poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-11-08 20:06 | Czy to jest wyłudzenie? | Jacek |
Dzień dobry ! Jestem posiadaczem palmtopa Fujitsu-Siemens N560. W palmtopie według mnie uległo uszkodzeniu gniazdo, do którego wkłada się kabel synchronizujący urządzenie z pecetem. Napisałem list elektroniczny z opisem objawów uszkodzenia do serwisu mającego w swoim adresie tekst: fujitsu-siemens_serwis. Poprosiłem o ocenę czy mogą podjąć się naprawy i za ile. Najpierw zażądano podania przeze mnie tylko i wyłącznie numeru fabrycznego urządzenia, a po kilku dniach dostałem pocztą elektroniczną "wstępną ekspertyzę techniczną" naprawy urządzenia o podanym przeze mnie numerze seryjnym. Technik, bez oglądania, tylko na podstawie mojego opisu (a czy moja diagnoza jest dobra, to nie wiem) wycenił naprawę następująco: nowa płyta główna 1745 zł, koszt wymiany 160 zł + VAT czyli razem 2325 zł. Jednocześnie w e-mailu jest informacja, że gdy rezygnuję z usługi powinienem zapłacić 160 zł + VAT za ekspertyzę, której dokonano. Z innej firmy dostałem ofertę na wymianę gniazda za 300 zł + VAT. Dosyć długo czekałem na odpowiedź z serwisu, dodatkowo stałem jeszcze przed koniecznością zakupu nowego akumulatora za około 200 zł wybrałem zupełnie inne rozwiązanie: kupiłem w sklepie nowy N560 z 2-letnią gwarancją i nowym akumulatorem za 1150 zł brutto. Dodatkowo zakup premiowany jest pewną ilością punktów, które umożliwiają darmowe pobranie ze strony F-S płatnego oprogramowania. Zakładam, że serwis może nasłać na mnie firmę Kruk, bo nie widzę powodu abym miał za cokolwiek im płacić. Gdzie się lepiej najpierw udać: do prokuratury z informacją o próbie wyłudzenia, czy do rzecznika praw ochrony konsumenta? Proszę o radę. |
2008-11-08 20:08 | Re: Czy to jest wyłudzenie? | FlashT |
Tak :) |
||
2008-11-08 20:52 | Re: Czy to jest wyłudzenie? | Liwiusz |
Jacek pisze: > Dzień dobry ! > Jestem posiadaczem palmtopa Fujitsu-Siemens N560. W palmtopie według > mnie uległo uszkodzeniu gniazdo, do którego wkłada się kabel > synchronizujący urządzenie z pecetem. Napisałem list elektroniczny z > opisem objawów uszkodzenia do serwisu mającego w swoim adresie tekst: > fujitsu-siemens_serwis. Poprosiłem o ocenę czy mogą podjąć się naprawy i > za ile. Najpierw zażądano podania przeze mnie tylko i wyłącznie numeru > fabrycznego urządzenia, a po kilku dniach dostałem pocztą elektroniczną > "wstępną ekspertyzę techniczną" naprawy urządzenia o podanym przeze mnie > numerze seryjnym. Technik, bez oglądania, tylko na podstawie mojego > opisu (a czy moja diagnoza jest dobra, to nie wiem) wycenił naprawę > następująco: nowa płyta główna 1745 zł, koszt wymiany 160 zł + VAT czyli > razem 2325 zł. Jednocześnie w e-mailu jest informacja, że gdy rezygnuję > z usługi powinienem zapłacić 160 zł + VAT za ekspertyzę, której > dokonano. Z innej firmy > dostałem ofertę na wymianę gniazda za 300 zł + VAT. Dosyć długo czekałem > na odpowiedź z serwisu, dodatkowo stałem jeszcze przed > koniecznością zakupu nowego akumulatora za około 200 zł wybrałem > zupełnie inne rozwiązanie: kupiłem w sklepie nowy N560 z 2-letnią > gwarancją i nowym akumulatorem za 1150 zł brutto. Dodatkowo zakup > premiowany jest pewną ilością punktów, które umożliwiają darmowe > pobranie ze strony F-S płatnego oprogramowania. Zakładam, że serwis może > nasłać na mnie firmę Kruk, bo nie widzę powodu abym miał za cokolwiek im > płacić. Gdzie się lepiej najpierw udać: do prokuratury z informacją o > próbie wyłudzenia, czy do rzecznika praw ochrony konsumenta? Proszę o radę. Wyłudzenie nie jest terminem prawnym, który opisywałby jakieś przestępstwo. Zwykle mając na myśli wyłudzenie mówimy o oszustwie. Aby zaszło oszustwo, serwis musiałby Cię wprowadzić w błąd w celu uzyskania korzyści majątkowej. Nic takiego nie zaszło. Zatem o "wyłudzeniu" nie ma tutaj mowy. -- Pozdrawiam! Liwiusz |
||
2008-11-08 20:53 | Re: Czy to jest wyłudzenie? | Liwiusz |
FlashT pisze: > Tak :) Nie :) -- Pozdrawiam! Liwiusz |
||
2008-11-08 20:57 | Re: Czy to jest wyłudzenie? | Marek Dyjor |
Jacek wrote: > Dzień dobry ! > Jestem posiadaczem palmtopa Fujitsu-Siemens N560. W palmtopie według > mnie uległo uszkodzeniu gniazdo, do którego wkłada się kabel > synchronizujący urządzenie z pecetem. Napisałem list elektroniczny z > opisem objawów uszkodzenia do serwisu mającego w swoim adresie tekst: > fujitsu-siemens_serwis. Poprosiłem o ocenę czy mogą podjąć się > naprawy i za ile. Najpierw zażądano podania przeze mnie tylko i > wyłącznie numeru fabrycznego urządzenia, a po kilku dniach dostałem > pocztą elektroniczną "wstępną ekspertyzę techniczną" naprawy > urządzenia o podanym przeze mnie numerze seryjnym. Technik, bez > oglądania, tylko na podstawie mojego opisu (a czy moja diagnoza jest > dobra, to nie wiem) wycenił naprawę następująco: nowa płyta główna > 1745 zł, koszt wymiany 160 zł + VAT czyli razem 2325 zł. Jednocześnie > w e-mailu jest informacja, że gdy rezygnuję z usługi powinienem > zapłacić 160 zł + VAT za ekspertyzę, której dokonano. Z innej firmy skad ja to znam. ten sam numer w serwisie EPSONA w bielsku białej... tym razem po ekspertyzie drukarki (dostarczyłem ją do serwisu) zaproponowali mi okazyjna naprawę której wartość przekraczała koszt nowej drukarki z gwarancją 2 lata, łaskawie proponowali mi 2 miesiące gwarancji po naprawie :) koszt ekspertyzy 250 zł. napisałem pismo z żądaniem wydania drukarki oraz informacją że w przypadku przetrzymywania mojej drukarki i podtrzymania rządanai opłaty za ekspertyzę zgłoszę sprawę do prokuratury jako wyłudzenie oraz poinformuje centrale EPSON i prasę. Drukarkę oddano mi bez dodatkowych kosztów. Polecony an grupach serwis naprawił ja za drobną opłatą (powodem złej pracy były zabrudzone tarcze kodowe) |
||
2008-11-08 21:20 | Re: Czy to jest wyłudzenie? | Liwiusz |
