mogę potrącić należność równą kosztom przesyłki z kwoty, którą klient przedpłacił na konto za towar? W przypadku przezyłki za pobraniem może być raczej ciężko :] Na jakiej podstawie może nastąpić obciążenie, jakaś ustawa reguluje tą kwestię? Pozdrawiam |
||
2008-10-06 13:00 | Re: Sklep internetowy - regulamin, | Liwiusz |
Masterek pisze: >>> Mam pytanie odnośnie regulaminów sklepów internetowych: czy w przypadku >>> zakupu w sklepie internetowym, sklep jest zobowiązany na dostarczenie >>> regulaminu w formie drukowanej, kupującemu (np. dołączając go do wysłki, >>> w której wysyłany jest towar)? >> IMHO wystarczy na stronie. > > Czy reguluje to jakaś ustawa? > Wiem, że np. sklep merlin wysyła regulamin wydrukowany na odwrocie faktury > (oczywiście może to ich wybryk :] ) Jednak zmienię zdanie :) Zgodnie z art. 9 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny klient powinien być poinformowany o: 1) imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby) przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą przedsiębiorcy, a także numerze, pod którym przedsiębiorca został zarejestrowany, 2) istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu, 3) cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a w szczególności cła i podatki, 4) zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia, 5) kosztach oraz terminie i sposobie dostawy, 6) prawie odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni, ze wskazaniem wyjątków, o których mowa w art. 10 ust. 3, 7) kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy, 8) terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie albo wynagrodzeniu mają charakter wiążący, 9) minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe lub okresowe, 10) miejscu i sposobie składania reklamacji, 11) prawie wypowiedzenia umowy, o którym mowa w art. 8 ust. 3. najpóźniej w momencie składania zamówienia, czyli np. na stronie www. Jednakże dane te powinny mu zostać przedstawione na piśmie w momencie rozpoczęcia spełnienia świadczenia, czyli właśnie w przesyłce. > Domyślam się, że od strony "technicznej" mogę potrącić należność równą > kosztom przesyłki z kwoty, którą klient przedpłacił na konto za towar? W > przypadku przezyłki za pobraniem może być raczej ciężko :] > Na jakiej podstawie może nastąpić obciążenie, jakaś ustawa reguluje tą > kwestię? Myślę, że można to wyprowadzić z ogólnych zasad: klient zamawia produkt, którego potem nie odbiera, przez co powoduje u sprzedającego koszty, które powinien zwrócić. -- Pozdrawiam! Liwiusz |
||
2008-10-06 13:24 | Re: Sklep internetowy - regulamin, reklamacje, nieodebranie przesyłki | Daniel |
> Jednakże dane te powinny mu zostać przedstawione na piśmie w momencie > rozpoczęcia spełnienia świadczenia, czyli właśnie w przesyłce. Mogłeś już przeczytać dalej to nie musiałbyś zmieniac zdania :-) D. |
||
2008-10-06 19:30 | Re: Sklep internetowy - regulamin, reklamacje, nieodebranie przesyłki | Tristan |
W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 06 październik 2008 13:00 (autor Liwiusz publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: > Myślę, że można to wyprowadzić z ogólnych zasad: klient zamawia > produkt, którego potem nie odbiera, No ale przy zakupie poza siedzibą można się wycofać przez 10 dni... Więc się wycofał, jeszcze przed odbiorem. -- Tristan |
||
2008-10-07 09:45 | Re: Sklep internetowy - regulamin, reklamacje, nieodebranie przesyłki | Masterek |
