poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-09-04 01:37 | [Raz jeszcze] Reklamacja na pdst. niezgodności | PlaMa |
Miałem nieprzyjemność reklamowania ostatnio 2 par butów (różne sklepy). Za każdym razem odmówiono mi przyjęcia reklamacji na podstawie sporządzonego przeze mnie pisma a wymuszano wręcz że reklamacja MUSI się odbyć na ich papierze "firmowym" (zawierającym często formułki typu klient musi się stawić osobiście i dowiedzieć o wynik zgłoszonej reklamacji itp.). 1. Na jakie przepisy się powoływać gdy sprzedawcy odmawiają przyjęcie reklamacji na własnoręcznie sporządzonym dokumencie (była data, imię i nazwisko, adres, nazwa i adres sklepu, nazwa towaru, opis uszkodzeń i konkretne żądanie wymiany) 2. Czy formułka "Zobowiązuję się osobiście pojawić w sklepie po 14 dniach by dowiedzieć się o wynik reklamacji" jest prawnie wiążąca dla mnie? Zrzekam się w ten sposób prawa do tego że to sprzedawca ma obowiązek (skutecznie?) mnie powiadomić? pozdrawiam. PlaMa |
2008-09-04 02:04 | Re: [Raz jeszcze] Reklamacja na pdst. | Marcin Debowski |
Dnia 03.09.2008 PlaMa > 1. Na jakie przepisy się powoływać gdy sprzedawcy odmawiają przyjęcie > reklamacji na własnoręcznie sporządzonym dokumencie (była data, imię i > nazwisko, adres, nazwa i adres sklepu, nazwa towaru, opis uszkodzeń i > konkretne żądanie wymiany) Nie ma MZ takich przepisów (poza ogólnymi KC pewnie w zakresie oświadczenia woli). To Ty składasz reklamację i jesli są tam wszystkie niezbędne dane to sklep powinien to przyjąć. Jeśli sklep wymusza uzycie własnego formularza to raczej ich zapytaj o podstawę prawną bo to w końcu Twoje oświadczenie a nie ich. Jeśli się upierają to powiadom IH lub reklamuj wywyłkowo. > 2. Czy formułka "Zobowiązuję się osobiście pojawić w sklepie po 14 > dniach by dowiedzieć się o wynik reklamacji" jest prawnie wiążąca dla > mnie? Zrzekam się w ten sposób prawa do tego że to sprzedawca ma > obowiązek (skutecznie?) mnie powiadomić? MZ jeśli podpiszesz powyższe to jest to skuteczne bo godzisz się na taki sposób komunikacji, a ten umożliwia sprzedawcy przekazanie Ci decyzji. -- Marcin |
||
2008-09-04 07:12 | Re: [Raz jeszcze] Reklamacja na pdst. niezgodności | Alek |
Użytkownik "PlaMa" > > 2. Czy formułka "Zobowiązuję się osobiście pojawić w sklepie po 14 > dniach by dowiedzieć się o wynik reklamacji" jest prawnie wiążąca > dla mnie? Zrzekam się w ten sposób prawa do tego że to sprzedawca ma > obowiązek (skutecznie?) mnie powiadomić? Tu sprzedawca strzela sobie samobója. Ustawa nakazuje mu udzielenie odpowiedzi *w terminie* 14 dni oraz stanowi że brak odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji. Skoro ty masz po odpowiedź przyjść *po* 14 dniach to znaczy że sprzedawca wcześniej nie zamierza cię informować czyli twoja reklamacja na pewno będzie uznana :) |
||
2008-09-04 08:19 | Re: [Raz jeszcze] Reklamacja na pdst. niezgodności | AdamS |
Dnia Thu, 4 Sep 2008 07:12:53 +0200, Alek napisał(a): > Tu sprzedawca strzela sobie samobója. Ustawa nakazuje mu udzielenie > odpowiedzi *w terminie* 14 dni oraz stanowi że brak odpowiedzi w tym Jak udokumentować w celach dowodowych, że powiadomienie nastąpiło w ciągu 14 dni. Przykład: Towar reklamowany wysyłany jest przez sprzedawcę do ekspertów w centrali. Eksperci w centrali odpowiadają 11 dnia, że reklamacja nie została uwzględniona. 12-go dnia informuję klienta o tym, że jego reklamacja została odrzucona i towar będzie do odebrania 15-go dnia. Klient przychodzi 17-dnia dnia i od razu pędzi do rzecznika, który stwierdza że 17-go dnia to już po 14 dniach i należy się zwrot pieniędzy w związku z niedotrzymaniem terminów??? -- Pozdrawiam AdamS |
||
2008-09-04 08:31 | Re: [Raz jeszcze] Reklamacja na pdst. niezgodności | Alek |
Użytkownik "AdamS" > > Jak udokumentować w celach dowodowych, że powiadomienie nastąpiło > w ciągu 14 dni. Wręczyć pismo i poprosić o pokwitowanie z datą. Poinformować ustnie w obecności świadka i zrobić z tego notatkę. Wysłać list polecony, najlepiej za powierdzeniem odbioru (pocztą taniej, kurierem szybciej). |
||
2008-09-04 09:06 | Re: [Raz jeszcze] Reklamacja na pdst. | Budzik |
Osobnik posiadający mail mariush.p_wyciac_@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: > Miałem nieprzyjemność reklamowania ostatnio 2 par butów (różne sklepy). > Za każdym razem odmówiono mi przyjęcia reklamacji na podstawie > sporządzonego przeze mnie pisma a wymuszano wręcz że reklamacja MUSI się > odbyć na ich papierze "firmowym" (zawierającym często formułki typu > klient musi się stawić osobiście i dowiedzieć o wynik zgłoszonej > reklamacji itp.). widze dwa wyjscia - przesłac poczta, albo wypisac ten ichni formularz skreslac takie bezsensowne regulki. :) -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku. (Mądrość Wschodu) |
