poprzedni w±tek | następny w±tek | pl.soc.prawo |
2010-10-08 22:46 | [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na | jurajski Jaskiniowiec |
Problem nastepujacy: kilka miesiecy temu zaczal szwankowac laptop. Po przeszukaniu internetu okazalo sie, ze ta seria ma "wade fabryczna" polegajaca na "zimnych lutach". Nie bede zanudzal szczegolami technicznymi, aczkolwiek chodzi o to, ze laptop wowczas dziala lecz matryca jest czarna (tak, jakby monitor nie byl wlaczony, a komputer sobie dzialal). Dlaczego nie matryca? Bo kilka razy udawalo mi sie odpalic laptopa normalnie. Ba - podczas usypiania, badz hibernacji i pozniejszych wznowieniach pracy, obraz sie wyswietlal. Czarny ekran byl tylko przy restarcie, badz wlaczeniu laptopa. Zglosilem do serwisu i nawet opisalem wszystkie usterki i objawy jakie wystepowaly. Dokladnie opisalem problem, napominajac, ze to nie uszkodzona matryca, tylko plyta glowna do wymiany. Naprawa potrwala kilka dni, po czym na zestawieniu wymienionych czesci znalazla sie matryca (wrecz cala gorna klapa) za to plyta pozostala ta sama. Mimo wszystko laptop dzialal. Pech chcial, ze to bylo 2 tyg przed zakonczeniem gwarancji. Dzisiaj objaw powrocil, czyli czarna matryca. Niestety rowno miesiac temu 2 letnia gwarancja na laptopa sie skonczyla. Jakie mam prawa w tej sytuacji? Czy moge wymagac od producenta bezplatnej naprawy poserwisowej? Dlaczego pytam? Otoz matryca to koszt kilkuset zl. Wymiana plyty to koszt minimum 1500zl. Malo tego - poprzednia matryca byla w b. dobrym stanie. Ta, ktora mi wymieniono jest z demobilu i widac ze jest od spodu pofaldowana etc. Nie zalezy mi juz na tym, czy cos jest nowe, czy stare, byle dzialalo. Za laptopa dalem podczas zakupu ponad 4 tys zl. Dla mnie to ogromna kwota. Nie stac mnie na kolejny zakup, tym bardziej, ze dopiero co splacilem wlasnie tego zepsutego. Na naprawe tez jakos nie mam ochoty, tylko dlatego, ze serwis po prostu chcial zaoszczedzic... By nie byc posadzonym o cwaniactwo, badz fantazje, to przytaczam link, w ktorym jest opisana podobna, by nie napisac ta sama usterka co u mnie: http://www.wykop.pl/ramka/280069/masz-laptopa-hp-serie-6k-8k-9k-i-tx-sa-wadl iwe-ale-hp-udaje-ze-nic-nie-wie/ |
2010-10-09 10:11 | Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar? | Konrad |
Użytkownik "jurajski Jaskiniowiec" napisał w wiadomości news:op.vj9ynuprbp2dyt@pavilion.opteris.pl... > Jakie mam prawa w tej sytuacji? Niestety, nie masz żadnych praw - pozostaje tzw "reballing" na własny koszt. K. |
||
2010-10-09 10:18 | Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar? | niusy.pl |
Użytkownik "jurajski Jaskiniowiec" > > Nie zalezy mi juz na tym, czy cos jest nowe, czy stare, byle dzialalo. Za > laptopa dalem podczas zakupu ponad 4 tys zl. Dla mnie to ogromna kwota. > Nie stac mnie na kolejny zakup, tym bardziej, ze dopiero co splacilem > wlasnie tego zepsutego. Na naprawe tez jakos nie mam ochoty, tylko > dlatego, ze serwis po prostu chcial zaoszczedzic... Kiedyś kupiłem laptopa za 4000, który obecnie kosztuje 1600 ... |
||
2010-10-09 12:30 | Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar? | Marzena |
