Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

[Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na

poprzedni w±tek | następny w±tek pl.soc.prawo
2010-10-08 22:46 [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na jurajski Jaskiniowiec
Problem nastepujacy:

kilka miesiecy temu zaczal szwankowac laptop. Po przeszukaniu internetu
okazalo sie, ze ta seria ma "wade fabryczna" polegajaca na "zimnych
lutach". Nie bede zanudzal szczegolami technicznymi, aczkolwiek chodzi o
to, ze laptop wowczas dziala lecz matryca jest czarna (tak, jakby monitor
nie byl wlaczony, a komputer sobie dzialal). Dlaczego nie matryca? Bo
kilka razy udawalo mi sie odpalic laptopa normalnie. Ba - podczas
usypiania, badz hibernacji i pozniejszych wznowieniach pracy, obraz sie
wyswietlal. Czarny ekran byl tylko przy restarcie, badz wlaczeniu laptopa.
Zglosilem do serwisu i nawet opisalem wszystkie usterki i objawy jakie
wystepowaly. Dokladnie opisalem problem, napominajac, ze to nie uszkodzona
matryca, tylko plyta glowna do wymiany. Naprawa potrwala kilka dni, po
czym na zestawieniu wymienionych czesci znalazla sie matryca (wrecz cala
gorna klapa) za to plyta pozostala ta sama. Mimo wszystko laptop dzialal.
Pech chcial, ze to bylo 2 tyg przed zakonczeniem gwarancji. Dzisiaj objaw
powrocil, czyli czarna matryca. Niestety rowno miesiac temu 2 letnia
gwarancja na laptopa sie skonczyla.

Jakie mam prawa w tej sytuacji?

Czy moge wymagac od producenta bezplatnej naprawy poserwisowej?

Dlaczego pytam? Otoz matryca to koszt kilkuset zl. Wymiana plyty to koszt
minimum 1500zl. Malo tego - poprzednia matryca byla w b. dobrym stanie.
Ta, ktora mi wymieniono jest z demobilu i widac ze jest od spodu
pofaldowana etc.

Nie zalezy mi juz na tym, czy cos jest nowe, czy stare, byle dzialalo. Za
laptopa dalem podczas zakupu ponad 4 tys zl. Dla mnie to ogromna kwota.
Nie stac mnie na kolejny zakup, tym bardziej, ze dopiero co splacilem
wlasnie tego zepsutego. Na naprawe tez jakos nie mam ochoty, tylko
dlatego, ze serwis po prostu chcial zaoszczedzic...

By nie byc posadzonym o cwaniactwo, badz fantazje, to przytaczam link, w
ktorym jest opisana podobna, by nie napisac ta sama usterka co u mnie:

http://www.wykop.pl/ramka/280069/masz-laptopa-hp-serie-6k-8k-9k-i-tx-sa-wadl iwe-ale-hp-udaje-ze-nic-nie-wie/
2010-10-09 10:11 Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar? Konrad

UĹĽytkownik "jurajski Jaskiniowiec"
napisał w wiadomości news:op.vj9ynuprbp2dyt@pavilion.opteris.pl...

> Jakie mam prawa w tej sytuacji?

Niestety, nie masz żadnych praw - pozostaje tzw "reballing" na własny koszt.

K.
2010-10-09 10:18 Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar? niusy.pl

UĹĽytkownik "jurajski Jaskiniowiec"

>
> Nie zalezy mi juz na tym, czy cos jest nowe, czy stare, byle dzialalo. Za
> laptopa dalem podczas zakupu ponad 4 tys zl. Dla mnie to ogromna kwota.
> Nie stac mnie na kolejny zakup, tym bardziej, ze dopiero co splacilem
> wlasnie tego zepsutego. Na naprawe tez jakos nie mam ochoty, tylko
> dlatego, ze serwis po prostu chcial zaoszczedzic...

Kiedyś kupiłem laptopa za 4000, który obecnie kosztuje 1600 ...
2010-10-09 12:30 Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar? Marzena

UĹĽytkownik "jurajski Jaskiniowiec"
napisał w wiadomości news:op.vj9ynuprbp2dyt@pavilion.opteris.pl...
> Problem nastepujacy:
>
> Jakie mam prawa w tej sytuacji?
>
> Czy moge wymagac od producenta bezplatnej naprawy poserwisowej?
>
A czy w ramach tamtej gwarancji nie przedłużono Ci czasu jej trwania? Ja
swego czasu , na 3 tygodnie przed upływem gwarancji zaniosłam do naprawy
magnetovid+odtwarzacz DVD . Okazało się, że usterki nie opłaca się
naprawiać. Wymieniono mi na nowy i wręczono nową, świeżą gwarancję.
No, ale to był Panasonic....

