Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Re: [prio 0] problem z salonem meblowym (zwrot mebli)

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-11-29 16:22 Re: [prio 0] problem z salonem meblowym (zwrot mebli) Olleo
> A w tej sytuacji to slowo jednego vs. slowo drugiego, czyli jestes raczej
> na wygranej pozycji (tylko zapewnij sobie swiadkow i wyciagnij billingi
> telefonu na poparcie historii kontaktow z firma).

Z bilingami moze byc problem - nie wiem, czy Orange takie wydaje dla POPa.
--
Olleo
2006-11-29 17:02 Re: [prio 0] problem z salonem meblowym (zwrot mebli) Alek
Użytkownik "Andrzej Wróblewski" napisał
>
> A w tej sytuacji to slowo jednego vs. slowo drugiego, czyli jestes
> raczej na wygranej pozycji

Dlaczego na wygranej pozycji? Jest domniemanie racji konsumenta?
Skoro coś twierdzi to musi to _udowodnić_.

> (tylko zapewnij sobie swiadkow i wyciagnij
> billingi telefonu na poparcie historii kontaktow z firma).

Billing może być dowodem na fakt odbycia rozmowy, ale nie na jej treść.
2006-11-29 21:55 Re: [prio 0] problem z salonem meblowym (zwrot mebli) Marcin Debowski
Dnia 29.11.2006 Andrzej Wróblewski napisał/a:
>>> 2. Przy sprzedaży na raty, na przedpłaty, na zamówienie, według wzoru lub
>>> na
>>> próbę oraz sprzedaży za cenę powyżej dwóch tysięcy złotych sprzedawca
>>> jest
>>> obowiązany potwierdzić na piśmie wszystkie istotne postanowienia zawartej
>>> umowy.
>>> Czy przypadkiem salon nie lamie prawa?
>> Łamie (bez większych konsekwencji zresztą), ale akurat MZ to dla Ciebie
>> dobrze, bo z tego co zrozumiałem nie ma właściwie dokumentu
>> potwierdzającego co Ty konkretnie zamówiłeś, czy tak?
> A w tej sytuacji to slowo jednego vs. slowo drugiego, czyli jestes raczej na
> wygranej pozycji (tylko zapewnij sobie swiadkow i wyciagnij billingi
> telefonu na poparcie historii kontaktow z firma).

Nawet bez świadków, vide art.4. u.1.

--
Marcin
2006-11-29 23:03 Re: [prio 0] problem z salonem meblowym (zwrot mebli) Alek
Użytkownik "Marcin Debowski" napisał
> > A w tej sytuacji to slowo jednego vs. slowo drugiego, czyli jestes
raczej na
> > wygranej pozycji (tylko zapewnij sobie swiadkow i wyciagnij billingi
> > telefonu na poparcie historii kontaktow z firma).
>
> Nawet bez świadków, vide art.4. u.1.

Na jakiej podstawie stwierdzić czy "towar konsumpcyjny w chwili jego
wydania jest niezgodny z umową"?
2006-11-30 14:23 Re: [prio 0] problem z salonem meblowym (zwrot mebli) Olleo
>> > A w tej sytuacji to slowo jednego vs. slowo drugiego, czyli jestes
> raczej na
>> > wygranej pozycji (tylko zapewnij sobie swiadkow i wyciagnij billingi
>> > telefonu na poparcie historii kontaktow z firma).
>>
>> Nawet bez świadków, vide art.4. u.1.
>
> Na jakiej podstawie stwierdzić czy "towar konsumpcyjny w chwili jego
> wydania jest niezgodny z umową"?

Moim zdaniem gosc (projektant) zapomnial sobie zapisac i poslal zamowienie
do fabryki bez poprawek, a teraz nie chce poniesc kosztow (wypsnelo mu sie,
ze to on ponosi konsekwencje czegos takiego). Projekt niestety i zamowienie
do fabryki, to "dokument wewnetrzny".

--
Olleo
2006-12-01 07:08 Re: [prio 0] problem z salonem meblowym (zwrot mebli) Marcin Debowski
Dnia 29.11.2006 Alek napisał/a:
> Użytkownik "Marcin Debowski" napisał
>> > A w tej sytuacji to slowo jednego vs. slowo drugiego, czyli jestes
> raczej na
>> > wygranej pozycji (tylko zapewnij sobie swiadkow i wyciagnij billingi
>> > telefonu na poparcie historii kontaktow z firma).
>>
>> Nawet bez świadków, vide art.4. u.1.
>
> Na jakiej podstawie stwierdzić czy "towar konsumpcyjny w chwili jego
> wydania jest niezgodny z umową"?

Tu na żadnej. Ww. art. mówi, że jest to problem sprzedawcy. Skoro
zaniedbał formy pisemnej, gdzie powinien był potwierdzić wszystkie
ważniejsze p. umowy to niech teraz wykaże że rzeczywiście dostarczył to co
zamówił klient.

--
Marcin
2006-12-01 18:31 Re: [prio 0] problem z salonem meblowym (zwrot mebli) Alek
Użytkownik "Marcin Debowski" napisał
> >>
> >> Nawet bez świadków, vide art.4. u.1.
> >
> > Na jakiej podstawie stwierdzić czy "towar konsumpcyjny w chwili jego
> > wydania jest niezgodny z umową"?
>
> Tu na żadnej. Ww. art. mówi, że jest to problem sprzedawcy.

Nie sądzę by to twierdzenie wynikało z treści art.

> Skoro
> zaniedbał formy pisemnej, gdzie powinien był potwierdzić wszystkie
> ważniejsze p. umowy to niech teraz wykaże że rzeczywiście dostarczył
> to co zamówił klient.

Może byłoby to logiczne, ale wskaż podstawę prawną.

Na podstawie art. 2.2. sprzedawca miał obowiązek wydać klientowi
specyfikację/projekt, jednak zaniedbanie tego nie jest obłożone
żadną sankcją.

Na podstawie art. 4.1., który przywołałeś, domniemywa się że niezgodność
istniała w chwili wydania towaru JEŚLI STWIERDZONO NIEZGODNOŚĆ przed
upływem pół roku. Żeby powoływać się na ten art. trzeba w ogóle wykazać że
mamy do czynienia z niezgodnością a w tym przypadku nie ma jak.
1 2 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

zwrot

eMeSZ 2005-11-21 07:38

zwrot renty

Adam 2005-11-30 15:22

reklamacje a zwrot

Pawel 2005-12-03 07:35

Zwrot komorki

antek 2006-02-06 21:01

Re: instalacja zabezpieczen poza salonem

John Kennedy 2006-02-08 12:40

Zwrot części opłaty za kartę poja

wombi 2006-09-19 09:59

problem ze sprzedawca na allegro (zwrot towaru)

fibreoptique 2006-12-27 21:38

Zwrot opłaty notarialnej

p1w 2007-04-02 09:08

Zwrot akcyzy

Daroot 2007-04-10 17:19

zwrot towaru

Maaciek 2007-04-26 09:20