poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2005-11-11 15:13 | Umowa na internet+tv - problem | Xorock |
Witam. Rok temu podpisywałem na promocyjnych warunkach (podłączenie 1zł, brak opłaty aktywacyjnej) umowę na 12 miesięcy z siecią Multimedia. W umowie internet kosztował 69,99** (** cena brutto, gwarantowana przez 12 miesięcy - odpowiedni zapis w umowie). Po drodze zmienił się podatek na 22%. Ponieważ nie otrzymałem żadnej informacji o zmianie cen, nie dostałem też faktury zignorowałem podwyższony podatek płacać dalej normalną cenę i tak do dnia dzisiejszego. Teraz rozwiązałem umowę i chcą oczywiście żebym dopłacił im zaległą (różnicę) kwotę (bez odsetek). Muszę czy nie muszę to zrobić? Nie mam kilku faktur (nie raczyli przysłać) więc nie mogę odliczyć na koniec roku podatku. Nie otrzymałem informacji o zmianach w cenniku lub regulaminie. Gdybym nie zgdził się płacić dodatkowych 22% a tym samym rozwiązać umowę musiałbym zapłacić ponad 200zł realizując różnicę między ceną promocyjną a normalną (podpisując umowę zgadzam się na taką opłatę w przypadku wcześniejszego zerwania umowy). W każdym z tych wypadków tracę. Co radzicie? |
2005-11-11 15:27 | Re: Umowa na internet+tv - problem | Robert Tomasik |
Użytkownik "Xorock" news:dl28uq$frj$1@news.onet.pl... Nie płacić, bowiem podwyżka VAT dotyczyła ich, a nie Ciebie. Zakładam, ze nie brałeś tego łącza na firmę i jesteś klientem. A faktury i tak mają obowiązek Ci wystawić. |
||
2005-11-11 15:38 | Re: Umowa na internet+tv - problem | Maciej Bebenek |
Xorock napisał(a): > Witam. > Rok temu podpisywałem na promocyjnych warunkach (podłączenie 1zł, brak > opłaty aktywacyjnej) umowę na 12 miesięcy z siecią Multimedia. > W umowie internet kosztował 69,99** (** cena brutto, gwarantowana przez > 12 miesięcy - odpowiedni zapis w umowie). Po drodze zmienił się podatek > na 22%. Ponieważ nie otrzymałem żadnej informacji o zmianie cen, nie > dostałem też faktury zignorowałem podwyższony podatek płacać dalej > normalną cenę i tak do dnia dzisiejszego. Teraz rozwiązałem umowę i chcą > oczywiście żebym dopłacił im zaległą (różnicę) kwotę (bez odsetek). > Muszę czy nie muszę to zrobić? > Dopiero po powiadomieniu o zmianie cen z wyprzedzeniem jednego okresu rozliczeniowego. > Nie mam kilku faktur (nie raczyli przysłać) więc nie mogę odliczyć na > koniec roku podatku. Skoro nie dostałes faktury, nie masz obowiazku ich regulowania, ale... masz obowiązek poinformowania o nieotrzymaniu faktury w terminie Nie otrzymałem informacji o zmianach w cenniku lub > regulaminie. Gdybym nie zgdził się płacić dodatkowych 22% a tym samym > rozwiązać umowę musiałbym zapłacić ponad 200zł realizując różnicę między > ceną promocyjną a normalną (podpisując umowę zgadzam się na taką opłatę > w przypadku wcześniejszego zerwania umowy). Niestety tu mają rację. M. |
||
2005-11-11 16:53 | Re: Umowa na internet+tv - problem | Tiger |
> Nie otrzymałem informacji o zmianach w cenniku lub >> regulaminie. Gdybym nie zgdził się płacić dodatkowych 22% a tym samym >> rozwiązać umowę musiałbym zapłacić ponad 200zł realizując różnicę między >> ceną promocyjną a normalną (podpisując umowę zgadzam się na taką opłatę w >> przypadku wcześniejszego zerwania umowy). > > Niestety tu mają rację. Z jednym zastrzezeniem. Jezeli w trakcie trwania promocji, przy umowie, w ktorej klient ma gwarantowana cene na caly rok - operator zwiekszy cene bez powiadomienia (klienta nie musi obchodzic dlaczego tak operator robi), to klient moze potraktowac to, jak jednostronne zerwanie umowy ze skutkiem natychmiastowym. Jezeli nawet powiadomi klienta z miesiecznym wyprzedzeniem, to klient moze po prostu nie zgodzic sie na nowe warunki i nie ponosi zadnych kosztow rozwiazania umowy. Wyjatkiem jest na przyklad sytuacja, gdy te zmiany cen sa zawarte w umowie promocyjnej, np. tak jak to jest w UPC-Chello: 2 miesiace po 4 zlote, a potem 10 miesiecy po 144 zlote. Jezeli jednak jest to jednostronna zmiana wysokosci oplat przez operatora - klient ma prawo wypowiedziec umowe. Pozdrawiam, Tiger |
||
2005-11-11 20:10 | Re: Umowa na internet+tv - problem | Maciej Bebenek |
