poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-05-16 17:00 | Sprzedawca naprawiał ponad rok - odszkodowanie? | Qbix |
Witam Ponad rok temu kupiłem za "żywą gotówkę" telefon komórkowy w salonie sieci Orange. Kupiłem sam aparat, bez abonamentu, sima, zdrapki, czegokolwiek co łączyłoby mnie z operatorem. Sprzedawcą jest firma X będąca zwykłą firmą, tj. "nieoperatorem", a cena telefonu to prawie 2000 zł. Pomimo zapewnień, że telefon nie ma simlocka, po około 3 miesiącach okazało się że simlocka ma. Zażądałem jego usunięcia, a gdy mi odmówiono zgłosiłem reklamację i oddałem telefon sprzedawcy. W ciągu 14 dni nikt się do mnie w żaden sposób nie odezwał a więc przyjąłem, że moje roszczenia zostały uznane. Tak się jednak nie stało. Poprosiłem o pomoc Federacje Konsumentów, której pisma były ignorowane. FK zwróciła się z pismem do Konsumenckiego Sądu Polubownego lecz pisma z KSP również zostały przez sprzedawcę zignorowane. Dopiero gdy sprawą zajął się Rzecznik Praw Konsumenta, po kolejnych kilku miesiącach sprzedawca w końcu usunął simlocka i zwrócił mi telefon. Moje roszczenia zostały ostatecznie uznane i telefon został naprawiony lecz cały proces zajął ponad 11 miesięcy. W chwili obecnej telefon jest już po gwarancji a jego wartość na rynku wtórnym to niecałe 600 złotych. Mam też poważne podejrzenia, że telefon był użytkowany w czasie gdy był u sprzedawcy. Ponieważ moje wysunięte do sprzedawcy żądanie wyrównania strat związanych z kosztami wypożyczenia telefonu zastępczego zostało odrzucone, zamierzam oddać sprawę do sądu. Przyznam, że motywacją wytoczenia procesu w równej mierze są odzyskanie utraconych pieniędzy jak i utarcie nosa dużej firmie która bezkarnie kpi sobie ze mnie jako konsumenta. Planuję do sprawy zabrać się samodzielnie i stąd moje pytanie: czy istnieje i jeśli tak to jaka podstawa prawna do uzyskania odszkodowania za zaistniałą sytuację? Co powinno znaleźć się w pozwie? A może jest "na sali" prawnik który miałby ochotę zabrać się za taką, z tego co zdołałem się zorientować, bezprecedensową sprawę? Serdecznie dziękuję i pozdrawiam NF |
2007-05-16 17:23 | Re: Sprzedawca naprawiał ponad rok - od | Zbynek Ltd. |
Witam Qbix napisał(a) : > Pomimo zapewnień, że > telefon nie ma simlocka, po około 3 miesiącach okazało się że simlocka ma. Tzw. niezgodność towaru z umową. O tym niżej. > Zażądałem jego usunięcia, a gdy mi odmówiono zgłosiłem reklamację i oddałem > telefon sprzedawcy. W ciągu 14 dni nikt się do mnie w żaden sposób nie > odezwał a więc przyjąłem, że moje roszczenia zostały uznane. Może niesłusznie uznałeś. Zależy jakie były warunki gwarancji. Bo oddałeś na reklamację w ramach gwarancji, prawda? > Tak się jednak > nie stało. Poprosiłem o pomoc Federacje Konsumentów, której pisma były > ignorowane. FK zwróciła się z pismem do Konsumenckiego Sądu Polubownego lecz > pisma z KSP również zostały przez sprzedawcę zignorowane. Dopiero gdy sprawą > zajął się Rzecznik Praw Konsumenta, po kolejnych kilku miesiącach sprzedawca > w końcu usunął simlocka i zwrócił mi telefon. Nie musiał tego robić. Mógł dalej zwlekać. W relacji przedsiębiorca - konsument, sprzedawca może wypiąć 4 litery na powyższe instytucje. Także na Inspekcję Handlową. > Moje roszczenia zostały ostatecznie uznane i telefon został naprawiony lecz > cały proces zajął ponad 11 miesięcy. Łomatko. Na przyszłość oddawaj sprzęt do sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową. Dotyczy konsumentów. Szczegóły tu: USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. (Dz. U. Nr 141, poz. 1176): http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm Najbardziej interesuje Cię art.8. W skrócie: "Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie [...], nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione." Potem dajesz sprzedawcy ultimatum i idziesz do sądu o wydanie rzeczy czy gotówki. > Mam też > poważne podejrzenia, że telefon był użytkowany w czasie gdy był u > sprzedawcy. Łatwo to sprawdzić. Całkowity czas włączonego telefonu i całkowity czas rozmów. Wpisz *#05# Może nie wyzerowali licznika. > Ponieważ moje wysunięte do sprzedawcy żądanie wyrównania strat > związanych z kosztami wypożyczenia telefonu zastępczego zostało odrzucone, > zamierzam oddać sprawę do sądu. I dobrze. Choć na temat czy masz szanse, to niech wypowie się ktoś bardziej kompetentny. -- Pozdrawiam Zbyszek PGP key: 0xA10BD502 |
||
2007-05-16 23:06 | Re: Sprzedawca naprawiał ponad rok - odszkodowanie? | Rock |
> Łatwo to sprawdzić. Całkowity czas włączonego telefonu i > całkowity czas rozmów. Wpisz *#05# > Może nie wyzerowali licznika. hmm a w jakich telefonach to dziala ? bo w mojej noki nie działa ... |
||
2007-05-17 11:18 | Re: Sprzedawca naprawiał ponad rok - od | Zbynek Ltd. |
Rock napisał(a) : >> Łatwo to sprawdzić. Całkowity czas włączonego telefonu i >> całkowity czas rozmów. Wpisz *#05# >> Może nie wyzerowali licznika. > > > hmm a w jakich telefonach to dziala ? bo w mojej noki nie działa ... Ściemens -- Pozdrawiam Zbyszek PGP key: 0xA10BD502 |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Jezeli kasacja lezy w SN ponad rok czasu to czy.... |
Matador | 2005-11-07 21:24 |
sprzedawca wprowadził mnie w błąd |
Ktos | 2005-11-22 20:13 |
Nieciągłośc OC przez ponad rok |
El_Chueco | 2005-12-10 22:07 |
policjant ponad prawem! |
magdusia_hh | 2006-04-06 07:25 |
policjant ponad prawem! |
magdusia_hh | 2006-04-06 07:25 |
Sprzedawca mnie oszukał - co można mu |
Marcin_Żyła | 2006-04-26 13:02 |
ponad 21 punktow... |
mietek | 2006-06-24 17:29 |
nieuczciwy sprzedawca na allegro |
elais | 2006-07-13 16:54 |
Pijany kierowca ponad prawem?? |
Magic | 2006-09-13 22:48 |
nieuczciwy sprzedawca ... co zrobic ? |
adam-rybnik | 2007-03-07 18:53 |