------------------------------------------
marzatela
http://mojeza kupycodzienne.blox.pl
2010-10-09 12:41 Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji cyklista
W dniu 08.10.2010 22:46, jurajski Jaskiniowiec pisze:
> Problem nastepujacy:
>
> kilka miesiecy temu zaczal szwankowac laptop. Po przeszukaniu internetu
> okazalo sie, ze ta seria ma "wade fabryczna" polegajaca na "zimnych
> lutach".
Ja też miałem (i mam nadal) problmy z Acerem - psuj± się porty USB- też
podobno typowa usterka zwi±zana z wad± mostka pd.
> Niestety rowno miesiac temu 2 letnia gwarancja na laptopa sie skonczyla.
A jak długo od zgłoszenia, do odbioru laptop przebywał w naprawie?
Z tego co wiem, to gwarancja o ten okres ulega przedłużeniu.
2010-10-09 18:25 Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar? Jotte
W wiadomości news:op.vj9ynuprbp2dyt@pavilion.opteris.pl jurajski
Jaskiniowiec pisze:

> Problem nastepujacy:
> kilka miesiecy temu zaczal szwankowac laptop. Po przeszukaniu internetu
> okazalo sie, ze ta seria ma "wade fabryczna" polegajaca na "zimnych
> lutach". Nie bede zanudzal szczegolami technicznymi, aczkolwiek chodzi o
> to, ze laptop wowczas dziala lecz matryca jest czarna (tak, jakby
> monitor nie byl wlaczony, a komputer sobie dzialal). Dlaczego nie
> matryca? Bo kilka razy udawalo mi sie odpalic laptopa normalnie. Ba -
> podczas usypiania, badz hibernacji i pozniejszych wznowieniach pracy,
> obraz sie wyswietlal. Czarny ekran byl tylko przy restarcie, badz
> wlaczeniu laptopa. Zglosilem do serwisu i nawet opisalem wszystkie
> usterki i objawy jakie wystepowaly. Dokladnie opisalem problem,
> napominajac, ze to nie uszkodzona matryca, tylko plyta glowna do
> wymiany. Naprawa potrwala kilka dni, po czym na zestawieniu
> wymienionych czesci znalazla sie matryca (wrecz cala gorna klapa) za
> to plyta pozostala ta sama. Mimo wszystko laptop dzialal. Pech chcial,
> ze to bylo 2 tyg przed zakonczeniem gwarancji. Dzisiaj objaw powrocil,
> czyli czarna matryca. Niestety rowno miesiac temu 2 letnia gwarancja
> na laptopa sie skonczyla. Jakie mam prawa w tej sytuacji?
> Czy moge wymagac od producenta bezplatnej naprawy poserwisowej?
> Dlaczego pytam? Otoz matryca to koszt kilkuset zl. Wymiana plyty to
> koszt minimum 1500zl. Malo tego - poprzednia matryca byla w b. dobrym
> stanie. Ta, ktora mi wymieniono jest z demobilu i widac ze jest od
> spodu pofaldowana etc.
> Nie zalezy mi juz na tym, czy cos jest nowe, czy stare, byle dzialalo.
> Za laptopa dalem podczas zakupu ponad 4 tys zl. Dla mnie to ogromna
> kwota. Nie stac mnie na kolejny zakup, tym bardziej, ze dopiero co
> splacilem wlasnie tego zepsutego. Na naprawe tez jakos nie mam ochoty,
> tylko dlatego, ze serwis po prostu chcial zaoszczedzic...
Dałeś się naiwnie przerobić.
Naprawa była gwarancyjna. Po niej w odpowiednich miejscach powinny się
pojawić nowe plomby. Wymianę części na używaną (jeśli to prawda) powinieneś
zauważyć natychmiast. Jeśli jednak jest nowa, to zwyczajnie reklamuj
ponownie matrycę na podstawie niezgodności z umową (jeśli to zakup
konsumencki).
Wtedy ciÄ™ zrobiÄ… w konia znowu, stwierdzÄ… ĹĽe matryca jest dobra i
zaproponują odpłatną, pogwarancyjną wymianę MB.
Dla pewności podłącz zewnętrzny monitor i sprawdź sytuację. Gniazdo do
zewnętrznego displaya jest na płycie przecież, więc odpadają wady łącza,
taśmy, crossy itp.
I nie przerażaj się przesadnie kosztem 1500 zł za nową MB, to nie jest tak
duĹĽo.
W moim lapku (kupiłem za 5,5k, dziś może ze 2,5-3k wart) jest wada
konstrukcyjna zawiasów powodująca z czasem pękanie obudowy ekranu. Pierwszy
raz poszły na gwarancji - wymienili bez problemu. Drugi raz po. Koszt
płatnej naprawy (ekspressowej, z dziś na jutro) ponad 6 stów. Żeby było
śmieszniej, taka naprawa to godzina roboty i parę śrubek - down sam zrobi.
Ale części producent nie sprzeda. Tylko autoryzowanym serwisom.

