poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-09-21 14:24 | Usługa telekomunikacyjna, brak faktury, | Tomasz Pyra |
Jeżeli firma świadczy usługę telekomunikacyjną, natomiast nie wysyła faktur (i żadną groźbą czy prośbą nie udaje się tego wyegzekwować - po prostu mają bajzel którego nie są w stanie ogarnąć), to kiedy taka należność się przedawni? 3 lata od wykonania usługi, czy dopiero po wystawieniu faktury? Czy jest jakiś limit czasu na wystawienie takiej faktury? I mam nadzieje że dobrze się domyślam, że żadne odsetki mi nie grożą za opóźnienie z winy usługodawcy? |
2008-09-21 15:47 | Re: Usługa telekomunikacyjna, brak fakt | Maciej Bebenek |
Tomasz Pyra wrote: > Jeżeli firma świadczy usługę telekomunikacyjną, natomiast nie wysyła > faktur (i żadną groźbą czy prośbą nie udaje się tego wyegzekwować - po > prostu mają bajzel którego nie są w stanie ogarnąć), to kiedy taka > należność się przedawni? > > 3 lata od wykonania usługi, czy dopiero po wystawieniu faktury? Czy jest > jakiś limit czasu na wystawienie takiej faktury? Od wykonania usługi czyli w rzeczywistości od pierwszego możliwego terminu wystawienia faktury (zgodnego z umową i/lub regulaminem). Tyle, że widziałem już faktury typu: za usługi telekomunikacyjne za okres 01.2005-09.2008. W takim przypadku bez sądu się raczej nie obejdzie. > I mam nadzieje że dobrze się domyślam, że żadne odsetki mi nie grożą za > opóźnienie z winy usługodawcy? > Nie. M. |
||
2008-09-21 16:28 | Re: Usługa telekomunikacyjna, brak fakt | Tomasz Pyra |
Maciej Bebenek pisze: >> 3 lata od wykonania usługi, czy dopiero po wystawieniu faktury? Czy >> jest jakiś limit czasu na wystawienie takiej faktury? > > Od wykonania usługi czyli w rzeczywistości od pierwszego możliwego > terminu wystawienia faktury (zgodnego z umową i/lub regulaminem). > Tyle, że widziałem już faktury typu: za usługi telekomunikacyjne za > okres 01.2005-09.2008. W takim przypadku bez sądu się raczej nie obejdzie. No ale mam miesięczny okres rozliczeniowy, więc chyba nie powinno się tu udać. W ogóle to usługa jest świadczona w zasadzie bez umowy, więc w ogóle trudno zgadnąć co z tego wyjdzie... A z powodu bajzlu u operatora nikt nie jest tam w stanie udzielić żadnej informacji, a informacje które dostaję drogami "oficjalnymi" i tak są ze sobą sprzeczne... Na dzień dzisiejszy mam w gniazdku internet, umowę wg. nich mam rozwiązaną, rachunków nie przysyłają, nowej umowy nie wysłali... |
||
2008-09-21 19:10 | Re: Usługa telekomunikacyjna, brak fakt | Maciej Bebenek |
Tomasz Pyra wrote: >> Tyle, że widziałem już faktury typu: za usługi telekomunikacyjne za >> okres 01.2005-09.2008. W takim przypadku bez sądu się raczej nie >> obejdzie. > > No ale mam miesięczny okres rozliczeniowy, więc chyba nie powinno się tu > udać. To zależy. Przepisy podatkowe dopuszczają wystawianie faktur "wstecz". Często jest to poparte zapisami w regulaminie. > > Na dzień dzisiejszy mam w gniazdku internet, umowę wg. nich mam > rozwiązaną, rachunków nie przysyłają, nowej umowy nie wysłali... Jeśli to dostep do Internetu, to istnieje teza, że należność przedawnia się po dwóch latach. M. |
||
2008-09-25 11:46 | Re: Usługa telekomunikacyjna, brak faktury, | Gotfryd Smolik news |
On Sun, 21 Sep 2008, Tomasz Pyra wrote: > Jeżeli firma świadczy usługę telekomunikacyjną, natomiast nie wysyła faktur > (i żadną groźbą czy prośbą nie udaje się tego wyegzekwować - po prostu mają > bajzel którego nie są w stanie ogarnąć), to kiedy taka należność się > przedawni? IMO o należności nie decyduje wystawienie faktury, lecz umowa. Postawię tezę że na przedawnienie może mieć wpływ TYLKO jeśli umowa stanowi, że podstawą zapłaty jest kwota wykazana na fakturze. Kwotę bezsporną oraz termin jej zapłaty, na przykład taką o charakterze abonamentu, określa przecież umowa. > 3 lata od wykonania usługi, czy dopiero po wystawieniu faktury? Czy jest > jakiś limit czasu na wystawienie takiej faktury? A to jest ciekawsze pytanie i z chęcią poczytam komentarza :) Przypomnę, że w przypadku usług telekom obowiązek dostarczenia f-ry wynika z przepisów telekom. a nie podatkowych (wg podatkowych obowiązek wystawienia f-ry dotyczy TYLKO sprzedaży dla podatników, czyli firm i inych instytucji i ma termin 7 dni, natomiast przy innych osobach jest "na żądanie"). Niemniej obowiązek (i ew. naruszenie prawa podatkowego) to jedno, a zobowiązanie cywilne to drugie. > I mam nadzieje że dobrze się domyślam, że żadne odsetki mi nie grożą za > opóźnienie z winy usługodawcy? A co masz w umowie? Przecież jeśli umowa stanowi, że za każdy miesiąc korzystania z łącza internetowego należy się 30 zł to gdzie jest "wina usługodawcy"? Dochodzić można co najwyżej szkód, które spowodował nie dostarczając f-ry, np. jeśli komuś przeszkodziło to w odliczeniach od podatku. Albo jeśli w umowie jest zapis "...płatność...na podstawie kwoty wykazanej na fakturze" lub równoznaczny. Jak rozumiem ew. karalnością niewystawienia f-ry się nie zajmujemy, bo abonentowi z tego nic nie przyjdzie :) pzdr, Gotfryd |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Zle wykonana usługa w ASO |
Krzysztof K | 2005-11-08 18:09 |
źle wykonana usługa -murarz spartolił |
pawelj | 2005-11-09 01:07 |
Wykonana usługa - firma nie chce odebrać/podpisać faktury. |
Zidamian | 2006-01-10 22:29 |
usługa |
log | 2006-02-09 11:55 |
allegro.pl - a usługa sprzedazy na rzecz os 3 |
lukeskyobi | 2006-11-22 13:58 |
usługa sprzątania klatki schodowej |
>mi | 2007-02-23 11:51 |
brak faktury |
miffy | 2007-11-15 18:44 |
brak faktury przez okres 3 lat - ZGODNE Z PRAWEM !!! |
maximus | 2008-03-20 14:02 |
brak awizo, brak powtornego awizo |
JW | 2008-04-08 15:55 |
Faktury wewnatrzwspolnotowe |
Kris | 2008-09-22 16:24 |