Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Kamera i mikrofon w punkcie usługowym

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2009-03-19 09:47 Kamera i mikrofon w punkcie usługowym fArmer
Witam
Jak wygląda kwestia legalności nagrywania obrazu i dźwięku w punkcie
usługowym?
Jest sobie lada, nad nią widoczna kamera, w ladzie jest schowany
mikrofon (nie widać go). O kamerze i mikrofonie wiedzą wszyscy
pracownicy, kamerę widzą klienci. Nie ma informacji o obecności kamery
i mikrofonu.
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
fArmer
2009-03-19 15:45 Re: Kamera i mikrofon w punkcie usługowym scream
Dnia Thu, 19 Mar 2009 01:47:45 -0700 (PDT), fArmer napisał(a):

> Jak wygląda kwestia legalności nagrywania obrazu i dźwięku w punkcie
> usługowym?
> Jest sobie lada, nad nią widoczna kamera, w ladzie jest schowany
> mikrofon (nie widać go). O kamerze i mikrofonie wiedzą wszyscy
> pracownicy, kamerę widzą klienci. Nie ma informacji o obecności kamery
> i mikrofonu.

Właściciel owego punktu usługowego moze powiesic nawet 300 kamer i
mikrofonów i nikogo o tym nie informowac. Jest to legalne.

--
best regards,
scream
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.
2009-03-19 21:22 Re: Kamera i mikrofon w punkcie usługowym Krzysztof 'kw1618' z Wars
Dnia Thu, 19 Mar 2009 01:47:45 -0700 (PDT), fArmer napisał(a):

> Witam
> Jak wygląda kwestia legalności nagrywania obrazu i dźwięku w punkcie
> usługowym?
> Jest sobie lada, nad nią widoczna kamera, w ladzie jest schowany
> mikrofon (nie widać go). O kamerze i mikrofonie wiedzą wszyscy
> pracownicy, kamerę widzą klienci. Nie ma informacji o obecności kamery
> i mikrofonu.
> Z góry dziękuję za pomoc
> Pozdrawiam
> fArmer

czemu ma to służyć ?
wytłumacz mi przed czym cie to zabezpieczy ?

--
Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia
Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Kontakt przez grupy.3mam.net 'Kontakt'
http://foto.3mam.net/ areszt śledczy Białołęka w galerii
2009-03-19 23:53 Re: Kamera i mikrofon w punkcie usługowym Marcin Debowski
Dnia 19.03.2009 scream napisał/a:
> Właściciel owego punktu usługowego moze powiesic nawet 300 kamer i
> mikrofonów i nikogo o tym nie informowac. Jest to legalne.

Ale już np. podsłuchiwanie rozmowy 2ch klientów chyba nie specjalnie.

--
Marcin
2009-03-20 00:30 Re: Kamera i mikrofon w punkcie usługowym scream
Dnia Fri, 20 Mar 2009 06:53:14 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

> Dnia 19.03.2009 scream napisał/a:
>> Właściciel owego punktu usługowego moze powiesic nawet 300 kamer i
>> mikrofonów i nikogo o tym nie informowac. Jest to legalne.
> Ale już np. podsłuchiwanie rozmowy 2ch klientów chyba nie specjalnie.

Nie bylo mowy o mikrofonach kierunkowych :)

--
best regards,
scream
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.
2009-03-20 16:01 Re: Kamera i mikrofon w punkcie usługowym Zbynek Ltd.
Witam

Marcin Debowski napisał(a) :
> Dnia 19.03.2009 scream napisał/a:
>> Właściciel owego punktu usługowego moze powiesic nawet 300 kamer i
>> mikrofonów i nikogo o tym nie informowac. Jest to legalne.
>
> Ale już np. podsłuchiwanie rozmowy 2ch klientów chyba nie specjalnie.

Wystarczy wejść i pod nieobecność obsługi porozmawiać z kimś.
Potem donosik, że firma nagrała, bo pewnie nagrywa, nielegalnie
rozmowę i właściciel punktu usługowego do odstrzału. Life is
brutal i nikt nie lubi być podsłuchiwany.

--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0x39E452FE
2009-03-20 16:33 Re: Kamera i mikrofon w punkcie usługowym fArmer

> czemu ma to służyć ?
> wytłumacz mi przed czym cie to zabezpieczy ?

Mnie to po nic, ale w firmie w której pracuje jest coś takiego. Ciekaw
jestem po prostu czy szef nie przegiął pały.
Swoją drogą nagrywanie rozmowy może rozwiązać kwestie sporne między
obsługą a klientem (zdarza się że klient wmawia nam słowa których nie
mówiliśmy, szczególnie jak schrzanił projekt ;) )
Mikrofon jest zsynchronizowany z kamerą - dźwięk i obraz nagrywane są
jeśli tylko coś się pojawi w zasięgu kamery.
2009-03-21 20:57 Re: Kamera i mikrofon w punkcie usługowym Krzysztof 'kw1618' z Wars
Dnia Fri, 20 Mar 2009 08:33:01 -0700 (PDT), fArmer napisał(a):

> Mnie to po nic, ale w firmie w której pracuje jest coś takiego. Ciekaw
> jestem po prostu czy szef nie przegiął pały.
> Swoją drogą nagrywanie rozmowy może rozwiązać kwestie sporne między
> obsługą a klientem (zdarza się że klient wmawia nam słowa których nie
> mówiliśmy, szczególnie jak schrzanił projekt ;) )
> Mikrofon jest zsynchronizowany z kamerą - dźwięk i obraz nagrywane są
> jeśli tylko coś się pojawi w zasięgu kamery.

Generalnie moim skromnym zdaniem to dobry pomysł, ale trochę dziwny, bo
jeśli to firma usługowa, to oczywiste jest, ze uzgodnienia robi się ustnie,
potem je spisuje na papier i dwie strony umowy po weryfikacji akceptują lub
jeszcze nanoszą poprawki.

Często szefowie stosują taki system mądrze to nazywając "podwyższaniem
jakości usług", okresowo szef przegląda taśmy, odsłuchuje dialogi i wytyka
pracownikowi błędy.


--
Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia
Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Kontakt przez grupy.3mam.net 'Kontakt'
http://foto.3mam.net/ areszt śledczy Białołęka w galerii
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

kamera w toalecie

Dareck 2005-11-29 06:59

ukryta kamera - odszkodowanie

kazow 2006-03-07 13:21

ukryta kamera - odszkodowanie

kazow 2006-03-07 13:21

Kamera

PPB 2006-08-05 14:07

Kamera w przebieralni

soap 2006-09-19 21:37

kamera

piotrp 2007-01-12 13:45

kamera internetowa a prawo

Kszych 2007-04-05 16:41