Tiger napisał(a): Jezeli nawet powiadomi klienta z miesiecznym wyprzedzeniem, > to klient moze po prostu nie zgodzic sie na nowe warunki i nie ponosi > zadnych kosztow rozwiazania umowy. Kosztów rozwiązania umowy - nie. Natomiast operator ma prawo dochodzić zwrotu ulgi, jkaiej udzielił abonentowi w związku z umową promocyjną (ulgi, nie kary umównej!). Art. 61.6 PT. M. |
||
2005-11-11 22:38 | Re: Umowa na internet+tv - problem | Tiger |
> Jezeli nawet powiadomi klienta z miesiecznym wyprzedzeniem, >> to klient moze po prostu nie zgodzic sie na nowe warunki i nie ponosi >> zadnych kosztow rozwiazania umowy. > > Kosztów rozwiązania umowy - nie. Natomiast operator ma prawo dochodzić > zwrotu ulgi, jkaiej udzielił abonentowi w związku z umową promocyjną > (ulgi, nie kary umównej!). Art. 61.6 PT. Przepraszam, w pierwszej chwili te 200zl poczytalem za taka wlasnie kare umowna. Natomiast moje watpliwosci wzbudza to, ze podwyzszajac oplate operator lamie warunki promocji i w tej sytuacji naturalna wydaje mi sie mozliwosc dochodzenia przez klienta prawa do swiadczenia uslugi po cenie, ktora byla mu zagwarantowana. Zalozmy sytuacje nastepujaca. Konkurencja ma dana usluge po 125 zl miesiecznie. Operator X sklada oferte promocyjna 100zl miesiecznie przez rok - a potem 125zl miesiecznie, podpisuje z klientem umowe, a w pol roku potem zmienia cene na 150zl miesiecznie. Chyba nie musze robic wyliczenia, zeby bylo jasnym, ze klient jest robiony w bambuko - i bez wzgledu na to co zrobi, to i tak zaplaci wiecej, niz u konkurencji (bo musialby zwrocic po 50zl miesiecznie przy zerwaniu umowy, albo placic dalej po 150zl - co tez jest wieksza suma od oferty konkurencji)... Decydujac sie na operatora X, klient myslal, ze przez rok bedzie mial taniej, a potem tyle samo. Jak mozna bronic sie przed takimi praktykami operatora? Czy aby czasami Art 61.6 Prawa Telekomunikacyjnego nie powinien miec zastosowania tylko do sytuacji, w ktorej zerwanie umowy nastepuje bez winy operatora? Pozdrawiam, Tiger |
||
2005-11-11 23:10 | Re: Umowa na internet+tv - problem | Maciej Bebenek |
Tiger napisał(a): > > Jak mozna bronic sie przed takimi praktykami operatora? Czy aby czasami Art > 61.6 Prawa Telekomunikacyjnego nie powinien miec zastosowania tylko do > sytuacji, w ktorej zerwanie umowy nastepuje bez winy operatora? > Mam! ;-) Roszczenie z tytułu art. 57.6 przysługuje wyłacznie wtedy, gdy wartość ulgi została określona w umowie. Zakładam się, że w omawianej umowie takiego określenia nie było ;-)) M. |
||
2005-11-12 10:12 | Re: Umowa na internet+tv - problem | Wirtualna |
"Tiger" news:1b419$4374be77$3eb34ca4$13386@news.chello.pl... > Z jednym zastrzezeniem. Jezeli w trakcie trwania promocji, przy umowie, w > ktorej klient ma gwarantowana cene na caly rok - operator zwiekszy cene bez > powiadomienia (klienta nie musi obchodzic dlaczego tak operator robi), to > klient moze potraktowac to, jak jednostronne zerwanie umowy ze skutkiem > natychmiastowym. nie może tak potraktować - może potraktować jedynie jako wydanie nowego wzorca umownego z konsekwencjami z 384(1)kc może wypowiedzieć z zachowaniem terminu umownego > Jezeli nawet powiadomi klienta z miesiecznym wyprzedzeniem, > to klient moze po prostu nie zgodzic sie na nowe warunki i nie ponosi > zadnych kosztow rozwiazania umowy. Wyjatkiem jest na przyklad sytuacja, gdy > te zmiany cen sa zawarte w umowie promocyjnej, np. tak jak to jest w > UPC-Chello: 2 miesiace po 4 zlote, a potem 10 miesiecy po 144 zlote. Jezeli > jednak jest to jednostronna zmiana wysokosci oplat przez operatora - klient > ma prawo wypowiedziec umowe. Jeżeli jest to jednostronna zmiana opłat, zastrzeżona w umowie, zaistniała z ważnej przyczyny, niezależnej od przedsiębiorcy - uprawnienie takie nie przysługuje. Jeśli w umowie był zapis co do zmiany ceny w związu ze zmianą stawki VAT, to na zmianę wysokości opłaty klient wyraża zgodę w chwili zawierania umowy. p. W, |
||
2005-11-12 11:11 | Re: Umowa na internet+tv - problem | Xorock |