||
2008-09-04 09:24 | Re: [Raz jeszcze] Reklamacja na pdst. niezgodno | PlaMa |
Budzik pisze: > widze dwa wyjscia - przesłac poczta, albo wypisac ten ichni formularz > skreslac takie bezsensowne regulki. :) No tak zrobiłem z tą drugą opcją. cyrki były jak poprosisłem o wpisanie podstawy prawnej reklamacji. Panie zrobiły wielkie oczy i głupie miny... mówie że chcęby było jasno wpisane na jakiej podstawie składam reklamacje. "No reklamuje pan buty z paragonem!". Ech... Sam dopisałem "Klient reklamuje na podstwie niezgodności... co za ludzie. Albo że muszę zostawić im paragon. Mówię że nie chcę bo chcę mieć oryginalny dowód sprzedaży przy sobie. "Ale inaczej to my nie przyjmiemy reklamacji". Mówię że dołączę ksero paragony z możliwością wglądu do oryginału... "Ale my tak nie możemy!" i kop się z koniem :) Więc mówicie że zostaje Inspekcja Handlowa? |
||
2008-09-05 08:06 | Re: [Raz jeszcze] Reklamacja na pdst. niezgodności | AdamS |
Dnia Thu, 4 Sep 2008 08:31:19 +0200, Alek napisał(a): > Użytkownik "AdamS" >> >> Jak udokumentować w celach dowodowych, że powiadomienie nastąpiło >> w ciągu 14 dni. > > Wręczyć pismo i poprosić o pokwitowanie z datą. Kiedy? W dniu przyjęcia towaru do reklamacji? Przecież wtedy jeszcze nie wiem czyreklamacja zostanie rozpatrzona czy nie > Poinformować ustnie w obecności świadka i zrobić z tego notatkę. Ustna informacja zawszej jest udzielana z podaniem daty kiedy należy się dowiedzieć. Jeśli nawet z tego sporzadzę notatkę to nie będzie ona zawierała w treści czy reklamacja została uwzględniona czy nie. Taką wiedzę można posiąść dopiero po decyzji ekspertów a wtedy zostaje mało czasu na cokolwiek. > Wysłać list polecony, najlepiej za powierdzeniem odbioru (pocztą > taniej, kurierem szybciej). Zapewne liczy się data dostarczenia - w takim razie odpada po jak ktoś cwany to nie odbierze korespondencji i przyjdzie po 14 dniach -- Pozdrawiam AdamS |
||
2008-09-05 08:40 | Re: [Raz jeszcze] Reklamacja na pdst. niezgodności | Alek |
Użytkownik "AdamS" >>> >>> Jak udokumentować w celach dowodowych, że powiadomienie nastąpiło >>> w ciągu 14 dni. >> >> Wręczyć pismo i poprosić o pokwitowanie z datą. > Kiedy? W dniu przyjęcia towaru do reklamacji? Przecież wtedy jeszcze > nie wiem czyreklamacja zostanie rozpatrzona czy nie Nie w dniu przyjęcia zgłoszenia reklamacji a przed upływem 14 dni od tej chwili. >> Poinformować ustnie w obecności świadka i zrobić z tego notatkę. > Ustna informacja zawszej jest udzielana z podaniem daty kiedy należy > się > dowiedzieć. Jeśli nawet z tego sporzadzę notatkę to nie będzie ona > zawierała w treści czy reklamacja została uwzględniona czy nie. Jak wyżej. > Taką wiedzę można posiąść dopiero po decyzji ekspertów a wtedy > zostaje mało czasu na cokolwiek. No niestety, ale tak to sobie wieśniaki z Wiejskiej umyśliły. Jeśli opinia fachowców się opóźnia a nie chcesz uchybić ww terminowi to możesz poinformować klienta że nie uznajesz reklamacji ;) Potem ewentualnie możesz zmienić zdanie, ale jeśli klient zdąży wykonać jakieś ruchy (np. wynajmie adwokata, złoży pozew) to możesz zostać obciążony ich kosztami. >> Wysłać list polecony, najlepiej za powierdzeniem odbioru (pocztą >> taniej, kurierem szybciej). > Zapewne liczy się data dostarczenia - w takim razie odpada po jak > ktoś > cwany to nie odbierze korespondencji i przyjdzie po 14 dniach No nie wiem, ale jeśli już to liczyć się będzie data pierwszego awizowania. A równolegle z wysłaniem listu możesz przekazać wiadomość telefonicznie i smsem. |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Raz jeszcze o TePsie SA |
jedrus | 2006-04-07 15:16 |
Raz jeszcze o TePsie SA |
jedrus | 2006-04-07 15:16 |
opakowania zwrotne-raz jeszcze |
kuku | 2006-05-11 06:57 |
media markt reklamacja raz jeszcze |
adam158 | 2006-07-09 12:42 |
ztm raz jeszcze |
zielonomiw | 2006-09-29 12:04 |
multimedia -raz jeszcze |
WaterMAn | 2007-07-26 16:55 |
Jeszcze raz freeware |
tomek | 2007-08-21 12:11 |
Jeszcze raz: Gołębie... |
gollum | 2008-07-07 13:43 |
Ubranie robocze - jeszcze raz |
cranky | 2008-08-05 18:16 |
Rachyunek za odzież roboczą - raz jeszcze |
cranky | 2008-08-21 21:13 |