Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

gwarancja / notebook / MAXDATA / KAREN

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2009-08-04 12:03 gwarancja / notebook / MAXDATA / KAREN Ola
Witam

Proszę mi poradzić co robić:

Zakupiłam w firmie KAREN notebooka firmy MAXDATA (Belinea).
W tzw. międzyczasie producent poległ pod ciężarem kryzysu i ogłosił
upadłość.
W tzw. międzyczasie, po kilku miesiącach, notebook nagle odmówił
współpracy - "Operating System not found" - tak więc usterka
niebagatelna.
Odnalazłam najbliższe sobie przedstawicielstwo KARENA i - powołując
się na wciąż aktualną gwarancję, chciałam zgłosić komputer do naprawy.
Oddział w Katowicach spisał usterkę i przesłał komputer do siedzieby
KARENA w Warszawie.

Z Warszawy otrzymałam właśnie odpowiedź:
"Witam, do naszej centrali został dostarczony komputer Belinea. Z
opisu dołączonego do sprzętu wynika iż uległ uszkodzeniu. Niestety
firma Karen nie zajmuje się naprawami gwarancyjnymi sprzętu Belina i
jedynie co możemy zaproponować to przekazanie do odpłatnej naprawy do
jednej z firm współpracujących z nami. Proszę o decyzje co mamy zrobić
z tym komputerem. "

No właśnie - co robić ?
Mam przed sobą papier, że MAXDATA udziela mi gwarancji przez 2 lata...
tylko co z tego wynika ?
Ani producent ani sprzedawca nie poczuwają się do odpowiedzialności...
co robić ?
2009-08-04 12:29 Re: gwarancja / notebook / MAXDATA / KAREN WAM
On Tue, 4 Aug 2009 03:03:52 -0700 (PDT), Ola
wrote:

>Mam przed sobą papier, że MAXDATA udziela mi gwarancji przez 2 lata...
>tylko co z tego wynika ?
Wynika z tego że gwarancji udzielił producent a nie sprzedawca.
Umowy czytamy przed a nie po ;)
Jeśli kupowałaś jako konsument - roszczenie do sprzedawcy z tyt.
niezgodności towaru z umową. Jeśli kupowałaś jako nie-konsument -
niestety roszczenie tylko do upadłego gwaranta.

WAM
--
wczasy z dziecmi nad morzem
www.nadmorze.pl/wczasy-z-dziecmi-nad-morzem
wczasy z psem nad morzem
www.nadmorze.pl/wczasy-z-psem
2009-08-04 12:32 Re: gwarancja / notebook / MAXDATA / KAREN [ot] doslaw
Ola pisze:

> W tzw. międzyczasie, po kilku miesiącach, notebook nagle odmówił
> współpracy - "Operating System not found" - tak więc usterka
> niebagatelna.

>
> No właśnie - co robić ?
> Mam przed sobą papier, że MAXDATA udziela mi gwarancji przez 2 lata...
> tylko co z tego wynika ?
> Ani producent ani sprzedawca nie poczuwają się do odpowiedzialności...
> co robić ?
>

przeinstalowac OSa ew. wymienic hdd i zainstalowac od nowa OSa

( chociaz moze byc tez, ze to gdzies kabelek sie poluzowal albo jakies
"fachowe" zimne luty - w nielowpriceowych laptopach bym te ostatnie
koncepcje odrzucil, ale w maxdacie sa rownie prawdopodobne co pad
sektorow dysku)

2009-08-04 12:50 Re: gwarancja / notebook / MAXDATA / KAREN lamer
Użytkownik "Ola" napisał

>No właśnie - co robić ?

Nie jest to porada prawna, ale...

Pobrać z sieci jakiegoś linuksa live CD, np:
http://www.cdlinux.pl/?id=2
Dostaniesz plik ISO. Ten plik nagraj na płytę przy uzyciu programu do
nagrywania np. Nero (tylko wybierz nagrywanie obrazów!).
Płytę włóż do tego laptopa i go zrestartuj. Jeśli system się uruchomi
normalnie z płyty to znaczy, że masz problem z dyskiem twardym, a reszta
jest OK. Nowy dysk twardy jest tani- za 100 zł możesz mieć 60 GB i można go
nawet samodzielnie zamontować w 5 minut.

lamer
2009-08-04 13:13 Re: gwarancja / notebook / MAXDATA / KAREN Marcin Debowski
On 2009-08-04, WAM wrote:
> Wynika z tego że gwarancji udzielił producent a nie sprzedawca.
> Umowy czytamy przed a nie po ;)
> Jeśli kupowałaś jako konsument - roszczenie do sprzedawcy z tyt.
> niezgodności towaru z umową. Jeśli kupowałaś jako nie-konsument -
> niestety roszczenie tylko do upadłego gwaranta.

Do sprzedawcy z tyt. rękojmi, jeśli jej nie wyłączył.