--
Jotte
2010-10-09 20:18 Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji Filip Ozimek
W dniu 2010-10-08 22:46, jurajski Jaskiniowiec pisze:
>
> Czy moge wymagac od producenta bezplatnej naprawy poserwisowej?

Co jest napisane na karcie gwarancyjnej w warunkach gwarancji? Czy
gwarancja biegnie na nowo po wymianie czę¶ci?

--
Filip.
2010-10-11 17:56 Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na jurajski Jaskiniowiec
Dnia 09-10-2010 o 18:25:23 Jotte
napisał(a):

>> Problem nastepujacy:
>> kilka miesiecy temu zaczal szwankowac laptop. Po przeszukaniu internetu
>> okazalo sie, ze ta seria ma "wade fabryczna" polegajaca na "zimnych
>> lutach". Nie bede zanudzal szczegolami technicznymi, aczkolwiek chodzi
>> o to, ze laptop wowczas dziala lecz matryca jest czarna (tak, jakby
>> monitor nie byl wlaczony, a komputer sobie dzialal). Dlaczego nie
>> matryca? Bo kilka razy udawalo mi sie odpalic laptopa normalnie. Ba -
>> podczas usypiania, badz hibernacji i pozniejszych wznowieniach pracy,
>> obraz sie wyswietlal. Czarny ekran byl tylko przy restarcie, badz
>> wlaczeniu laptopa. Zglosilem do serwisu i nawet opisalem wszystkie
>> usterki i objawy jakie wystepowaly. Dokladnie opisalem problem,
>> napominajac, ze to nie uszkodzona matryca, tylko plyta glowna do
>> wymiany. Naprawa potrwala kilka dni, po czym na zestawieniu
>> wymienionych czesci znalazla sie matryca (wrecz cala gorna klapa) za
>> to plyta pozostala ta sama. Mimo wszystko laptop dzialal. Pech chcial,
>> ze to bylo 2 tyg przed zakonczeniem gwarancji. Dzisiaj objaw powrocil,
>> czyli czarna matryca. Niestety rowno miesiac temu 2 letnia gwarancja
>> na laptopa sie skonczyla. Jakie mam prawa w tej sytuacji?
>> Czy moge wymagac od producenta bezplatnej naprawy poserwisowej?
>> Dlaczego pytam? Otoz matryca to koszt kilkuset zl. Wymiana plyty to
>> koszt minimum 1500zl. Malo tego - poprzednia matryca byla w b. dobrym
>> stanie. Ta, ktora mi wymieniono jest z demobilu i widac ze jest od
>> spodu pofaldowana etc.
>> Nie zalezy mi juz na tym, czy cos jest nowe, czy stare, byle dzialalo.
>> Za laptopa dalem podczas zakupu ponad 4 tys zl. Dla mnie to ogromna
>> kwota. Nie stac mnie na kolejny zakup, tym bardziej, ze dopiero co
>> splacilem wlasnie tego zepsutego. Na naprawe tez jakos nie mam ochoty,
>> tylko dlatego, ze serwis po prostu chcial zaoszczedzic...
> Dałe¶ się naiwnie przerobić.
Ano, przyznaje sie do tego... :-)

