poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-11-29 16:22 | Re: [prio 0] problem z salonem meblowym (zwrot mebli) | Olleo |
> A w tej sytuacji to slowo jednego vs. slowo drugiego, czyli jestes raczej > na wygranej pozycji (tylko zapewnij sobie swiadkow i wyciagnij billingi > telefonu na poparcie historii kontaktow z firma). Z bilingami moze byc problem - nie wiem, czy Orange takie wydaje dla POPa. -- Olleo |
2006-11-29 17:02 | Re: [prio 0] problem z salonem meblowym (zwrot mebli) | Alek |
Użytkownik "Andrzej Wróblewski" napisał > > A w tej sytuacji to slowo jednego vs. slowo drugiego, czyli jestes > raczej na wygranej pozycji Dlaczego na wygranej pozycji? Jest domniemanie racji konsumenta? Skoro coś twierdzi to musi to _udowodnić_. > (tylko zapewnij sobie swiadkow i wyciagnij > billingi telefonu na poparcie historii kontaktow z firma). Billing może być dowodem na fakt odbycia rozmowy, ale nie na jej treść. |
||
2006-11-29 21:55 | Re: [prio 0] problem z salonem meblowym (zwrot mebli) | Marcin Debowski |
Dnia 29.11.2006 Andrzej Wróblewski >>> 2. Przy sprzedaży na raty, na przedpłaty, na zamówienie, według wzoru lub >>> na >>> próbę oraz sprzedaży za cenę powyżej dwóch tysięcy złotych sprzedawca >>> jest >>> obowiązany potwierdzić na piśmie wszystkie istotne postanowienia zawartej >>> umowy. >>> Czy przypadkiem salon nie lamie prawa? >> Łamie (bez większych konsekwencji zresztą), ale akurat MZ to dla Ciebie >> dobrze, bo z tego co zrozumiałem nie ma właściwie dokumentu >> potwierdzającego co Ty konkretnie zamówiłeś, czy tak? > A w tej sytuacji to slowo jednego vs. slowo drugiego, czyli jestes raczej na > wygranej pozycji (tylko zapewnij sobie swiadkow i wyciagnij billingi > telefonu na poparcie historii kontaktow z firma). Nawet bez świadków, vide art.4. u.1. -- Marcin |
||
2006-11-29 23:03 | Re: [prio 0] problem z salonem meblowym (zwrot mebli) | Alek |
Użytkownik "Marcin Debowski" > > A w tej sytuacji to slowo jednego vs. slowo drugiego, czyli jestes raczej na > > wygranej pozycji (tylko zapewnij sobie swiadkow i wyciagnij billingi > > telefonu na poparcie historii kontaktow z firma). > > Nawet bez świadków, vide art.4. u.1. Na jakiej podstawie stwierdzić czy "towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową"? |
||
2006-11-30 14:23 | Re: [prio 0] problem z salonem meblowym (zwrot mebli) | Olleo |
>> > A w tej sytuacji to slowo jednego vs. slowo drugiego, czyli jestes > raczej na >> > wygranej pozycji (tylko zapewnij sobie swiadkow i wyciagnij billingi >> > telefonu na poparcie historii kontaktow z firma). >> >> Nawet bez świadków, vide art.4. u.1. > > Na jakiej podstawie stwierdzić czy "towar konsumpcyjny w chwili jego > wydania jest niezgodny z umową"? Moim zdaniem gosc (projektant) zapomnial sobie zapisac i poslal zamowienie do fabryki bez poprawek, a teraz nie chce poniesc kosztow (wypsnelo mu sie, ze to on ponosi konsekwencje czegos takiego). Projekt niestety i zamowienie do fabryki, to "dokument wewnetrzny". -- Olleo |
||
2006-12-01 07:08 | Re: [prio 0] problem z salonem meblowym (zwrot mebli) | Marcin Debowski |
Dnia 29.11.2006 Alek > Użytkownik "Marcin Debowski" >> > A w tej sytuacji to slowo jednego vs. slowo drugiego, czyli jestes > raczej na >> > wygranej pozycji (tylko zapewnij sobie swiadkow i wyciagnij billingi >> > telefonu na poparcie historii kontaktow z firma). >> >> Nawet bez świadków, vide art.4. u.1. > > Na jakiej podstawie stwierdzić czy "towar konsumpcyjny w chwili jego > wydania jest niezgodny z umową"? Tu na żadnej. Ww. art. mówi, że jest to problem sprzedawcy. Skoro zaniedbał formy pisemnej, gdzie powinien był potwierdzić wszystkie ważniejsze p. umowy to niech teraz wykaże że rzeczywiście dostarczył to co zamówił klient. -- Marcin |
||
2006-12-01 18:31 | Re: [prio 0] problem z salonem meblowym (zwrot mebli) | Alek |
Użytkownik "Marcin Debowski" > >> > >> Nawet bez świadków, vide art.4. u.1. > > > > Na jakiej podstawie stwierdzić czy "towar konsumpcyjny w chwili jego > > wydania jest niezgodny z umową"? > > Tu na żadnej. Ww. art. mówi, że jest to problem sprzedawcy. Nie sądzę by to twierdzenie wynikało z treści art. > Skoro > zaniedbał formy pisemnej, gdzie powinien był potwierdzić wszystkie > ważniejsze p. umowy to niech teraz wykaże że rzeczywiście dostarczył > to co zamówił klient. Może byłoby to logiczne, ale wskaż podstawę prawną. Na podstawie art. 2.2. sprzedawca miał obowiązek wydać klientowi specyfikację/projekt, jednak zaniedbanie tego nie jest obłożone żadną sankcją. Na podstawie art. 4.1., który przywołałeś, domniemywa się że niezgodność istniała w chwili wydania towaru JEŚLI STWIERDZONO NIEZGODNOŚĆ przed upływem pół roku. Żeby powoływać się na ten art. trzeba w ogóle wykazać że mamy do czynienia z niezgodnością a w tym przypadku nie ma jak. |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
zwrot |
eMeSZ | 2005-11-21 07:38 |
zwrot renty |
Adam | 2005-11-30 15:22 |
reklamacje a zwrot |
Pawel | 2005-12-03 07:35 |
Zwrot komorki |
antek | 2006-02-06 21:01 |
Re: instalacja zabezpieczen poza salonem |
John Kennedy | 2006-02-08 12:40 |
Zwrot części opłaty za kartę poja |
wombi | 2006-09-19 09:59 |
problem ze sprzedawca na allegro (zwrot towaru) |
fibreoptique | 2006-12-27 21:38 |
Zwrot opłaty notarialnej |
p1w | 2007-04-02 09:08 |
Zwrot akcyzy |
Daroot | 2007-04-10 17:19 |
zwrot towaru |
Maaciek | 2007-04-26 09:20 |