NoName pisze: > Liwiusz pisze: >> Jacek pisze: >>> Dzień dobry ! >>> Jestem posiadaczem palmtopa Fujitsu-Siemens N560. W palmtopie według >>> mnie uległo uszkodzeniu gniazdo, do którego wkłada się kabel >>> synchronizujący urządzenie z pecetem. Napisałem list elektroniczny z >>> opisem objawów uszkodzenia do serwisu mającego w swoim adresie tekst: >>> fujitsu-siemens_serwis. Poprosiłem o ocenę czy mogą podjąć się >>> naprawy i za ile. Najpierw zażądano podania przeze mnie tylko i >>> wyłącznie numeru fabrycznego urządzenia, a po kilku dniach dostałem >>> pocztą elektroniczną "wstępną ekspertyzę techniczną" naprawy >>> urządzenia o podanym przeze mnie numerze seryjnym. Technik, bez >>> oglądania, tylko na podstawie mojego opisu (a czy moja diagnoza jest >>> dobra, to nie wiem) wycenił naprawę następująco: nowa płyta główna >>> 1745 zł, koszt wymiany 160 zł + VAT czyli razem 2325 zł. Jednocześnie >>> w e-mailu jest informacja, że gdy rezygnuję z usługi powinienem >>> zapłacić 160 zł + VAT za ekspertyzę, której dokonano. Z innej firmy >>> dostałem ofertę na wymianę gniazda za 300 zł + VAT. Dosyć długo >>> czekałem na odpowiedź z serwisu, dodatkowo stałem jeszcze przed >>> koniecznością zakupu nowego akumulatora za około 200 zł wybrałem >>> zupełnie inne rozwiązanie: kupiłem w sklepie nowy N560 z 2-letnią >>> gwarancją i nowym akumulatorem za 1150 zł brutto. Dodatkowo zakup >>> premiowany jest pewną ilością punktów, które umożliwiają darmowe >>> pobranie ze strony F-S płatnego oprogramowania. Zakładam, że serwis >>> może nasłać na mnie firmę Kruk, bo nie widzę powodu abym miał za >>> cokolwiek im płacić. Gdzie się lepiej najpierw udać: do prokuratury z >>> informacją o próbie wyłudzenia, czy do rzecznika praw ochrony >>> konsumenta? Proszę o radę. >> >> >> Wyłudzenie nie jest terminem prawnym, który opisywałby jakieś >> przestępstwo. Zwykle mając na myśli wyłudzenie mówimy o oszustwie. Aby >> zaszło oszustwo, serwis musiałby Cię wprowadzić w błąd w celu >> uzyskania korzyści majątkowej. Nic takiego nie zaszło. Zatem o >> "wyłudzeniu" nie ma tutaj mowy. >> > > > Sie prawnik znalazl, polowa prawnikow w tym kraju to miernoty > wyludzajace kase od ofiar. > > Zeby cokolwiek wyludzic nie musisz nikogo oszukiwac i vice versa. Podaj mi zatem, prawniku, odpowiedni artykuł kodeksu karnego. -- Pozdrawiam! Liwiusz |
||
2008-11-09 01:28 | Re: Czy to jest wyłudzenie? | Marcin Debowski |
Dnia 08.11.2008 Liwiusz > Wyłudzenie nie jest terminem prawnym, który opisywałby jakieś > przestępstwo. Zwykle mając na myśli wyłudzenie mówimy o oszustwie. Aby A oszustwo jest? > zaszło oszustwo, serwis musiałby Cię wprowadzić w błąd w celu uzyskania > korzyści majątkowej. Nic takiego nie zaszło. Zatem o "wyłudzeniu" nie ma > tutaj mowy. To nie tak, że nic takiego nie zaszło, a że nie sposób na podstawie dostarczonych informacji określić czy zaszło czy nie. W tych 2ch przypadkach opisanych w tym wątku mogło jak najbardziej dość do próby oszustwa. Jak to udowodnić to już cięższa sprawa. -- Marcin |
||
2008-11-09 01:41 | Re: Czy to jest wyłudzenie? | scream |