> Naprawa była gwarancyjna. Po niej w odpowiednich miejscach powinny się
> pojawić nowe plomby. Wymianę czę¶ci na używan± (je¶li to prawda)
> powiniene¶ zauważyć natychmiast. Je¶li jednak jest nowa, to zwyczajnie
> reklamuj ponownie matrycę na podstawie niezgodno¶ci z umow± (je¶li to
> zakup konsumencki).
Plomb HP nie stosuje. Wymieniono mi wtedy klawiature, spodnia obudowe (nie
wiem, po co, ale wymienili), chlodzenie i wspomniana matryce. Obudowa
matrycy jest nowa, bo nie miala ryski, aczkolwiek po wlaczeniu widac,
szczegolnie na czarnym tle, ze po prawej stronie, warstwa pod matryca jest
jakas pofaldowana. HP, jak i wielu innych producentow podobno
recykling-uje szroty i z powrotem odsyla je wlasnie do punktow
serwisowych. Jedyny plus, to nowa swietlowka, bo w mojej oryginalnej
matrycy byla juz lekko przyzolkla. Mimo wszystko, wolalem tamta, bo nie
wkurzaly te "przejasnienia" na czarnym obrazie.

Zakup byl na firme, czyli na f-re VAT. Tak samo byla realizowana gwarancja
- na podstawie f-ry, a nie karty gwarancyjnej, ktora notabene zagubilem...

> Wtedy cię zrobi± w konia znowu, stwierdz± że matryca jest dobra i
> zaproponuj± odpłatn±, pogwarancyjn± wymianę MB.
Totez wlasnie chodzi mi o ten proceder oszukiwania klienta. Serwis
doskonale wiedzial, ze to wina plyty glownej, ktorej wymiana jest znacznie
drozsza, niz wymiana matrycy. HP doskonale wie o problemie, co
przytoczylem w pierwszym poscie, a mimo wszystko wymigal sie tanim kosztem
od odpowiedzialnosci.

> Dla pewno¶ci podł±cz zewnętrzny monitor i sprawdĽ sytuację. Gniazdo do
> zewnętrznego displaya jest na płycie przecież, więc odpadaj± wady ł±cza,
> ta¶my, crossy itp.
Monitor zewnetrzny dziala bez problemu, nawet jak matryca nie zatrybi. Tak
tez dzialo sie wtedy. Podejzewam, ze podczas wymiany chlodzenia, docisneli
chipset i im matryca swiecila. Teraz na nowo chipset sie odkleil (ktorys z
pinow) i problem pojawil sie znowu.
Jak juz wspomnial Kondrad, jedyny ratunek, to reballing, aczkolwiek to
wydatek 300-500zl.

> I nie przerażaj się przesadnie kosztem 1500 zł za now± MB, to nie jest
> tak dużo.
To juz wole dolozyc i kupic nowy ;-) Tym bardziej, ze moge sobie rozlozyc
na raty, a tu musialbym gotowke wysuplac...

> W moim lapku (kupiłem za 5,5k, dzi¶ może ze 2,5-3k wart) jest wada
> konstrukcyjna zawiasów powoduj±ca z czasem pękanie obudowy ekranu.
> Pierwszy raz poszły na gwarancji - wymienili bez problemu. Drugi raz po.
> Koszt płatnej naprawy (ekspressowej, z dzi¶ na jutro) ponad 6 stów. Żeby
> było ¶mieszniej, taka naprawa to godzina roboty i parę ¶rubek - down sam
> zrobi. Ale czę¶ci producent nie sprzeda. Tylko autoryzowanym serwisom.
>
Cos kojaze, ze to Lenovo, albo Asus? ;-) Mi serwis zaproponowal wymiane
obudowy (pomimo, ze tez nadawala sie do wymiany gwarancyjnej) wokol
klawiatury w cenie 300zl ;-) Podziekowalem. Ale zeby bylo smieszniej, w
pismie tym, byla nota, ze cena jest aktualna w terminie naprawy
pozostalych podzespolow. W przypadku innego terminu cena ulegnie zmianie i
bedzie znacznie wyzsza ;-D
2010-10-11 17:58 Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na jurajski Jaskiniowiec
Dnia 09-10-2010 o 20:18:15 Filip Ozimek
napisał(a):