Wirtualna wrote: > > Jeśli w umowie był zapis co do zmiany ceny w związu ze zmianą stawki VAT, to > na zmianę wysokości opłaty klient wyraża zgodę w chwili zawierania umowy. > Zapisu takiego nie było. Za to rozmawiałem kiedyś z jednym z pracowników BOKu i powiedział mi wprost że pomylili się przy tworzeniu umowy i w następnej promocji wszystkie wcześniejsze błędy poprawili. Ale ja za ich błędy nie mam zamiaru ponosić odpowiedzialności. -- Pozdrawiam, Robert. | http://hostcity.biz - tani hosting pgsql,mysql,php | http://teraz.info - pomoce dla uczniów | ____________________________________________________| |
||
2005-11-12 13:06 | Re: Umowa na internet+tv - problem | Tomasz Gębala |
Sam kiedyś zgłaszałem reklamację dotyczącą złamania Regulaminu Świadczenia Usług MUL-TIMEDIA-INTERNET §11 pkt 3 mającego brzmienie: "O zmianie Oferty Usług Operatora, Operator poinformuje Abonenta na piśmie, z wyprzedzeniem jednego PEŁNEGO Okresu Rozliczeniowego wynikającego z Umowy Abonenckiej, bądź za pomocą poczty elektronicznej (e-mail), bądź w inny sposób, z zastrzeżeniem ust. 6." Jak wynika z wypowiedzi Prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty zmiana wysoko-ści podatku od towarów i usług (podatku VAT) może skutkować podwyższeniem cen usług telekomu-nikacyjnych, co powoduje powstanie określonych obowiązków informacyjnych przedsiębiorcy tele-komunikacyjnego. Zgodnie z przepisem art. 61 ust. 5 ustawy Prawo telekomunikacyjne, w razie podwyższenia cen usług telekomunikacyjnych dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest obowiązany, z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego, do powiadomienia o tym abo-nentów na piśmie. Potwierdza to przytoczony wcześniej przeze mnie punkt Regulaminu Świadczenia Usług Multimedia-Internet. Zaniechanie przez dostawcę publicznie dostępnych usług telekomunika-cyjnych ww. obowiązku należy uznać za czyn określony w art. 209 ust. 1 pkt 4) ustawy Prawo teleko-munikacyjne tj.: naruszenie obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych. No i oddali naliczoną "zbyt wcześnie" dopłatę... -- Tomasz Gębala ============================= http://republika.pl/lublin_tg ... zagłosuj na nią klikając w banner rankingowy Użytkownik "Xorock" news:dl28uq$frj$1@news.onet.pl... > Witam. > Rok temu podpisywałem na promocyjnych warunkach (podłączenie 1zł, brak > opłaty aktywacyjnej) umowę na 12 miesięcy z siecią Multimedia. > W umowie internet kosztował 69,99** (** cena brutto, gwarantowana przez > 12 miesięcy - odpowiedni zapis w umowie). Po drodze zmienił się podatek > na 22%. Ponieważ nie otrzymałem żadnej informacji o zmianie cen, nie > dostałem też faktury zignorowałem podwyższony podatek płacać dalej > normalną cenę i tak do dnia dzisiejszego. Teraz rozwiązałem umowę i chcą > oczywiście żebym dopłacił im zaległą (różnicę) kwotę (bez odsetek). > Muszę czy nie muszę to zrobić? > > Nie mam kilku faktur (nie raczyli przysłać) więc nie mogę odliczyć na > koniec roku podatku. Nie otrzymałem informacji o zmianach w cenniku lub > regulaminie. Gdybym nie zgdził się płacić dodatkowych 22% a tym samym > rozwiązać umowę musiałbym zapłacić ponad 200zł realizując różnicę między > ceną promocyjną a normalną (podpisując umowę zgadzam się na taką opłatę > w przypadku wcześniejszego zerwania umowy). W każdym z tych wypadków tracę. > > Co radzicie? |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Umowa przez Internet - jaka jest jej moc prawna? |
ezbig | 2005-10-11 12:22 |
umowa najmu mieszkania - problem |
danek | 2005-10-21 22:39 |
Umowa ubezp.grupowego - problem poważny |
lukeskyobi | 2005-12-12 13:19 |
Problem z umowa o prace |
Michal | 2006-11-09 10:52 |
Problem z zakupem przez internet |
toa | 2006-11-09 15:32 |
problem z TP SA - umowa wyslana faksem |
petec | 2006-12-03 13:47 |
problem z zakupem przez internet - laptop prosze o pomoc. |
nrs | 2007-05-23 15:05 |
Re: problem z zakupem przez internet - laptop prosze o pomoc. |
nursiak | 2007-05-23 20:26 |
Re: problem z zakupem przez internet - laptop prosze o pomoc. |
nursiak | 2007-05-23 20:26 |
Umowa przedwstępna notarialna- problem z developerem |
Dariusz | 2007-05-30 12:51 |