Użytkownik "jurajski Jaskiniowiec" napisał w wiadomości news:op.vj9ynuprbp2dyt@pavilion.opteris.pl... > Problem nastepujacy: > > Jakie mam prawa w tej sytuacji? > > Czy moge wymagac od producenta bezplatnej naprawy poserwisowej? > A czy w ramach tamtej gwarancji nie przedłużono Ci czasu jej trwania? Ja swego czasu , na 3 tygodnie przed upływem gwarancji zaniosłam do naprawy magnetovid+odtwarzacz DVD . Okazało się, że usterki nie opłaca się naprawiać. Wymieniono mi na nowy i wręczono nową, świeżą gwarancję. No, ale to był Panasonic.... ------------------------------------------ marzatela http://mojeza kupycodzienne.blox.pl |
||
2010-10-09 12:41 | Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji | cyklista |
W dniu 08.10.2010 22:46, jurajski Jaskiniowiec pisze: > Problem nastepujacy: > > kilka miesiecy temu zaczal szwankowac laptop. Po przeszukaniu internetu > okazalo sie, ze ta seria ma "wade fabryczna" polegajaca na "zimnych > lutach". Ja też miałem (i mam nadal) problmy z Acerem - psuj± się porty USB- też podobno typowa usterka zwi±zana z wad± mostka pd. > Niestety rowno miesiac temu 2 letnia gwarancja na laptopa sie skonczyla. A jak długo od zgłoszenia, do odbioru laptop przebywał w naprawie? Z tego co wiem, to gwarancja o ten okres ulega przedłużeniu. |
||
2010-10-09 18:25 | Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar? | Jotte |
W wiadomości news:op.vj9ynuprbp2dyt@pavilion.opteris.pl jurajski Jaskiniowiec > Problem nastepujacy: > kilka miesiecy temu zaczal szwankowac laptop. Po przeszukaniu internetu > okazalo sie, ze ta seria ma "wade fabryczna" polegajaca na "zimnych > lutach". Nie bede zanudzal szczegolami technicznymi, aczkolwiek chodzi o > to, ze laptop wowczas dziala lecz matryca jest czarna (tak, jakby > monitor nie byl wlaczony, a komputer sobie dzialal). Dlaczego nie > matryca? Bo kilka razy udawalo mi sie odpalic laptopa normalnie. Ba - > podczas usypiania, badz hibernacji i pozniejszych wznowieniach pracy, > obraz sie wyswietlal. Czarny ekran byl tylko przy restarcie, badz > wlaczeniu laptopa. Zglosilem do serwisu i nawet opisalem wszystkie > usterki i objawy jakie wystepowaly. Dokladnie opisalem problem, > napominajac, ze to nie uszkodzona matryca, tylko plyta glowna do > wymiany. Naprawa potrwala kilka dni, po czym na zestawieniu > wymienionych czesci znalazla sie matryca (wrecz cala gorna klapa) za > to plyta pozostala ta sama. Mimo wszystko laptop dzialal. Pech chcial, > ze to bylo 2 tyg przed zakonczeniem gwarancji. Dzisiaj objaw powrocil, > czyli czarna matryca. Niestety rowno miesiac temu 2 letnia gwarancja > na laptopa sie skonczyla. Jakie mam prawa w tej sytuacji? > Czy moge wymagac od producenta bezplatnej naprawy poserwisowej? > Dlaczego pytam? Otoz matryca to koszt kilkuset zl. Wymiana plyty to > koszt minimum 1500zl. Malo tego - poprzednia matryca byla w b. dobrym > stanie. Ta, ktora mi wymieniono jest z demobilu i widac ze jest od > spodu pofaldowana etc. > Nie zalezy mi juz na tym, czy cos jest nowe, czy stare, byle dzialalo. > Za laptopa dalem podczas zakupu ponad 4 tys zl. Dla mnie to ogromna > kwota. Nie stac mnie na kolejny zakup, tym bardziej, ze dopiero co > splacilem wlasnie tego zepsutego. Na naprawe tez jakos nie mam ochoty, > tylko dlatego, ze serwis po prostu chcial zaoszczedzic... Dałeś się naiwnie przerobić. Naprawa była gwarancyjna. Po niej w odpowiednich miejscach powinny się pojawić nowe plomby. Wymianę części na używaną (jeśli to prawda) powinieneś zauważyć natychmiast. Jeśli jednak jest nowa, to zwyczajnie reklamuj ponownie