poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2010-11-15 21:52 | czy to przypadek beznadziejny? | Krasnal |
Może jaki prawnik doradzi? Na grupie pl. misc konsumenci cisza Już od 7 tygodni naprawiajš mi tel komókowy Sony Erikson. Działał 2 tygodnie teraz od 7 tygodni jest w naprawie. W punkcie, gdzie go oddałem mówiš, że nic sie nie da zrobic. To nie ich wina to serwis ma obsuwę. Na moje pytanie jak sie moge z tego interesu wycofać? pani powiedziała , że nie mogę. Nie dali mi zastępczego aparatu. Czuję sie zrobiony w bambuko. Gwarancja podobno jest na 2 lata, ale jak się to będzie powtarzało to "pieprze" taki sprzęt. Jastem przez dwa lata skazany na ten bubel. Czy sprzedawca nie ponosi odpowiedzialnoci za handel bublami? Kto co mi doradzi? Mam doć wysoki abonament, więc telefonia komórkowa PLUS ma mnie pewnie gdzie. bo co miesišc prawie 100 zł majš ode mnie regularnie. a telefonu jak nie ma tak nie ma, oczywicie telefonuję ze starej komóreczki ale nowš dostalem przy odnawianiu umowy na nastęne dwa lata. teraz 7 tgodni jej nie ma. Mogę im tylko nagwizdać? mogę zerwać umowę? Czy co mi kto z prawników ciekawego napisze na mojš chorobę? czy to beznadziejny przypadek? Nie mam nawet kogo opieprzyć, mam wrażenie że majš mnie głęboko w tyłku. -- Pozdrawiam Krasnal -------------------------------------------- Tajna Organizacja Walczšcych Krasnali |
2010-11-15 23:45 | Re: czy to przypadek beznadziejny? | Gotfryd Smolik news |
On Mon, 15 Nov 2010, Krasnal wrote: > Może jakiś prawnik doradzi? Na grupie pl. misc konsumenci cisza Nie prawnik i doradzi. Ale ma pytanie ;> > Już od 7 tygodni naprawiają mi tel komókowy Sony Erikson. Działał 2 > tygodnie teraz od 7 tygodni jest w naprawie. W punkcie, gdzie go oddałem *Z JAKIEGO TYTUŁU*?? Skąd my mamy wiedzieć, czy reklamowałeś z tyt. gwarancji (i na jakich warunkach oraz czyjej), niezgodności z umową (zakładając że konsument) bądź rękojmi ("firma")? > Gwarancja podobno jest na 2 lata A. Czyli być może gwarancji. No to może być problem. > sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za handel bublami? Ponosi, ale to było "pociągnąć" go za jego zobowiązania. Jak skorzystałeś z gwarancji producenta/dostawcy, realizowanej jedynie za pośrednictwem sprzedawcy, to występują właśnie uboczne problemy :( > prawników ciekawego napisze na moją chorobę? czy to beznadziejny przypadek? > Nie mam nawet kogo opieprzyć, mam wrażenie że mają mnie głęboko w tyłku. Kolejne pytanie ma charakter ogólny i raczej jest do grupy, nie do Ciebie: czy da się zgrabnie wycofać z reklamacji gwarancyjnej i zwrócić się z reklamacją do sprzedawcy? - z tytułu "niezgodności" oczywiście. Bo jak gwarant ma nieograniczony czas na "rozpatrzenie i naprawę", to tu leży problem. pzdr, Gotfryd |
||