Dnia Sat, 8 Nov 2008 20:06:29 +0100, Jacek napisał(a): (...) > oprogramowania. Zakładam, że serwis może nasłać na mnie firmę Kruk, bo nie widzę > powodu abym miał za cokolwiek im płacić. Gdzie się lepiej najpierw udać: do > prokuratury z informacją o próbie wyłudzenia, czy do rzecznika praw ochrony > konsumenta? Proszę o radę. Nigdzie, olać. Według prawa to oni muszą udowodnić, że zamawiałeś u nich PŁATNĄ ekspertyzę. Tak więc musieliby Cie wcześniej poinformować, że owszem, powiedzą za ile naprawią sprzęt, ale Ty im za tą informację zapłacisz, a Ty musiałbyś się na to zgodzić. -- best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych. |
||
2008-11-09 02:59 | Re: Czy to jest wyłudzenie? | Andrzej Lawa |
Jacek pisze: > fujitsu-siemens_serwis. Poprosiłem o ocenę czy mogą podjąć się naprawy i > za ile. Najpierw zażądano podania przeze mnie tylko i wyłącznie numeru > fabrycznego urządzenia, a po kilku dniach dostałem pocztą elektroniczną > "wstępną ekspertyzę techniczną" naprawy urządzenia o podanym przeze mnie > numerze seryjnym. Technik, bez oglądania, tylko na podstawie mojego > opisu (a czy moja diagnoza jest dobra, to nie wiem) wycenił naprawę > następująco: nowa płyta główna 1745 zł, koszt wymiany 160 zł + VAT czyli > razem 2325 zł. Gamonie nie mają zapasowych gniazdek czy co? Przy właściwych narzędziach i przy odrobinie zręczności można nawet układy montowane powierzchniowo wymieniać, a co dopiero głupie gniazdka. > Jednocześnie w e-mailu jest informacja, że gdy rezygnuję > z usługi powinienem zapłacić 160 zł + VAT za ekspertyzę, której > dokonano. ROTFL To się do prasy nadaje :) [ciach] > pobranie ze strony F-S płatnego oprogramowania. Zakładam, że serwis może > nasłać na mnie firmę Kruk, bo nie widzę powodu abym miał za cokolwiek im > płacić. Gdzie się lepiej najpierw udać: do prokuratury z informacją o > próbie wyłudzenia, czy do rzecznika praw ochrony konsumenta? Proszę o radę. Póki co olej. Dopiero jakby przysłali na piśmie jakieś wezwania do zapłaty albo groźby rozgłoszenia fałszywej informacji mogącej Ci zaszkodzić w życiu będzie to już można podciągać pod KK. |
||
2008-11-09 07:28 | Re: Czy to jest wyłudzenie? | Liwiusz |
Andrzej Lawa pisze: > Póki co olej. Dopiero jakby przysłali na piśmie jakieś wezwania do > zapłaty albo groźby rozgłoszenia fałszywej informacji mogącej Ci > zaszkodzić w życiu będzie to już można podciągać pod KK. Andrzeju, wskaż proszę ten artykuł kk. -- Pozdrawiam! Liwiusz |
nowsze | 1 2 3 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Czy to jest wyłudzenie?? |
.:Backtrim:. | 2005-10-16 14:28 |
Wyłudzenie? Pytanie |
Odi | 2005-11-21 16:08 |
wyłudzenie?? |
kaśka | 2006-01-16 17:48 |
Wyłudzenie? |
PaRaGaS | 2006-07-21 23:12 |
wyłudzenie zusu |
sledz | 2006-09-27 21:46 |
Wyłudzenie (oszustwo?) |
Rafi | 2007-01-07 11:56 |
Wyłudzenie pomocy dla szkół |
Jan Werbinski | 2007-03-15 13:46 |
wyłudzenie podpisu |
| | 2007-12-01 22:21 |
wyłudzenie |
Wawrzek | 2008-03-06 16:57 |
Wyłudzenie...? |
interkas | 2008-07-21 20:59 |