matrycę na podstawie niezgodności z umową (jeśli to zakup konsumencki). Wtedy cię zrobią w konia znowu, stwierdzą że matryca jest dobra i zaproponują odpłatną, pogwarancyjną wymianę MB. Dla pewności podłącz zewnętrzny monitor i sprawdź sytuację. Gniazdo do zewnętrznego displaya jest na płycie przecież, więc odpadają wady łącza, taśmy, crossy itp. I nie przerażaj się przesadnie kosztem 1500 zł za nową MB, to nie jest tak dużo. W moim lapku (kupiłem za 5,5k, dziś może ze 2,5-3k wart) jest wada konstrukcyjna zawiasów powodująca z czasem pękanie obudowy ekranu. Pierwszy raz poszły na gwarancji - wymienili bez problemu. Drugi raz po. Koszt płatnej naprawy (ekspressowej, z dziś na jutro) ponad 6 stów. Żeby było śmieszniej, taka naprawa to godzina roboty i parę śrubek - down sam zrobi. Ale części producent nie sprzeda. Tylko autoryzowanym serwisom. -- Jotte |
||
2010-10-09 20:18 | Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji | Filip Ozimek |
W dniu 2010-10-08 22:46, jurajski Jaskiniowiec pisze: > > Czy moge wymagac od producenta bezplatnej naprawy poserwisowej? Co jest napisane na karcie gwarancyjnej w warunkach gwarancji? Czy gwarancja biegnie na nowo po wymianie czę¶ci? -- Filip. |
||
2010-10-11 17:56 | Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na | jurajski Jaskiniowiec |
Dnia 09-10-2010 o 18:25:23 Jotte napisał(a): >> Problem nastepujacy: >> kilka miesiecy temu zaczal szwankowac laptop. Po przeszukaniu internetu >> okazalo sie, ze ta seria ma "wade fabryczna" polegajaca na "zimnych >> lutach". Nie bede zanudzal szczegolami technicznymi, aczkolwiek chodzi >> o to, ze laptop wowczas dziala lecz matryca jest czarna (tak, jakby >> monitor nie byl wlaczony, a komputer sobie dzialal). Dlaczego nie >> matryca? Bo kilka razy udawalo mi sie odpalic laptopa normalnie. Ba - >> podczas usypiania, badz hibernacji i pozniejszych wznowieniach pracy, >> obraz sie wyswietlal. Czarny ekran byl tylko przy restarcie, badz >> wlaczeniu laptopa. Zglosilem do serwisu i nawet opisalem wszystkie >> usterki i objawy jakie wystepowaly. Dokladnie opisalem problem, >> napominajac, ze to nie uszkodzona matryca, tylko plyta glowna do >> wymiany. Naprawa potrwala kilka dni, po czym na zestawieniu >> wymienionych czesci znalazla sie matryca (wrecz cala gorna klapa) za >> to plyta pozostala ta sama. Mimo wszystko laptop dzialal. Pech chcial, >> ze to bylo 2 tyg przed zakonczeniem gwarancji. Dzisiaj objaw powrocil, >> czyli czarna matryca. Niestety rowno miesiac temu 2 letnia gwarancja >> na laptopa sie skonczyla. Jakie mam prawa w tej sytuacji? >> Czy moge wymagac od producenta bezplatnej naprawy poserwisowej? >> Dlaczego pytam? Otoz matryca to koszt kilkuset zl. Wymiana plyty to >> koszt minimum 1500zl. Malo tego - poprzednia matryca byla w b. dobrym >> stanie. Ta, ktora mi wymieniono jest z demobilu i widac ze jest od >> spodu pofaldowana etc. >> Nie zalezy mi juz na tym, czy cos jest nowe, czy stare, byle dzialalo. >> Za laptopa dalem podczas zakupu ponad 4 tys zl. Dla mnie to ogromna >> kwota. Nie stac mnie na kolejny zakup, tym bardziej, ze dopiero co >> splacilem wlasnie tego zepsutego. Na naprawe tez jakos nie mam ochoty, >> tylko dlatego, ze serwis po prostu chcial zaoszczedzic... > Dałe¶ się naiwnie przerobić. Ano, przyznaje sie do tego... :-) > Naprawa była gwarancyjna. Po niej w odpowiednich