--
Marcin
2009-08-04 17:56 Re: gwarancja / notebook / MAXDATA / KAREN Jotte
W wiadomości
news:32136860-e4de-479c-95a1-33b002c4c75f@e11g2000yqo.googlegroups.com Ola
pisze:
> Witam
> Proszę mi poradzić co robić:
> Zakupiłam w firmie KAREN notebooka firmy MAXDATA (Belinea).
> W tzw. międzyczasie producent poległ pod ciężarem kryzysu i ogłosił
> upadłość.
> W tzw. międzyczasie, po kilku miesiącach, notebook nagle odmówił
> współpracy - "Operating System not found" - tak więc usterka
> niebagatelna.
> Odnalazłam najbliższe sobie przedstawicielstwo KARENA i - powołując
> się na wciąż aktualną gwarancję, chciałam zgłosić komputer do naprawy.
> Oddział w Katowicach spisał usterkę i przesłał komputer do siedzieby
> KARENA w Warszawie.
> Z Warszawy otrzymałam właśnie odpowiedź:
> "Witam, do naszej centrali został dostarczony komputer Belinea. Z
> opisu dołączonego do sprzętu wynika iż uległ uszkodzeniu. Niestety
> firma Karen nie zajmuje się naprawami gwarancyjnymi sprzętu Belina i
> jedynie co możemy zaproponować to przekazanie do odpłatnej naprawy do
> jednej z firm współpracujących z nami. Proszę o decyzje co mamy zrobić
> z tym komputerem. "
> No właśnie - co robić ?
> Mam przed sobą papier, że MAXDATA udziela mi gwarancji przez 2 lata...
> tylko co z tego wynika ?
> Ani producent ani sprzedawca nie poczuwają się do odpowiedzialności...
> co robić ?

W kwestii - nazwijmy to - formalno-prawnej:
- olać gwarancję;
- zapoznać się z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej;
- udać bezpośrednio do sprzedawcy i reklamować z tytułu niezgodności towaru
z umową.

Swoją drogą nie rozumiem dlaczego nabywcy różnych dóbr są tak bardzo
ukierunkowani na świadczenia gwarancyjne, które są dobrowolne i których
warunki wcale nie muszą być tak korzystne jak ustawowe (szczególnie w
zakresie ryzyka możliwości uniknięcia odpowiedzialności).

W kwestii technicznej w zasadzie odpowiedzi udzielił lamer. Można użyć
dowolnego systemu portable, także z pendrive'a (o ile BIOS kompa umożliwia
takie bootowanie). Oczywiście musisz mieć dostęp do sprawnego komputera albo
uzyskać odpowiedni nośnik od kogoś znajomego, co wobec powszechności takich
dystrybucji nie powinno stanowić problemu.
Awarii dysku twardego tak od razu bym nie podejrzewał (no, chyba, że to
Toshiba ;)), może tylko załapałaś się na jakieś złośliwe dziadostwo i pliki
systemowe (przede wszystkim startowe) są uszkodzone.
Zatoka dysku twardego jest zapewne zaplombowana więc samodzielana wymiana
dysku spowoduje utratę gwarancji, ale czy to istotne skoro ona działa jak
działa?

--
Jotte
2009-08-05 09:52 Re: gwarancja / notebook / MAXDATA / KAREN wombi
Jotte pisze:
> Swoją drogą nie rozumiem dlaczego nabywcy różnych dóbr są tak bardzo
> ukierunkowani na świadczenia gwarancyjne, które są dobrowolne i których
> warunki wcale nie muszą być tak korzystne jak ustawowe (szczególnie w
> zakresie ryzyka możliwości uniknięcia odpowiedzialności).

Dlatego, że nie mają zielonego pojęcia o tym czym jest gwarancja a czym
niezgodność towaru z umową i jakie uprawnienia z obu tych trybów dla
nich wynikają. W mniemaniu przeciętnego człowieka - w przypadku gdy
dzieje sie coś z nabytą przez niego rzeczą - przysługuje mu tylko gwarancja.
2009-08-05 10:34 Re: gwarancja / notebook / MAXDATA / KAREN Bastek
lamer pisze:
> Pobrać z sieci jakiegoś linuksa live CD, np:
> http://www.cdlinux.pl/?id=2
> Dostaniesz plik ISO. Ten plik nagraj na płytę przy uzyciu programu do
> nagrywania np. Nero (tylko wybierz nagrywanie obrazów!).
> Płytę włóż do tego laptopa i go zrestartuj. Jeśli system się uruchomi
> normalnie z płyty to znaczy, że masz problem z dyskiem twardym, a reszta
> jest OK. Nowy dysk twardy jest tani- za 100 zł możesz mieć 60 GB i można
> go nawet samodzielnie zamontować w 5 minut.

I myslisz, ze dziewcze ktore nie wie o co chodzi przy takim komunikacie
jaki sie jej pojawil, zrozumie co powyzej napisales ?? Mysle, ze ani
slowa z tego nie zrozumie ;) ..

Pozdrawiam
Bastek
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Gwarancja

Maciej 2005-10-20 18:00

Gwarancja.

Lercam 2005-11-09 13:50

gwarancja

M 2006-04-18 14:53

gwarancja

M 2006-04-18 14:53

kupiłem, gwarancja, dostałem nowe, gwarancja 2x - moge dostac pieniadze od reki?

Marx 2006-09-08 16:29

Gwarancja czy gwarancja + rachunek jest podstawą

Iluminat 2006-11-07 13:52

gwarancja..

młody 2007-01-18 18:34

Gwarancja

wiz 2007-01-28 17:36

Gwarancja

Danny 2007-11-20 09:51

gwarancja nei obejmuje calego przedmiotu objetego gwarancja

Konrad N>S> 2008-04-02 13:13