2010-11-16 13:10 | Re: czy to przypadek beznadziejny? | Misiek |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1011152339300.4016@quad... > On Mon, 15 Nov 2010, Krasnal wrote: > >> Może jakiś prawnik doradzi? Na grupie pl. misc konsumenci cisza > > Nie prawnik i doradzi. Ale ma pytanie ;> > >> Już od 7 tygodni naprawiają mi tel komókowy Sony Erikson. Działał 2 >> tygodnie teraz od 7 tygodni jest w naprawie. W punkcie, gdzie go oddałem > > *Z JAKIEGO TYTUŁU*?? > Skąd my mamy wiedzieć, czy reklamowałeś z tyt. gwarancji (i na jakich > warunkach oraz czyjej), niezgodności z umową (zakładając że konsument) > bądź rękojmi ("firma")? Przeciez napisal ze w naprawie gwarancyjnej. >> Gwarancja podobno jest na 2 lata > > A. > Czyli być może gwarancji. > No to może być problem. Przeczytaj dokladnie karte gwarancyjna i zobacz co pisza o czasie naprawy na drugi raz (nawet w przypadku pierwszego uszkodzenia) korzystaj z uprawnien dotyczacych niezgodnosci towaru z umowa. tam masz: 1. wymiana towaru na nowy 2, naprawa 3. zwrot pieniedzy (dokladnie w takiej kolejnosci - i tego mozesz zadac). ale UWAGA !!! Jesli wymiana towaru na nowy jest niemozlia (z roznych wzgledow, np. zaprzestania produkcji danego asortymentu) niestety... towar bedzie naprawiany. Ciezko bedzie Ci udowodnic co znaczy "szczegolna niedogodnosc " w przypadku naprawy - a w takiej sytuacji przyslugiwewal by ci zwrot pieniedzy. NIe wiem co z abonamentem w tym momencie, ale chyba powinni ci zaproponowac inny telefon... >> sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za handel bublami? > > Ponosi, ale to było "pociągnąć" go za jego zobowiązania. > Jak skorzystałeś z gwarancji producenta/dostawcy, realizowanej > jedynie za pośrednictwem sprzedawcy, to występują właśnie > uboczne problemy :( jak wyzej. Czasem jednak naprawa gwarancyjna jest korzystniejsza niz skorzystanie z uprawnien dotycacych ustawy o niezgodnosci towaru z umoiwa. POza tym... umowe spisywales chyba "lacznie" ze swiadczeniem uslug przez PLUS-a... i tu moze byc najwiekszy problem. >> prawników ciekawego napisze na moją chorobę? czy to beznadziejny >> przypadek? >> Nie mam nawet kogo opieprzyć, mam wrażenie że mają mnie głęboko w tyłku. > > Kolejne pytanie ma charakter ogólny i raczej jest do grupy, nie do > Ciebie: czy da się zgrabnie wycofać z reklamacji gwarancyjnej i zwrócić > się z reklamacją do sprzedawcy? - z tytułu "niezgodności" oczywiście. > Bo jak gwarant ma nieograniczony czas na "rozpatrzenie i naprawę", to > tu leży problem. \Nie do konca ma nieograniczony czas. Poczytaj co napisane jest w gwarancji (karcie gwarancyjnej). |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
kolejny przypadek panstwa prawa |
skorumpowany sedzia | 2006-01-02 22:31 |
Czy firma moze obracac walutami nie bedac kantorem? Opisany przypadek. |
Exister | 2006-07-04 00:29 |
wypowiedzenie umowy o pracę trudny przypadek? |
Bogdan | 2006-10-03 11:37 |
Przypadek windykacyjny |
Buster | 2007-12-21 22:01 |
cofniecie darowizny [zlozony przypadek] |
Tadeusz | 2008-02-14 22:34 |
A taki ciekawy przypadek... |
rezist.com | 2008-07-08 23:08 |
Zasiłek chorobowy - okropnie zawiły przypadek |
Marcin Bąkowski | 2008-07-22 09:14 |
Przewijanie licznika samochodowego - przypadek |
Matrix | 2008-08-25 11:09 |
konkretnie taki przypadek |
Gan | 2009-10-06 14:51 |
ubezpieczenie od NNW na uczelni - beznadziejny przypadek |
Agnieszka R | 2010-02-04 18:46 |