miejscach powinny się > pojawić nowe plomby. Wymianę czę¶ci na używan± (je¶li to prawda) > powiniene¶ zauważyć natychmiast. Je¶li jednak jest nowa, to zwyczajnie > reklamuj ponownie matrycę na podstawie niezgodno¶ci z umow± (je¶li to > zakup konsumencki). Plomb HP nie stosuje. Wymieniono mi wtedy klawiature, spodnia obudowe (nie wiem, po co, ale wymienili), chlodzenie i wspomniana matryce. Obudowa matrycy jest nowa, bo nie miala ryski, aczkolwiek po wlaczeniu widac, szczegolnie na czarnym tle, ze po prawej stronie, warstwa pod matryca jest jakas pofaldowana. HP, jak i wielu innych producentow podobno recykling-uje szroty i z powrotem odsyla je wlasnie do punktow serwisowych. Jedyny plus, to nowa swietlowka, bo w mojej oryginalnej matrycy byla juz lekko przyzolkla. Mimo wszystko, wolalem tamta, bo nie wkurzaly te "przejasnienia" na czarnym obrazie. Zakup byl na firme, czyli na f-re VAT. Tak samo byla realizowana gwarancja - na podstawie f-ry, a nie karty gwarancyjnej, ktora notabene zagubilem... > Wtedy cię zrobi± w konia znowu, stwierdz± że matryca jest dobra i > zaproponuj± odpłatn±, pogwarancyjn± wymianę MB. Totez wlasnie chodzi mi o ten proceder oszukiwania klienta. Serwis doskonale wiedzial, ze to wina plyty glownej, ktorej wymiana jest znacznie drozsza, niz wymiana matrycy. HP doskonale wie o problemie, co przytoczylem w pierwszym poscie, a mimo wszystko wymigal sie tanim kosztem od odpowiedzialnosci. > Dla pewno¶ci podł±cz zewnętrzny monitor i sprawdĽ sytuację. Gniazdo do > zewnętrznego displaya jest na płycie przecież, więc odpadaj± wady ł±cza, > ta¶my, crossy itp. Monitor zewnetrzny dziala bez problemu, nawet jak matryca nie zatrybi. Tak tez dzialo sie wtedy. Podejzewam, ze podczas wymiany chlodzenia, docisneli chipset i im matryca swiecila. Teraz na nowo chipset sie odkleil (ktorys z pinow) i problem pojawil sie znowu. Jak juz wspomnial Kondrad, jedyny ratunek, to reballing, aczkolwiek to wydatek 300-500zl. > I nie przerażaj się przesadnie kosztem 1500 zł za now± MB, to nie jest > tak dużo. To juz wole dolozyc i kupic nowy ;-) Tym bardziej, ze moge sobie rozlozyc na raty, a tu musialbym gotowke wysuplac... > W moim lapku (kupiłem za 5,5k, dzi¶ może ze 2,5-3k wart) jest wada > konstrukcyjna zawiasów powoduj±ca z czasem pękanie obudowy ekranu. > Pierwszy raz poszły na gwarancji - wymienili bez problemu. Drugi raz po. > Koszt płatnej naprawy (ekspressowej, z dzi¶ na jutro) ponad 6 stów. Żeby > było ¶mieszniej, taka naprawa to godzina roboty i parę ¶rubek - down sam > zrobi. Ale czę¶ci producent nie sprzeda. Tylko autoryzowanym serwisom. > Cos kojaze, ze to Lenovo, albo Asus? ;-) Mi serwis zaproponowal wymiane obudowy (pomimo, ze tez nadawala sie do wymiany gwarancyjnej) wokol klawiatury w cenie 300zl ;-) Podziekowalem. Ale zeby bylo smieszniej, w pismie tym, byla nota, ze cena jest aktualna w terminie naprawy pozostalych podzespolow. W przypadku innego terminu cena ulegnie zmianie i bedzie znacznie wyzsza ;-D |
||
2010-10-11 17:58 | Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na | jurajski Jaskiniowiec |
Dnia 09-10-2010 o 20:18:15 Filip Ozimek napisał(a): >> Czy moge wymagac od producenta bezplatnej naprawy poserwisowej? > > Co jest napisane na karcie gwarancyjnej w warunkach gwarancji? Czy > gwarancja biegnie na nowo po wymianie czę¶ci? > Nie mam pojecia, bo karte zagubilem, a gwarancja byla realizowana na podstawie f-ry VAT. W pudelku znalazlem jedynie kartke z protokolem naprawy i lista wymienionych czesci. |
