poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2009-04-03 15:32 | Problem z naprawą gwarancyjna laptopa. Lenovo R61i | Pawelek |
Dzień dobry wszystkim dobrym duszom na tej grupie :-) Do tej pory byłem jedynie biernym czytelnikiem grupy, który przygląda się kłopotom codziennym osób tutaj piszących oraz ewentualnym rozwiązaniom. Niestety w końcu i ja wpadłem w sidła niewiedzy przepisów i ewentualnego stosowania na codzień prawa w przedmiotowym temacie... Nawiązując do mojej historii opisanej na grupie merytorycznie zajmującej się tematyką sprzętu komputerowego: http://groups.google.pl/group/pl.comp.pecet/browse_thread/thread/e5 6a6da60b1180a2/d582b6bf7851541e?hl=pl&lnk=gst&q=zatrzask+r61i#d582b6bf7851541e W skrócie: kupiłem laptopa Lenovo R61i, w którym po 7 miesiącach zaczęła pękać obudowa na około zacisku. Udałem się do serwisu Ram- serwis, który jest autoryzowany oraz działa w imieniu Lenovo. Po krótkiej rozmowie otrzymałem w biurze informacje, że nie powinno być kłopotów z realizacją gwarancji oraz że sprzęt zostanie przesłany do Warszawy. Po kilku dniach otrzymałem na telefon komórkowy sms, że serwis prosi o kontakt. Oczywiście oddzwoniłem i otrzymałem informacje, ze serwis odmawia naprawy gwarancyjnej. Odpowiedni protokół otrzymałem na e-mail. Poprosiłem o informacje czy zostanę obciążony jakimikolwiek kosztami i otrzymałem informacje, że będe musiał zapłacić za diagnozę ( sprawdzenie czy komputer podlega gwarancji!) 84.18zł. Kochani! Jeśli wiecie to dajcie mi info co mogę zrobić w rzeczonej sprawie, czy ktoś miał już do czynienia z podobną sytuacją oraz czy jest to prawnie dopuszczalne aby pobierać od klienta pieniądze za sprawdzenie czy usterka jest usuwana na gwarancji. Z pozdrowieniami Paweł |
2009-04-04 02:45 | Re: Problem z naprawą gwarancyjna laptopa. | Marcin Debowski |
Dnia 03.04.2009 Pawelek > Kochani! Jeśli wiecie to dajcie mi info co mogę zrobić w rzeczonej > sprawie, czy ktoś miał już do czynienia z podobną sytuacją oraz czy > jest to prawnie dopuszczalne aby pobierać od klienta pieniądze za > sprawdzenie czy usterka jest usuwana na gwarancji. Jest to MZ dopuszczalne ale też musiałeś się na to zgodzić np. w taki sposób: 1. gdy reklamowałeś z tyt. gwarancji a informacja o odpłatności była elementem umowy gwarancyjnej 2. jeśli podpisałeś coś odpowiedniego w serwisie W pozostałych przypadka MZ żadanie jest bezpodstawne. -- Marcin |
||
2009-04-06 22:17 | Re: Problem z naprawą gwarancyjna laptopa. Lenovo R | causa1980 |
On 3 Kwi, 15:32, Pawelek > Dzień dobry wszystkim dobrym duszom na tej grupie :-) > > Do tej pory byłem jedynie biernym czytelnikiem grupy, który przygląda > się kłopotom codziennym osób tutaj piszących oraz ewentualnym > rozwiązaniom. Niestety w końcu i ja wpadłem w sidła niewiedzy > przepisów i ewentualnego stosowania na codzień prawa w przedmiotowym > temacie... > > Nawiązując do mojej historii opisanej na grupie merytorycznie > zajmującej się tematyką sprzętu komputerowego: > > http://groups.google.pl/group/pl.comp.pecet/browse_thread/thread/e56a... > > W skrócie: kupiłem laptopa Lenovo R61i, w którym po 7 miesiącach > zaczęła pękać obudowa na około zacisku. Udałem się do serwisu Ram- > serwis, który jest autoryzowany oraz działa w imieniu Lenovo. Po > krótkiej rozmowie otrzymałem w biurze informacje, że nie powinno być > kłopotów z realizacją gwarancji oraz że sprzęt zostanie przesłany do > Warszawy. Po kilku dniach otrzymałem na telefon komórkowy sms, że > serwis prosi o kontakt. Oczywiście oddzwoniłem i otrzymałem > informacje, ze serwis odmawia naprawy gwarancyjnej. Odpowiedni > protokół otrzymałem na e-mail. > > Poprosiłem o informacje czy zostanę obciążony jakimikolwiek kosztami i > otrzymałem informacje, że będe musiał zapłacić za diagnozę > ( sprawdzenie czy komputer podlega gwarancji!) 84.18zł. > > Kochani! Jeśli wiecie to dajcie mi info co mogę zrobić w rzeczonej > sprawie, czy ktoś miał już do czynienia z podobną sytuacją oraz czy > jest to prawnie dopuszczalne aby pobierać od klienta pieniądze za > sprawdzenie czy usterka jest usuwana na gwarancji. > > Z pozdrowieniami > Paweł Mam podobnego laptopa IBM R61i u jestem bardzo zadowolony z niego. Nic mi się nie dzieje. Właśnie na nim piszę. Co do sprawy, jeżeli w gwarancji nie ma nic na temat jakichkolwiek opłat to nie ma podstaw do obciążenie Ciebie opłatą. Jest obowiązkiem gwaranta rozpatrzyć zgłoszony problem sprzętu, nawet jak nie ma podstaw do naprawy na podstawie gwarancji. Zastanów się również nad skorzystaniem z rękojmi. Może problem z obudową powstał na skutek wady, która była już przy zakupie laptopa. Raczej wątpliwa to sprawa:) Pzdr |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Naprawa gwarancyjna |
Tomasz Maleski | 2005-10-10 14:34 |
Gwarancja a karta gwarancyjna |
Aga | 2005-12-12 13:57 |
Sprzedaż domu a premia gwarancyjna |
Marrek | 2006-03-27 00:36 |
Imienna karta gwarancyjna |
Krzysztof 'kw1618' z Wars | 2006-06-01 16:52 |
problem z naprawą wad w zakupionej usludze.... |
asterix | 2006-08-01 15:01 |
naprawa gwarancyjna plyty glownej |
kennard | 2007-01-12 00:35 |
Premia gwarancyjna a sprzedaż mieszkania |
Tracek | 2007-03-04 02:17 |
Gwarancyjna wymiana samochodu na nowy. |
m. | 2007-04-17 22:08 |
dluga naprawa gwarancyjna |
cienki_bolek | 2007-04-23 10:46 |
naprawa gwarancyjna |
A-Geo | 2008-12-04 11:44 |