>> Myślę, że można to wyprowadzić z ogólnych zasad: klient zamawia >> produkt, którego potem nie odbiera, > > No ale przy zakupie poza siedzibą można się wycofać przez 10 dni... Więc > się > wycofał, jeszcze przed odbiorem. A czy w przypadku gdy klient skorzysta z prawa do zwrotu bez podania przyczyny (w przeciagu 10 dni), to nie on ponosi koszty transportu? Z tego co wiem (oczywiście mogę się mylić) to w takich sytuacjach koszty transportu "spadają" na kupującego. Pozdrawiam Łukasz |
||
2008-10-07 10:42 | Re: Sklep internetowy - regulamin, reklamacje, nieodebranie przesyłki | Tristan |
W odpowiedzi na pismo z wtorek 07 październik 2008 09:45 (autor Masterek publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: > A czy w przypadku gdy klient skorzysta z prawa do zwrotu bez podania > przyczyny (w przeciagu 10 dni), to nie on ponosi koszty transportu? > Z tego co wiem (oczywiście mogę się mylić) to w takich sytuacjach koszty > transportu "spadają" na kupującego. Ano tak , transportu tak :D Nie doczytałem, myślałem, że gość się domaga kasy za towar. -- Tristan |
||
2008-10-07 14:52 | Re: Sklep internetowy - regulamin, reklamacje, nieodebranie | Adramelech |
Liwiusz news:gccorn$j73$1@news.onet.pl: >> Jeśli klient reklamuje towar zakupiony na odległość (w sklepie >> internetowym) to musi wysłać go na własny koszt czy może sklep jest >> zmuszony do zwrotu kosztów przesyłki? > > > Klient wysyła na własny koszt, jeśli sklep uzna reklamację - zwraca > koszt wysyłki. Dotyczy to niezgodności produktu z umową, w przypadku > reklamacji gwarancyjnej obowiązują zapisy gwarancji. A jeżeli w karcie gwarancyjnej nie ma nic o kosztach wysyłki, a gwarant meilowo odpisał że koszty wysyłki ponosi klient, jak jest z zwrotem kosztów? Pozdrawiam! -- Piotr Sobolewski "My jsme Borg. Odpor je marny, budete asimilovani..." http://adramel.prv.pl - artykuł o zgrywaniu przez karty TV. |
||
2008-10-07 14:54 | Re: Sklep internetowy - regulamin, | Liwiusz |
Adramelech pisze: > Liwiusz > news:gccorn$j73$1@news.onet.pl: > >>> Jeśli klient reklamuje towar zakupiony na odległość (w sklepie >>> internetowym) to musi wysłać go na własny koszt czy może sklep jest >>> zmuszony do zwrotu kosztów przesyłki? >> >> Klient wysyła na własny koszt, jeśli sklep uzna reklamację - zwraca >> koszt wysyłki. Dotyczy to niezgodności produktu z umową, w przypadku >> reklamacji gwarancyjnej obowiązują zapisy gwarancji. > > > A jeżeli w karcie gwarancyjnej nie ma nic o kosztach wysyłki, a gwarant > meilowo odpisał że koszty wysyłki ponosi klient, jak jest z zwrotem kosztów? To proste, jeśli gwarant nie zobowiązał się do zwrotu kosztów, to koszty ponosi ten, kto ponosi, czyli wysyłający. -- Pozdrawiam! Liwiusz |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Sklep internetowy i sprzedaż wyłącznie za |
Mariusz | 2005-12-15 11:58 |
sklep internetowy i kasa fiskalna |
2006-01-31 00:57 | |
sklep internetowy-zamowienie |
Kropelka | 2006-02-07 23:25 |
Prawa autorskie do tekstów i internetowy regulamin |
Tomasz 'Y | 2006-02-18 16:33 |
sklep internetowy |
michal_cobra | 2006-05-31 20:29 |
GIODO a Sklep Internetowy |
mf | 2006-06-08 16:16 |
Sklep internetowy |
picom | 2006-06-20 11:43 |
Sklep internetowy - obowiazek pocztowy |
Klapuch :-) | 2006-12-01 12:30 |
Sklep internetowy a gwarancja |
Danny | 2007-11-09 18:11 |
Sklep internetowy a koszty dostawy |
Player | 2008-04-16 09:36 |