||
2010-10-11 19:10 | Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar? | niusy.pl |
Użytkownik "jurajski Jaskiniowiec" > Wtedy cię zrobią w konia znowu, stwierdzą że matryca jest dobra i > zaproponują odpłatną, pogwarancyjną wymianę MB. Totez wlasnie chodzi mi o ten proceder oszukiwania klienta. Serwis doskonale wiedzial, ze to wina plyty glownej, ktorej wymiana jest znacznie drozsza, niz wymiana matrycy. HP doskonale wie o problemie, co przytoczylem w pierwszym poscie, a mimo wszystko wymigal sie tanim kosztem od odpowiedzialnosci. -- Może zbierz wszystkich poszkodowanych i idźcie razem do sądu :-) > Dla pewności podłącz zewnętrzny monitor i sprawdź sytuację. Gniazdo do > zewnętrznego displaya jest na płycie przecież, więc odpadają wady łącza, > taśmy, crossy itp. Monitor zewnetrzny dziala bez problemu, nawet jak matryca nie zatrybi. Tak tez dzialo sie wtedy. Podejzewam, ze podczas wymiany chlodzenia, docisneli chipset i im matryca swiecila. Teraz na nowo chipset sie odkleil (ktorys z pinow) i problem pojawil sie znowu. Jak juz wspomnial Kondrad, jedyny ratunek, to reballing, aczkolwiek to wydatek 300-500zl. -- Mam laptopa w którym na koniec okresu gwarancji przestała się ładować bateria. Reklamowałem i nie wiem już dlaczego uznałem, że jest ok. Chyba po prostu nie miałem okazji pracować bez zasilania a zakładałem, że jak oddają to musieli naprawić. Jakiś czas po tym, jak się gwarancja skończyła okazało się jednak, że bateria nie ładuje się znowu. Wydawało mi się, że się po prostu znowu zepsuło, ale że gwarancji już nie było odpuściłem sobie naprawę bo potrzebowałem używać laptopa a nie pieprzyć się z naprawami ładowania baterii w nim. Jednak ... jakiś czas potem zacząłem samodzielnie w tym laptopie grzebać i patrzę a tam ... na układzie układu odpowiedzialnego za ładowanie i wokół niego taka duża kropla cyny. Tak mi naprawili ładowanie... > I nie przerażaj się przesadnie kosztem 1500 zł za nową MB, to nie jest > tak dużo. To juz wole dolozyc i kupic nowy ;-) Tym bardziej, ze moge sobie rozlozyc na raty, a tu musialbym gotowke wysuplac... -- I jeszcze jedno. Wpadłem na pomysł wymiany płyty w tym laptopie. Że kosztowała 200 w serwisie aukcyjnym to po prostu ją kupiłem. Dokładnie taki sam numer. Niestety okazało się, że płyta co prawda ma taki sam numer, ale nie posiada złącza mini-pci oraz posiada zupełnie inny chipset graficzny i generalnie nie da się jej uruchomić na procku, który miałem. Tyle z posiadania tej płyty wynika, że położona na biurku potrafi naładować akumulator wyjęty z laptopa... Więc ... nie pogrążaj się. |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
prawa konsumenta |
a&B | 2006-07-22 13:00 |
Program PayBack a prawa konsumenta |
Marcin_Lubojański | 2006-08-03 13:49 |
gwarancja i prawa konsumenta |
tHe mRuWa | 2006-08-28 16:54 |
Prawa konsumenta - zwrot towaru |
Baobam | 2006-08-29 19:08 |
Gwarancja a prawa konsumenta?? |
Kris | 2007-01-16 16:32 |
Prawa konsumenta a B2B |
Tony | 2008-03-14 18:20 |
Prawa konsumenta |
capitanreboot | 2008-05-16 04:48 |
Prawa "konsumenta" |
Domowo | 2008-07-31 22:52 |
prawa konsumenta |
gargamel | 2008-11-06 13:46 |
Prawa konsumenta - jak to jest ?? |
TomeK | 2008-11-14 13:24 |