>> Czy moge wymagac od producenta bezplatnej naprawy poserwisowej?
>
> Co jest napisane na karcie gwarancyjnej w warunkach gwarancji? Czy
> gwarancja biegnie na nowo po wymianie czę¶ci?
>
Nie mam pojecia, bo karte zagubilem, a gwarancja byla realizowana na
podstawie f-ry VAT. W pudelku znalazlem jedynie kartke z protokolem
naprawy i lista wymienionych czesci.
2010-10-11 19:10 Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar? niusy.pl

UĹĽytkownik "jurajski Jaskiniowiec"

> Wtedy ciÄ™ zrobiÄ… w konia znowu, stwierdzÄ… ĹĽe matryca jest dobra i
> zaproponują odpłatną, pogwarancyjną wymianę MB.
Totez wlasnie chodzi mi o ten proceder oszukiwania klienta. Serwis
doskonale wiedzial, ze to wina plyty glownej, ktorej wymiana jest znacznie
drozsza, niz wymiana matrycy. HP doskonale wie o problemie, co
przytoczylem w pierwszym poscie, a mimo wszystko wymigal sie tanim kosztem
od odpowiedzialnosci.
--
MoĹĽe zbierz wszystkich poszkodowanych i idĹşcie razem do sÄ…du :-)

> Dla pewności podłącz zewnętrzny monitor i sprawdź sytuację. Gniazdo do
> zewnętrznego displaya jest na płycie przecież, więc odpadają wady łącza,
> taśmy, crossy itp.
Monitor zewnetrzny dziala bez problemu, nawet jak matryca nie zatrybi. Tak
tez dzialo sie wtedy. Podejzewam, ze podczas wymiany chlodzenia, docisneli
chipset i im matryca swiecila. Teraz na nowo chipset sie odkleil (ktorys z
pinow) i problem pojawil sie znowu.
Jak juz wspomnial Kondrad, jedyny ratunek, to reballing, aczkolwiek to
wydatek 300-500zl.
--
Mam laptopa w którym na koniec okresu gwarancji przestała się ładować
bateria. Reklamowałem i nie wiem już dlaczego uznałem, że jest ok. Chyba po
prostu nie miałem okazji pracować bez zasilania a zakładałem, że jak oddają
to musieli naprawić. Jakiś czas po tym, jak się gwarancja skończyła okazało
się jednak, że bateria nie ładuje się znowu. Wydawało mi się, że się po
prostu znowu zepsuło, ale że gwarancji już nie było odpuściłem sobie naprawę
bo potrzebowałem używać laptopa a nie pieprzyć się z naprawami ładowania
baterii w nim. Jednak ... jakiĹ› czas potem zaczÄ…Ĺ‚em samodzielnie w tym
laptopie grzebać i patrzę a tam ... na układzie układu odpowiedzialnego za
ładowanie i wokół niego taka duża kropla cyny. Tak mi naprawili ładowanie...

> I nie przerażaj się przesadnie kosztem 1500 zł za nową MB, to nie jest
> tak duĹĽo.
To juz wole dolozyc i kupic nowy ;-) Tym bardziej, ze moge sobie rozlozyc
na raty, a tu musialbym gotowke wysuplac...
--
I jeszcze jedno. Wpadłem na pomysł wymiany płyty w tym laptopie. Że
kosztowała 200 w serwisie aukcyjnym to po prostu ją kupiłem. Dokładnie taki
sam numer. Niestety okazało się, że płyta co prawda ma taki sam numer, ale
nie posiada złącza mini-pci oraz posiada zupełnie inny chipset graficzny i
generalnie nie da się jej uruchomić na procku, który miałem. Tyle z
posiadania tej płyty wynika, że położona na biurku potrafi naładować
akumulator wyjęty z laptopa...

Więc ... nie pogrążaj się.
nowsze 1 2

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

prawa konsumenta

a&B 2006-07-22 13:00

Program PayBack a prawa konsumenta

Marcin_Lubojański 2006-08-03 13:49

gwarancja i prawa konsumenta

tHe mRuWa 2006-08-28 16:54

Prawa konsumenta - zwrot towaru

Baobam 2006-08-29 19:08

Gwarancja a prawa konsumenta??

Kris 2007-01-16 16:32

Prawa konsumenta a B2B

Tony 2008-03-14 18:20

Prawa konsumenta

capitanreboot 2008-05-16 04:48

Prawa "konsumenta"

Domowo 2008-07-31 22:52

prawa konsumenta

gargamel 2008-11-06 13:46

Prawa konsumenta - jak to jest ??

TomeK 2008-11-14 13:24